football360 logo

مونزا ۱-۰ یوونتوس؛ اولین برد تاریخ، مقابل پرافتخارترین تیم تاریخ!

27 شهریور 1401 ساعت 18:536 نظر
مونزا در مسابقه‌ای عجیب یوونتوس را شکست داد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، یوونتوس در ادامه روند ناامیدکننده خود، ظهر یکشنبه به مونزا رفت و با شکست یک بر صفر، نخستین پیروزی رقیب در تاریخ سری‌آ را به آن‌ها هدیه داد.

یوونتوس در حالی پای به این مسابقه می‌گذاشت که بحرانی‌ترین روزهای سال‌های اخیر را سپری می‌کردند؛ آن‌ها در ۵ بازی اخیر در سری‌آ فقط یک بازی را برده بودند و با شکست خانگی مقابل بنفیکا پا به این مسابقه می‌گذاشتند؛ شکستی که آن‌ها را بدون امتیاز، در فاصله ۶ امتیازی تیم پرتغالی و پاری‌سن‌ژرمن در اروپا قرار داده بود.

رقیب روز یکشنبه اما امیدواری یووه به کسب نتیجه از این مسابقه را افزایش می‌داد. مونزا فصل را با 5 باخت پیاپی آغاز کرده و هفته قبل با تساوی 1-1 برابر لچه، به اولین امتیازش در سری‌آ رسیده بود. مونزا در حالی هر 3 مسابقه خانگی نخست این فصل را باخته بود که پیش‌تر و در تاریخ سری‌آ، تنها 2 تیم دیگر یک فصل را با 4 باخت خانگی متوالی آغاز کرده بودند.

اولین موقعیت جدی این مسابقه در دقیقه 3 و توسط تیم میزبان روی دروازه یوونتوس خلق شد اما ضربه سنسی از گوشه محوطه توسط گاتی سد شد و سپس والی رولا از پشت محوطه، با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

مهم‌ترین اتفاق این مسابقه در دقیقه 40 رقم خورد. آنخل دی‌ماریا که از مزاحمت آرماندو ایتزو روی پایش کلافه شده بود، ضربه‌ای با آرنج خود به سینه این بازیکن وارد کرد؛ ضربه‌ای که بازیکن حریف را نقش بر زمین کرد تا فابیو مارسکا (داور مسابقه) بدون درنگ، کارت قرمز خود را به دی‌ماریا نشان دهد.

به این ترتیب یوونتوس که در بازی قبلی خوان کوادرادو و آرکادیوش میلیک را با کارت قرمز از دست داده و پس از اخراج مکس آلگری، با هدایت مارکو لاندوچی (دستیار او) پا به این بازی گذاشته بود، برای دومین بازی متوالی نیز قربانی داد. 

نیمه اول این بازی در موقعیتی نزدیک، با تساوی بدون گل خاتمه یافت. مهم‌ترین نکته مسابقه، نمایش فوق‌العاده نیکولو رولا در خط هافبک مونزا و مقابل تیم اصلی‌اش بود. رولا که فصل را با پیراهن یووه آغاز کرده و در ادامه به شکل قرضی راهی مونزا شده بود، بیشترین تعداد پاس را در زمین ارسال کرد و 9 پاس او در یک‌سوم دفاعی حریف سالم به مقصد رسید. 

مونزا در دقیقه 74 این بازی به گل رسید. حرکت ترکیبی رولا و کیورا در سمت راست زمین، با ارسال پای چپ کیورا همراه بود. این توپ پس از برخورد به برمر اندکی تغییر مسیر داد تا کریستین گیتکیائر با فرار پشت مدافعان زودتر به توپ رسیده و پرین را مغلوب کند. 

پس از پایان 8 دقیقه وقت اضافه، داور سرانجام در سوت خود دمید تا مونزا با نتیجه یک بر صفر برنده شده و به اولین 3 امتیاز تاریخ خود در سری‌آ دست یابد. پیش از مونزا، تنها کاتانزارو توانسته بود اولین برد خود در تاریخ بالاترین سطح فوتبال ایتالیا را در مسابقه‌ای مقابل یوونتوس جشن بگیرد. 


یوونتوس با تحمل نخستین شکست فصل 10 امتیازی ماند تا اگرچه در همان رده هشتم باقی مانده، اما خطر 7 امتیازی شدن فاصله‌اش با صدر جدول (در صورت برد ناپولی - میلان و یا آتالانتا) را در همین ابتدای فصل احساس کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری