football360 logo

مربی موقتی که 8 ساله می‌شود؛ با اسکالونی تا 2026!

06 مهر 1401 ساعت 18:5634 نظر
قرارداد لیونل اسکالونی تا پایان جام جهانی بعدی تمدید شد.

به گزارش فوتبال 360 و به نقل از مارکا، با تایید رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین، قرارداد لیونل اسکالونی برای 4 سال دیگر تمدید شده و او تا پایان جام جهانی 2026، روی نیمکت آلبی سلسته خواهد نشست.

چیکی تاپیا، رئیس AFA (اتحادیه فوتبال آرژانتین) با انتشار عکسی خندان از خود در کنار لیونل اسکالونی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

«برای من باعث افتخار است که اعلام کنم با لیونل اسکالونی بر سر تمدید قرارداد او تا پایان جام جهانی 2026 به توافق رسیدیم. ما به برنامه جامع تیم ملی که تحت هدایت اسکالونی پیش می‌رود، پایبندیم».

این خبر، ساعاتی پس از برتری 3 بر صفر آرژانتین مقابل جامائیکا در مسابقه دوستانه بامداد چهارشنبه در نیوجرسی منتشر شد. مسابقه‌ای که مربی 44 ساله پس از آن، از تمایل خود به ادامه حضور در آرژانتین سخن گفته و اذعان کرده بود در مسیر تمدید قرارداد خود به عنوان مربی تیم قرار دارد.

اسکالونی که سابقه حضور در کادر خورخه سمپائولی در سویا را داشت، به همراه او به آرژانتین آمد و پس از نتایج ضعیف سمپائولی در جام جهانی 2018، به عنوان سرمربی موقت آرژانتین منصوب شد. در نوامبر همان سال، AFA اعلام کرد اسکالونی سرمربی آرژانتین در کوپا آمریکا 2019 نیز خواهد بود؛ تورنمنتی که با مدال برنز برای آلبی سلسته و البته، آغاز روندی رویایی برای اسکالونی و شاگردانش همراه بود.

پس از شکست مقابل برزیل در نیمه نهایی کوپا آمریکا، آرژانتین روندی بدون شکست را آغاز کرد که تا همین امروز ادامه یافته و با پیروزی برابر جامائیکا به عدد 35 رسیده است. اسکالونی که در همین برهه آرژانتین را به نخستین قهرمانی‌اش در 28 سال رسانده (کوپا آمریکا 2021) و در فینالیسیما ایتالیا را مغلوب کرده، اکنون تنها 3 بازی با شکستن رکورد بیشترین بازی بدون باخت در تاریخ فوتبال ملی فاصله دارد (ایتالیا، 37 بازی) و امیدوار است این رکورد را در جام جهانی بشکند.

آرژانتین با فرمی مطلوب و به عنوان یکی از مهم‌ترین مدعیان، پای به جام جهانی 2022 قطر می‌گذارد؛ جایی که در گروه C عربستان، مکزیک و لهستان را رقیب خود می‌بیند. آرژانتین تنها تیم جام جهانی است که کلیه بلیت‌های مسابقات مرحله گروهی‌اش به فروش رسیده و هواداران این تیم امیدوارند این خوش‌بینی، به سومین قهرمانی آن‌ها در جام جهانی (اولین در 36 سال) منجر شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری