football360 logo

تاوان سخت برای مدافعان مغضوب «سا پینتو»؛ خداحافظی با قطر؟

07 آبان 1401 ساعت 21:1094 نظر
2 مدافع ملی پوش استقلال حالا رویای حضور در جام جهانی را دورتر از همیشه می‌بینند.

به گزارش فوتبال 360، سبک بازی هجومی استقلال سا پینتو و نتایج خوب این تیم در هفته‌های اخیر، برای هواداران استقلال شیرین بوده است. آن‌ها در 6 هفته اخیر، بهترین تیم لیگ بوده‌اند و به سختی امتیاز از دست می‌دهند. این سبک بازی اما، به ضرر دو بازیکن تمام شده است. صالح حردانی و ابوالفضل جلالی، حالا رویای جام جهانی را دورتر از همیشه می‌بینند. سا پینتو در تصمیمی غیر منتظره، کوین یامگا را به پست مدافع راست انتقال داده و جعفر سلمانی هم، در پست مدافع چپ به میدان می‌رود. یامگا بازیکن خارجی است و سلمانی، شانس زیادی برای رسیدن به لیست تیم ملی ندارد. حضور آن‌ها در پست مدافع کناری، باعث نیمکت نشینی حردانی و جلالی شده و می‌تواند جام جهانی را از آن‌ها بگیرد.

میخکوب روی نیمکت

صالح حردانی که مقطعی مدافع راست ثابت استقلال بود، این فصل فقط 3 بازی از 11 بازی فصل در ترکیب اصلی قرار گرفته است. بعد از هفته چهارم، او جایی در ترکیب اصلی سا پینتو نداشته و هر 7 بازی اخیر تیمش، مجبور شده بازی را از روی نیمکت آغاز کند. او به عنوان بازیکن ذخیره، زمانی به زمین می‌رود که سا پینتو بخواهد یامگا را برای دقایقی به پست وینگر منتقل کند. اوضاع ابوالفضل جلالی کمی از حردانی بهتر است. جلالی یک هفته دیرتر از حردانی نیمکت نشین شد و بازی با ذوب آهن در اصفهان هم، یکی از یازده بازیکن اصلی تیمش بود. 5 هفته نیمکت نشینی در 6 بازی اخیر استقلال اما، نمی‌تواند برای او هم آمار خوبی باشد. به خصوص که رقبایش در تیم ملی، وضعیت به مراتب بهتری دارند.

2 صندلی رزرو شده

صادق محرمی در حال حاضر، شانس اول بازی در ترکیب اصلی تیم ملی در پست مدافع راست محسوب می‌شود. او هفته‌هاست به بازیکن ثابت دیناموزاگرب تبدیل شده و در لیگ قهرمانان اروپا هم توانست عملکرد خوبی داشته باشد. جدی‌ترین بازیکنی که می‌تواند حردانی را به چالش بکشد، رامین رضاییان است. هر دوی آن‌ها، به احتمال زیاد مسافر جام جهانی خواهند بود. علاوه بر این دو نفر، دانیال اسماعیلی‌فر که در اردوی قبلی کی‌روش دعوت نشد هم فرم خوبی دارد و توانسته 4 پاس گل برای پرسپولیس بدهد. با توجه به اینکه بعید است کی‌روش بیشتر از دو مدافع راست به قطر ببرد، شرایط فعلی حردانی شانس او را برای سفر به جام جهانی بسیار کاهش می‌دهد.

کاپیتان در اوج

در سمت چپ هم احسان حاج‌صفی کاپیتان ایران در فرمی عالی به سر می‌برد و در بازی‌های دوستانه قبلی تیم ملی نمایش خوبی داشت. او چند هفته‌ای است در آ.ا.ک نیمکت نشین شده اما جایگاهی رزرو شده در لیست کی‌روش دارد و گزینه اول بازی در ترکیب اصلی محسوب می‌شود. امید نورافکن، گوش چپ همیشگی ژوزه مورایس در سپاهان است. به این فهرست باید میلاد محمدی را اضافه کرد که چند هفته‌ای است در آ.ا.ک توانسته جای حاج‌صفی را در ترکیب اصلی بگیرد. حتی اگر کی‌روش قصد بردن 3 مدافع چپ‌پا به جام جهانی را داشته باشد، نیمکت نشینی‌های اخیر جلالی شرایط رقبایش را از او بهتر کرده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری