football360 logo

22 بازیکن زیر ذره‌بین «کی‌روش»؛ در جست‌وجوی ترکیب ایده‌آل

06 مهر 1401 ساعت 16:30106 نظر
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تلاش است تا با ارزیابی بازیکنان مختلف بتواند به ترکیب اصلی تیمش برای حضور در جام جهانی برسد.

به گزارش فوتبال 360، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران پیش از سفر کاروان تیم ملی به اتریش، فهرستی 27 نفره را اعلام کرد که شامل 4 دروازه‌بان بود. لیست کی‌روش در شرایطی چینش شد که بازیکنان نام‌آشنایی چون مهدی قایدی، سعید صادقی و محمد محبی جایی در جمع مسافران وین نداشتند و نتوانسته بودند در اردوی اخیر تیم ملی پیش از اعزام به اتریش، نظر کارلوس کی‌روش را جلب کنند.

سرمربی تیم ملی ایران در تلاش بود تا با توجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده تا آغاز جام جهانی 2022 قطر، در 2 مسابقه تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال شرایط بازیکنان مختلفی را در ترکیب تیم ملی بیازماید و به ترکیب ایده‌آل مدنظرش دست پیدا کند. هر چند که می‌شد حضور برخی بازیکنان را در ترکیبِ مدنظر کارلوس کی‌روش حتمی دانست.

کی‌روش در مجموع 2 دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های ملی اروگوئه و سنگال، از میان فهرست 27 نفره دعوت‌شده به اردوی تیم ملی، از حضور 22 بازیکن در ترکیب تیمش بهره برد و شرایط فنی آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

2 مهره مورد اعتماد «کی‌روش»؛ فرصت 180 دقیقه‌ای!

صادق محرمی دفاع راست محبوب دراگان اسکوچیچ که در دوره سرمربی کروات همواره در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان می‌رفت، توانست با عملکرد مناسب خود حضورش در ترکیب تیم ملی را در دوره کارلوس کی‌روش هم تمدید کند و در 2 مسابقه مقابل اروگوئه و سنگال به طور کامل به میدان رفت و 180 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد. البته که غیبت رامین رضاییان در اردوی اتریش، در حضور بی‌وقفه محرمی در ترکیب تیم ملی تاثیرگذار بود.

احسان حاج‌صفی کاپیتان باتجربه تیم ملی هم همچنان مهره مورد علاقه کارلوس کی‌روش است. حاج‌صفی که قابلیت بازی در چند پست مختلف را دارد، در بازی با اروگوئه، به عنوان هافبک میانی کارش را آغاز کرد و سپس در دفاع چپ حضور یافت و در مصاف با سنگال هم 90 دقیقه در پست دفاع چپ کار خود را دنبال کرد و توانست سازنده گل تساوی ایران باشد تا این‌گونه پاسخ اعتماد 180 دقیقه‌ای سرمربی پرتغالی تیم ملی را بدهد.

فرصت ویژه سرمربی پرتغالی به 5 بازیکن

تیم ملی ایران در شرایطی شب گذشته مقابل تیم ملی سنگال قرار گرفت که کارلوس کی‌روش 7 تغییر مهم را در ترکیب تیم اعمال کرد. از حضور احمد نوراللهی و مهدی طارمی در ترکیب اصلی آن‌هم در شرایطی که این 2 بازیکن در مقابل اروگوئه به عنوان یار جانشین به ترکیب تیم ملی اضافه شده بودند تا استفاده از 5 بازیکن جدید که کی‌روش سعی داشت شرایط فنی آن‌ها را برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی برای شرکت در جام جهانی ارزیابی کند.

حسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، امید ابراهیمی و میلاد سرلک بازیکنانی بودند که روز گذشته در ترکیب تیم ملی حضور پیدا کردند که حسین حسینی در خط دروازه عملکرد قابل‌توجه و درخشانی داشت. پورعلی‌گنجی با اشتباهی مهلک دروازه خودی را باز کرد، مجید حسینی روز کم‌اشتباهی را گذراند، امید ابراهیمی در بازگشت از مصدومیت روز خوبی را در مقابل سنگال سپری کرد اما میلاد سرلک برخلاف هم‌پستی خود یعنی امید ابراهیمی، روز خوبی را نداشت و در بین 2 نیمه از ترکیب تیم خارج شد.

2 بازیکنی که به اتریش نرسیدند!

احمد نوراللهی، رامین رضاییان و امید نورافکن، 3 بازیکنی بودند که به دلیل مشکلات صدور روادید و ویزا برای آن‌ها، حضورشان در اردوی تیم ملی در اتریش در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. نوراللهی توانست مجوز حضور در اردوی تیم ملی را به‌دست آورد و به جمع شاگردان کی‌روش اضافه شد اما سرنوشتی متفاوت در انتظار 2 ستاره سپاهان بود و آن‌ها نتوانستند مسافر وین شوند.

رضاییان و نورافکن که پیش‌بینی می‌شد در ترکیب تیم ملی هم در 2 مسابقه مقابل اروگوئه و سنگال قرار گیرند، ناکام در سفر به اتریش بودند و به دلیل عدم صدور روادید نتوانستند در جمع ملی‌پوشان حضور پیدا کنند تا 2 بازی دوستانه مهم پیش از جام جهانی را از دست بدهند و حالا باید دید که کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی چه تصمیمی درباره این 2 بازیکن در آخرین اردوی تیم ملی پیش از آغاز جام جهانی خواهد گرفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری