football360 logo

یک مصدوم تازه و چندین گمانه‌زنی؛ در جستجوی جانشینِ «امید»

20 آبان 1401 ساعت 10:4733 نظر
مصدومیت هافبک باتجربه تیم ملی ایران باعث نگرانی کادرفنی تیم در آستانه جام جهانی 2022 قطر شده است.

به گزارش فوتبال 360، کارلوس کی‌روش امیدوار بود که دیدار دوستانه شب گذشته مقابل نیکاراگوئه، با هدف محک زدن بازیکنان شاغل در لیگ برتر بدون مصدوم به پایان برسد و سرمربی پرتغالی بتواند با خیالی آسوده فهرست نهایی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی چینش کند اما یک اتفاق غیرمنتظره معادلات را علیه کی‌روش تغییر داد و سرمربی تیم ملی با نگرانی کارش را در بازی تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه به پایان برد.

امید ابراهیمی دقایقی بعد از حضور در میدان مسابقه از ناحیه کشاله ران دچار آسیب‌دیدگی شد و روی زمین افتاد و خیلی زود از ترکیب تیم ملی خارج و به بیمارستان منتقل شد. مصدومیتی که شوک بزرگی به کارلوس کی‌روش بود و سرمربی تیم ملی تصور نمی‌کرد هافبک باتجربه تیمش را بخواهد در آستانه جام جهانی از دست بدهد. کی‌روش بعد از اتمام مسابقه هم در جمع خبرنگاران نگرانی خود را درباره شرایط ابراهیمی اعلام کرد و مدعی شد که قرار است وضعیت نهایی او، امروز (جمعه) مشخص شود.

ابراهیمی یکی از هافبک‌های مورد علاقه کارلوس کی‌روش به‌شمار می‌رود و در جام جهانی 2018 روسیه هم نمایش‌های درخشانی از این هافبک باتجربه در ترکیب تیم ملی به‌اجرا در آمد اما در صورت عدم رسیدن امید ابراهیمی به فرم ایده‌آل و از دست دادن فرصت حضور در جام جهانی، کی‌روش کار دشواری برای انتخاب جانشین او خواهد داشت. به ویژه آنکه احمد نوراللهی هم به تازگی مصدوم شده و او هم از فرم مسابقه به دور است.

جانشین «امید» از استقلال می‌آید یا از پرسپولیس؟

سعید عزت‌اللهی به نظر می‌رسد در ترکیب اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی جایگاه ثابتی داشته باشد و اگر به روال گذشته کارلوس کی‌روش بخواهد ترکیب تیمش را چینش کند، سرمربی تیم ملی به دنبال یک زوج مناسب برای عزت‌اللهی است که امید ابراهیمی بهترین گزینه در دسترس کی‌روش بود که حالا احتمال دارد این بازیکن نتواند همراه تیم ملی به قطر برود و جام جهانی را از دست بدهد.

کی‌روش در غیاب امید ابراهیمی و با توجه به دور بودن احمد نوراللهی از فرم ایده‌آل، گزینه‌های دیگری را در دسترس خود می‌بیند. احسان حاج‌صفی مدافع-هافبک باتجربه و کاپیتان اول تیم ملی ایران از جمله بازیکنان در دسترس کارلوس کی‌روش خواهد بود. به جز حاج‌صفی 2 بازیکن دیگر شاغل در لیگ برتر ایران هم شانس حضور در ترکیب تیم ملی را دارند. روزبه چشمی و میلاد سرلک دیگر بازیکنانی هستند که در صورت صلاحدید کی‌روش و قطعی‌شدن عدم حضور امید ابراهیمی در فهرست تیم ملی برای جام جهانی، می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

«امید» یک مدعی تازه برای جانشینی «ابراهیمی»!

امید نورافکن که در ترافیک سمت چپ خط دفاعی تیم ملی گیر کرده و احتمال دارد آمادگی سایر بازیکنان باعث حذف نام او از فهرست تیم ملی شود، حالا با توجه به شرایط به وجود آمده برای امید ابراهیمی این فرصت را دارد تا به عنوان یک هافبک در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی جای بگیرد و به قطر سفر کند.

نورافکن در مسابقه شب گذشته مقابل نیکاراگوئه در پست هافبک از سوی کارلوس کی‌روش به‌کار گرفته شد و توانست نمایش قابل قبولی را از خود به‌جای بگذارد و سازنده گل برتری ایران هم برای مهدی ترابی بود تا شب خوبش را تکمیل کند. مدافع-هافبک باتجربه سپاهان امیدوار است با این درخشش توانسته باشد موقعیت خود در فهرست تیم ملی را حفظ کند.

یک گزینه ایده‌آل؛ از ترکیه به مقصد قطر؟

علی کریمی هافبک سابق استقلال دیگر بازیکنی است که کارلوس کی‌روش می‌تواند روی حضور آن در ترکیب تیم ملی به عنوان جانشین امید ابراهیمی حساب باز کند. کریمی که تا چند ماه قبل کسی تصور نمی‌کرد بتواند مسافر جام جهانی شود، توانسته با گذر از روزهای مصدومیت به فرم ایده‌آل خود نزدیک شود و با توجه به علاقه ویژه کارلوس کی‌روش به سبک بازی علی کریمی، حالا او شانس بالایی برای همراهی تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر دارد.

باشگاه کایسری‌اسپور مدعی شده بود که علی کریمی در کنار مجید حسینی در فهرست نهایی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی حضور دارند. اتفاقی که دور از ذهن هم نبوده و به نظر می‌رسد که در صورت قطعی‌شدن مصدومیت امید ابراهیمی و ناکامی او در همراه تیم ملی در جام جهانی، کی‌روش احتمالا به سراغ علی کریمی خواهد رفت و از این هافبک باتجربه در کنار سعید عزت‌اللهی در ترکیب تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر استفاده می‌کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری