football360 logo

پدیده جام‌جهانی خط خورد؛ ایران بدون «امید» در قطر

23 آبان 1401 ساعت 14:3070 نظر
یکی از غافلگیری‌های لیست نهایی کی‌روش خط خوردن آچار فرانسه تیم «دراگان اسکوچیچ» بود.

به گزارش فوتبال 360، گویا حضور در جام جهانی قطر امید خوبی برای امیدهای ایرانی نبود. بعد از مصدومیت غافلگیرکننده امید ابراهیمی حالا در اتفاقی عجیب دومین امید ایرانی هم جام‌جهانی را از دست داد. بازیکنی که در سایت‌های خارجی از او به عنوان یکی ازپدیده‌های احتمالی جام‌جهانی 2022 نام برده شد حالا اصلا در این بازی‌ها حضور ندارد! امید نورافکن یکی از معدود بازیکنانی بود که از لیگ به تیم ملی راه پیدا کرد و حضورش فقط به اردو و روی نیمکت محدود نشد. نورافکن در زمان دراگان اسکوچیچ دفاع چپ اصلی تیم ملی و البته یکی از بهترین بازیکنان ایران در مرحله مقدماتی بود. نورافکن که در لیگ بیست‌ویکم عملکردی فوق‌العاده داشت و یکی از 5 بازیکن برتر لیگ براساس آمار و ارقام بود در فصل جدید شرایطی کاملا متفاوت را تجربه می‌کند. حضور ژوزه مورایس در راس کادرفنی سپاهان و کی‌روش در تیم ملی باعث شد تا امید نورافکن از پدیده و ستاره به یک بازیکن نیمکت‌نشین و خط‌ خورده تبدیل شود. 

ساکرنت در مورد یکی از ستاره‌های احتمالی جام‌جهانی نوشت: «در سال‌های اخیر، ایران هیچ کمبودی در زمینه بازیکنان خوب نداشته است و بازیکنان این تیم به قدر کافی خوب هستند تا در اروپا باشند و امید نورافکن می‌تواند ستاره بعدی باشد که جا پای بازیکنانی مانند طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بگذارد. نورافکن قبلاً برای مدت کوتاهی با شارلوا در لیگ برتر بلژیک حضور داشت. او اکنون با سپاهان در ایران بازی می‌کند و خود را به عنوان یکی از با ثبات‌ترین بازیگران لیگ برتر خلیج فارس معرفی کرده است. نورافکن در دفاع چپ و در نقش هافبک دفاعی ماهر است. ممکن است در ترکیبی که کارلوس کی‌روش به میدان می‌فرستد، او در ترکیب اصلی نباشد ولی او بازیکنی است که می‌تواند تاثیرگذار باشد حتی اگر بازیکن ذخیره باشد».

از چند روز گذشته شایعاتی در مورد خط خوردن نورافکن شنیده شد که البته کمتر کسی آن را جدی گرفت. نقش نورافکن در نتایج خوب تیم ملی در دور مقدماتی و همچنین توانایی بازی او در چند پست و تجربه خوب او با وجون سن و سالش باعث می‌شد تا او همه فاکتورهای لازم برای ملی‌پوش بودن را داشته باشد. با این حال ابوالفضل جلالی جوان و میلاد محمدی باتجربه و همچنین کاپیتان تیم ملی یعنی احسان حاج‌صفی توانستند در نبرد با نورافکن موفق‌تر باشند. بازیکنانی که علاقه کی‌روش به آن‌ها مانع از این شد تا بازیکن محبوب دراگان اسکوچیچ که در زمان او به یک مهره کلیدی تبدیل شده بود بتواند ثمره بازی‌های خوبش در تیم ملی را ببیند. البته در این میان باید به افت او در سپاهان هم اشاره کرد که در تفکرات سرمربی جدید، شماره 19 زردپوشان شباهتی به ستاره فصل گذشته نداشت. همه این مسائل دست به دست هم داد تا پدیده احتمالی از نگاه سایت‌های خارجی در اصفهان ماندگار شود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری