football360 logo

معرفی مدافعان ایران در جام جهانی؛ سوغات دوحه

22 آبان 1401 ساعت 23:3813 نظر
زوج ایرانی الاهلی قطر، همچنان بیشترین شانس را برای بازی در خط دفاع تیم ملی دارند.

به گزارش فوتبال 360، لیست تیم ملی برای جام جهانی قطر اعلام شد و کارلوس کی‌روش، 25 بازیکن را برای سومین جام جهانی خود با ایران دعوت کرده است.

در خط دفاع، تیم ملی چند لژیونر اروپایی دارد که یکی از آن‌ها یعنی صادق محرمی، جدی‌ترین گزینه برای بازی در سمت راست تیم ملی محسوب می‌شود. در سمت چپ هم دست بالا، در اختیار احسان حاج‌صفی کاپیتان ایران است. مدافعان وسط تیم ملی اما، احتمالا به بازیکنان شاغل در لیگ قطر می‌رسد. محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع محبوب کی‌روش است و شجاع خلیل‌زاده با وجود نیمکت نشینی در بازی آخر، هنوز نسبت به رقبایش برای بازی در جام جهانی امید بیشتری دارد.

صادق محرمی

چهار سال بعد از حضور در فوتبال اروپا، محرمی به اوج بلوغش رسیده و در بهترین فرم دوران بازی خود به سر می‌برد. او در 13 بازی از 16 بازی لیگ کرواسی برای دیناموزاگرب بازی کرده و در لیگ قهرمانان هم، توانست نمایش خوبی مقابل چلسی، میلان و سالزبورگ داشته باشد. در تیم ملی، محرمی توسط دراگان اسکوچیچ به مدافع ثابت ایران تبدیل شد و کی‌روش هم، این روند را ادامه داده است. محرمی اولین بار در دوران قبلی کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و با توجه به حضور ثابت در یک تیم اروپایی، شانس اول بازی در سمت راست دفاع ایران خواهد بود.

رامین رضاییان

رضاییان یکی از بازیکنانی است که اسکوچیچ، هیچ علاقه‌ای به او نداشت اما با حضور دوباره کی‌روش، توانست دوباره پیراهن تیم ملی را بپوشد. بازگشت کی‌روش به ایران، با اوج گرفتن رضاییان همراه شده است. او این فصل در سپاهان ژوزه مورایس، مهره‌ای کلیدی به حساب می‌آید و آمار سه گل و دو پاس گل را دارد. رضاییان با 46 بازی ملی، یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان ایران است و برای دومین بار به جام جهانی سفر می‌کند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

جام ملت‌های آسیا 2019، تورنمنت مهمی برای کنعانی‌زادگان بود. او پس از سال‌ها دوری، به تیم ملی برگشت و توانست وارد ترکیب اصلی هم بشود. از آن زمان تا امروز، کنعانی‌زادگان مهره ثابت خط دفاع تیم ملی است و چند مدافع در مقاطع مختلف، زوج او را تشکیل داده‌اند. کنعانی‌زادگان در قطر هم احتمالا مهره فیکس ایران خواهد بود. او این فصل در الاهلی قطر، بازیکن ثابت و پنالتی‌زن اول تیمش بوده و توانسته در 7 بازی 4 گل بزند.

شجاع خلیل‌زاده

سال‌ها برای حضور در تیم ملی انتظار کشید و زمانی که اسکوچیچ این فرصت را در اختیارش گذاشت، به بهترین شکل از آن استفاده کرد. خلیل‌زاده مهره ثابت خط دفاع ایران در مسیر جام جهانی قطر بود. با بازگشت کی‌روش هم خلیل‌زاده، جایگاهش را حفظ کرد و حالا در بین مسافران قطر قرار دارد. بازی فیکس مقابل اروگوئه و حضوری کوتاه در بازی با نیکاراگوئه، نشان می‌دهد شانس بالایی برای فیکس شدن خواهد داشت. خلیل‌زاده در الاهلی با کنعانی‌زادگان هم تیمی است.

مجید حسینی

در بین مدافعان میانی تیم ملی، حسینی تنها بازیکنی است که در فوتبال اروپا بازی می‌کند. حسینی جام جهانی قبل، بخاطر مصدومیت روزبه چشمی مقابل مراکش فیکس شد و حالا، امید زیادی دارد در دومین جام جهانی هم فرصت بازی به دست آورد. او در کایسری اسپور، جایگاه محکمی دارد و فقط دو بازی را، بخاطر مصدومیت از دست داده است. همین موضوع، برگ برنده حسینی نسبت به سایر مدافعان تیم ملی محسوب می‌شود. حسینی بعد از پنالتی که مقابل عمان در جام ملت‌های 2019 داد، از ترکیب اصلی تیم ملی فاصله گرفت اما در 4 بازی از 6 بازی آخر ایران، فیکس بوده است.

مرتضی پورعلی‌گنجی

مصدومیت سنگین پورعلی‌گنجی، او را مدت‌ها از ترکیب ایران دور کرد و همزمان با بازگشت کی‌روش، او هم به فرم خوبش برگشته است. پورعلی‌گنجی در پرسپولیس، عملکرد خوبی دارد و 8 بازی که برای این تیم به میدان رفته، آن‌ها فقط سه گل خورده‌اند. کی‌روش هم مطابق انتظار، او را به تیم ملی دعوت کرده و بازی با نیکاراگوئه، پورعلی‌گنجی پس از مدت‌ها در ترکیب اصلی ایران قرار گرفت. جام جهانی 2018 و جام ملت‌های آسیا در سال‌های 2015 و 2019، پورعلی‌گنجی مدافع ثابت ایران بود.

احسان حاج‌صفی

بازی در سه جام جهانی پیاپی، رکوردی رویایی برای کاپیتان تیم ملی است. رکوردی که پیش از این، هیچ بازیکنی نتوانسته بود تجربه کند. حاج‌صفی با نمایشی عالی مقابل سنگال در نقش دفاع چپ، خودش را به کاندیدای اول بازی در این پست تبدیل کرد و احتمالا، در قطر هم جزو بازیکنان اصلی ایران خواهد بود. او این شانس را دارد که پس از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، با عبور از علی کریمی به سومین بازیکن با بیشترین بازی ملی در ایران تبدیل شود. حاج‌صفی این فصل در آ.ا.ک آتن، بازیکن چرخشی بوده و نیمی از بازی‌های تیمش در ترکیب اصلی قرار گرفته است.

میلاد محمدی

رقیب حاج‌صفی برای بازی در پست دفاع چپ تیم ملی، رقیب او در باشگاه آ.ا.ک هم هست. محمدی مدتی است جایگاهش در ترکیب اصلی تیم ملی را از دست داده اما 6 بازی از 8 بازی آخر آ.ا.ک، توانسته بازیکن ثابت تیمش باشد و همین موضوع نظر کی‌روش را هم جلب کرد. او در جام جهانی روسیه بخاطر سرعت بالا، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می‌شد و می‌تواند همین نقش را، در قطر هم تکرار کند.

ابوالفضل جلالی

صادرنشدن ویزای اتریش، به ضرر امید نورافکن تمام شد و ابوالفضل جلالی، توانست با نمایشی خوب مقابل اروگوئه نظر کی‌روش را جلب کند. او مقابل نیکاراگوئه هم مدافع چپ ایران بود و تمام طول نود دقیقه در زمین باقی ماند. عملکرد جلالی در این دو بازی و توانایی‌های دفاعی او، باعث شد کی‌روش تصمیم بگیرد او را در لیست نهایی قرار دهد. جلالی هفته‌های اخیر، در استقلال نیمکت نشین بوده اما با این حال، توانست یکی از آخرین بلیت‌های قطر را به نام خودش بزند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری