football360 logo

«بیرانوند» و خاطره ویژه از 3 ستاره؛ رویارویی دوباره بعد از 2 سال

21 آبان 1401 ساعت 15:3862 نظر
دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران بعد از 2 سال مجدداً باید مقابل ستارگان نامدار انگلستان و ولز قرار گیرد.

به گزارش فوتبال 360، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان باتجربه و مورد اعتماد کارلوس کی‌روش به نظر می‌رسد مسئولیت حراست از دروازه ایران در جام جهانی 2022 قطر را برعهده خواهد داشت و به مانند جام جهانی 2018، دروازه‌بان شماره یک مدنظر کی‌روش است. بیرانوند در دوره قبلی جام جهانی عملکردی درخشان داشت و امیدوار به تکرار درخشش خود در رقابت‌های پیش‌رو بوده تا بتواند آمار و ارقام خوبی را از خود به جای بگذارد.

دروازه‌بان حال حاضر پرسپولیس حضور کوتاه‌مدتی و تقریبا ناموفقی را در فوتبال اروپا داشت اما توانست در برهه کوتاه حضورش در لیگ بلژیک و تیم آنتورپ، یک بازی به یادماندنی را در مقابل یکی از تیم‌های شاخص فوتبال باشگاهی اروپا تجربه کند. مصاف با تاتنهام در رقابت‌های لیگ اروپا که با درخشش دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران به پایان رسید.

بن دیویس، گرت بیل و هری کین بازیکنانی بودند که در آن مقطع در ترکیب تاتنهام مقابل آنتورپ قرار گرفتند و حالا بعد از 2 سال مجدداً این بازیکنان این‌بار در قالب تیم ملی باید در مقابل علیرضا بیرانوند قرار بگیرند و به نظر می‌رسد که رقابت جالب‌توجهی در جام جهانی 2022 قطر شکل گیرد.

به یاد مهار استثنایی ضربه «بیل»!

گرت بیل که در آن مقطع به صورت قرضی از رئال مادرید جدا شده بود و در تیم تاتنهام حضور داشت، تقلای زیادی کرد تا بتواند دروازه حریف بلژیکی را باز کند و یکی از بهترین نمایش‌های بیل در چند فصل اخیر در آن مسابقه به اجرا گذاشته شد اما درخشش بیرانوند سد راه ستاره ولزی شد و او نتوانست مقابل آنتورپ گلزنی کند.

بیل در بهترین فرصت از روی ضربه ایستگاهی دروازه حریف بلژیکی را هدف قرار داد و یک شوت تماشایی را به گوشه دروازه آنتورپ روانه کرد که علیرضا بیرانوند با یک مهار فوق‌العاده اجازه رسیدن شلیک سرکش بیل را به تور دروازه تیمش نداد و مانع گلزنی ستاره باتجربه تاتنهام شد.

«کین» امیدوار به تکرار خاطر خوش

هری کین یکی از بازیکنان نیمکت‌نشین تقابل آنتورپ بلژیک و تاتنهام انگلیس بود. گره خوردن شرایط مسابقه و درخشش بیرانوند در خط دروازه آنتورپ باعث شد تا تاتنهامی‌ها با همه توان تهاجمی خود برای رسیدن به دروازه حریف بلژیکی تلاش کنند و کین هم وارد ترکیب تاتنهام شد که توانست سازنده گل دوم تیمش باشد و روی پاس‌گل او بود که شاگردان مورینیو به گل دوم رسیدند و توانستند برابر حریف بلژیکی پیروزی دشواری را به‌دست آورند.

دروازه‌بان شماره یک به دنبال تاریخ‌سازی دوباره

علیرضا بیرانوند در جام جهانی 2018 یکی از بهترین بازیکنان ایران بود و عملکردی فوق‌العاده در خط دروازه ایران داشت. اوج درخشش دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در مصاف با تیم ملی پرتغال بود که موفق شد ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند و فوق‌ستاره پرتغالی را در راه رسیدن به گل در مقابل ایران ناکام گذاشت.

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در 30 سالگی در آستانه تجربه دومین حضورش در جام جهانی است و بعد از رویارویی موفق در مقابل رونالدو، حالا امیدوار است در لباس تیم ملی در برابر ستارگان نام‌آشنایی مانند گرت بیل و هری کین بتواند بدرخشد و روزهای رویایی‌اش در جام جهانی را تکمیل کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری