football360 logo

10 فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی؛ تجربه اولین حضور

21 آبان 1401 ساعت 14:3237 نظر
در اولین قسمت از تصاویر ماندگار ایران در جام‌جهانی، نخستین حضور تیم ملی در جام‌جهانی مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، جام‌جهانی 2022، ششمین حضور ایران در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان است. تیم ملی دیگر در این مسابقات یک تیم کم سابقه محسوب نمی‌شود و توانسته چندین تصویر تاریخی از خود به جای بگذارد. در حالی‌که تنها چند روز تا آغاز بیست و دومین دوره جام‌جهانی باقیمانده، 10 تصویر خاطره‌انگیز تیم ملی در این رقابتها مرور شده است.

ملاقات با هلند اولین رویارویی جهانی

تیم ملی قبل از جام‌جهانی 1978، 3 بار موفق به صعود به المپیک شده بود ولی در تنها باری که در مقدماتی جام‌جهانی شرکت کرده بود، در انتخابی جام‌جهانی 1974 از صعود به مسابقات ناکام مانده بود تا اینکه در جام‌جهانی 1978 برای اولین بار مجوز راهیابی به این مسابقات را کسب کرد.

ایران در این دیدارها با هلند، اسکاتلند و پرو همگروه شد و در اولین گام باید برابر تیم ملی قدرتمند هلند قرار می‌گرفت. هلند در دوره قبل نایب قهرمان مسابقات شده بود و 2 سال پیش از آن در اروپا به رتبه سوم رسید بازیکنان بزرگی نظیر رودی کرول، آری هان، یوهان نیسکنس و... در این تیم حضور داشتند.

هیجان و استرس اولین حضور در آوردگاه جهانی و تقابل با ستاره‌های مطرح جهان باعث شد تا بازیکنان تیم ملی از کیفیت واقعی خود فاصله بگیرند. میزان ترس بازیکنان تیم ملی از حریف به حدی بود که به نقل از حسین کازرانی مدافع تیم ملی قبل از آغاز بازی، علی پروین کاپیتان تیم با اشاره به سیاه بودن گرمکن تیم ملی به شوخی به سایر بازیکنان گفت که «به هلندی‌ها بگیم عزاداریم کمتر گل بزنند».

این مسابقه در چارچوب رقابت‌های گروه D در شهر مندوزای آرژانتین برگزار شد. ایران قهرمان 3 دوره جام ملتهای آسیا، مقابل هلند حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد. 2 گل از 3 گل هلند در این بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. راب رنسنبرینک هر 3 گل این بازی را وارد دروازه ایران کرد. هلند در پایان این مسابقات به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری