football360 logo

پایان پرماجرای روز اول جام جهانی؛ میزبان در خانه غافلگیر شد

29 آبان 1401 ساعت 16:4818 نظر
دیدار افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر با برتری 2 گله تیم ملی اکوادور به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، چشم‌انتظاری هواداران فوتبال برای آغاز جام جهانی 2022 قطر به پایان رسید و بعد از یک مراسم افتتاحیه باشکوه به میزبانی ورزشگاه البیت قطر، رسماً سوت آغاز مسابقات جام جهانی در مصاف تیم‌های ملی قطر و اکوادور به صدا در آمد تا اولین مسابقه این رقابت‌ها با قضاوت دانیله اورساتو آغاز شود.

هواداران قطری خود را به ورزشگاه البیت رسانده بودند تا بتوانند اولین بازی تیم خود در تاریخ جام جهانی را تماشا کنند و امیدوار بودند تا شاگردان فلیکس سانچز نمایشی درخشان داشته باشند و بتوانند برنده از میدان مسابقه خارج شوند اما بازی برخلاف تصور عنابی‌پوشان پیش رفت و بازیکنان اکوادور از همان دقایق ابتدایی نمایشی تهاجمی از خود نشان دادند و درخشش اِنرِ والنسیا باعث شد تا این ستاره اکوادوری تیمش را به بردی 2 گله در افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر برساند.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز نخست جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


22:00 - روز دوم مسابقات جام جهانی 2022 قطر در شرایطی پیگیری می‌شود که 3 مسابقه حساس در انتظار هواداران فوتبال در سراسر دنیا است:

        ایران - انگلیس (ساعت 16:30 به وقت تهران)

        هلند - سنگال (ساعت 19:30 به وقت تهران)

        آمریکا - ولز (ساعت 22:30 به وقت تهران)


21:59 - اِنِر والنسیا ستاره تیم ملی اکوادور که امشب 2 گل تیمش را به ثمر رساند تا در پایان مسابقه به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.



21:57 - افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر در شرایطی امشب برگزار شد که به جز جانی اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ تمیم بن‌حمد آل ثانی امیر قطر، چهره‌های سیاسی سرشناسی در قطر حضور داشتند. از رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تا  عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر، محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، شیخ محمد حاکم دبی امارات و البته محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی.



21:50 - اولین کلین‌شیت جام جهانی 2022 قطر به نام هرنان گالیندز دروازه‌بان تیم ملی اکوادور به ثبت رسید. دروازه‌بانی که شب آسانی را در مقابل قطر گذراند و برای ثبت کلین‌شیت خود به دردسر نیفتاد. او بعد از این دستاورد ویژه، ژستی متفاوت در مقابل لنز دوربین عکاسان در ورزشگاه البیت گرفت.



21:36 - تیم ملی قطر به اولین میزبان تاریخ جام جهانی تبدیل شد که مسابقه اول را با شکست به پایان می‌رساند و کارش در دیدار افتتاحیه با باخت خاتمه می‌یابد.



21:32 - نمایش ضعیف شاگردان فلیکس سانچز باعث شد تا پیش از دمیده شدن سوت پایان مسابقه، هواداران قطری ورزشگاه البیت را ترک کنند.



21:29 - مسابقات افتتاحیه جام جهانی با برتری 2 گله تیم ملی اکوادور به پایان رسید تا قطری‌ها نتوانند در اولین مسابقه خود در تاریخ جام جهانی امتیازی را کسب کنند و در شب حضور تماشاگران پرشور خود در ورزشگاه البیت با دست خالی از میدان مسابقه خارج شوند. دومین مسابقه گروه نخست رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر فردا (دوشنبه) از ساعت 19:30 میان تیم‌های هلند و سنگال برگزار می‌شود.


21:18 - کمک داور ویدئویی خیلی زود روی نتایج جام جهانی 2022 قطر تاثیرگذار بود. در دقیقه 3 تقابل تیم‌های ملی قطر و اکوادور، اِنِر والنسیا دروازه قطر را باز کرد اما (VAR) گل ستاره اکوادوری‌ها را مردود کرد تا یکی از سریع‌ترین گل‌های ادوار جام جهانی در مسابقه افتتاحیه به ثبت نرسد.



21:14 - دانیله اورساتو داور ایتالیایی دیدار افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر عملکرد کم‌اشتباهی داشت اما نکته جالب‌توجه درباره اورساتو کارت‌های پرشماری این داور ایتالیایی بود، به طوری‌که 4 کارت زرد سهم قطری‌ها شد و 2 بار هم بازیکنان اکوادور از اورساتو اخطار گرفتند.



21:01 - شاگردان فلیکس سانچز در تیم ملی قطر امشب نمایشی دور از انتظار داشتند. در دقیقه 45، اولین و بهترین فرصت گلزنی برای قطری‌ها به دست آمد که معز علی نتوانست این موقعیت خوب را به گل تبدیل کند و اختلاف را به حداقل برساند.



20:48 - گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار با ولز از شرایط فنی تیمش ابراز رضایت کرد و در ستایش بازیکنان تیم ملی آمریکا گفت: «دومین تیم جوان در این جام بعد از غنا هستیم. دوست داریم به دور حذفی راه پیدا کنیم. تیم آمریکا ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد و دوست داریم تیم را به موفقیت برسانیم. اعتماد زیادی به این تیم دارم و مطمئن هستم این تیم می‌تواند به موفقیت‌های زیادی برسد چون خیلی از بازیکنان ما در بازی‌های بزرگ بازی کردند».


20:40 - گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس با تعریف و تمجید از شرایط تیم ملی ایران برای مسابقه فردا توضیح داد که انگلیسی‌ها تنها کایل واکر را در اختیار ندارند و سایر بازیکنان در صورت صلاحدید کادرفنی می‌توانند برابر شاگردان کارلوس کی‌روش به میدان بروند.


20:22 - نیمه نخست تقابل تیم‌های ملی قطر و اکوادور با برتری 2 گله اکوادوری‌ها با درخشش اِنِر والنسیا به پایان رسید تا میزبان جام جهانی 2022 در اولین تجربه حضورش در این رقابت‌ها در آستانه باخت باشد.



20:16 - چند وقفه در جریان مسابقه از جمله استفاده از (VAR) برای بررسی گل اول قطری‌ها و همچنین مصدومیت اِنِر والنسیا باعث شد تا داور ایتالیایی مسابقه تیم‌های قطر و اکوادور برای نیمه نخست، 5 دقیقه وقت اضافه اعلام کند.



20:07 - برای نخستین‌بار از تکنولوژی آفساید نیمه خودکار در جام جهانی 2022 قطر استفاده شد و به کمک این تکنولوژی، گل اول اکوادوری‌ها در دقیقه 3 مردود اعلام شد.



20:03 - کاپیتان تیم ملی اکوادور درخشش خود در مسابقه امشب را تکمیل کرد و در دقیقه 31 روی ارسال آنجلو پرسیادو توانست با یک ضربه سر دقیق توپ را به گوشه دروازه الشیب بفرستد تا دومین گل مسابقه امشب هم به نام اِنِر والنسیا به ثبت برسد و اکوادوری‌ها با 2 گل از میزبان جام جهانی 2022 پیش بیفتند.


19:48 - والنسیا بعد از آنکه گلش توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد، در تکاپو برای به ثمر رساندن گل بود و سرانجام توانست از سعد الشیب دروازه‌بان قطر پنالتی بگیرد و برخلاف حرکت او توپ را به گل تبدیل کرد تا سرانجام در دقیقه 16 گل اول مسابقه به صورت رسمی به نام اکوادوری‌ها به ثبت برسد و اِنِر والنسیا اولین گلزن جام جهانی 2022 قطر نام خود کند.



19:35 - اِنِر والنسیا ستاره باتجربه تیم ملی اکوادور خیلی زود توانست گل اول را در مسابقات جام جهانی 2022 قطر به ثمر برساند. والنسیا با استفاده از غفلت مدافعان قطری و اشتباه دروازه‌بان این تیم در دقیقه 3 توپ را به تور دروازه قطر رساند تا اکوادوری‌ها در بازی افتتاحیه جام جهانی قطر از حریف خود پیش بیفتند. البته که این گل بعد از بررسی توسط (VAR) به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.



19:32 - سوت آغاز جام جهانی 2022 قطر توسط دانیله اورساتو در مصاف تیم‌های ملی قطر و اکوادور به صدا در آمد.



19:26 - دیدار افتتاحیه جام جهانی 2022 در شرایطی از دقایقی دیگر آغاز خواهد شد که در ورزشگاه البیت، حضور پرشمار تماشاگران تیم میزبان (قطر) به چشم می‌خورد و تعداد کمی از هواداران تیم ملی اکوادور هم خود را به دوحه رسانده‌اند تا بتوانند از نزدیک تیم کشورشان را در مسابقه حساس امشب حمایت کنند.




19:19 - بسیاری از علاقه‌مندان به تماشای مراسم افتتاحیه جام جهانی، در خارج از ورزشگاه البیت و به واسطه مانیتورهای بزرگ نصب‌شده در خارج از محوطه ورزشگاه این مراسم را تماشا کردند.



19:12 - کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس خبری پیش از بازی با انگلیس با اشاره به رویارویی با یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام، گفت: «تلاش ما این است که به اندازه‌ای امتیاز جمع کنیم که صعود کنیم. باید با این احساس وارد زمین شویم. ما تا سر حدِ جان خواهیم جنگید و تلاش خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم نتیجه بگیریم».



19:03 - برخلاف دوره‌های قبلی جام جهانی، خبری از سخنرانی رئیس فیفا در مراسم افتتاحیه نبود و تنها برای دقایقی امیر قطر در مراسم امشب سخنرانی کرد.



18:55 - مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر در شرایطی برگزار شد که نورپردازی ویژه ورزشگاه البیت، شکل و شمایلی فوق‌العاده به این مراسم داده بود.



18:52 - در بخشی از مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر، پیراهن 32 تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها به نمایش گذاشته شد.



18:50 - تیم ملی قطر در اولین تجربه حضورش در جام جهانی با این ترکیب مقابل تیم ملی اکوادور قرار خواهد گرفت:



18:47 - رونمایی از ترکیب تیم ملی اکوادور برای دیدار مقابل تیم ملی قطر در اولین مسابقه از جام جهانی 2022



18:40 - شمایل «لعیب» به عنوان نماد جام جهانی 2022 قطر در مراسم افتتاحیه به اهتزاز در آمد.



18:34 - احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی ایران که در کنار کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری پیش از دیدار با انگلیس حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران درباره مسابقه فردا گفت: «امیدوارم فردا با امتیاز از بازی خارج شویم و مردم خودمان را خوشحال کنیم. ما یک تیم هستیم و بهترین عملکرد خودمان را فردا در زمین به نمایش می‌گذاریم و به شما قول می‌دهیم بهترین عملکردمان را می‌بینید».


18:30 - پرچم 32 کشور شرکت‌کننده در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه البیت به نمایش در آمد.



18:25 - مورگان فریمن هنرپیشه نام‌آشنای آمریکایی چهره ویژه مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر است.



18:12 - از کاپ قهرمانی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر به صورت رسمی در ورزشگاه البیت و در حاشیه مراسم افتتاحیه با حضور مارسل دسایی ستاره سابق فوتبال فرانسه رونمایی شد.

 


18:04 - گرت بیل کاپیتان تیم ملی ولز در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آمریکا، با تعریف و تمجید از بازیکنان حریف گفت: «من سابقه بازی در مقابل بازیکنان تیم ملی آمریکا را دارم و همچنین با بعضی از آن‌ها هم‌تیمی بوده‌ام، آن‌ها یک تیم جوان و بسیار خوب هستند و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارند و هدف 2 تیم در بازی فردا پیروزی است اما ما از نقاط ضعف حریف باخبر هستیم».


18:00 - شیخ تمیم بن‌حمد آل ثانی امیر قطر در کنار جانی اینفانتینو رئیس فیفا در آغاز مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 در کنار یکدیگر عکسی به یادگار گرفتند.



17:55 - کریم بنزما مهاجم باتجربه تیم ملی فرانسه، اولین بازیکن در 44 سال اخیر است که بعد از دریافت توپ طلا شانس حضور در جام جهانی را از دست می‌دهد!



17:50 - تیم ملی فوتبال ایران پیش از اولین مسابقه‌اش در جام جهانی 2022 قطر، آخرین جلسه تمرینی خود را با حضور تمامی بازیکنان زیرنظر کارلوس کی‌روش در کمپ تمرینی الریان برگزار کرد و بعد از اتمام تمرین، کارلوس کی‌روش راهی سالن نشست خبری پیش از بازی شد. ملی‌پوشان فردا از ساعت 16:30 (به وقت ایران) باید در مقابل تیم ملی انگلیس قرار گیرند.



17:46 - رابرت پیج سرمربی تیم ملی ولز در نشست خبری پیش از دیدار فردا مقابل تیم ملی آمریکا، تیم‌های انگلیس و آمریکا را 2 مدعی اصلی صعود از گروه دوم جام جهانی به مرحله حذفی دانست و مدعی شد که تیمش برای اثبات توانایی‌هایش همه توان خود را در جام جهانی به کار خواهد بست.


17:40 - برای اولین‌بار در تاریخ جام جهانی، بیش از 60 هزار هدیه پیش از آغاز مراسم افتتاحیه در بین هواداران حاضر در ورزشگاه البیت قطر توزیع شد.



17:31 - آلیو سیسه سرمربی تیم ملی سنگال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل هلند که فردا (دوشنبه) از ساعت 19:30 آغاز می‌شود درباره شرایط سادیو مانه مدعی شد که همه خانواده فوتبال از مصدومیت و غیبت او در جام جهانی 2022 قطر ناراحت هستند. سیسه در صحبت‌های خود مانه را دومین بازیکن برتر جهان و نماینده فوتبال قاره آفریقا معرفی کرد!


17:27 - مراسم افتتاحیه رسمی جام جهانی 2022 قطر از دقایقی دیگر در ورزشگاه البیت آغاز خواهد شد.



17:15 - با وجود قطعی‌شدن غیبت کریم بنزما در جام جهانی 2022 قطر، دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه اعلام کرد بازیکنی به جای بنزما در فهرست فرانسوی‌ها جایگزین نخواهد شد و آن‌ها با 25 بازیکن در جام جهانی کار خود را دنبال می‌کنند. پیشتر گفته می‌شد احتمال دارد آنتونی مارسیال مهاجم منچستریونایتد به جای بنزما وارد فهرست تیم ملی فرانسه شود.


17:11 - لوئیس فن‌خال سرمربی تیم ملی هلند در نشست خبری پیش از بازی مقابل سنگال اعلام کرد که ممفیس دیپای ستاره هلندی‌ها قادر به همراهی تیمش در مسابقه فردا نخواهد بود و احتمالاً گاکپو به جای دیپای در ترکیب لاله‌های نارنجی به میدان می‌رود.


17:09 - گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا در تصمیمی جالب‌توجه تایلر آدامز بازیکن 23 ساله تیمش را به عنوان کاپیتان اول آمریکا در جام جهانی 2022 قطر معرفی کرده است. آدامز اولین بازی ملی خود را در سال 2017 انجام داد و 32 بازی ملی در کارنامه او به چشم می‌خورد.



17:05 - دانیله اورساتو داور شناخته‌شده ایتالیایی مسئولیت قضاوت مسابقه افتتاحیه را برعهده دارد. اورساتو 47 ساله در شرایطی مسئولیت مسابقه امروز برعهده دارد که تا سال 2016 محدودیت سنی برای داوران در عرصه‌های بین‌المللی وجود داشت و داوران بعد از سن 45 سالگی اجازه قضاوت در مسابقات بین‌المللی را نداشتند!



17:02 - ورزشگاه البیت قطر امشب همزمان با آغاز جام جهانی 2022 به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. ورزشگاهی که گنجایشی 60 هزار نفری دارد و در مسابقه امشب میزبان تقابل تیم‌های قطر و اکوادور است.



16:55 - تیم ملی قطر در اولین دوره حضورش در ادوار جام جهانی، برگزار کننده مسابقه افتتاحیه است و شاگردان فلیکس سانچز در روز نخست رقابت‌های جام جهانی از ساعت 19:30 امشب (یکشنبه) باید در مقابل تیم ملی اکوادور قرار گیرند.


16:50 - بعد از 4315 روز که سپ بلاتر رئیس وقت فیفا، کشور قطر را به عنوان میزبان جام جهانی 2022 اعلام کرد، این مسابقات از امروز رسماً آغاز خواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری