football360 logo

کارشناسی داوری هفته ششم؛ فاجعه مسجدسلیمان

22 شهریور 1401 ساعت 18:0063 نظر
پنالتی و تمارض مهم‌ترین اتفاقاتی بود که بیشترین اشتباهات داوری هفته ششم را شکل داد.

به گزارش فوتبال 360، در هفته ششم، پرسپولیس و استقلال بیشترین اشتباهات داوری را در بازی‌هایشان داشتند. سیدرضا مهدوی با سوت‌های اشتباهی که به ضرر هر دو تیم زد، بدترین عملکرد را در این هفته و شاید تا این‌جای فصل داشت.

نوید مظفری کارشناس داوری در گفت‌وگو با فوتبال 360، صحنه‌های داوری هفته ششم را مورد بررسی قرار داده است.

نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس

با وجود اینکه گفته می‌شد داوری بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به نفع پایتخت‌نشینان بوده است اما بازی با خطای مدافع نفت شروع شد. داور خطای واضحی که به سرنگونی مرتضی پورعلی‌گنجی در محوطه جریمه منجر شد را به اشتباه پنالتی اعلام نکرد.

نیمه اول با یک اشتباه دیگر به ضرر پرسپولیس به پایان رسید. در حالی که بازیکن نفت در میانه میدان آفساید را پرکرده است، داور و کمک او به اشتباه گل سالم پرسپولیس را مردود اعلام کردند.

پنالتی روی یورگن لوکادیا و اخراج بازیکن نفت مسجدسلیمان از معدود تصمیمات درست رضا مهدوی در این بازی بود.

باز هم مرتضی پورعلی‌گنجی و باز هم اشتباه داوری. البته این‌بار این اشتباه به ضرر نفت مسجدسلیمان بود و خطای شماره 8 پرسپولیس پنالتی اعلام نشده و جریمه فردی هم برای او درنظر گرفته نشد.

نفتی‌ها اعتقاد داشتند که 2 پنالتی برای آن‌ها در این بازی گرفته نشده است. نوید مظفری اما اعتقاد دارد که در دقیقه 65 بازیکن نفت باید به دلیل شبیه‌سازی اخطار می‌گرفته است. 

گل دوم پرسپولیس در شرایط آفساید زده شد و کمک داور این بار هم در تشخیص آفساید اشتباه کرد.

استقلال - نساجی 

پیمان بابایی در دقیقه 4 بازی با شبیه‌سازی قصد فریب داور را دارد که به درستی کارت زرد دریافت می‌کند.

بازیکن نساجی با دست توپ را در محوطه جریمه لمس می‌کند و پنالتی به درستی توسط یاسر همرنگ اعلام می‌شود. 

در دقیقه 55، محمد محبی به درستی توپ را از بازیکن نساجی می‌گیرد اما داور به اشتباه به او یک کارت زرد می‌دهد. 

کارت زرد دوم امیر مهدی جانملکی به درستی به این بازیکن داده می‌شود و اخراج او تصمیم درستی از سوی داور مسابقه بوده است.

در دقیقه 53 داور باید یک پنالتی برای استقلال به دلیل خطا روی محمد محبی اعلام می‌کرد که این کار را انجام نداد.

اشتباه بعدی داور در این بازی اعلام پنالتی به سود نساجی بود. بازیکن نساجی شبیه‌سازی کرد و نه تنها کارت زرد دریافت نکرد که یک پنالتی اشتباه هم برای این تیم گرفته شد.

سپاهان - آلومینیوم اراک

در دقیقه 48 بازی، رامین رضاییان با یک پاس بسیار خوب توپ را به امید نورافکن رساند اما اعلام آفساید مانع از شکل‌گیری حمله سپاهان شد. این آفساید به اشتباه اعلام شده است و نورافکن در شرایطی سالم صاحب توپ شد. 

گل‌گهر - پیکان 

در دقیقه 8 بازی هیچ خطایی روی اریک باگناما صورت نگرفت اما داور به اشتباه به بازیکن پیکان کارت زرد داد.

با اینکه باگناما به عنوان زننده گل، گل‌گهر سیرجان در دقیقه 54 در آفساید قرار نداشت اما این گل به درستی مردود شد. کی‌روش استنلی در موقعیت آفساید دید دروازه‌بان پیکان را گرفته بود و به همین دلیل این گل آفساید تشخیص داده شد. 

تراکتور - صنعت نفت آبادان 

در دقیقه 65 یک پنالتی برای تراکتور گرفته نشد. در حالی که توپ به دست بسته بازیکن صنعت نفت برخورد کرده بود اما نوید مظفری اعتقاد دارد این صحنه پنالتی بوده است.

مس رفسنجان - هوادار 

در دقیقه 60 بازی، بازیکن مس رفسنجان در محوطه جریمه سرنگون می‌شود. این صحنه اما شبیه‌سازی است نه پنالتی که داور در این صحنه هم کارت زرد نداد. 

2 خطای پشت سر هم به فاصله چند ثانیه رخ می‌دهد. خطای اول را بازیکن هوادار انجام می‌دهد که داور آن را اعلام نمی‌کند. در ادامه خطای شدیدی را بازیکن مس رفسنجان انجام می‌دهد که به درگیری منجر می‌شود. بعد از خطا، شماره 17 تیم هوادار، شاهین توکلی را زده و کارت زرد دریافت می‌کند. به گفته نوید مظفری اگر خطای اول گرفته می‌شد این حاشیه‌ها و اخطار پیش نمی‌آمد. 

مس کرمان - ذوب‌آهن

در برخوردهای آخر بازی داور باید هر دو بازیکن را اخراج می‌کرد که چنین تصمیمی گرفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری