football360 logo

تیم منتخب لیگ برتری‌های جامانده از جام جهانی؛ 11 ستاره

26 آبان 1401 ساعت 10:00136 نظر
11 بازیکن نام‌آشنای شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران نتوانستند نظر مساعد «کارلوس کی‌روش» را به خود جلب کنند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران عصر روز گذشته تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا شاگردان کارلوس کی‌روش وارد محل برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر شوند و قرار است پیش از آغاز رسمی رقابت‌ها، فردا ملی‌پوشان در دیداری تدارکاتی پشت درب‌های بسته مقابل تیم ملی تونس قرار بگیرند. کی‌روش با وجود سهمیه 26 بازیکنی برای هر تیم، فهرست تیم ملی ایران را با 25 بازیکن چینش کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در حالی 25 بازیکن را برای شرکت در جام جهانی 2022 قطر به اردوی تیم ملی فراخواند که 16 بازیکن از بین بازیکنان شاغل در خارج از فوتبال ایران بودند و 9 بازیکن هم از بین بازیکنان لیگ برتری از تیم‌های پرسپولیس (4 بازیکن)، استقلال (3 بازیکن) و سپاهان (2 بازیکن) دعوت شدند. اما در این میان چهره‌های نام‌آشنای لیگ برتری بودند که نتوانستند جایی در فهرست کی‌روش برای حضور در جام جهانی داشته باشند.

کاپیتان تراکتور مسافر قطر نشد

محمدرضا اخباری از میان دروازه‌بانان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی تنها دروازه‌بانی بود که نتوانست فرصت حضور در جام جهانی را به‌دست آورد تا به مانند جام جهانی 2018 روسیه در آخرین گام از حضور در جام جهانی منع شود و از خانه تماشاگر این تورنمنت مهم باشد. اخباری در شرایطی نتوانست در فهرست تیم ملی جای بگیرد که کارلوس کی‌روش نام 4 دروازه‌بان را در فهرست خود جای داد اما سرمربی پرتغالی روی نام محمدرضا اخباری خط قرمز کشید.

علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، پیام نیازمند و امیر عابدزاده 4 گزینه مورد اعتماد کارلوس کی‌روش برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی 2022 قطر هستند.

مدافعان جوان امیدوار به جام جهانی 2026؟

سامان فلاح مدافع دهه هشتادی تیم پیکان که تا آخرین اردوی تیم ملی هم در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش حضور داشت، شاید مطرح‌ترین مدافع لیگ برتری باشد که حضور در جام جهانی 2022 قطر را از دست داد. فلاح در ترافیک مدافعان باتجربه ماند و نتوانست در 21 سالگی فرصت حضور در جام جهانی را تجربه کند اما بی‌شک این مدافع آینده‌دار می‌تواند امیدوار به دوره‌های بعدی جام جهانی باشد و جایگاه ثابتی را برای خود در ترکیب تیم ملی متصور شود.

صالح حردانی مدافع راست استقلال و امید نورافکن مدافع چپ سپاهان هم 2 بازیکن سرشناس جا مانده از فهرست تیم ملی بودند. حردانی بعد از آنکه موقعیت خود در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت را از دست داد، رفته رفته جایگاه خود در تیم ملی را هم از دست رفته دید و در نهایت هم کارلوس کی‌روش روی نام او خط قرمز کشید. امید نورافکن هم که تا آخرین اردوی تیم ملی پیش از سفر به قطر در تمرینات حضور داشت و حتی در بازی با نیکاراگوئه برای تیم ملی گل ساخت، با توجه به ترافیک مدافعان چپ جایی در فهرست کی‌روش نداشت و نتوانست فرصت حضور در جام جهانی 2022 را به‌دست آورد.

هافبک‌های سرخابی در رویای قطر ماندند

تیم ملی فوتبال ایران در میانه میدان مهره‌های کلیدی و تاثیرگذاری دارد، از جمله سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، روزبه چشمی و شاید احسان حاج‌صفی و همین مسئله باعث شد تا کارلوس کی‌روش 2 هافبک میانی سرخابی‌های پایتخت را در فهرست نهایی خود برای حضور در جام جهانی جای ندهد. میلاد سرلک و مهدی مهدی‌پور در ماه‌های گذشته پای ثابت دوره‌های ارزیابی فنی بودند اما در نهایت از سفر به قطر بازماندند و نتوانستند در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی حضور پیدا کنند.

ستارگان استقلال و پرسپولیس در حسرت جام جهانی

محمد محبی شاید روی فرم‌ترین بازیکن در پست وینگر در لیگ برتر فوتبال ایران بود اما با این وجود در ترافیک مدعیان پرشمار برای حضور در پست وینگر در تیم ملی ماند و نتوانست با وجود آنکه در اردوهای اخیر تیم ملی حضور داشت، نظر نهایی کارلوس کی‌روش را به خود جلب کند و مسافر قطر شود. در کنار محبی، زوج بوشهری او در ترکیب استقلال یعنی مهدی قایدی دیگر غایب سرشناس فهرست تیم ملی از میان بازیکنان استقلال است.

سروش رفیعی در کنار سعید صادقی هم 2 پرسپولیسی هستند که در اولین اردوی تیم ملی بعد از بازگشت کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران از سوی سرمربی پرتغالی دعوت شدند اما با وجود انگیزه‌های بالای برای رسیدن به فهرست تیم ملی نتوانستند به رویای خود دست پیدا کنند و فرصت حضور در جام جهانی قطر را از دست دادند.

«مغانلو» ناکام‌ترین مهاجم لیگ

شهریار مغانلو مهاجم باتجربه سپاهان جزو معدود مهاجمان لیگ برتری بود که شانس حضور در جام جهانی 2022 قطر را داشت. مغانلو در اولین اردوی تیم ملی با حضور کارلوس کی‌روش از سوی سرمربی پرتغالی به تیم ملی دعوت شد و در تلاش بود تا بعد از جلب نظر ژوزه مورایس، این‌بار بتواند نظر دیگر سرمربی پرتغالی شاغل در فوتبال ایران را هم به‌دست آورد اما شرایط برای مغانلو خوب پیش نرفت و او با وجود مهاجمان آماده‌ای مثل مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد نتوانست در فهرست نهایی تیم ملی برای شرکت در جام جهانی 2022 قطر حضور پیدا کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری