football360 logo

۱۰ فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی؛ چطوری کریس!

30 آبان 1401 ساعت 08:4839 نظر
در آخرین قسمت از تصاویر ماندگار ایران در جام‌جهانی، مهار پنالتی بیرانوند مقابل رونالدو مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022، ششمین حضور ایران در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان است. تیم ملی دیگر در این مسابقات یک تیم کم سابقه محسوب نمی‌شود و توانسته چندین تصویر تاریخی از خود به جای بگذارد. در آغاز بیست‌ودومین دوره جام جهانی ، 10 تصویر خاطره‌انگیز تیم ملی در این رقابت‌ها بررسی شده است. 

مهار پنالتی که برای صعود کافی نبود

تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ پس از پیروزی برابر مراکش، یک بر صفر از اسپانیا شکست خورد تا برای نخستین صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی احتیاج به پیروزی مقابل پرتغال در روز آخر داشته باشد. پرتغال با ۴ امتیاز از ۲ مسابقه با تساوی هم می‌توانست صعود کند.

بازی در نیمه اول با برتری نسبی پرتغال همراه بود و در پایان این تیم با شلیک تماشایی کوارشما برنده به رختکن رفت. در اویل نیمه دوم پرتغال می‌توانست خیال خود را از پیروزی راحت کند و با خطای سعید عزت‌اللهی صاحب ضربه پنالتی شد. پنالتی‌زن پرتغال یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو بود. پس از مشخص شدن تقابل تیم ملی با پرتغال و کریس رونالدو، علیرضا بیرانوند برای این مهاجم صاحب‌نام کری خوانده و حواشی زیادی ایجاد کرده بود.در حالیکه هر ۵ پنالتی قبلی که ایران در تاریخ جام‌جهانی مرتکب شده بود تبدیل به گل شده بود، علیرضا بیرانوند برابر رونالدو دست به کار بزرگی زد و توانست اولین دروازه‌بان ایران که موفق به مهار پنالتی در جام جهانی شده لقب گیرد. این دروازه‌بان با این مهار تیم ملی را در بازی نگه داشت تا امیدوارانه بازی را دنبال کند.

در شرایطی که بازی رو به اتمام بود ایران موفق شد با کمک داور ویدیویی صاحب ضربه پنالتی شود این نخستین پنالتی ایران در تاریخ جام‌جهانی بود که کریم انصاری‌فرد بر خلاف کریستیانو رونالدو توپ را تبدیل به گل کرد و بازی را در دقیقه ۹۳ به تساوی کشاند تا در آخرین ثانیه‌ها امید برای ایران زنده شود. در حالیکه کورسوی امیدی برای تیم ملی باقیمانده بود با اشتباه مدافعین پرتغال توپ در محوطه به مهدی طارمی رسید و این بازیکن صاحب یک فرصت ایده‌آل شد که نتوانست از این موقعیت استفاده کند و شوت طارمی جایی در چارچوب نداشت و بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید. تیم ملی با این نتیجه ۴ امتیازی شد و با حضور در رده سوم حذف شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری