football360 logo

دروسی راجع به جوان‌گرایی ایتالیا شفاف سازی کرد؛ لزوم اطمینان به مانچینی

31 شهریور 1401 ساعت 21:235 نظر
دنیله دروسی، معتقد است عدم دعوت از زانیولو و کالابریا، موضوع مهمی نیست.
به گزارش فوتبال 360، لیست تیم ملی ایتالیا برای حضور در مسابقات لیگ ملت‌های اروپا اعلام شد و اعلام لیست بازیکنان آتزوری همچون سایر تیم‌های ملی، واکنش‌های منفی و مثبت بسیاری را در پی داشت.
پس از اعلام لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ایتالیا، بسیاری از هواداران نسبت به اسامی حاضر در لیست و عدم حضور برخی بازیکنان سرشناس، واکنش نشان دادند و روبرتو مانچینی که شاگردانش روزهای جمعه و دوشنبه، به ترتیب به مصاف انگلیس و مجارستان خواهند رفت، اعلام کرده شرایط تیمش خوب است اما باید شرایط تیم را نسبت به بازیکنانی که در اختیار دارد وفق داده و فعلاً قادر نیست سبکی مشخص را از ابتدا برای دعوت بازیکنان و استفاده از آن‌ها در یک ترکیب از پیش تعیین شده انتخاب کند. مانچینی همچنین اضافه کرده ب اتوجه به غیبت ایتالیا در جام‌جهانی آینده و با نظر به این که هواداران بسیار از نبود تیم محبوبشان در معتبرترین آوردگاه فوتبالی ناراحت خواهند بود، برای صعود به دور نهایی لیگ ملت‌های اروپا هدف‌گذاری کرده و می‌خواهد از این طریق، دردهای عدم حضور در جام‌جهانی قطر را تسکین دهد.
به مانچو اطمینان کنید
در همین رابطه دنیله دروسی، اسطوره باشگاه رم و کمک مربی تیم ملی ایتالیا که در جریان قهرمانی یورو 2020 نیز دستیار مانچینی بود، اعلام کرده باید از تصمیمات روبرتو مانچینی حمایت کرد تا ایتالیا، پروسه تغییر نسل را با موفقیت کامل به اتمام برساند. دروسی گفت: «ما همواره در باره تمامی بازیکنان صحبت می‌کنیم و عملکردشان را زیر نظر داریم. هواداران باید بدانند هر تصمیمی که سرمربی از بابت دعوت بازیکنان می‌گیرد، بهترین بوده و شرایط شاگردانش را به بهترین نحو زیر نظر دارد. مانچینی چیزی جز صلاح ایتالیا را نمی‌خواهد و من این را تضمین می‌کنم. بسیار پیش آمده که بازیکنانی که در یک اردو دعوت نمی‌شوند در لیست بعدی تیم ملی حاضر بوده و با توجه به شرایطشان، شانس حضور دوباره در ترکیب تیم ملی ایتالیا را خواهند داشت. همان گونه که روبرتو اعلام کرد، بازیکنان هرگز نباید از حضور در ترکیب تیم ملی ناامید شوند».
ماجرای زاکانی و زانیولو
پیش از این، در اردوی گذشته تیم ملی، نیکولو زانیولو و هم‌تیمی‌اش، زاکانی، به سبب برخی مشکلات شخصی و خانوادگی با یکدیگر درگیر شده و از اردوی تیم ملی اخراج شده بودند. همین مورد، غیبت زانیولو در لیست جدید تیم ملی را تحت تاثیر قرار داد و عدم دعوت از زانیولو، این نکته را برجسته‌تر کرد که ستاره رم به سبب تنبیه انضباطی، جایی در لیست تیم ملی ندارد. دروسی ادامه داد: «من خودم تا چند سال پیش، بازیکن بودم و می‌دانم چه احساس بدی است که یک بازیکن ملی‌پوش به ترکیب تیم ملی کشورش دعوت نشود اما به هر حال این اتفاقات ممکن است هرازگاهی و برای هر بازیکنی رخ دهند. بازهم تکرار می‌کنم باید به مانچینی اطمینان کرد و عنان کار را به او سپرد زیرا مانچو کسی بود که نقش اول فوتبال ایتالیا را در یکی از به‌یادماندنی‌ترین و بهترین شب‌های عمر ما در سال‌های اخیر (قهرمانی یورو) بازی کرد».
حضور به عنوان سرمربی
دروسی در صحبت‌هایش ادامه داد: «هرگز احتمال توافق با برخی باشگاه‌ها برای به دست گرفتن سکان هدایتشان را رد نمی‌کنم و باید بگویم منتظر فرا رسیدن آن روز هستم. این اتفاقی بوده که می‌توانست در ماه ژوئن رخ دهد، می‌توانست هفته پیش رخ دهد و همچنین احتمال دارد به زودی هم رخ دهد! اما تا زمانی که من به عنوان کمک مربی در تیم ملی حضور دارم و سرمربی برای دستیاری به من اطمینان دارد، آتزوری را همچون خانه و خانواده خودم دانسته و از حضور روی نیمکت تیم ملی، احساس راحتی و افتخار می‌کنم. اکنون، زمانی است که باید بیش‌تر از سرمربیان مشهور تجربه یاد گرفته و به سود خودم استفاده کنم. دزربی، بهترین بیانگر فلسفه فوتبال ایتالیایی نوین است و همچنین عاشق لوئیس انریکه هستم؛ عاشق آن چه که به شاگردانش در زمین می‌آموزد و آنگونه که با تمامی اطرافیانش، حتی تیم‌های رقیب رفتار می‌کند»
من باید از تمامی سرمربیان حال‌ حاضر فوتبال در جهان، یاد بگیرم؛ حتی آن هایی که فلسفه بازی متفاوت‌تری نسبت به انریکه و گواردیولا دارند. به نظرم کلوپ، سیمئونه، در ایتالیا گاسپرینی و جوریچ، یا حتی آنتونیو کونته در هر تیمی که مربیگری می‌کنند، چیزهای بسیاری برای یاد دادن دارند و شما باید به هر فلسفه‌ای احترام گذاشته، آن را بیاموزید تا موفق به انتخاب سبک مورد نظر خودتان شوید».
معادلات نه‌چندان پیچیده صعود
تیم ملی ایتالیا در حال حاضر، با 5 امتیاز در رتبه سوم گروه ایستاده و تا صعود به مرحله نیمه‌نهایی، چاره‌ای جز کسب حداکثر امتیازات باقی مانده نخواهد داشت. همزمان با دیدار ایتالیا مقابل انگلیس که جمعه شب از ساعت 22:15 به وقت تهران آغاز می‌شود، آلمان و مجارستان به مصاف یکدیگر می‌روند که تقسیم امتیازات در این دیدار، بهترین خبر برای ایتالیایی‌هاست. زیرا ایتالیا در این شرایط و با پیروزی مقابل انگلیس به صدر جدول صعود می‌کنند و سپس برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی، با کسب 3 امتیاز مقابل مجارستان این هدف را مسجل می‌کند. در این صورت، نتیجه دیدار آلمان و انگلیس در هفته پایانی نیز تاثیری روی صعود شاگردان مانچینی نخواهد داشت؛ مگر این که آلمان از دیدار مقابل مجارستان و انگلیس، 6 امتیاز کامل را کسب کند که در این صورت، شاگردان هانسی فلیک راهی مرحله نیمه‌نهایی می‌شوند و پیروزی‌های ایتالیا تاثیری در صعود ندارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری