football360 logo

اینفانتینو: 3 ساعت الکل نخورید، اتفاقی نمی‌افتد؛ اروپا نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد

28 آبان 1401 ساعت 15:2153 نظر
جانی اینفانتینو در فاصله یک روز مانده به جام‌جهانی، درباره قطر 2022 صحبت کرد.

به گزارش فوتبال 360، رئیس فیفا که باتوجه به عدم وجود رقیب انتخاباتی، به احتمال فراوان تا 4 سال آینده هم مهم‌ترین  پست مدیریتی جهان فوتبال را در اختیار خواهد داشت، امروز در کنفرانس خبری حاضر شد و پاسخگوی سوال خبرنگاران بود.

جانی اینفانتینو که هم‌اکنون در قطر حضور دارد و مهیای برگزاری بدون کم و کاستِ بیست‌ودومین جام‌جهانی تاریخ فوتبال می‌شود از بسیاری جهات خود را زیر فشار انتقادات می‌بیند و در همین حال، تاکید کرده بود کشورهای جهان باید در این مدت یک ماه، به دور از هرگونه جنگ و تنش، از برگزاری بزرگ‌ترین رقابت فوتبالی جهان لذت ببرند. در همین حین، قطر به سبب ممنوعیت مصرف الکل و و نقض حقوق بشر در راه ساخت استادیوم‌های لوکس، زیر رگبار انتقادات است و رئیس 52 ساله فیفا در این باره صحبت کرد.

اروپا نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد

اینفانتینو گفت: «ما در این مدت، توصیه‌ها و پندهای بسیاری از جانب برخی اروپایی‌ها و جهانِ غرب دریافت کرده‌ایم اما واقعیت ماجرا، به گونه دیگری است. ما اروپایی‌ها اگر مدعی حقوق بشر هستیم، پیش از آن که رفتارهایمان در 3000 سال آینده به همین منوال ادامه یابد، باید درباره فعالیت‌هایمان در 3000 سال گذشته پاسخگو باشیم، رسما عذرخواهی کنیم و به همین مدت، عذرخواهی کردن را ادامه دهیم. امروز من قطری هستم، من عرب هستم، من احساس آفریقایی بودن می‌کنم  و احساس یک کارگر مهاجر را دارم. صدالبته که این ویژگی‌ها در من نیست اما از این بابت احساس نزدیکی با این اقلیت‌ها می‌کنم که به خوبی می‌دانم تحت انتقادات ناجوانمردانه قرار گرفتن، چه حسی دارد. به خوبی می‌دانم چه حسی دارد وقتی به عنوان یک خارجی در کشوری که زادگاهت نیست زندگی کنی. به خوبی تمسخر شدن را درک می‌کنم».

3 ساعت عدم مصرف نوشیدنی، مورد خاصی نیست

اینفانتینو ادامه داد: «در زمان کودکی، من از تمسخر شدن در امان نبودم زیرا موهای قرمز رنگ به همراه کک‌ومک داشتم. به علاوه اینکه ایتالیایی بودم و در این صورت، تصور کنید. قادر به انجام دادن چه کاری خواهید بود؟ درباره چرخش 180 درجه‌ای و لحظه آخری قطر از بابت مصرف نوشیدنی‌های الکلی، باید بگویم اگر این بزرگ‌ترین مشکلی است که ما در قطر داریم. من فورا آن را پیگیری خواهم کرد. من به شما اطمینان می‌دهم هر تصمیمی که تاکنون گرفته شده، حاصل یک مشورت جمعی بوده و نظرات بسیاری را درباره آن شنیده‌ایم. ما درباره تمامی تصمیماتمان بحث می‌کنیم و این نکته را هم باید بازگو کنم که پایگاه‌های هواداری بسیاری اینجا وجود دارد. از 8 تا 10 پایگاه. در بالغ بر بیش از 200 مکان، شما قادر به مصرف نوشیدنی‌های الکلی خواهید بود و شخصاً فکر می‌کنم اگر شخصی 3 ساعت در روز را از خوردن این نوشیدنی‌ها صرف‌نظر کند، اتفاق خاصی نخواهد افتاد. قوانین مشابهی در اسپانیا، فرانسه و اسکاتلند وجود دارد و به شما اجازه مصرف الکل در استادیوم‌ها را نخواهد داد. صدالبته تبعات این چرخش 180 درجه‌ای برای شرکای تجاری فیفا و مسئله اسپانسرینگ را درک می‌کنم اما به هر حال در هر همکاری تجاری، روزهای خوب و بد بسیاری وجود دارد».

نیمه پر لیوان را ببینید!

کنفرانس خبری رئیس فیفا که بالغ بر یک ساعت به طول انجامید، نکات جالب توجه دیگری هم داشت؛ از جمله این که اینفانتینو از خبرنگاران درخواست داشت قطر را سرزنش نکنند: «اگر شما به دنبال هدف برای انتقادهایتان می‌گردید، لطفا آن‌ها را نسبت به من ابراز کنید. این فشار را بر سرمربیان و بازیکنان تیم‌های ملی وارد نکنید. من برای همین اینجا هستم تا انتقادات را بشنوم. قطر را شماتت نکنید و اجازه دهید مردم از برگزاری جام‌جهانی لذت ببرند. تا کی می‌خواهیم به تحقیر دیگران بپردازیم، تنها به این دلیل که متفاوت از ما فکر می‌کنند؟ ما مدعی دفاع از حقوق بشر هستیم، اما آن را به شیوه خودمان تفسیر می‌کنیم! نیمه پر لیوان را ببینید، بابت دستاوردها جشن بگیرید و این تفرقه‌افکنی را ادامه ندهید».


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری