football360 logo

تیم منتخب 6 هفته ابتدایی لیگ؛ در تسخیر خارجی‌ها!

24 شهریور 1401 ساعت 17:09166 نظر
2 بازیکن از استقلال، پرسپولیس، تراکتور، نفت مسجدسلیمان و یکی هم از سپاهان، گل‌گهر و فولاد به تیم منتخب رسیدند.

به گزارش فوتبال 360؛ با گذشت 6 هفته از آغاز فصل جدید لیگ برتر، بازیکنانی که شروع بهتری داشتند نسبت به سایرین مشخص شدند. رضا اسدی که در پرسپولیس نمایش پر انتقادی داشت، ستاره تراکتور شده است. لوکادیا، خرید جدید یحیی گل‌محمدی به تنهایی در صدرجدول گلزنان قرار گرفته است. همچنان گل زدن به حسین حسینی دشوارتر از بقیه دروازه‌بان‌هاست. میلاد زکی‌پور همه را غافلگیر کرده و با نیمکت‌نشین کردن امید نورافکن، 2 گل هم زده است. فولاد به رهبری موسی کولیبالی در خط دفاع، فقط در یک بازی گل خورده است. رضا مهاجری و نفت مسجدسلیمان شروعی فراتر از حد انتظار داشتند. امیر قلعه‌نویی هم گل‌گهر را در جمع مدعیان نگه داشته که منجر شده آرمین سهرابیان به تیم منتخب 6 هفته ابتدایی لیگ برتر برسد. در ادامه عملکرد بازیکنان حاضر در تیم منتخب «فوتبال 360» را با همکاری «متریکا» می‌خوانید. 

حسین حسینی/ دروازه‌بان/ استقلال/ نمره 6.95

استقلال بعد از گلی که در دقیقه 27 بازی با ملوان دریافت کرد، در 3 بازی متوالی گلی نخورد و این هفته از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش بازشد. حسینی 12 مهار شوت در این فصل داشته است. او با دقت پاس 79درصد و ارسال یک پاس‌کلیدی، در بازی با پا هم توانا نشان داده است.

میلاد زکی‌پور/ دفاع چپ/ سپاهان/ نمره 6.87

شاید در شروع فصل با حضور امید نورافکن، کسی انتظار نداشت که میلاد زکی‌پور در سپاهان بازی کند و بدرخشد. زکی‌پور اما از افت نورافکن در این فصل استفاده کرد و نظر مورایس را جلب کرده است. زکی‌پور هر 2 گل فصلش را به تیم سابقش، یعنی گل‌گهر زده است. او 2 مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخته تا بهترین دفاع چپ فعلی لیگ برتر باشد.

موسی کولیبالی/ دفاع میانی/ فولاد/ نمره 6.99

تراکتور تنها تیمی بود که در این فصل توانست به فولاد گل بزند. خط دفاع فولاد به رهبری موسی کولیبالی، در هر 4 بازی دیگر کلین‌شیت کرده است. فولاد در این فصل رکورددار کمترین شوت و امیدگل مواجه شده است که علاوه بر ساختار درست دفاعی، نقش فردی کولیبالی هم در آن برجسته است. بازیکنی که 31 عملکرد دفاعی داشته است.

آرمین سهرابیان/ دفاع میانی/ گل‌گهر/ نمره 7.02

امیر قلعه‌نویی در 4 بازی این فصل به آرمین سهرابیان بازی داده که در این 4 بازی، مجموعا یک گل خورده است. در 2 بازی که سهرابیان بازی نکرده، دروازه گل‌گهر 4 برابر بیشتر باز شده است. سهرابیان در این فصل 38 مرتبه خطر را از دروازه گل‌گهر دفع کرده است. 

کوین یامگا/ دفاع راست/ استقلال/ نمره 7.05

یامگا در این فصل هم مانند فصل گذشته، پست ثابتی ندارد و همین توانایی بازی در پست‌های مختلف، دست سا پینتو را برای تغییر آرایش تیمش باز گذاشته است. یامگا این فصل به عنوان هافبک تهاجمی، وینگر و دفاع راست برای استقلال بازی کرده است. او 12 مرتبه با شوت دروازه حریفان را تهدید کرده و 5 مرتبه هم با پاس‌کلیدی موقعیت ساخته که حاصل آن 2 گل و یک پاس‌گل برای استقلال بوده است. 

ریکاردو آلوز/ هافبک/ تراکتور/ نمره 7.25

خلاق‌ترین بازیکن لیگ، خیلی زود کیفیتش را نمایان کرد. ریکاردو آلوز در هر 3 بازی نخستی که در ترکیب تراکتور قرار گرفته بود، پاس‌گل داد. در پایان هفته ششم، آلوز بیشترین پاس‌گل (4) و بیشترین پاس‌کلیدی (15) را بین تمامی بازیکنان لیگ داده است. 

سامان نریمان‌جهان/ هافبک/ نفت مسجدسلیمان/ نمره 7.10

ستاره غیرمنتظره این فصل از لیگ برتر، سامان نریمان جهان بوده است. بازیکنی که در 31 سالگی با رضا مهاجری احیا شده و حسابی درخشیده است. نریمان‌جهان بیشترین شوت در چارچوب (8) را در این فصل زده که حاصل آن 2 گل برای نفت مسجدسلیمان بوده است. او با 8 پاس‌کلیدی، دومین بازیکن خلاق لیگ هم هست. 

رضا اسدی/ هافبک/ تراکتور/ نمره 7.47

هافبکی که در پرسپولیس انتقادات زیادی به او وارد بود و به پایان خط همکاری با این تیم رسید، حالا ستاره تراکتور شده است. رضا اسدی 3 مرتبه در دقایق تلف شده این فصل برای تراکتور گل زده که رکورد بیشترین گل زده در دقایق تلف شده یک فصل از تاریخ لیگ برتر است. اگر گل‌های اسدی نبود، تراکتور با 5 امتیاز در رتبه 14 جدول قرار داشت.  

سعید صادقی/ هافبک/ پرسپولیس/ نمره 7.10

ستاره فصل قبل لیگ برتر، شروع قابل قبولی در پرسپولیس داشته است. سعید صادقی هر 2 گل فصلش را در بازی با هوادار زده است. او در فاکتورهای فنی شوت، شوت در چارچوب، پاس‌کلیدی، گرفتن خطا و نرخ تبدیل شوت به گل یکی از 3 بازیکن برتر این فصل پرسپولیس است. 

پیمان رنجبری/ مهاجم/ نفت مسجدسلیمان/ نمره 7.08

بخشی از نتایج خوب این فصل نفت مسجدسلیمان، حاصل گل‌های پیمان رنجبری است. بازیکنی که در همان اولین بازی فصل هم گل زد و هم پاس‌گل داد. رنجبری در ادامه 2 گل دیگر هم زد تا در جدول بهترین گلزنان فصل، نزدیک‌ترین تعقیب کننده یورگن لوکادیا باشد. 

یورگن لوکادیا/ مهاجم/ پرسپولیس/ نمره 7.52

در این فصل هنوز دروازه‌بانی نتوانسته شوت‌های لوکادیا را مهار کند. او 4 شوت در چارچوب زده که هر 4 شوتش گل شده است. لوکادیا یک پنالتی هم گرفته که منجر به اخراج بازیکن حریف شده است. آماری که هواداران پرسپولیس را امیدوار می‌کند تا برای اولین بار در لیگ برتر، یک آقای‌گل خارجی داشته باشند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری