football360 logo

نکونام - کی‌روش؛ زمزمه‌های یک همکاری دوباره

16 شهریور 1401 ساعت 10:28108 نظر
سرمربی فولاد خوزستان احتمالاً در کسوت مربی به تیم ملی فوتبال ایران بازخواهد گشت و مسافر قطر می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، در 24 ساعت گذشته موضوع برکناری دراگان اسکوچیچ و انتخاب کارلوس کی‌روش، مهم‌ترین خبر فوتبال ایران بوده و با وجود انتشار اخبار ضدونقیض در این زمینه اما گویا خبر نهایی، قطع همکاری با سرمربی کروات است و این مسئله روز گذشته به اسکوچیچ توسط یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال اعلام شده تا زمینه همکاری دوباره با کی‌روش فراهم شود و گفته می‌شود سرمربی پرتغالی طی روزهای آینده به تهران می‌آید تا قراردادش را نهایی کند.

کاپیتان «نکو» در آستانه بازگشت به تیم ملی

دستیاران کارلوس کی‌روش در بازگشت دوباره‌اش به ایران هنوز به صورت رسمی مشخص نشده‌اند اما جواد نکونام سرمربی حال حاضر تیم فولاد خوزستان، گزینه اصلی برای حضور در کنار کی‌روش است؛ نکونام بعد از اتمام دوران بازی خود، در اولین تجربه مربیگری، در کنار کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران حضور داشت.

نکونام که پیشتر بحث حضور او به عنوان سرمربی تیم ملی ایران مطرح شده بود و حتی خود او هم در چند وهله واکنشی کنایه‌آمیز به حضور اسکوچیچ در تیم ملی داشت، حالا چالشی جدید را در مقابل خود می‌بیند؛ او که با فولاد در 5 هفته ابتدایی فصل جدید لیگ برتر نتایج قابل قبولی را به‌دست آورده و شکست‌ناپذیر بوده، هنوز مشخص نیست در صورت حضور در کنار کی‌روش چه تصمیمی برای ادامه حضورش در فولاد گرفته می‌شود.

مدیران فولاد به جدایی «نکونام» رضایت می‌دهند؟

جواد نکونام در ماه‌های گذشته با وجود پیشنهاداتی که از سوی تیم ملی و باشگاه استقلال مطرح بود، ترجیح داد که پروژه خود در تیم فولاد را پیش ببرد و با توجه به حضور فولادی‌ها در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، نکونام این انگیزه را دارد که پس از قهرمانی در سوپرجام و جام حذفی فوتبال ایران، بتواند در آسیا هم همراه با فولاد موفقیت کسب کند.

مدیران فولاد خوزستان و در رأس آن‌ها، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد در برهه قبلی که بحث برکناری اسکوچیچ و جانشینی نکونام مطرح بود، مدعی شده بود که برای کمک به تیم ملی، مجموعه فولاد خوزستان آماده است تا سرمربی خود را در اختیار فدراسیون فوتبال بگذارد و حالا باید دید در بازه زمانی فعلی و با توجه به موضوع دستیاری نکونام در تیم ملی، تصمیم فولادی‌ها چه خواهد بود.

انگیزه‌های «نکونام» برای اولین جام جهانی به عنوان مربی

وحید هاشمیان، مهرداد خانبان و علی‌اصغر قربانعلی‌پور دستیاران ایرانی دراگان اسکوچیچ در آخرین اردوی تیم ملی در قطر بودند که بعید به نظر می‌رسد آن‌ها در جمع دستیاران کارلوس کی‌روش باقی بمانند و احتمالاً باید منتظر حضور چهره‌هایی جدید روی نیمکت تیم ملی بود که یکی از آن‌ها، مارکار آقاجانیان است. دستیار سابق کی‌روش در تیم ملی ایران که احتمالاً همراه او به تیم ملی باز می‌گردد.

جواد نکونام که تجربه کاپیتانی تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 را در کارنامه خود دارد، حالا این فرصت را دارد تا در چالشی متفاوت به عنوان مربی همراه کاروان تیم ملی به قطر سفر کند و در جام جهانی 2022 حضور یابد؛ البته که هنوز تکلیف حضور سرمربی فولاد خوزستان در کادرفنی تیم ملی مشخص نشده و حتی انتخابِ کارلوس کی‌روش هم به صورت رسمی از سوی مدیران فدراسیون فوتبال، اعلام نشده است اما همکاری دوباره نکونام و کی‌روش در تیم ملی، دور از ذهن نیست.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری