football360 logo

معرفی دروازه‌بان‌های ایران در جام جهانی؛ رقابت بیرو و بچه عقاب

22 آبان 1401 ساعت 23:1227 نظر
علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده با حضور در دومین جام جهانی، صاحبی رکوردی منحصر به فرد در تیم ملی شده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، لیست تیم ملی برای جام جهانی قطر اعلام شد و کارلوس کی‌روش، 25 بازیکن را برای سومین جام جهانی خود با ایران دعوت کرده است.

در درون دروازه، 4 بازیکن دعوت شده‌اند. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران در جام جهانی 2018، هنوز بیشترین شانس را برای بازی دارد. امیر عابدزاده، جدی‌ترین رقیب او محسوب می‌شود. حسین حسینی و پیام نیازمند هم، دیگر دروازه‌بان‌های حاضر در لیست نهایی هستند که امید زیادی، برای بازی در ترکیب اصلی ندارند.

علیرضا بیرانوند

بیرانوند در بازی مقابل نیاکاراگوئه، پنجاه و سومین مسابقه ملی خود را انجام داد و تا وقتی در زمین بود، گل نخورد. بیرانوند 33 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و آماری فوق العاده با پیراهن تیم ملی دارد. او در جام جهانی 2018، دروازه‌بان اصلی تیم ملی بود و در صورتی که در جام جهانی 2022 هم فیکس باشد، به اولین دروازه‌بانی تبدیل می‌شود که دو جام جهانی برای ایران بازی کرده است. بیرانوند با همین نیت این فصل به پرسپولیس برگشته و با 8 کلین شیت تا هفته یازدهم، توانسته آماری درخشان از خود به جا بگذارد.

امیر عابدزاده

تنها دروازه‌بان لژیونر ایرانی، جایگاه ثابتی در سطح دوم فوتبال اسپانیا دارد. عابدزاده تا پیش از انتخابی جام جهانی 2022، دروازه‌بان ذخیره ایران بود اما گل بدی که بیرانوند از لبنان خورد، باعث شد جای او را بگیرد. یک اشتباه بزرگ مقابل کره جنوبی، جایگاه فیکس را از عابدزاده گرفت اما او هنوز امیدوار است علاقه کی‌روش به لژیونرها، به او شانس بازی در جام جهانی را بدهد. عابدزاده هم مثل بیرانوند، در تیم ملی آمار خوبی دارد و 8 بازی از یازده بازی ملی که انجام داده دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. ونزوئلا، کره جنوبی و الجزایر تنها تیم‌هایی بودند که به عابدزاده گل زدند. کره جنوبی و الجزایر، موفق به شکست ایران شدند و همین دو باخت عامل اصلی اخراج اسکوچیچ بودند. عابدزاده در باشگاهش دروازه‌بان ثابت است اما فقط یک بازی توانسته کلین شیت کند و در 11 بازی 18 گل خورده است.

حسین حسینی

حسینی که این فصل کاپیتان استقلال شده، با فتح یک جام به اردوی تیم ملی اضافه شد. او مقطعی، تا آستانه جدایی از استقلال جلو رفت ولی حالا ستاره تیمش محسوب می‌شود. استقلال فصل پیش با حسینی رکورد کمترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر را شکست. این فصل استقلال بخاطر سبک بازی ریکاردو سا پینتو، بیشتر گل می‌خورد اما حسینی همچنان با 6 گل خورده توانسته عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. حسینی در 6 بازی ملی خود، فقط از فلسطین و سنگال گل خورده است. او از زمان بازگشت کی‌روش، حضور پررنگی در اردوهای ایران داشته و پس از انجام دو بازی مقابل سنگال و نیکاراگوئه، توانسته بلیت سفر به جام جهانی را به دست آورد.

پیام نیازمند

نیازمند برای رسیدن به پیراهن تیم ملی، تلاش زیادی کرد اما یک انتخاب اشتباه و رفتن به فوتبال پرتغال، باعث شد این پیراهن را از دست بدهد. او این فصل به سپاهان برگشته و با بازی‌های خوبش، نظر کی‌روش را جلب کرده است. نیازمند 4 بازی از 8 بازی خود در این فصل کلین شیت کرده و شانس بازی بیشتری از رشید مظاهری رقیب خود در تیم سپاهان دارد. نیازمند فقط یک بازی ملی دوستانه با ازبکستان انجام داده و احتمالا در قطر هم، تماشاگر بازی‌های ایران از روی نیمکت یا سکو خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری