football360 logo

پوگبا، جام جهانی را از دست داد؛ پایان رویای فرانسوی

10 آبان 1401 ساعت 23:335 نظر
ستاره فرانسوی یوونتوس تیم ملی کشورش را در قطر همراهی نمی‌کند.

به گزارش فوتبال 360، آخرین چیزی که از او در زمین مسابقه به یاد داریم، تنش با هواداران منچستریونایتد در آخرین روزهای حضورش در پیراهن شیاطین سرخ است و جدیدترین تصاویر او هم فقط چند مدل موی جدید به عکس‌هایش در فضای مجازی اضافه کرده. حتی هوادارانش هم به سختی هافبکی را به یاد می‌آوردند که از نزدیک دروازه خودی تا دروازه حریف همه کار برای تیمش انجام می‌داد. اکنون از فرانسه خبر می‌رسد تیم ملی این کشور باید سفرش به جام جهانی را بدون یکی از مهم‌ترین بازیکنانش در جام جهانی گذشته انجام دهد. با تایید رسمی خبرگزاری‌های متعدد، پوگبا جام جهانی را هم از دست داد.

انتقال‌های نفرین شده

زمانی که هافبک آماده یوونتوس به تیم سابقش منچستریونایتد باز می‌گشت، رسانه‌ اختصاصی باشگاه دربست در خدمت بازگشت پر خرج و پر سر و صدای پوگبا بود. او به تیم دوران نوجوانی‌اش برمی‌گشت تا منچستر را در دوران سخت پس از فرگوسن بالا بکشد. با این وجود بازگشت پوگبا به اولدترافورد پر از روزهای کم فروغ و عدم آمادگی و مصدومیت و غیبت بود و به ندرت درخششی هم درون میدان از او به نمایش گذاشته می‌شد. یوونتوسی‌ها معتقد بودند پوگبا که در تورین به شکوفایی رسید، به آن‌ها پشت کرده و زمانی که آماده بهترین بهره‌‌برداری در این باشگاه شده، یووه را ترک کرده است. ستاره فرانسوی به نوعی به نفرین هواداران تیم ایتالیایی‌اش گرفتار شد. با این حال نفرین بعدی تندتر، خشن‌تر و مخاصمه‌آمیزتر به جان دوران حرفه‌ای پوگبا افتاده است. او بار دیگر اعتراف کرد در تشخیص خانه اشتباه کرده و خانه او نه منچستر و اولدترافورد بلکه تورین و یوونتوس بوده و باید به آن جا باز گردد. پوگبا بدون خرج زیادی و با حسرت میلیون‌ها پوندی که بر دل منچستری‌ها گذشت از این تیم جدا شد. پس از پیوستن به یووه برای تیم سابقش هم خط و نشان کشید و رابطه تیره و تارش با هواداران منچستر را هم به دشمنی رساند و این بار نفرین شیاطین سرخ به جان فوتبالش افتاده و ظاهرا دست بردار هم نیست. ستاره خبرساز، رسانه‌ای و پر سر و صدای فوتبال فرانسه با 2 انتقال پر حاشیه آمادگی خودش در سال‌های بهره‌برداری از تجربه و میدانداری درون زمین را هدف گرفته و اکنون مصدومیت مداوم، خلاصه وضعیت او در فصل جاری است. او هنوز موفق نشده برای یوونتوس در یک مسابقه رسمی به میدان برود و با تایید خبرگزاری‌ها، تیم ملی فرانسه هم ستاره‌اش در جام جهانی گذشته را در قطر نخواهد داشت.

آینده؛ بسته به نیمکت یووه

مصدومیت پوگبا دیر یا زود تمام خواهد شد و بازگشت او به میادین اجتناب‌ناپذیر است. با این وجود دوران طولانی دوری او از میادین می‌تواند در مورد ادامه فوتبالش در بهترین سطح تردید ایجاد کند. پل پوگبا پس از پایان مصدومیت به شدت به یک سرمربی احتیاج خواهد داشت که در وهله اول به لحاظ روحی و شخصیتی او را بازسازی کند و در ادامه بتواند قابلیت‌های بالقوه انکارناپذیر این بازیکن را به او بازگرداند. آلگری، سرمربی کنونی یووه فعلا خودش در وضعیتی است که احتیاج به کمک دارد و شرایط کمک کردن به بازیکن بزرگی مانند پل پوگبا را تداعی نمی‌کند. بقا یا اخراج آلگری و سرمربی ماه‌های آینده باشگاه ایتالیایی برای آینده دوران حرفه‌ای پل پوگبا سرنوشت‌ساز خواهد بود. مرد 29 ساله فرانسوی در صورت بازگشت به بهترین فرم خودش هنوز سال‌های زیادی را برای رقم زدن خاطرات جذاب در تاریخ مستطیل سبز دارد و شاید او بیش از تمام یوونتوسی‌ها منتظر مشخص شدن وضعیت نیمکت بانوی پیر برای بازگشت به روزهای اوج باشد. شایعه بازگشت کونته در حوالی تورین قوت پیدا کرده و اگر چه این سرمربی فعلا یک شغل مهم را دنبال می‌کند اما بعید هم نیست باشگاه سابقش او را برای بازگشت به تورین حداقل تا اول فصل بعد متقاعد کند. اگر کونته به یووه بیاید، تقریبا می‌توان گفت ستاره بخت باز هم روی شانه پل پوگبا خواهد نشست چرا که اهالی فوتبال می‌دانند اگر یک نفر باشد که بتواند پوگبا را به روزهای خوبش باز گرداند آن یک نفر کسی نیست به جز آنتونیو کونته! سرمربی ایتالیایی تاتنهام بارها ثابت کرده در بازی گرفتن از ستاره‌های دور از دوران اوج تبحر دارد و شاید بازگرداندن پوگبا به بهترین فرم ممکن، کارنامه او در این زمینه را درخشان‌تر کند. با این حال تمام این آینده‌نگری‌ها بر پایه احتمال قرار گرفته و آن چه در مورد پوگبا زنده، نقد و در دسترس قرار دارد، غیبت او در جام جهانی قطر است.

*حسین سعیدی نیکو

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری