football360 logo

از «اسکوچیچ» به «کی‌روش»؛ پایان رویای جام جهانی برای 15 ستاره!

18 آبان 1401 ساعت 15:0065 نظر
نگاهی به فهرست تیم ملی در هنگام صعود به جام جهانی 2022 قطر نشان می‌دهد که تغییرات جالب‌توجهی در فهرست تیم ملی رخ داده است.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ توانست یک رکورد ویژه در راه صعود به جام جهانی به‌جای بگذارد و ملی‌پوشان فوتبال ایران در دور هفتم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا با برتری یک‌گله برابر عراق با گلزنی مهدی طارمی توانستند بلیت خود برای حضور در جام جهانی قطر را نهایی کردند و سپس در دیدارهایی تشریفاتی مقابل تیم‌های ملی امارات، کره‌جنوبی و لبنان قرار گرفتند.

اسکوچیچ در شرایطی فهرست تیم ملی برای دیدار با عراق که آخرین دیدار ایران پیش از قطعی‌شدن صعود به جام جهانی 2022 قطر بود را تنظیم کرد که نگاهی به لیست او و آخرین لیست اعلام شده از سوی کارلوس کی‌روش نشان می‌دهد که سرمربی پرتغالی روی نام 10 بازیکن لیگ برتری مدنظر اسکوچیچ خط قرمز کشیده و به نوعی تغییر و تحولات اساسی در فهرست تیم ملی ایجاد کرده است.

5 استقلالی و 3 پرسپولیسی در فهرست مغضوبین «کی‌روش»

دراگان اسکوچیچ برای دیدار با عراق و امارات، فهرست تیم ملی را با حضور بازیکنانی مانند سیاوش یزدانی، صالح حردانی، کاوه رضایی، مهدی قایدی، دانیال اسماعیلی‌فر، عارف آقاسی، کمال کامیابی‌نیا، زبیر نیک‌نفس، سروش رفیعی و مهدی مهدی‌پور چینش کرده بود.

بازیکنانی که در حال حاضر جایگاهی در فهرست کارلوس کی‌روش ندارند و عملاً شانسی هم برای حضور در جام جهانی نخواهند داشت تا 10 بازیکن مورد علاقه دراگان اسکوچیچ که در شب صعود ایران به جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه آزادی در کنار تیم ملی حضور داشتند، حالا باید جام جهانی را از خانه و فرسنگ‌ها دورتر از دوحه تماشا کنند، چون عملکرد فنی آن‌ها نتوانسته سرمربی پرتغالی تیم ملی را مجاب کند که آن‌ها را در فهرست نهایی ایران برای حضور در جام جهانی قرار بدهد.

5 بازیکن اردوی جنجالی قطر هم در دوحه نخواهند بود!

تیم ملی ایران پیش از برکناری دراگان اسکوچیچ و روی کار آمدن کارلوس کی‌روش، یک اردوی آماده‌سازی در خردادماه سال جاری در کشور قطر برگزار کرد. اردوی جنجالی که حواشی زیادی داشت و جنجال‌های گسترده‌ای درباره آن شکل گرفت و بسیاری معتقدند که افشای حواشی جنجالی آن اردو باعث شد تا اسکوچیچ به درب خروج از تیم ملی نزدیک‌تر شود.

اسکوچیچ برای برگزاری اردوی تیم ملی در قطر، 30 بازیکن را همراه خود به دوحه برد. نکته جالب‌توجه اینکه در کنار بازیکنانی مثل عارف آقاسی، صالح حردانی، سروش رفیعی و مهدی مهدی‌پور که در فهرست دیدار با عراق هم بودند، 5 بازیکن دیگر مورد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران هم جایی در تفکرات کارلوس کی‌روش ندارند.

آرمین سهرابیان، عارف غلامی، مهدی شیری، مهدی حسینی و سعید صادقی بازیکنانی هستند که همراه تیم ملی و با تصمیم دراگان اسکوچیچ در اردوی قطر در خردادماه شرکت کردند اما در حال حاضر هیچ‌کدام از این بازیکنان جایی در فهرست تیم ملی ندارند تا عملاً کارلوس کی‌روش نام 15 بازیکن مورد علاقه دراگان اسکوچیچ خط قرمز کشیده باشد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری