football360 logo

سرخابی‌هایی که در رویای قطر ماندند؛ خداحافظ جام جهانی

15 آبان 1401 ساعت 11:40137 نظر
به نظر می‌رسد 6 بازیکن کلیدی سرخابی‌های پایتخت شانسی برای حضور در جام جهانی قطر ندارند.

به گزارش فوتبال 360، آخرین دوره آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران پیش از انجام دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه آغاز شده و کارلوس کی‌روش از بازیکنان منتخب لیگ برتری‌اش دعوت به عمل آورده تا شرایط آن‌ها را برای حضور در جام جهانی بسنجد. باتوجه به اسامی دعوت‌شده از سوی کی‌روش به نظر می‌رسد بسیاری از ستارگان نام‌آشنای استقلال و پرسپولیس جایی در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر نخواهند داشت، مگر آنکه اتفاق غیرمترقبه‌ای چون مصدومیت بازیکنان اصلی تصمیم سرمربی تیم ملی را تغییر بدهد.

حسین حسینی، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی بازیکنان دعوت شده از استقلال هستند و علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی هم از جمع سرخ‌پوشان پایتخت به جمع شاگردان کارلوس کی‌روش ملحق شده‌اند تا 8 سرخابی در جمع بازیکنان تیم ملی ایران حضور داشتند. با توجه به اسامی اعلام شده از سوی کی‌روش، 6 بازیکن کلیدی ترکیب استقلال و پرسپولیس جایی در تفکرات سرمربی پرتغالی تیم ملی ندارند.

4 ستاره استقلالی و حسرت جام جهانی

محمد محبی یکی از بازیکنانی بود که بیشترین شانس را برای حضور در فهرست تیم ملی در جام جهانی داشت. محبی در هفته‌های اخیر نمایش‌های درخشانی در ترکیب استقلال داشت و در دوره‌های ارزیابی فنی هم حضور داشت اما در نهایت نتوانست نظر مساعد کارلوس کی‌روش را جلب کند. مهدی قایدی دیگر ستاره بوشهری استقلال هم با انگیزه رسیدن به جام جهانی از لیگ امارات به جمع آبی‌پوشان پایتخت بازگشت اما نتوانست عملکرد باب‌میل کی‌روش داشته باشد و با وجود آنکه سرمربی پرتغالی ستاره استقلال را «مسی ایرانی» نامیده بود، در نهایت جایی در فهرست کارلوس کی‌روش نداشت.

صالح حردانی و مهدی مهدی‌پور 2 استقلالی دیگری بودند که نتوانستند نظر مساعد کارلوس کی‌روش را جلب کنند. حردانی و مهدی‌پور در هفته‌های اخیر در فهرست تیم ملی حضور داشتند، البته که نمایش مهدی‌پور در استقلال مورد نقد هواداران تیمش هم بود و حردانی هم جایی در تفکرات سا پینتو نداشت و به مهره‌ای نیمکت‌نشین تبدیل شده بود تا در نهایت پرونده حضور این 2 بازیکن استقلال هم در جام جهانی 2022 قطر بسته شود.

2 مهره کلیدی سرخ‌ها به جام جهانی نرسیدند

دانیال اسماعیلی‌فر با 3 پاس‌گل یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم بوده است. اسماعیلی‌فر در دوره دراگان اسکوچیچ از سوی سرمربی کروات به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد و حتی در دیدار با لبنان فرصت بازی هم به‌دست آورد و امید داشت که بتواند در جام جهانی همراه تیم ملی باشد اما با تغییر و تحولات انجام شده در کادرفنی تیم ملی، اسماعیلی‌فر شانس حضور در تیم ملی را از دست داد و کی‌روش با توجه به دعوت از رامین رضاییان، اعتقادی به سبک بازی دانیال اسماعیلی‌فر نداشت تا ستاره پرسپولیس شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهد.

سعید صادقی هم که موثرترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر بود، امید زیادی داشت تا با تداوم درخشش‌هایش در پرسپولیس بتواند جایگاه خود در فهرست تیم ملی را به‌دست آورد و در دوره دراگان اسکوچیچ به اردوی تیم ملی هم دعوت شد اما حضور صادقی در تیم ملی طولانی‌مدت نبود و بعد از آنکه در اردوی اول بعد از حضور کارلوس کی‌روش حضور پیدا کرد، سرمربی پرتغالی تیم ملی روی نام وینگر پرسپولیس خط قرمز کشید و دیگر از او دعوت نکرد تا عدم تمایل خود به سبک بازی سعید صادقی را نشان بدهد و مهره تاثیرگذار در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت نتواند همراه تیم ملی به قطر سفر کند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری