football360 logo

افعی در خانه گورخرها؛ دشمنی‌ها تازه می‌شود

15 آبان 1401 ساعت 12:513 نظر
غول‌های سری آ در روزهای افول خود دربی ایتالیا را برگزار می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، امشب مهم‌ترین تقابل فوتبالی ایتالیا بین یوونتوس و اینتر در شرایطی برگزار می‌شود که ۲ تیم حال و روز چندان مساعدی در این فصل نداشته‌اند. تیم‌هایی که طی سال‌های اخیر یکسره به صدر جدول سری آ تکیه می‌کردند، حالا پایین‌تر از ناپولی، آتالانتا، میلان، رم و لاتزیو در رده‌های ششم و هفتم جدول جا گرفته‌اند‌. اینتر تا این جای فصل به اندازهٔ کل فصل پیش طعم شکست را تجربه کرده و بیانکونری با وجود پیروزی در هر ۳ مسابقۀ اخیر، در فاصلهٔ ۱۰ امتیازی ناپولی صدرنشین قرار دارد. یوونتوس در ۶ مسابقۀ اخیر مقابل اینتر تنها یک پیروزی کسب کرده و شکست در مسابقۀ امشب مقابل رقیب سنتی، عرصه را به شدت بر ماسیمیلیانو آلگری تنگ خواهد کرد. با این حال، از میانه‌های فصل نتایج کسب‌شدۀ اینتر و یوونتوس بهتر شد و 2 تیم با کسب پیروزی در هر ۳ مسابقۀ اخیر برای دربی ایتالیا مهیا شده‌اند.

طعم تلخ حذف از لیگ قهرمانان

عملکرد ناامیدکنندۀ یوونتوس در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان موجب افزایش نارضایتی بین هواداران شده. بیانکونری از ۶ مسابقه در یک گروه نه چندان دشوار تنها یک پیروزی به دست آورد و متحمل ۵ شکست شد. در بین تمام تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان فقط ۵ تیم آمار دفاعی ضعیف‌تری نسبت به یووه ثبت کردند. آلگری و تیمش خیلی زود شانس صعود را از دست دادند و در نهایت یوونتوس با ۳ امتیاز راهی لیگ اروپا شد. هرچقدر آمار دفاعی یوونتوس در اروپا فاجعه‌بار بود در لیگ داخلی شزنی و ماتیا پرین عملکرد قابل‌قبولی به نمایش گذاشته‌اند و سیاه‌وسفیدها با ثبت تنها ۷ گل خورده و ۷ کلین‌شیت، بهترین آمار دفاعی سری آ را در اختیار دارند. همچنین یوونتوس در ۱۸ مسابقۀ خانگی اخیر خود در لیگ فقط یک بار تن به شکست داده‌.

اینتر در مسیر احیا

نراتزوری که اوایل فصل در مقابل میلان، رم، اودینزه و لاتزیو تن به شکست داد در طول یک ماه اخیر کاملاً احیا شد و پیروزی‌های متوالی تیم را به بالای جدول نزدیک‌تر کرد. تیم اینزاگی در هر ۴ مسابقۀ اخیر خود در سری آ به پیروزی رسیده؛ هرچند روند ۸ مسابقه شکست‌ناپذیری تیم در تمام رقابت‌ها سه‌شنبۀ گذشته در خانۀ بایرن به پایان رسید. این شکست البته تأثیری در صعود اینتر از گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا به دور حذفی نداشت و نرآتزوری با کسب ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم به دور بعد رسید. عملکرد دفاعی اینتر در لیگ به هیچ وجه قابل قبول نیست و در ۱۲ مسابقه اول فصل، ۱۷ بار توپ از خط دروازۀ این تیم عبور کرده؛ ۱۰ گل بیش‌تر از یووه و ۹ گل بیش‌تر از آتالانتا و لاتزیو. به عبارت دیگر اینتر بعد از ناپولی بهترین خط حملۀ سری آ را در اختیار دارد اما در زمینۀ دفاعی بدترین عملکرد را در بین تیم‌های نیمۀ اول جدول به ثبت رسانده. اینتری‌ها در ۳۳ مسابقۀ اخیر خود در تمام رقابت‌ها ۳۱ بار موفق به گلزنی شده‌اند؛ در واقع، در تمام مسابقات، جز ۲ مسابقۀ رفت‌وبرگشت مقابل بایرن مونیخ.

نیاز ضروری به برد

اوضاع جدول و مسیری که هر ۲ تیم بعد از شروع نامناسب فصل طی کرده‌اند به این معناست که پیروزی در این مسابقه، هم برای یوونتوس و هم برای اینتر ضروری است و طرف بازنده از قافلۀ بالانشینان جا خواهد ماند. در جریان ۴ پیروزی متوالی اینتر، نیکولو بارلا در ۳ مسابقۀ پشت‌سرهم موفق به گلزنی شد و به چهارمین هافبک تاریخ نراتزوری تبدیل شد که چنین رکوردی ثبت می‌کند؛ بارلای باتجربه می‌تواند رکورد خود را در خانۀ یوونتوس ارتقا دهد. از طرف دیگر آلگری همچنان با بحران مصدومیت روبه‌روست؛ مک‌کنی، پوگبا، پاردس، برمر و روگانی هنوز بهبودی کامل خود را به دست نیاورده‌اند و احتمالاً مانند ۳ مسابقۀ اخیر، فدریکو گاتی در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت. اینزاگی اما برای انتخاب ترکیب اصلی مشقت چندانی نخواهد کشید. مصدومیت لوکاکو هنوز به پایان نرسیده اما کوریا وسط هفته به میدان بازگشت و با ژکو بر سر جایگاه زوج لائوتارو مارتینس در خط حمله به رقابت خواهد پرداخت. بروزوویچ همچنان مصدوم است و بارلا نقش هافبک دفاعی را در سیستم 2-5-3 به خوبی ایفا می‌کند. استراحت چند بازیکن اصلی در بازی مقابل بایرن، دست اینزاگی را برای مسابقه امشب باز می‌کند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری