football360 logo

معرفی مهاجمان ایران در جام جهانی؛ مثلث مرگبار

23 آبان 1401 ساعت 00:4133 نظر
طارمی و آزمون در کنار جهانبخش، همچنان پرامیدترین بازیکنان ایران در جام جهانی هستند.

به گزارش فوتبال 360، لیست تیم ملی برای جام جهانی قطر اعلام شد و کارلوس کی‌روش، 25 بازیکن را برای سومین جام جهانی خود با ایران دعوت کرده است.

مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، در سال‌های اخیر خط حمله ثابت تیم ملی بوده‌اند. سه بازیکنی که در قطر هم، احتمالا خط حمله تیم ملی را تشکیل می‌دهند و شانس زیادی، در اختیار رقبای‌شان نمی‌گذارند. با این حال تکنیک علی قلی‌زاده یا تمام کننده کریم انصاری‌‏فرد، چیزی نیست که کی‌روش بخواهد از آن چشم‌پوشی کند و حداقل به عنوان یار جانشین به آن‌ها فرصت بازی ندهد.

مهدی طارمی

مهمترین بازیکن ایران در فوتبال اروپا، مهدی طارمی است. طارمی در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا، در بین گلزنان برتر قرار دارد. او در سه بازی دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان، 5 گل زد. در لیگ پرتغال هم همزمان، برای عنوان بهترین گلزن و بهترین گل‌ساز فصل می‌جنگد. امید اول گلزنی ایران، در بازی با اروگوئه زننده تک گل تیم ملی بود. او گل صعود ایران به جام جهانی را هم زد و نقشی پررنگ، در مسیر ایران برای رسیدن به قطر داشت.

سردار آزمون

مصدومیت بدموقع آزمون در فاصله کوتاهی تا جام جهانی، خبر بدی برای کارلوس کی‌روش بود. آزمون امیدوار است به جام جهانی برسد و سرانجام اولین گل خود در این تورنمنت را بزند. او که در روسیه وضعیت خوبی داشت، هنوز نتوانسته در ترکیب لورکوزن جا بیفتد. فصل پیش آزمون فقط یک گل در بوندسلیگا زد و این فصل تا پیش از مصدومیت، موفق به گلزنی نشده بود. سومین گلزن تاریخ تیم ملی با 41 گل، امیدوار است با درخشش در قطر بتواند تمام خاطرات بد یک سال اخیر را فراموش کند.

علیرضا جهانبخش

جهانبخش هم جزو بازیکنانی است که برای سومین جام جهانی خود آماده می‌شود. او پس از جام جهانی روسیه، به عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ ایران به برایتون رفت. 4 سال گذشته، برای جهانبخش در برایتون و فاینورد خوب جلو نرفته اما او در ماه‌های اخیر، وضعیت بهتری را تجربه می‌کند. جهانبخش در این فصل با وجود دقایق بازی کوتاه، توانسته سه پاس گل در اردیویسه بدهد. او بازی با اشتورم گراتس در لیگ اروپا هم زننده دو گل برای تیمش بود. او با 29 سال سن، شانس بالایی دارد تا یک جام جهانی دیگر را هم تجربه کند.

کریم انصاری‌فرد

زننده آخرین گل ایران در جام جهانی، یک بار دیگر همراه ایران به مهمترین تورنمنت فوتبال جهان می‌رود. دقایق بازی انصاری‌فرد در تیم ملی، کمتر شده اما او همیشه یکی از نام‌های ثابت در لیست بازیکنان دعوت شده بوده است. او در بازی با اروگوئه به عنوان بازیکن ذخیره نمایش خوبی داشت و پاس تک گل ایران را به طارمی داد. انصاری‌فرد احتمالا در جام جهانی هم، به عنوان بازیکن ذخیره به زمین می‌رود و شاید، مثل بازی با پرتغال بتواند به عنوان یار جانشین موفق به گلزنی شود. این فصل انصاری‌فرد یک گل در لیگ قبرس و یک گل در لیگ اروپا، به منچستریونایتد زده است.

مهدی ترابی

ترابی فصل خوبی را با پرسپولیس پشت سر نمی‌گذارد و تا هفته یازدهم، نتوانسته گلی برای این تیم بزند. از تنها پاس گل او هم، هفته‌های زیادی می‌گذرد. گلزنی در آخرین بازی دوستانه تیم ملی با نیکاراگوئه اما، نشان داد ترابی همچنان برای تیم ملی مهره‌ای ارزشمند است. همین درخشش به موقع هم باعث شد نامش، در لیست نهایی بازیکنان ایران برای جام جهانی قرار بگیرد. ترابی معمولا در فصل‌هایی که برای باشگاهش کمتر گل می‌زند، آمار گل‌های ملی بهتری دارد.

علی قلی‌زاده

بعد از مثلث طارمی، آزمون و جهانبخش، بیشترین شانس را برای بازی در خط حمله تیم ملی دارد. توانایی پا به توپ و دریبل زدن قلی‌زاده، آنقدر برای مربیان تیم ملی جذاب بوده که همیشه جای او را در لیست ایران حفظ کنند. قلی‌زاده این فصل در شارلوا، به صورت چرخشی به میدان می‌رود اما در تیم ملی، 9 بازی از 10 بازی پیش از با نیکاراگوئه را فیکس بوده است. او می‌تواند برگ برنده کی‌روش روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری