football360 logo

جای پوگبا خالی نیست؛ 25 مرد دشان برای دفاع از قهرمانی

20 آبان 1401 ساعت 01:25
با غیبت پوگبا و کانته در جام‌جهانی، ستاره‌های جوان رئال جایگزین شدند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فرانسه که سال 2018 موفق شد عنوان قهرمانی جهان را به نام خود بزند، برای دفاع از عنوان قهرمانی کار آسانی نخواهد داشت و دیدیه دشان برای حضور در قطر 2022، نام 25 بازیکن مدنظرش را اعلام کرده است.

درحالی که غیبت انگولو کانته و پل پوگبا پیش از این قطعی شده بود، ادواردو کاماوینگا و اورلین شوامنی نسل جدید بازیکنان در کمربند میانی آبی‌ها را تشکیل می‌دهند و درحالی که رافائل واران برخلاف گمانه‌زنی‌ها راهی قطر خواهد شد، نام اولیویه ژیرو نیز در لیست تیم ملی فرانسه به چشم می‌آید. درحالی که دشان اصراری بر دعوت از 26 بازیکن برای کامل کردن لیستش نداشته، ویلیام سالیبا و ایبراهیما کوناته نیز شانس به میدان رفتن در جام‌جهانی را در کنار آلفونس آرئولا خواهند داشت.

فرصت ژیرو برای تاریخ‌سازی

هوگو لوریس، ایبراهیما کوناته، ویلیام سالیبا، آلفونس آرئولا و رافائل واران، تنها بازیکنان لیگ برتری در ترکیب تیم ملی فرانسه خواهند بود و در این میان، سالیبا فصل خوبی را با آرسنال پشت سر گذاشته است. دعوت از اولیویه ژیرو پس از چندین مرتبه ورود و خروج به لیست فرانسه برای بازی‌های دوستانه که در نهایت با مصدومیت کریم بنزما تبدیل به توفیق اجباری شد، پاداشی برای درخشش او در هفته‌های پایانی لیگ ملت‌های اروپا بود و مهاجم میلان، شانس تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ آبی‌ها و گذر از تیری آنری را در این مسابقات خواهد داشت. البته که ژیرو برای حضور در ترکیب 11 نفره، رقابت سختی با کریم بنزما، کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان دارد..

درآمیختگی جوانی و تجربه

عجیب‌ترین تصمیم دشان، دعوت از ایبراهیما کوناته به نظر می‌رسد. مهاجمی که تنها 2 بازی ملی در کارنامه داشته و تعداد مرتبه‌های حضورش در میدان با پیراهن لیورپول در فصل جاری از 4 تجاوز نکرده است. البته نمی‌توان فاکتور کسب تجربه در میادین بین‌المللی و آینده‌نگری دشان را در بحث دعوت از کوناته جوان نادیده گرفت. بوبکار کامارا و لوکا دینی، بازیکنان استون ویلا هم بازیکنان لیگ برتری بودند که شانس حضور در قطر 2022 را سرانجام به دست نیاوردند. متئو گندوزی و جردن ورتو در کنار اورلین شوامنی، ادواردو کاماوینگا، آدرین ربیو و یوسف فوفانا به کامارا ترجیح داده شده‌اند.

ایلان ملیه جا ماند

ایلان ملیه، سنگربان موفق لیدزیونایتد در فصل جاری که نمایش‌های درخشانی در ترکیب تحت هدایت جسی مارش از خود به نمایش گذاشت و پیش‌بینی می‌شد دروازه‌بان سوم فرانسه در جام‌جهانی باشد، شانس همراهی تیم ملی کشورش را به دست نیاورده و پس از هوگو لوریس که انتخاب نخست دشان در قطر خواهد بود، شانس همراهی تیم ملی در کنار آلفونس آرئولا به استیو مانداندا 37 ساله داده شده است. لیست 25 نفره بازیکنان تیم ملی فرانسه برای حضور در جام‌جهانی 2022 به شرح زیر است.

دروازه‌بان‌ها: هوگو لوریس (تاتنهام)، آلفونس آرئولا (وستهام)، استیو مانداندا (رن)

مدافعان: رافائل واران (منچستریونایتد)، لوکا هرناندس (بایرن‌مونیخ)، تئو هرناندس (میلان)، پرسنل کیمپمبه (پاری‌سن‌ژرمن)،  ایبراهیما کوناته (لیورپول)، ژول کونده (بارسلونا)، بنژامن پاوار (بایرن‌مونیخ)، ویلیام سالیبا (آرسنال)، دایو اوپامکانو (بایرن‌مونیخ)

هافبک‌ها: ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید)، یوسف فوفانا (موناکو)، متئو گندوزی (مارسی)، آدرین رابیو (یوونتوس)، اورلین شوامنی (رئال مادرید)، جردن ورتو (مارسی)

مهاجمان: کریم بنزما (رئال مادرید)، کینگزلی کومان (بایرن‌مونیخ)، عثمان دمبله (بارسلونا)، اولیویه ژیرو (میلان)، آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید)، کریستوفر انکونکو (لایپزیش)، کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)

فرانسه در اولین دیدارش در جام‌جهانی 2022، ابتدا سه‌شنبه 22 نوامبر (یکم آذر) از ساعت 22:30 به مصاف استرالیا خواهد رفت و سپس به ترتیب 26 نوامبر (ساعت 19:30) و 30 نوامبر (ساعت 18:30) مقابل دانمارک و تونس صف‌آرایی خواهد کرد که در صورت صعود از گروه راه سختی تا رسیدن به فینال و دفاع از عنوان قهرمانی خواهد داشت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری