football360 logo

رقبای تیم ملی سرحال نیستند؛ جام جهانی و بارقه امید

04 مهر 1401 ساعت 13:35303 نظر
هر 3 رقیب تیم ملی ایران در جام جهانی بازی‌های ملی اخیرشان را واگذار کردند.

به گزارش فوتبال 360، با نزدیک‌تر شدن به آوردگاه بزرگ جام جهانی، آنالیز و تحلیل رقبا از یکدیگر شکل جدی‌تری به خود گرفته و این روزها هر مسابقه تیم‌های حریف به منزله یک نمایش برای آمادگی در جام جهانی تلقی می‌شود. در همین راستا هر 3 حریف تیم ملی کشورمان در بازی‌های این بازه مسابقات ملی ناکام بودند و مایوس کننده ظاهر شدند.

انگلیس؛ بحرانی و شکننده

برای توضیح شرایط تیم ملی انگلیس در حال حاضر نیاز چندانی به توضیح و تفصیل نیست. آن‌ها یک سطح از لیگ ملت‌های اروپا تنزل کردند، رفت و برگشت به مجارستان باختند و از پس ایتالیا و آلمان هم برنیامدند. انگلیس آخرین بازی ملی‌اش را مقابل ایتالیا برگزار کرد که با شکست در خانه حریف مواجه شد و امروز آخرین آزمون بزرگ اروپایی را پیش از جام جهانی در مصاف با آلمان خواهد داشت. نتایج اخیر این تیم چراغ امیدی را برای مواجهه امروز با رقیب سنتی برای انگلیسی‌ها روشن نمی‌کند و ساوت‌گیت و شاگردانش فعلا در تاریکی به سر می‌برند. آن‌ها به دیدارهای دوستانه احتیاج دارند تا بتوانند علاوه بر پوشش نقاط ضعف مشهود در بازی‌ها، اعتماد به نفس خدشه‌دار شده را هم التیام ببخشند. انگلیس در مقابل ایتالیا نشانی از یک مدعی قهرمانی جهان نداشت و هرگز آن سرگروهی نبود که سایر تیم‌های گروه را به ترس و عقب نشینی وادار کند. جایگاه سرمربی این تیم شکننده است؛ درست مثل برتری ستاره‌های پرتعداد این تیم در مسابقات حساس! اگر چه یک مسابقه معیار خوبی برای ارزیابی تیمی به اهمیت و بزرگی انگلیس نیست اما همین یک مسابقه دلیل مناسبی برای این است که بفهمیم می‌شود به نقاط ضعف قدرتمندترین تیم گروه هم امیدوار باشیم.

آمریکا؛ درگیر با ارزیابی ایران

تیم ملی ایالات متحده 2 بازی دوستانه پیاپی را مقابل رقبای آسیایی در برنامه قرار داده که در اولین آن‌ها مغلوب ژاپن شد. نماینده آمریکای شمالی در جام جهانی قطر در دیدار دوستانه مقابل سامورایی‌ها تقریبا خلع سلاح بود و موفق نشد از پس سرعت چشم بادامی‌ها و انسجام تیمی‌شان بر بیاید. آمریکا با به صف کشیدن رقبای آسیایی در تقویم بازی‌های دوستانه نشان داد که در حال ارزیابی رقیبش در مرحله گروهی یعنی ایران است که در اولین گام خود برای غلبه بر یک تیم آسیایی ناموفق بود. با این وجود سبک بازی ژاپن شباهت چندانی به فوتبال ایران ندارد و آمریکایی‌ها برای پوشش این دغدغه در بازی بعدی مقابل عربستان خواهند ایستاد. این که عربستان چقدر شبیه به تیم ملی ایران بازی می‌کند، شاید مهم نباشد و مهم این است که تن ستارگان تیم ملی ایالات متحده به تن رقبای آسیایی برخورد کرده و شاید ایران برای آن‌ها شناخته شده‌تر از قبل به نظر بیاید. برای تیم ملی ایران این نکته بسیار حائز اهمیت است که رقیبش در مرحله گروهی تمرکز ویژه‌ای برای شناختن تیم کی‌روش دارد و 2 بازی پیاپی با آسیایی‌ها عزم جزم رقیب برای برتری در برابر ایران را را نشان می‌دهد. در مجموع و با وجود شکست در برابر ژاپن، عملکرد و برنامه‌ریزی فوتبال آمریکا برای حضور در قطر و مخصوصا بازی در برابر ایران را می‌شود مثبت و دقیق قلمداد کرد. آنها یک تیم مدعی از شرق و مدعی دیگری از غرب آسیا را انتخاب کردند و ظرف کمتر از یک هفته با هر 2 حریف روبه‌رو می‌شوند تا سیاق فوتبال آسیایی را بیش از پیش رصد کرده باشند.

ولز؛ وضعیت نگران کننده و مستلزم کار بیش‌تر

هم‌تیمی‌های گرت بیل اصلا شرایط خوبی در دیدارهای این چند روز نداشتند و با بدترین شکل ممکن از سطح اول لیگ ملت‌های اروپا کنار رفتند. ولز با 2 شکست پیاپی مقابل بلژیک و لهستان در گروهش چهارم شد و نشان داد حتی اگر برای صعود به دور حذفی جام جهانی هم تیم مناسبی باشد، برای سخت کردن کار رقبای بزرگ اصلا تیم کاملی نیست. به نظر نمی‌رسد ولز قادر به خلق شگفتی خاصی در قطر باشد و این موضوع برای تیم ملی ایران بر خلاف تصور اولیه نگران‌کننده است؛ از این رو که تمام هدف بیل و یارانش به درخشش از گروه و ثبت 3 بازی موفق در مرحله گروهی پس از سال‌ها آرزو برای رسیدن به جام جهانی منتهی می‌شود. آن‌ها همان طور که برای رسیدن به قطر تمام توانشان را صرف کردند، برای درخشش در مرحله گروهی هم تمام توانایی‌شان را به کار خواهند بست و البته حتما هم دیدارهای دوستانه‌ای برای رسیدن به فرمی بهتر را پیش‌بینی می‌کنند. ولز اگر چه تیم چندان بزرگی به نظر نمی‌رسد اما همان تیمی است که ایران مجبور است در مقابلش به بازی رو به جلو و گلزنی برای کسب هر 3 امتیاز رو بیاورد و همین موضوع و انگیزه خاص آن‌ها برای ارائه یک نمایش مطلوب در مرحله گروهی می‌تواند کار کی‌روش و شاگردانش را برای ایستادن در برابر این حریف اروپایی سخت‌تر کند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری