football360 logo

«طارمی» و «جهانبخش» در سودای تکرار 2 گل تاریخی؛ روزِ سرنوشت

22 آبان 1401 ساعت 14:5743 نظر
2 ستاره تیم ملی فوتبال ایران سابقه بازی برابر ستارگان فوتبال انگلیس، ولز و آمریکا را در کارنامه خود دارند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران در شرایطی در جام جهانی 2022 قطر باید مقابل رقبایی مانند انگلیس و آمریکا قرار بگیرد که پیش از انجام این رویارویی‌ها، 2 ستاره فوتبال ایران خاطرات متفاوت و شیرینی از تقابل با بازیکنان این تیم دارند. مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در دوران فوتبال خود سابقه گلزنی به چلسی را دارند، آن‌هم گل‌هایی خاص و به یادماندنی که در اذهان هواداران فوتبال به‌ثبت رسیده است.

گل نجات‌بخش «جهانبخش» برای تیم انگلیسی

علیرضا جهانبخش 3 فصل قبل در تیم برایتون در لیگ جزیره حضور داشت. ستاره تیم ملی فوتبال ایران که در جام جهانی قطر، سومین دوره حضور متوالی‌اش در ادوار جام جهانی را تجربه می‌کند، در برایتون معمولاً فرصت بازی زیادی به‌دست نمی‌آورد اما در آن بازی گراهام پاتر به او اعتماد کرد و جهانبخش توانست پاسخی فوق‌العاده به اعتماد پاتر بدهد و تیمش را از شکست نجات داد و یک سوپرگل را به نام خود ثبت کرد.

وینگر باتجربه تیم ملی فوتبال ایران با یک ضربه آکروباتیک و دیدنی توپ را به تور دروازه چلسی رساند و برایتون را از شکست نجات داد. جهانبخش در حالی مقابل چلسی موفق به گلزنی شد که در ترکیب این تیم بازیکنانی مثل کریستین پولیسیچ و میسون مونت حضور داشتند. پولیسیچ در تیم ملی آمریکا حضور دارد و مونت هم ستاره تیم ملی انگلیس است و علیرضا جهانبخش بعد از آن بازی خاطره‌انگیز حالا باید در مقابل این 2 ستاره در جام جهانی به میدان برود. ریس جیمز دیگر بازیکن انگلیسی حاضر در ترکیب چلسی بود که به دلیل مصدومیت شانس حضور در جام جهانی را از دست داد.

سوپرگل دقیقه 90 که ناجی پورتو نشد

مهدی طارمی مهاجم آماده این روزهای پورتو که نمایش‌های بی‌نظیری را از خود در لیگ قهرمانان اروپا به جای گذاشته و کاندیدای رسیدن به عنوان آقای گلی رقابت‌ها است، 2 فصل قبل و در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها و در شرایطی که بازی رفت با برتری 2 گله چلسی به پایان رسیده بود، به عنوان بازیکن تعویضی به ترکیب پورتو اضافه شد تا بلکه بتواند تیمش را از حذف از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نجات بدهد.

طارمی تقلای زیادی برای گلزنی داشت تا اینکه در وقت‌های اضافی و در واپسین لحظات مسابقه با یک ضربه غافلگیرکننده و استنثایی توپ را به گوشه دروازه چلسی رساند و اختلاف را به یک گل کاهش داد اما در ادامه نتوانست گل دیگری به‌ثمر برساند تا سوپرگل طارمی نتواند مانع حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا شود. در آن مسابقه بازیکنانی مثل ریس جیمز، بن چیلول، کریستین پولیسیچ و میسونت مونت در ترکیب تیم چلسی حضور داشتند که از میان آن‌ها، پولیسیچ و مونت در جام جهانی باید مقابل مهدی طارمی به میدان بروند.

علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی که خاطره مشترک خوبی از تیم انگلیسی دارند، امیدوارند در جام جهانی قطر بتوانند آن خاطره درخشان را تکرار کرده و با گلزنی و درخشش آن‌ها تیم ملی فوتبال ایران در مسیر صعود به مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر قرار بگیرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری