football360 logo

مصدومیت، سوغات مانیان از لیگ ملت‌ها؛ «بند 46»، تنها راه نجات میلان!

02 مهر 1401 ساعت 21:3319 نظر
با اعلام «لو پاریزین»، مصدومیت مانیان، او را تا 3 هفته از میادین دور نگه خواهد داشت.

به گزارش فوتبال 360، پیروزی فرانسه مقابل اتریش، خروس‌ها را فعلاً از خطر سقوط به سطح دوم رقابت‌ها نجات داد اما مصدومیت مایک مانیان، درحالی که هوگو لوریس هم مصدوم است، علاوه بر دیدیه دشان، سرمربی و هواداران میلان را هم نگران کرده است.
مانیان در دیدار مقابل اتریش درحالی که برای پنجمین بار با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان می‌رفت، بیش‌تر از 45 دقیقه در ترکیب این تیم دوام نیاورد و از ابتدای نیمه دوم جایش را به آلفونسو آرئولا داد. فرانسه در نهایت بدون گل خورده و با به ثمر رساندن 2 گل در نیمه دوم، موفق شد 3 امتیاز این دیدار حساس را کسب کند و برای دیدار یکشنبه‌شب مقابل دانمارک، امید به بقا در سطح نخست داشته باشد؛ دیداری که آرئولا، وظیفه حفاظت از قفس توری آبی‌ها را بر عهده خواهد گرفت.

غایب تقابل‌ها با چلسی و یوونتوس

میلان درحالی که در فصل جاری رقابت‌ها و پیش از آغاز بازی‌های ملی، جنگ صدرنشینی را به ناپولی باخت و در جایگاه پنجم با اختلاف 3 امتیازی نسبت به صدر جدول قرار گرفت در 5 دیدار اخیرش و باتوجه به تغییرات در خط دفاع تیم، نتوانسته کلین‌شیت را تجربه کند و حالا مصدومیت مانیان نیز استفانو پیولی را بیش از پیش نگران کرده است. طبق اعلام «لوپاریزین»، مانیان طبق آزمایش‌هایی که توسط تیم پزشکی تیم ملی فرانسه روی او انجام شده، باید تا 3 هفته از میادین به دور بماند و این درحالی است که آن‌ها پس از انجام بازی‌های ملی، باید در دیدارهای حساسی به میدان بروند. میلان ابتدا روز یکم اکتبر (9 مهر ماه) میهمان امپولی است و درحالی که دیدارهای رفت و برگشتش مقابل چلسی در لیگ قهرمانان را هم باید انجام دهد، در این بین روز هشتم اکتبر (16 مهر ماه) به مصاف یوونتوس می‌روند.

تاتاروشانو هم در دسترس نیست!

نکته نگران کننده برای میلان، این است که چیپریان تاتاروشانو، سنگربان دوم میلان که فصل پیش در برخی دیدارها برای روسونری به میدان رفت، از لیست تیم برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته شده و درحالی که مانیان برای مصاف با چلسی غایب خواهد بود، تنها گزینه روسونری برای ایستادن روی خط دروازه، آنتونیو میرانته است. سنگربان 39 ساله‌ای که آخرین بار در نیمه‌نهایی لیگ اروپا 21-2020 با پیراهن رم مقابل منچستریونایتد به میدان رفت و هنوز برای میلان بازی نکرده است.

نگران از عدم آمادگی میرانته

میلان در صورت شکست مقابل چلسی در این 2 دیدار حساس، شانس‌هایش برای صعود به عنوان صدرنشین را کاهش یافته خواهد دید و این احتمال وجود دارد که قافیه صعود را به دیناموزاگرب واگذار کند. تاتاروشانو اما برای حضور در دیدارهای سری آ مقابل امپولی و یوونتوس مشکلی نخواهد داشت و این سنگربان 36 ساله رومانیایی از زمان حضور در میلان، در 7 بازی روی خط دروازه ایستاده است که سهم فصل گذشته و پس از خروج دوناروما، 6 دیدار بوده است. تاتاروشانو حالا این شانس را دارد که تعداد بازی‌هایش در پیراهن میلان را به دو رقمی شدن، نزدیک و نزدیک‌تر کند؛ درحالی که شانسی برای تبدیل شدن به سنگربان شماره یک روسونری نخواهد داشت.

قوانین یوفا به داد میلان می‌رسد؟

این درحالی است که طبق اعلام کلچومرکاتو، میلان می‌تواند با استفاده از بند 46 قوانین یوفا، ماده دوم، لیست اعلام شده‌اش برای دیدارهای لیگ قهرمانان را به سبب مصدومیت و شرایط فورس‌ماژور تغییر دهد که با استناد به همین قانون، روسونری در تلاش هستند تا تاتاروشانو را برای دیدارهای لیگ قهرمانان مقابل چلسی نیز به کار گرفته و او را جانشین مانیان کنند. قانون مذکور این اجازه را نیز به میلان می‌دهد که پس از رفع مصدومیت، باز هم مانیان را به لیست بازگردانده و در 2 هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا، درون دروازه داشته باشد. البته این بند در شرایطی اجازه تعویض دروازه‌بان را به میلان می‌دهد که مصدومیت مانیان، «طولانی مدت» تلقی شده و میلان بیش از «30 روز» او را در اختیار نداشته باشد. باید دید در نهایت میلان، اتحادیه فوتبال اروپا را با طولانی‌تر اعلام کردن مدت زمان مصدومیت مانیان دور خواهد زد یا حضور سنگربان شماره یک در دیدارها مقابل چلسی را فدای حضور زودهنگام‌تر او در سری آ خواهد کرد؟

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری