football360 logo

10 فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی؛ اولین گل و اولین امتیاز

22 آبان 1401 ساعت 12:287 نظر
در دومین قسمت از تصاویر ماندگار ایران در جام‌جهانی، اولین گل تیم ملی در جام جهانی مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، جام‌جهانی 2022، ششمین حضور ایران در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان است. تیم ملی دیگر در این مسابقات یک تیم کم سابقه محسوب نمی‌شود و توانسته چندین تصویر تاریخی از خود به جای بگذارد. در حالی‌که تنها چند روز تا آغاز بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی باقیمانده، 10 تصویر خاطره‌انگیز تیم ملی در این رقابت‌ها بررسی شده است.

تاریخ‌سازی «دانایی‌فرد»

تیم ملی ایران در دومین بازی خود در جام‌جهانی 1978 به دیدار تیم ملی اسکاتلند رفت. ایران در بازی نخست با 3 گل از هلند شکست خورد و اسکاتلند هم 3 بر یک مغلوب پرو شد. قبل از بازی با اسکاتلند اتفاق جالبی در اردوی تیم ملی افتاد. تیم ملی انگلیس رقیب سنتی اسکاتلند موفق به صعود به جام‌جهانی نشده بود و به خاطر کری بین دو همسایه، انگلیسی‌ها تمایلی به نتیجه گرفتن اسکاتلند نداشتند به همین خاطر قبل از بازی کادر فنی انگلیس به صورت ناگهانی در اردوی تیم ملی حاضر شدند و آنالیز کاملی از رقیب تیم ملی ارائه دادند. در این تحلیل، مربیان انگلیسی پیشنهاد دادند که برای مهار آرجی گمیل ستاره تیم ملی اسکاتلند یک بازیکن جنگنده در ترکیب تیم ملی قرار گیرد و به این ترتیب ایرج دانایی‌فرد در جمع 11 بازیکن اصلی جای گرفت. 

تیم ملی در نیمه اول، با گل به خودی آندرانیک اسکندریان از حریف عقب افتاد. در نیمه دوم حملات تیم ملی شدت گرفت تا اینکه در دقیقه 60 توپ برگشتی توسط مدافعان اسکاتلند نصیب ایرج دانایی‌فرد شد و این بازیکن تکنیکی پس از دریبل مدافع حریف با پای چپ دروازه حریف را باز کرد تا نخستین گل ملی خود و اولین گل ایران در تاریخ جام‌جهانی ثبت شود. این مسابقه با نتیجه 1-1 به پایان رسید و ایران به اولین امتیاز خود در جام‌جهانی دست یافت. ایران در بازی آخر با نتیجه 4-1 از پرو شکست خورد و با همین یک امتیاز از مرحله گروهی حذف شد.

مطلب مرتبط
10 فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی؛ تجربه اولین حضور


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری