football360 logo

پدیده جدید تیم «کی‌روش»؛ کاپیتانِ دهه هشتادی‌ها

15 آبان 1401 ساعت 14:3050 نظر
مدافع جوان پیکان چهره ویژه اردوی تیم ملی پیش از جام جهانی است.

به گزارش فوتبال 360، «اولین کاپیتان دهه هشتادی فوتبال». این از اولین‌بارهایی بود که نام سامان فلاح، مدافع پیکان شنیده شد. مدافع جوانی که در فصل نقل‌وانتقالات بارها و بارها نامش مطرح شد. بازیکنی که توانست در 20 سالگی بازوبند کاپیتانی پیکان را بر بازو ببندد اما برای یک فصل بعد هم در این تیم ماندنی شد. احتمال حضور او در جمع مشتریان پروپاقرصش که سرخابی‌های پایتخت بودند این تصور را به وجود آورد که شاید سامان فلاح بعد از پیراهن تیم ملی امید، پیراهن تیم ملی بزرگسالان را هم حداقل در چند اردو بر تن کند. این انتقال انجام نشد اما سامان فلاح نه تنها دراردوهای تیم ملی حضور پیدا کرد که به عنوان شگفتی تیم کی‌روش قرار است راهی قطر شود. بازیکنی که کشف مهدی تارتار بود و مجتبی حسینی به او میدان داد، حالا قرار است زیر نظر کارلوس کی‌روش به مدافع کامل‌تری تبدیل شود. در شرایطی که نسل مدافعان وسط طلایی پایان یافته و اندک مدافعان موجود هم اکثرا روزهای بالای سی‌واندی سالگی را می‌گذرانند، حضور بازیکنان جوانی مانند سامان فلاح می‌تواند نوید روزهای خوبی را برای خط دفاعی تیم ملی بدهد. 

سامان فلاح این فصل هم مانند فصل گذشته روزهای موفقی را در پیکان می‌گذراند. براساس آمار متریکا او با میانگین 68 لمس توپ نقش شروع کننده بازی‌های این تیم از خط دفاعی را برعهده دارد. در عملکرد دفاعی و نبرد هوایی موفق هم در صدر جدول بازیکنان تیمش قرار دارد. سامان فلاح در این فصل از 9 شوت یک گل زده و در فصل گذشته هم نشان داد که در کنار عملکرد دفاعی بسیار خوب نیم‌نگاهی هم می‌توان به گل‌های او داشت.

در لیگ بیستم که او برای اولین فصل برای پیکان به میدان رفت فقط 7 بازیکن دهه هشتادی در لیگ حضور داشتند. پیام پارسا، احمد شریعت‌زاده، علیرضا منظمی، سامان فلاح، امیرعلی صادقی، فردین رابط وعلی نجفی. از میان آن‌ها سامان فلاح نه تنها نتوانست تا این فصل خود را به ترکیب اصلی تیمش برساند که حالا با لقب ملی‌پوش به بازیکن مهم‌تر و تاثیرگذارتری هم تبدیل شده است. مجتبی حسینی با پدیده تیم کی‌روش روزهای بهتری را تا پایان فصل متصور خواهد شد. تیمی که در 11 بازی گذشته با 9 گل خورده توانست خود را در میان تیم‌هایی که گل‌های خورده‌شان 2رقمی نشد، نگه دارد و در میان 6 تیم انتهای جدول بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشد. شماره 4 تیم پیکان قرار است خاطرات خوب ما با پیراهن 4 تیم ملی را در سال‌های آینده زنده کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری