football360 logo

انجام 4 بازی از 2 گروه جام‌جهانی تا پایان امشب؛ جدول مسابقات شلوغ می‌شود

01 آذر 1401 ساعت 10:2612 نظر
دیدارهای روز سوم تورنمنت با جدال آرژانتین آغاز شده و با به میدان رفتن فرانسه به اتمام می‌رسد.

به گزارش فوتبال 360، جام‌جهانی 2022 قطر، وارد سومین روز برگزاری شده و درحالی که تکلیف نتایج دور اول تیم‌های گروه A و B  مشخص شده تا پایان امشب  جدول رده‌بندی گروه‌های سوم و چهارم شمایل اولیه را به خود خواهند گرفت.

ابتدا در اولین دیدار، آرژانتین به مصاف عربستان سعودی می‌رود و سپس دانمارک و تونس مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. بازی‌ها با تقابل مکزیک و لهستان ادامه می‌یابد و به صدا درآمدن سوت پایان دیدار 2 تیم فرانسه و استرالیا، پرونده دور نخست 4 گروه نخست جام را می‌بندد. آسیایی‌ها که تاکنون حرفی برای گفتن در این تورنمنت نداشته‌اند، باتوجه به تقابل عربستان با یکی از مدعیان اصلی قهرمانی، امیدوارند بیش از این امیدهایشان به شرقی‌های قاره کهن بسته نشود!

یاران لئو آماده شروعی قدرتمند

آرژانتین – عربستان سعودی

سه‌شنبه، یکم آذر

ساعت 13:30

استادیوم لوسیل

داور: اسلاوکو وینچیچ (اسلوونی)

اولین دیدار از آخرین جام‌جهانی دوران حرفه‌ای لیونل مسی، از امروز آغاز می‌شود و یاران لئو در اولین گام، مقابل عربستان سعودی به میدان خواهند رفت. این تیم که تحت هدایت لیونل اسکالونی پس از 28 سال، موفق شد جام معتبری را بالای سر ببرد، به عنوان قهرمان آمریکا جنوبی پا به مسابقات گذاشته و از همیشه برای فتح جام، هم‌قسم‌تر است. آخرین مرتبه، آرژانتین جام‌جهانی 1994 را به عنوان قهرمان قاره آغاز کرده بود که در آن تورنمنت، آلبی‌سلسته پس از صعود به عنوان تیم سوم گروه، به دست رومانی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد. امسال اما شرایط فرق می‌کند. از طرف مقابل، عربستان سعودی به عنوان تیم رتبه 51 رنکینگ فیفا که با بازی در این آب و هوا غریبه نیست، حریف چندان دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. سرمربی این تیم، هروه رنار که دوره گذشته تجربه جالب‌توجهی روی نیمکت مراکش داشت، کار بسیار سختی برای صعود از گروه برای دومین مرتبه در تاریخ، همزمان با ششمین حضور این تیم در تورنمنت دارد. سعودی‌ها اولین و آخرین بار، سال 1994 موفق به صعود از گروه شدند؛ وقتی اولین تجربه‌شان در این تورنمنت را پشت سر می‌گذاشتند. «شاهین سبز» در مسیر رسیدن به قطر در دور مقدماتی مسابقات تنها یک شکست را از مجموع 18 دیدارش در این رقابت‌ها متحمل شد و امیدش به درخشش صالح الشهری خواهد بود؛ هرچند نمی‌توان شانس چندانی برای کسب امتیاز عربستان سعودی متصور بود. طبق آمار، آرژانتین بیشتر از 80 درصد شانس پیروزی در این دیدار خواهد داشت.

وایکینگ‌ها به دنبال فتح گروه

دانمارک – تونس

سه‌شنبه، یکم آذر

ساعت 16:30

استادیوم اجوکیشن سیتی (الریان)

داور: سسار راموس (مکزیک)

دانمارک که شگفتی‌سازِ یورو 2020 لقب گرفت، در لیگ ملت‌های اروپا هم مصاف با فرانسه را تجربه کرده و موفق به شکست قهرمان جهان در هر 2 دیدار رفت و برگشت شده بود..شاگردان کسپر هیولمند امروز به مصاف تونس خواهند رفت و شانس اصلی صعود به دور حذفی به حساب می‌آیند اما برای صدرنشینی، چاره‌ای جز پیروزی مقابل این تیم ندارند. دانمارک در دور مقدماتی یکی از بهترین تیم‌های اروپا بود و تیم رتبه دهم فیفا موفق شد در مسیر رسیدن به قطر، 9 بازی ابتدایی را پیروز شده و تنها در یک دیدار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشد. تونس، رقیب چندان سرسختی برای دانمارک نخواهد بود اما سرمربی جدید این تیم، جلال قادری که پس از عدم موفقیت این تیم در جام ملت‌های آفریقا به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش انتخاب شد، می‌خواهد رکورد منفی سومین تیم تاریخ جام‌جهانی از نظر متحمل شدن بیش‌ترین باخت (تیم‌هایی که حداقل 15 مرتبه در این تورنمنت به میدان رفته‌اند و تونس پس از عربستان سعودی و استرالیا، شکست در 60 درصد دیدارها را تجربه کرده است) را کمی بهبود ببخشد. تونس در مجموع 10 تقابلش با اروپایی‌ها در تاریخ جام‌جهانی، موفق به پیروزی نشده و تنها 3 تساوی کسب کرده است. در این دیدار علاوه بر کریستین اریکسن، چشم‌ها به درخشش پیر امیل هوییبرگ برای دانمارک و وهبی خزری در ترکیب عقاب‌های کارتاژ خواهد بود.

با چراغ قوه به دنبال تعقیب آرژانتین

مکزیک - لهستان

سه‌شنبه، یکم آذر

ساعت 19:30

استادیوم 974 راس ابو عبود (دوحه)

داور: کریستوفر جیمز بیث (استرالیا)

تقابل مکزیک و لهستان، شاید سرنوشت دومین تیم صعود کننده از این گروه را پس از آرژانتین رقم بزند و در این میان، رابرت لواندوفسکی با آرزوی تجربه اولین گلش در تاریخ جام‌جهانی پا به استادیوم 974 می‌گذارد. او که در دور مقدماتی، 2 برابر بیش‌تر نسبت به سایر هم‌تیمی‌ها روی گلزنی تیمش اثر مستقیم داشت (13) در تجربه قبلی موفق به گلزنی نشده بود. لهستان در تورنمنت 2018 روسیه، به عنوان قعرنشین گروه با جام خداحافظی کرد و لوا  در 270 دقیقه به میدان رفتن، موفق نشد توپ را از خط دروازه رقبا عبور دهد. از پایان جام‌جهانی روسیه تاکنون اما مهاجم باتجربه، 211 گل به ثمر رسانده و به امید رساندن لهستان به جمع 16 تیم برتر جهان، پس از 36 سال پا به میدان خواهد گذاشت. از طرف مقابل اما مکزیک که در هر 8 تجربه اخیرش در جام‌جهانی، صعود از گروه را رقم زده است، امیدهای بیش‌تری دارد. مکزیک آخرین مرتبه در سال 1978 از انجام این کار بازمانده بود و آمار امیدوارکننده دیگر برای شاگردان تاتا مارتینو این است که مکزیک تنها یک بار در 6 تجربه اخیر جام‌جهانی، اولین دیدارش در دور گروهی را با باخت پشت سر گذاشته و هرگز حتی دیدارهای دوستانه رو در رو را به لهستان نباخته است.

قهرمان جهان، امیدوار به طلسم شکنی

فرانسه - استرالیا

سه‌شنبه، یکم آذر

ساعت 22:30

استادیوم الجنوب (الوکره)

داور: ویکتور گومز (آفریقای جنوبی)

حسن ختام دیدارهای روز سوم، به میدان رفتن قهرمان جهان خواهد بود. فرانسه که روی کاغذ، یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های جهان بود و در سال 2018 جام طلایی را برای دومین مرتبه در تاریخش بالای سر برد، ناگهان با طوفان مصدومیت‌ها روبه‌رو شد و پس از انگولو کانته و پل پوگبا، کریم بنزما و کریستوفر انکونکو را هم به سبب مصدومیت از دست داد تا مدافع عنوان قهرمانی بدون برترین بازیکن جهان در سال 2022 در این جام به میدان برود. دیدیه دشان که به احتمال فراوان آخرین تورنمنتش با تیم ملی فرانسه را پشت سر خواهد گذاشت و سپس جایگاه خود را به زیدان تحویل می‌دهد، هرگز نمی‌خواهد به سرنوشت مدافعان عنوان قهرمانی در چند دوره اخیر این رقابت‌ها دچار شده و حذف در دور گروهی را همچون ایتالیا، اسپانیا و آلمان تجربه کند. بنابراین شاید بهترین تصمیم برای دشان، استفاده از مثلث گریزمان، امباپه و ژیرو در فاز تهاجمی و بازگشت به ترکیب 2018 باشد. مصدومیت رباینده توپ طلا، توفیق اجباری برای ژیرو خواهد بود که تنها 2 گل تا تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ فوتبال فرانسه و رسیدن به رکورد تیری آنری فاصله دارد. استرالیا که از دور پلی‌آف و در شب به یاد ماندنی رقص دروازه‌بانش روی خط دروازه، بلیت سفر به قطر را رزرو کرد، شانس چندانی برای صعود از گروه ندارد و تنها یک بار در 5 دوره حضورش در این مسابقات، موفق به صعود از گروه شده است. آن‌ها تنها در جام‌جهانی 2006، پس از برزیل و بالاتر از کرواسی و ژاپن به جمع 16 تیم برتر جهان رسیدند؛ زمانی که گراهام آرنولد، سرمربی کنونی این تیم، دستیار گاس هیدینک بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری