football360 logo

سه انتخاب برای کامل شدن ترکیب ایران؛ آخرین مردان کی‌روش

05 مهر 1401 ساعت 21:54424 نظر
مدافع میانی، مدافع چپ و هافبک میانی، سخت‌ترین انتخاب‌های کی‌روش برای ترکیب اصلی ایران هستند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی در دو بازی با اروگوئه و سنگال، تا حد زیادی ترکیبش برای جام جهانی را شناخت. بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و حتی وحید امیری، احتمالا جای تضمین شده‌ای در ترکیب کارلوس کی‌روش خواهند داشت. در سه پست اما، کی‌روش باید بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کند. پست‌هایی که مدعیان آن، کیفیتی نزدیک به هم دارند.

پایان تردید؟

کارلوس کی‌روش دوره قبلی حضورش در تیم ملی، اعتقادی به سبک بازی شجاع خلیل‌زاده نداشت. بسیاری تصور می‌کردند با بازگشت کی‌روش، دوران شجاع در تیم ملی هم به پایان برسد. اتفاقی که نیفتاد و کی‌روش، خلیل‌زاده را دعوت کرد و مقابل اروگوئه، او را ترکیب اصلی به میدان فرستاد. مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی هم در ترکیب تیم ملی روبروی سنگال امتحان شدند. نمایش فوق العاده خلیل‌زاده در بازی با اروگوئه در مقایسه با حسینی و پورعلی‌گنجی، او را به شانس اصلی بازی در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان تبدیل کرده است.

احسان علیه امید

امید نوافکن در دوران دراگان اسکوچیچ، مدافع چپ ثابت تیم ملی شده بود. او در مقطعی توانست بازی‌های خوبی هم برای تیم ملی انجام دهد اما صادر نشدن ویزای اتریش و شرکت نکردن در اولین بازی‌های دوستانه ایران با مربیگری کارلوس کی‌روش، می‌تواند برای او گران تمام شود. کی‌روش در بازی با اروگوئه، به ابوالفضل جلالی در سمت چپ خط دفاع بازی داد و مقابل سنگال، این وظیفه را به احسان حاج‌صفی سپرد. نمایش خوب حاج‌صفی مقابل سنگال و بستن بازوبند کاپیتانی، می‌تواند نورافکن را از ترکیب اصلی تیم ملی دور کند. به خصوص که نورافکن در بازی‌های اخیر باشگاهی هم، از روزهای اوج خود فاصله گرفته است.

سامان شگفت‌انگیز

بازی‌های خوب سامان قدوس در دو بازی اخیر و حضورش در لیگ برتر انگلیس، او را هم به ترکیب اصلی تیم ملی نزدیک‌تر کرده است. قدوس همیشه، ذخیره‌ای طلایی برای تیم ملی بوده اما اسکوچیچ ترجیح می‌داد احمد نوراللهی و وحید امیری را در ترکیب اصلی استفاده کند. روند فعلی قدوس اما، می‌تواند یکی از آن‌ها را روی نیمکت بفرستد. با توجه به علاقه کی‌روش به سبک بازی امیری و دوندگی بالای او، احتمال نیمکت نشینی نوراللهی در صورت فیکس بازی کردن قدوس بیشتر به نظر می‌رسد. دوئل این دو نفر، احتمالا خط هافبک تیم ملی در جام جهانی را کامل می‌کند.

نستوه بزرگی
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری