football360 logo

رقابت گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان؛ «مهدی» به یک‌قدمی «سردار» رسید

21 مهر 1401 ساعت 11:3419 نظر
«مهدی طارمی» برای سومین فصل متوالی توانست در لیگ قهرمانان اروپا گل بزند.

به گزارش فوتبال 360، 2 گل مهدی طارمی علاوه بر اینکه به پورتو کمک کرد تا در خانه لورکوزن به یک پیروزی ارزشمند 3 بر صفر برسد، برای مهاجم ایرانی پورتو هم دستاورد شخصی مهمی داشت؛ طارمی موفق به گلزنی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا هم شد. 2 پنالتی به گلزن ایرانی پورتو کمک کرد تا شمار گل‌های خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به 5 گل برساند. او حالا در 3 فصل متوالی موفق به گلزنی در این رقابت‌های معتبر شده است. طارمی 2 فصل پیش در اولین تجربه‌اش در لیگ قهرمانان به 2 بزرگ اروپا؛ یوونتوس و چلسی گل زد، فصل گذشته موفق به باز کردن دروازه لیورپول شد و حالا هم 2 گل به لورکوزن را در کارنامه خود می‌بیند.

رقابت با «سردار»

سردار آزمون و مهدی طارمی، زوج خط حمله تیم ملی، بهترین گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا هم محسوب می‌شوند. آزمون که به دلیل آسیب دیدگی دیدار دیشب لورکوزن مقابل پورتو را از دست داد، بعید است در این فصل دیگر بتواند در لیگ قهرمانان بازی کند. سردار فصل قبل با گلزنی به چلسی ششمین گل لیگ قهرمانان خود را به‌ثمر رساند. اتلتیکو مادرید، بایرن‌مونیخ، لیون، بنفیکا و یوونتوس دیگر تیم‌هایی‌اند که سردار موفق به گلزنی به آن‌ها شده است. سردار فعلا در همان عدد 6 متوقف خواهد بود و این فرصت خوبی در اختیار طارمی می‌گذارد که به او نزدیک شود. پورتو دو بازی دیگر مقابل بروژ و اتلتیکومادرید در این فصل دارد که دو فرصت خوب در اختیار مهدی قرار می‌دهد. کار پورتو برای صعود البته سخت به نظر می رسد. علی دایی با 3 گل پس از سردار و طارمی، سومین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان محسوب می شود.

عبور «طارمی» از «میناوند»

سردار آزمون از نظر تعداد بازی هم بین ایرانی‌ها پیشتاز است. او 23 بازی با پیراهن تیم‌های روبین کازان، زنیت و لوکوزن در لیگ قهرمانان انجام داده است. طارمی دیروز به یک رکورد دیگر هم رسید او با عبور از 14 بازی مهرداد میناوند حالا با 15 بازی در کنار علی دایی از نظر تعداد بازی دومین ایرانی لیگ قهرمانان است. مهدی با یک بازی دیگر از دایی عبور خواهد کرد و به تنهایی در رده دوم قرار می‌گیرد. فاصله طارمی با آزمون فعلا دست نیافتنی به نظر می‌رسد. 11 بازیکن ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته‌اند که سردار آزمون در حال حاضر رکورددار بیشترین بازی و بیشترین گل است.

ویدیو: دو گل مهدی طارمی مقابل لورکوزن

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری