football360 logo

(VAR)، مانع هت‌تریک؛ بغض 7 ماهه جهانبخش، در اروپا ترکید!

25 شهریور 1401 ساعت 00:5319 نظر
فاینورد با درخشش علیرضا جهانبخش، اشتورم گراتس را در هم کوبید.

به گزارش فوتبال 360، هفته دوم رقابت‌های لیگ اروپا پنجشنبه شب با انجام 16 بازی برگزار شد و در یکی از مسابقات حساس، فاینورد با درخشش علیرضا جهانبخش، پیروزی دلچسبی برابر اشتورم گراتس را تجربه کرد تا شکست هفته نخست برابر لاتسیو را تا حدود زیادی به دست فراموشی بسپارد.

فاینورد از گروه F و در نخستین میزبانی این فصل خود در اروپا، به مصاف اشتورم گراتس رفت و با نتیجه 6 بر صفر این حریف را تحقیر کرد. علیرضا جهانبخش که در دربی روتردام مقابل اسپارتا 90 دقیقه کامل در میدان حضور داشت، این بار نیز با جلب اعتماد آرنه اسلات جایگاه خود در ترکیب ثابت را حفظ کرد و برای پاسخ به این اعتماد، تنها به 9 دقیقه زمان نیاز داشت.

در حالی که فاینورد پشت محوطه جریمه به یک ضربه آزاد رسیده بود، کوکچو در حرکتی تمرین شده این توپ را با پاسی زمینی و در گوشه محوطه جریمه به علیرضا جهانبخش سپرد. جهانبخش که فرار خود به سمت این توپ را زودتر آغاز کرده بود، بی‌درنگ و از زاویه‌ای کاملا بسته با پای راست به توپ شلیک کرد تا یورگ سیبنهاندل تقاص اشتباه در جاگیری و سمت شیرجه را داده و اولین گل را دریافت کند. 

پس از گل علیرضا، هانکو (31) و دنیلو (34) گل‌های بعدی را برای فاینورد به ثمر رساندند و دقیقه 41، دوباره نوبت به جهانبخش رسید تا این بار گل چهارم تیمش را به ثمر برساند. جهانبخش که دقیقه 20 و بعد از فرود خطرناک روی زمین، از خطر مصدومیتی سنگین گریخته بود، پاس تک‌ضرب دیلروسون را دریافت کرد و یک بار دیگر با ضربه پای راست، دروازه حریف را گشود؛ گلی که البته پس از برخورد به مدافع حریف و با انحراف از مسیر اولیه، وارد دروازه اشتورم گراتس شده بود.


گل دوم جهانبخش، دهمین گل او از زمان پیوستن به فاینورد بود. جالب آن که علیرضا از هفته بیست‌وسوم فصل گذشته اردیویسه (فوریه 2022) موفق به گلزنی نشده بود تا به این ترتیب با دبل برابر گراتس، طلسم 7 ماهه خود را شکسته باشد. 

جهانبخش دقیقه 53 گل پنجم فاینورد را هم به ثمر رساند اما پس از بازبینی صحنه توسط VAR مشخص شد توپ ادریسی (قبل از پاس کات‌بک) از خطر عرضی زمین عبور کرده تا به این ترتیب، جهانبخش در ثبت هت‌تریک ناکام بماند.

«علی‌جی» دقیقه 63 در حالی از زمین خارج شد که به جز این 2 گل، یک خطا برای تیمش گرفت و 4 بار مالکیت توپ را برای تیمش بازگرداند تا با نمره 9.0 بهترین بازیکن میدان لقب گیرد. پاتریک والمارک که جای جهانبخش را گرفت، 3 دقیقه بعد گل پنجم فاینورد را برای خیمنز ساخت.

فاینورد با این پیروزی 3 امتیازی شد و پس از باخت 4 بر 2 هفته نخست برابر لاتسیو، تفاضل گلش را نیز بهبود بخشید. در مسابقه دیگر این گروه و در شگفت‌انگیزترین نتیجه شب، میتیولن دانمارک 5 بر یک لاتسیو را شکست داد تا اکنون، هر 4 تیم این گروه 3 امتیازی باشند. 

اولین گل فصل رونالدو، اولین گل او در لیگ اروپا!

در گروه E منچستریونایتد برای جبران شکست هفته نخست برابر سوسیه‌داد، به خانه شریف تیراسپول رفت و با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. جیدن سانچو گل اول یونایتد را در دقیقه 17 به ثمر رساند و کریستیانو رونالدو در دقیقه 39، از روی نقطه پنالتی دروازه ماکسیم کووال را گشود تا اولین گل فصل خود را به ثمر برساند. افزون بر آن، CR7 با این گل برای نخستین بار گلزنی در لیگ اروپا / جام یوفا را نیز تجربه کرد. 


در دیگر مسابقه این گروه، سوسیه‌داد با نتیجه 2 بر یک اومونیا قبرس را شکست داد تا با 6 امتیاز صدرنشین جدول شود. کریم انصاری‌فرد پس از حضوری 17 دقیقه‌ای مقابل شریف، مسابقه پنجشنبه شب را در ترکیب ثابت آغاز کرد اما پس از 65 دقیقه تعویض شد. اومونیا بدون امتیاز قعرنشین است و دو بازی پیاپی مقابل منچستریونایتد، می‌تواند شانس‌های صعود این تیم را به حداقل برساند.


در سایر بازی‌های برگزار شده، نتایج زیر رقم خورد:

گروه A:

بودی‌گلیمت 2 - زوریخ 1

گروه B:

دینامو کیف 0 - آاک لارناکا 1 

رن 2 - فنرباغچه 2

گروه C:

رئال بتیس 3 - لودوگورتس 2

رم 3 - هلسینکی 0 (دیبالا 47، پلگرینی 49، بلوتی 68)


گروه D:

براگا 1 - یونیون 0

یونیون سن‌ژیل 3 - مالمو 2

گروه G:

المپیاکوس 0 - فرایبورگ 3

قره‌باغ 3 - نانت 0

گروه H:

موناکو 0 - فرانس واروش 1

ترابزون اسپور 2 - ستاره سرخ 1

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری