football360 logo

پایان روز سوم جام جهانی؛ از شگفتی‌سازی عربستان تا جشنواره گل مدافع عنوان قهرمانی

01 آذر 1401 ساعت 12:3012 نظر
روز سوم جام جهانی 2022 قطر با شکست آرژاتنین، توقف لهستان و برد پرگل فرانسه به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌های انگلیس و هلند توانستند شروع درخشانی در جام جهانی 2022 قطر داشته باشند. سه‌شیرها در روز دوم مسابقات توانستند در یک بازی عجیب و پرگل با نتیجه غیرمنتظره 6 بر 2 از سد تیم ملی ایران بگذرند و گام اول را محکم بردارند. تیم ملی هلند هم توانست در مصاف با تیم ملی سنگال به برتری 2 گله دست پیدا کند و در دیگر مسابقه روز دوم جام جهانی 2022، اولین تساوی رقابت‌ها به ثبت رسید و تیم‌های ولز و آمریکا به نتیجه 1-1 رضایت دادند.

روز سوم مسابقات جام جهانی 2022 قطر امروز (سه‌شنبه) اول آذرماه در حالی پیگیری شد که در اولین مسابقه هواداران فوتبال چشم‌انتظار رونمایی از لیونل مسی و یارانش در تیم آرژانتین در این دوره از رقابت‌ها بودند. یاران مسی شروع خوبی در جام جهانی 2022 نداشتند و با وجود گلزنی زودهنگام فوق‌ستاره آرژانتینی از روی نقطه پنالتی، درخشش شاگردان هروه رنار در تیم ملی عربستان باعث شد تا اولین شگفتی جام به ثبت برسد و تیم ملی عربستان با نتیجه 2 بر یک تیم ملی آرژانتین را از پیش برداشت.

تیم‌های ملی دانمارک و تونس در دومین مسابقه امروز مقابل هم به میدان می‌رفتند که در طول 90 دقیقه تلاش بازیکنان 2 تیم به گل ختم نشد تا اولین تساوی بدون گل جام جهانی 2022 قطر به ثبت برسد. دوئل تیم‌های ملی لهستان و مکزیک فرجامی مشابه نبرد دانمارک و تونس داشت و با تساوی بدون گل خاتمه یافت. وجه تمایز این 2 مسابقه، از دست دادن پنالتی لهستانی‌ها توانست روبرت لواندوفسکی و درخشش گی‌یرمو اوچوا دروازه‌بان باتجربه مکزیکی‌ها بود.

تیم ملی فرانسه در آخرین مسابقه از روز سوم جام جهانی 2022 قطر باید در برابر تیم ملی استرالیا قرار می‌گرفت. شاگردان دیدیه دشان خیلی زود غافلگیر شدند و در دقیقه 10 استرالیایی‌ها توسط کریگ گودوین به گل رسیدند اما در ادامه عقب‌نشینی شاگردان آرنولد باعث شد تا نمایشی سراسر تهاجمی از مدافع عنوان قهرمانی به اجرا در بیاید و فرانسوی‌ها موفق شدند با گلزنی آدرین ربیو، اولیویه ژیرو (2 بار) و کیلیان امباپه کامبک بزنند و گام اول خود را در جام جهانی 2022 محکم و با موفقیت بردارند.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز سوم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


01:00 - روز چهارم مسابقات جام جهانی 2022 قطر با پیگیری دیدارهای گروه پنجم و ششم دنبال خواهد شد:

        * مراکش - کرواسی (ساعت 13:30 به وقت تهران)

        * آلمان - ژاپن (ساعت 16:30 به وقت تهران)

        * اسپانیا - کاستاریکا (ساعت 19:30 به وقت تهران)

        * بلژیک - کانادا (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:52 - انتخاب جالب فیفا در شب تاریخ‌سازی ژیرو! اولیویه ژیرو ستاره گلزن فرانسوی‌ها که امشب با ثبت 2 گل موفق به رسیدن به عنوان بهترین گلزن فوتبال ملی فرانسه شد، به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی فرانسه و استرالیا انتخاب نشد و این جایزه به کیلیان امباپه فوق‌ستاره جوان فرانسوی‌ها رسید. امباپه در مسابقه امشب یک گل زد و یک‌بار هم در نقش گل‌ساز درخشید.



00:32 - صدرنشینی قاطعانه فرانسوی‌ها در گروه D. تیم ملی فرانسه با برتری 4 گله در مسابقه امشب به عنوان تنها تیم 3 امتیازی در گروه چهارم جام جهانی 2022 قطر صدرنشین شد. تیم‌های ملی دانمارک و تونس هم با یک امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم هستند و تیم ملی استرالیا هم بدون امتیاز قعرنشین گروه چهارم است.



00:30 - مدافع عنوان قهرمانی و جشنواره گل در اولین گام. تیم ملی فرانسه با وجود دریافت گل اول مقابل تیم ملی استرالیا با درخشش اولیویه ژیرو و 2 گل این ستاره بلندقامت و البته گلزنی آدرین ربیو و کیلیان امباپه توانست با نتیجه 4 بر یک برابر حریف آسیایی خود به پیروزی برسد تا مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی شروع طوفانی در دوره جدید رقابت‌ها داشته باشد.



00:15 - پیام ویژه کی‌روش برای بازیکنان تیم ملی ایران. کارلوس کی‌روش با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود خطاب به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران نوشت: «در فوتبال نمی‌توانیم وقت‌مان را صرف بهانه‌ کنیم یا دیگران را سرزنش کنیم. کار ما، فوتبال بازی کردن است و این که برای هواداران نتیجه کسب کنیم و شادی، خوشحالی و افتخار را برای تیم خودمان و هواداران به ارمغان بیاوریم. برای این که قهرمان بزرگ و حقیقی و الگویی راستین باشید، هزینه زیادی باید بدهید. مواظب باشید که در تله قهرمان کم‌ارزش بودن نیفتید. قهرمان حقیقی و الگو برای جامعه‌ای شوید که در آن مردم، دوستان و خانواده‌تان به شما افتخار کنند».



00:12 - کیلیان امباپه بعد از ثبت اولین گل خود در جام جهانی 2022 قطر، شادی خاص و متفاوت از خود مقابل لنز دوربین عکاسان به نمایش گذاشت.



00:10 - طرح ویژه فدراسیون فوتبال فرانسه به مناسب رکوردشکنی اولیویه ژیرو




00:06 - ورود نام ژیرو به آلبوم افتخارات فوتبال ملی فرانسه! اولیویه ژیرو مهاجم 36 ساله تیم ملی فرانسه توانست برای دومین‌بار در مسابقه امشب دروازه استرالیا را باز کند تا شمار گل‌های ملی خود را به عدد 51 برساند و هم‌تراز با تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی فرانسه شود.



00:04 - تکمیل شب رویایی ژیرو. کیلیان امباپه بعد از گلزنی مقابل تیم ملی استرالیا، این‌بار در نقش گلساز درخشید و در دقیقه 71 توپ را روی دروازه استرالیایی‌ها ارسال کرد که اولیویه ژیرو توانست با یک ضربه سر دقیق اختلاف را به 3 گل برساند و نتیجه بازی را 4 بر یک به سود فرانسه کند.


00:00 - اولین گل امباپه در جام جهانی 2022. بعد از چند بار رفت و برگشت توپ روی دروازه تیم ملی استرالیا سرانجام روی ارسال عثمان دمبله توپ به امباپه رسید و او با یک ضربه سر عالی دروازه استرالیا را هدف قرار داد و توپ بعد از برخورد به تیرک استرالیایی‌ها به گل تبدیل شد تا اولین گل فوق‌ستاره فرانسوی‌ها در جام جهانی قطر در دقیقه 69 مقابل تیم ملی استرالیا به ثبت برسد.


23:53 - 60 دقیقه چشم‌انتظاری آقای فوق‌ستاره. کیلیان امباپه فوق‌ستاره جوان و سرعتی تیم ملی فرانسه تا دقیقه 60 ناکامی در گلزنی در ترکیب فرانسه در جام جهانی 2022 قطر بوده و نتوانسته در جریان پیروزی تیمش تاثیرگذار باشد.


23:47 - امیدواری ویژه هواداران تیم ملی آرژانتین. بعد از شکست غافلگیرانه تیم ملی آرژانتین مقابل تیم ملی عربستان، هواداران آرژانتینی در فضای مجازی با بازخوانی اتفاقات جام جهانی 2010 در صفحات مجازی خود این‌گونه نوشتند که تیم ملی اسپانیا هم در آن دوره کارش را با شکست آغاز کرد و در نهایت با قهرمانی به کار خود در جام جهانی 2010 پایان داد. رویای آرژانتینی‌ها محقق می‌شود؟



23:34 - ممکن است مراکش غافلگیرمان کند. زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی در آستانه مصاف فردای تیمش مقابل تیم ملی مراکش در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: «امروز همه شاهد پیروزی عربستان مقابل آرژانتین و تساوی تونس و دانمارک بودیم. در جام جهانی هیچ حریفی آسان نیست. ما به مراکش احترام می‌گذاریم و آن‌ها را تیمی بزرگ می‌دانیم که بازی سختی برایمان رقم خواهند زد. همه دارند خوب بازی می‌کنند و شگفتی در هر بازی ممکن است. ما با حداکثر احترام برای حریف به این بازی وارد می‌شویم».



23:22 - برد یک‌نیمه‌ای مدافع عنوان قهرمانی. تیم ملی فرانسه با وجود دریافت گل اول توانست با درخشش ربیو و ژیرو به 2 گل مقابل تیم ملی استرالیا دست پیدا کند و در نیمه نخست با پیروزی به رختکن برود.



23:19 - ربیو، ستاره غیرمنتظره فرانسوی‌ها در بازی نخست. آدرین ربیو هافبک بلندقامت تیم ملی فرانسه و باشگاه یوونتوس در نیمه نخست دیدار مقابل تیم ملی استرالیا نمایشی استثنایی داشت و هم توانست گل تساوی تیمش را به ثمر برساند و هم سازنده گل دوم فرانسوی‌ها برای اولیویه ژیرو بود.



23:16 - امباپه دروازه خالی را گل نکرد! روی پاس به بیرون تماشایی آنتونی گریزمان توپ به کیلیان امباپه رسید و او در یک‌قدمی دروازه تیم ملی استرالیا نتوانست دروازه حریف را برای سومین‌بار در مسابقه امشب باز کند تا همچنان در حسرت گلزنی در جام جهانی 2022 قطر باشد.



23:12 - طوفان کانگروها خیلی زود فروکش کرد. تیم ملی استرالیا در 10 دقیقه ابتدایی مسابقه امشب نمایش خوبی داشت و حتی به گل هم رسید اما شاگردان آرنولد عقب‌نشینی زودهنگامی داشتند و بعد از این عقب‌نشینی، توپ و میدان در اختیار بازیکنان فرانسه قرار گرفت و آن‌ها توانستند به 2 گل دست پیدا کنند و البته چند موقعیت گلزنی را هم از دست دادند.



23:09 - ستاره فرانسوی‌ها جام جهانی را از دست داد؟ شوک غیرمنتظره برای شاگردان دشان بعد از دریافت گل مقابل تیم ملی استرالیا، مصدومیت لوکاس هرناندز مدافع تیم بایرن مونیخ بود. نحوه خروج او از میدان مسابقه به شکلی بود که به نظر می‌رسد که هرناندز دیگر قادر به همراهی تیمش در جام جهانی 2022 قطر نباشد.



23:07 - در یک‌قدمی رکورد آنری. اولیویه ژیرو مهاجم بلندقامت و باتجربه تیم ملی فرانسه امشب توانست مقابل استرالیا گل بزند تا شمار گل‌های ملی خود را به عدد 50 برساند و در یک‌قدمی رکورد تیری آنری با رکورد 51 گل قرار گیرد.



23:02 - کامبک 5 دقیقه خروس‌ها! اشتباه خط دفاعی تیم ملی استرالیا باعث شد تا آدربین ربیو توپ‌گیری کند و در ادامه کیلیان امباپه با یک پاس تماشایی توپ را به ربیو برگشت داد و هافبک فرانسوی‌ها توپ را در مقابل دروازه خالی برای اولیویه ژیرو ارسال کرد تا ژیرو در دقیقه 32 گل دوم فرانسوی‌ها را به ثمر رسانده و کامبک شاگردان دشان را تکمیل کند.


22:56 - مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود جبران کرد. ارسال دقیق تئو هرناندز برای آدرین ربیو باعث شد تا هافبک یوونتوس در دقیقه 27 اولین گلزن فرانسه در جام جهانی 2022 قطر باشد و تیمش را در مصاف با استرالیا به گل تساوی برساند.


22:51 - سرنوشتی شوم در انتظار فرانسه؟ قهرمانان جام جهانی در 4 دوره از 5 دوره اخیر، در جریان دفاع از عنوان قهرمانی از مرحله گروهی حذف شده‌اند.



22:46 - شادی بازیکنان تیم ملی استرالیا بعد از گل زودهنگام مقابل تیم ملی فرانسه



22:42 - بدبیاری فرانسوی‌ها تکمیل شد، و حالا تعویض اجباری. لوکاس هرناندز مدافع باتجربه فرانسوی‌ها در لحظه به ثمر رسیدن گل استرالیایی‌ها دچار مصدومیت شد و دیدیه دشان مجبور شد تا اولین تعویض خود درجام جهانی 2022 قطر را در دقیقه 13 مصاف با استرالیا انجام بدهد و تئو هرناندز را به جای لوکاس هرناندز به میدان فرستاد.


22:39 - غافلگیری زودهنگام شاگردان دشان! روی یک کار ترکیبی و پاس متیو لکی، با ضربه دقیق کریگ گودوین همراه شد و او در دقیقه 9 توانست گل اول مسابقه را به سود استرالیا به ثمر برساند تا مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود از حریف آسیایی خود عقب بیفتد.


22:30 - تقابل تیم‌های ملی فرانسه و استرالیا به میزبانی ورزشگاه الجنوب از لحظاتی پیش آغاز شد.


22:25 - چه سرنوشتی در انتظار چهارمین تیم آسیایی است؟ تیم ملی استرالیا بعد از تیم‌های ملی قطر، ایران و عربستان چهارمین نماینده فوتبال آسیا در جام جهانی 2022 قطر است که امشب از ساعت 22:30 باید در مقابل فرانسه به میدان برود. شاگردان آرنولد امیدوارند بتوانند به مانند عربستان شروعی تاریخی در جام جهانی 2022 داشته باشند.



22:16 - حمایت ویژه سرمربی لهستان از لواندوفسکی. چسلاو میخنیویچ سرمربی تیم ملی لهستان بعد از تساوی تیمش مقابل مکزیک، با اشاره به از دست رفتن پنالتی توسط روبرت لواندوفسکی گفت: «تیمی که در جام جهانی بازی می‌کند نمی‌تواند از تساوی بدون گل آن هم در اولین بازی راضی باشد. ولی هیچکس از روبرت لواندوفسکی ناراحت نیست. یادمان نرود که او پیش از این در تعداد زیادی از مسابقات مهم لهستان چه گل‌هایی زده است. در تورنمنت‌های قبلی هم بازیکنان بزرگی پنالتی از دست داده‌اند».



22:10 - نوبت به نمایش سومین فوق‌ستاره رسید. کیلیان امباپه ستاره تیم ملی فرانسه بعد از لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی، سومین ستاره‌ای است که در سومین روز جام جهانی 2022 قطر باید به میدان برود. مسی با وجود گلزنی روز تلخی را در مقابل عربستان گذراند و لواندوفسکی هم برابر لهستان ناکام بود و حالا باید دید چه سرنوشتی در انتظار امباپه است.



22:02 - طرح ویژه بلیچر ریپورت در واکنش به درخشش‌های گی‌یرمو اوچوا در مسابقات جام جهانی!




21:55 - جایزه ویژه به ستاره مکزیکی‌ها. گی‌یرمو اوچوا دروازه‌بان باتجربه تیم ملی مکزیک که موفق به مهار ضربه روبرت لواندوفسکی شد، به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی مکزیک و لهستان انتخاب شد.



21:46 - کمترین تماشاگر جام در ورزشگاه 974. مصاف تیم‌های مکزیک و لهستان در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که 39 هزار و 369 تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند تا کمترین میزان حضور تماشاگر در جام جهانی 2022 قطر به‌ثبت برسد. پیشتر این رکورد در دیدار تیم‌های ملی هلند و سنگال با حضور 41 هزار و 721 هوادار به‌ثبت رسیده بود.



21:37 - کانگروها روز خوب نمایندگان آسیا را تکمیل می‌کنند؟ رونمایی از ترکیب تیم ملی استرالیا برابر دیدار برابر تیم ملی فرانسه.



21:33 - ژیرو جانشین بنزما شد. ترکیب اولیه تیم ملی فرانسه برای انجام دیدار مقابل تیم ملی استرالیا مشخص شد.



21:28 - عربستان، صدرنشین غیرمنتظره گروه C! تیم ملی عربستان در پایان روز نخست مسابقات گروه سوم جام جهانی 2022 قطر توانست با برتری تاریخی مقابل آرژانتین صدر جدول را گروه به دست آورد. تیم‌های ملی مکزیک و لهستان در رتبه‌های دوم و سوم گروه هستند و تیم ملی آرژانتین هم بدون امتیاز قعرنشین این گروه است!



21:25 - دومین تساوی بدون گل جام جهانی 2022 قطر. تقابل تیم‌های لهستان و مکزیک بدون آنکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند با تساوی بدون گل به پایان رسید، آن‌هم در شرایطی که لواندوفسکی در دقیقه 58 بهترین فرصت گلزنی را از روی نقطه پنالتی به دست آورد اما اوچوا دروازه‌بان مکزیکی‌ها توانست ضربه ستاره لهستان را مهار کند. پیش از مصاف تیم‌های ملی لهستان و مکزیک، دیدار تیم‌های ملی دانمارک و تونس با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.



21:17 - رکورد عجیب رونالدو در جام جهانی. فوق‌ستاره 38 ساله تیم ملی پرتغال حالا تنها بازیکن حاضر در جام جهانی 2022 قطر است که تحت قرارداد تیمی نیست و باید دید طی روزهای آینده تصمیم او چه خواهد بود.



21:13 - ناکامی لوا در ثبت اولین گل! روبرت لواندوفسکی کاپیتان باتجربه تیم ملی لهستان بهترین فرصت را داشت تا بتواند اولین گل خود در ادوار جام جهانی را به ثبت برساند اما موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه مکزیک را باز کند.



21:03 - پایان کار رونالدو در منچستریونایتد! در بحبوحه برگزاری جام جهانی 2022 قطر، باشگاه منچستریونایتد طی اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که طی توافقی 2 جانبه با کریستیانو رونالدو، کار این ستاره پرتغالی در باشگاه انگلیسی به پایان رسیده است.



20:58 - دومین تساوی بدون گل پیاپی جام جهانی 2022 قطر در راه است؟ تقابل تیم‌های ملی لهستان و مکزیک تا دقیقه 70 بدون گل مساوی در جریان است.


20:52 - ثبت 2 رکورد در یک لحظه! گی‌یرمو اوچوا دروازه‌بان باتجربه تیم ملی مکزیک به اولین دروازه‌بان در جام جهانی 2022 قطر تبدیل شد که توانست یک ضربه پنالتی را مهار کند. در نقطه مقابل، روبرت لواندوفسکی هم اولین بازیکن در جام جهانی 2022 قطر شد که یک ضربه پنالتی را از دست می‌دهد!



20:46 - درخشش اوچوا علیه گلزنی لواندوفسکی. روبرت لواندوفسکی در دقیقه 58 پشت ضربه پنالتی که خودش به دست آورده بود ایستاد اما دروازه‌بان باتجربه و کهنه‌کار مکزیکی‌ها مسیر توپ ستاره لهستانی‌ها را به درستی تشخیص داد و ضربه پنالتی او را مهار کرد تا نتیجه بازی همچنان بدون گل مساوی باشد.


20:43 - (VAR) به کمک یاران لواندوفسکی آمد! در دقیقه 54 روبرت لواندوفسکی در درون محوطه جریمه مکزیک روی زمین سرنگون شد اما داور استرالیایی مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. بعد از یک دقیقه، بیث تصمیم گرفت تا به کنار زمین برود و صحنه را مورد بررسی قرار بدهد و در نهایت با استفاده از نظر کمک داور ویدئویی نقطه پنالتی را به سود تیم ملی لهستان نشان داد.


20:31 - بازی در جام جهانی رویای کودکی من بود. جاشوا کیمیچ که در نشست خبری پیش از بازی مقابل ژاپن در کنار هانسی فلیک حضور پیدا کرده بود، در واکنش به انتقادها از میزبانی قطر گفت: «بازی کردن در جام جهانی برای خیلی از بازیکنان رویای دوران کودکی است. اما من حس می‌کنم به ما می گویند واقعا نباید از حضور در این تورنمنت خوشحال باشیم، زیرا جام جهانی در قطر برگزار می شود. همه ما برای این تورنمنت آماده هستیم و می‌خواهیم نمایشی درخشان ارائه دهیم. ما در مورد اینکه جام جهانی کجا برگزار می‌شود، نمی‌توانیم کاری بکنیم».



20:20 - الشهرانی در آلمان معالجه می‌شود! یاسر الشهرانی مدافع چپ باتجربه تیم ملی عربستان به شکستگی استخوان فک و شکستگی 3 دندان و البته خون‌ریزی داخلی دهانش شانس حضور در ادامه جام جهانی 2022 قطر را از دست داد و حالا محمد بن‌سلمان ولیعهد کشور عربستان دستور داده تا این ستاره با هواپیمای شخصی به آلمان منتقل شده و در این کشور مورد معالجه قرار گیرد.



20:17 - نبرد سرد و کسل‌کننده در ورزشگاه 974. تقابل تیم‌های مکزیک و لهستان در نیمه نخست بدون گل مساوی به پایان رسید، مسابقه‌ای که موقعیت جدی هم در آن روی دروازه 2 تیم خلق نشد.


20:09 - حمایت ویژه هانسی فلیک از فوتبال ژاپن! سرمربی تیم ملی آلمان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی ژاپن از حریف فردای تیمش تعریف و تمجید ویژه‌ای کرد و در ستایش سطح فوتبال ژاپن توضیح داد: «من طرفدار فوتبال ژاپن هستم. کامادا فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌گذارد و اندو یکی از بهترین هافبک های بوندسلیگا است. دیدار دشواری در پیش داریم، اما ما به خوبی برای این بازی آماده می‌شویم. باید در هر مسابقه ای خود با حداکثر توان و انرژی ممکن در زمین حاضر شویم».



20:05 - رونمایی ترانسفرمارکت از ارزشمندترین بازیکنان جهان که در جام جهانی 2022 قطر برای نخستین‌بار حضور در جام جهانی را تجربه می‌کنند.



20:02 - لوکیتا هنوز تصمیم نهایی‌اش را نگرفته است! لوکا مودریچ کاپیتان تیم ملی فوتبال کرواسی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی مراکش درباره احتمال خداحافظی‌اش از عرصه ملی بعد از اتمام مسابقات جام جهانی 2022 قطر گفت: «نمی‌دانم که آیا بلافاصله بازنشسته می شوم یا نه». مودریچ ابراز امیدواری کرد که بتواند با کرواسی در جام جهانی 2022 عنوان قهرمانی را به دست آورد.



19:58 - حمایت ویژه مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از میزبانی قطری‌ها. ناصر الخلیفی مالک قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه با حمایت از برگزاری جام جهانی 2022 به میزبانی کشور قطر گفت: «ما آمادگی میزبانی هواداران بیشتری از سراسر جهان را داریم و در طول مسابقات منتظر ورود مردم از کشورهای مختلف هستیم. رفتار جهان با ما غیر عادلانه است و اگر مردم خودشان به اینجا بیایند، خواهند فهمید که مانند مردم قطر در هیچ جایی وجود ندارد. ما مردم مهربانی هستیم و با قلب‌هایمان با دیگران تعامل می‌کنیم و باعث ناراحتی ما است که رفتار رسانه‌ها را با خودمان می‌بینیم. این اولین جام جهانی تاریخ است که در خاورمیانه برگزار می‌شود و همه تلاشمان را خواهیم کرد تا به بهترین شکل آن را برگزار کنیم».


19:54 - اوپتا از آرژانتینی‌ها ناامید شد! سایت آماری اوپتا بعد از اتمام دیدار تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان و شکست شاگردان اسکالونی، آپدیتی از آمار تیم‌های دارای بیشترین شانس قهرمانی در جام جهانی 2022 منتشر نمود که تیم ملی آرژانتین به رتبه ششم سقوط کرد!



19:50 - 20 دقیقه از تقابل تیم‌های ملی لهستان و مکزیک گذشته اما هنوز هیچ موقعیت جدی گلزنی روی دروازه 2 تیم خلق نشده و بازی بدون گل در جریان است.


19:39 - هواداران تیم ملی مکزیک با شکل و شمایلی خاص در ورزشگاه 974 حضور پیدا کرده‌اند!




19:34 - ادعای بحث‌برانگیز دی‌ماریا. آنخل دی‌ماریا ستاره تیم ملی آرژانتین که در دیدار مقابل تیم ملی عربستان روز کم‌فروغی را پشت سر گذاشت، درباره نتیجه رقم خورده در اولین مسابقه تیمش در جام جهانی 2022 قطر گفت: «ما به راحتی در این دیدار می توانستیم به برتری رسیده و حتی با توجه به موقعیت های نیمه اول با نتیجه 5-0 برنده شویم، اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت شکست خوردیم. به نظر این تمام چیزی است که در این مسابقه رخ داده و مسئله چیز دیگری نبود. ما می دانستیم که تیم ملی عربستان قرار است از چنین سبکی در مقابل ما استفاده کند و آماده تقابل با این تیم شده بودیم، اما نمی دانم نتوانستیم این کار را انجام داده و برنامه مورد نظر خود را در زمین پیاده کنیم».



19:30 - تقابل تیم‌های ملی لهستان و مکزیک از دقایقی قبل با قضاوت کریس بیث از کشور استرالیا آغاز شد.


19:22 - هدیه ویژه پادشاه سعودی‌ها به مردم عربستان. در کنار پاداش 5 میلیون ریالی (ریال سعودی) به هر کدام از بازیکنان تیم ملی عربستان، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور به واسطه پیروزی تاریخی به‌دست آمده برابر تیم ملی آرژانتین، فردا را تعطیل رسمی اعلام کرد.



19:16 - عیسی العیدونی هافبک تیم ملی تونس به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی دانمارک و تونس انتخاب شد.



19:07 - خوش‌بینی ستاره اسپانیا به جام جهانی 2022. سرخیو بوسکتس هافبک باتجربه تیم ملی اسپانیا در نشست خبری پیش از دیدار با کاستاریکا درباره شانس این تیم برای قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر گفت: «البته که می توانیم قهرمان شویم. می دانیم کار دشواری است ولی هنوز راه درازی باقیمانده و قدم‌به‌قدم باید پیش رفت. اولین بازی برابر کاستاریکاست و باید قدرتمندانه شروع کنیم. در تمام جام های جهانی که بوده‌ام، نتوانسته‌ایم در اولین بازی برنده شویم. امیدوارم این‌بار قضیه متفاوت باشد».



19:02 - وضعیت بیرانوند تا ساعتی دیگر مشخص می‌شود. بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران با صدور اطلاعیه‌ای درباره آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی توضیح داد: «علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی امروز معاینات تکمیلی پزشکی را انجام داد. بررسی آسیب وارده از ناحیه بینی در ساعات آینده ادامه خواهد داشت».



18:55 - ریکاوری ملی‌پوشان در غیاب کی‌روش. بازیکنان تیم ملی ایران بعد از شکست سنگین مقابل تیم ملی انگلیس امروز یک جلسه تمرین ریکاوری را پشت سر گذاشتند که البته در این جلسه تمرینی خبری از حضور کارلوس کی‌روش نبود!



18:40 - عیادت از دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران. حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان به همراه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به عیادت علیرضا بیرانوند رفتند. بیرانوند از بیمارستان مرخص شده اما هنوز شرایط حضورش در مقابل تیم‌های ملی ولز و آمریکا نامشخص است.



18:37 - لواندوفسکی در رویای شروع طوفانی جام جهانی 2022. ترکیب تیم ملی لهستان برای صف‌آرایی مقابل تیم ملی مکزیک



18:33 - امید مکزیکی‌ها به درخشش دروازه‌بان کهنه‌کار. ترکیب تیم ملی مکزیک برای مصاف با تیم ملی لهستان



18:30 - لهستانی در سودای سرگروهی و پیشتازی از آرژانتین. نمایی از رختکن تیم ملی لهستان پیش از دیدار مقابل تیم ملی مکزیک.



18:26 - اولین تساوی بدون گل جام جهانی 2022 قطر. تقابل تیم‌های ملی تونس و دانمارک با تساوی بدون گل به پایان رسید تا اولین تساوی 0-0 جام جهانی 2022 قطر به ثبت برسد.



18:23 - (VAR) هم به کمک دانمارکی‌ها نیامد. در دقیقه (3+90) توپ به دست یاسین مریاح مدافع تیم ملی تونس در درون محوطه جریمه این تیم برخورد کرد و سزار راموس داور مکزیکی مسابقه این صحنه را با استفاده (VAR) مورد بررسی قرار داد و تصمیم داور مکزیکی، عدم اعلام پنالتی به سود تیم ملی دانمارک بود.


18:15 - بیرانوند با گارد ویژه به دروازه ایران باز می‌گردد؟ شرایط برای بازگشت دوباره علیرضا بیرانوند به دروازه تیم ملی ایران برای 2 مسابقه حساس مقابل تیم‌های ملی ولز و آمریکا مشخص نیست و گفته می‌شود کادرپزشکی تیم ملی ایران در تلاش هستند تا با ساخت گار محافظ مخصوص، تاییدیه‌های فیفا را دریافت کنند و بیرانوند با استفاده از این گارد بتواند در درون دروازه تیم ملی ایران در 2 بازی آینده قرار گیرد.


18:09 - پایان کار زودهنگام 2 ستاره عربستان در جام جهانی 2022! سلمان الفرج و یاسر الشهرانی به دلیل مصدومیت قادر به ادامه همراهی تیم ملی عربستان در جام جهانی 2022 قطر نیستند تا هروه رنار با چالشی بزرگ در ادامه رقابت‌ها مواجه شده باشد.



18:02 - اولین قضاوت فغانی در جام جهانی قطر. براساس اعلام کمیته داوران فیفا، علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران در کنار محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری به عنوان تیم داوری مسابقه تیم‌های برزیل و صربستان که پنجشنبه سوم آذرماه از ساعت 22:30 آغاز خواهد شد، معرفی شدند.



17:59 - عجیب‌ترین فرصت‌سوزی جام! آندرس کرنلیوس در دقیقه 70 در یک‌قدمی دروازه صاحب موقعیت گلزنی برای تیم ملی دانمارک شد اما به شکلی عجیب ضربه سر او به تیرک دروازه تونس خورد و برگشت داده شد.



17:55 - واکنش مسی به شکست غیرمنتظره مقابل عربستان. لیونل مسی ستاره تیم ملی آرژانتین بعد از اتمام دیدار مقابل عربستان درباره شکست تیمش در هنگام خروج از ورزشگاه لوسیل گفت: «می‌دانستیم عربستان بازیکنان خوبی دارد که توپ را به خوبی به گردش درمی‌آورند و خط دفاعی خود را زیاد به جلو می‌آورند. این موقعیتی است که ما مدت زیادی در آن نبوده‌ایم. حالا باید نشان دهیم که تیمی واقعی هستیم».


17:47 - زمین و زمان امروز به نفع ما بود! هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان در واکنش به برد تاریخی و غیرمنتظره تیمش برابر تیم ملی آرژانتین در جمع خبرنگاران گفت: «امروز زمین و زمان به نفع ما پیش رفت. همه چیز در فوتبال ممکن است رخ دهد و گاهی اوقات حریف شما در بهترین شرایط خود نیست. ما تاریخ سازی کردیم و این نتیجه برای همیشه در تاریخ فوتبال عربستان باقی خواهد ماند. در گروه های 4 تیمی، می‌توانید بازی اول را ببرید و به مرحله بعد صعود نکنید. همچنین ممکن است در اولین مسابقه مغلوب شده و شاید مانند آرژانتین در این دوره قهرمان جهان شوید. رخ دادن چنین اتفاقی در فوتبال ممکن است».



17:45 - گل مردود این‌بار برای دانمارک! تیم ملی دانمارک روی یک کار تیمی توانست به گل برتری در دقیقه 55 مقابل تیم ملی تونس توسط اولسن دست پیدا کند اما با توجه به در آفساید بودن کریستین اریکسن، گل مردود اعلام شد تا بعد از گل مردود تونسی‌ها در نیمه نخست، گل یاران اریکسن هم مردود اعلام شود و همچنان نتیجه تساوی بدون گل روی اسکوربورد ورزشگاه نقش بسته باشد. 


17:39 - گومیس، چهره ویژه جشن سعودی‌ها. بافتیمبی گومیس که سابقه حضور در تیم الهلال عربستان را دارد و نمایش‌های درخشانی در این تیم از خود به جای گذاشت و در حال حاضر برای تیم گالاتسرای ترکیه به میدان می‌رود، با حضور در ورزشگاه لوسیل به حمایت از تیم ملی عربستان پرداخت.



17:33 - پاداش 47 میلیاردی برای شکست دادن آرژانتین! سلمان بن عبدالعزیز پادشاه کشور عربستان سعودی بعد از برتری تاریخی و 2 بر یک تیم ملی فوتبال این کشور مقابل تیم ملی آرژانتین پاداشی 5 میلیون ریالی (ریال سعودی) برای هر کدام از بازیکنان تیم در نظر گرفت. (معادل حدوداً 47 میلیارد تومان!)

 


17:26 - ظرفیت ورزشگاه‌های قطر افزایش پیدا کرد! سازمان جهانی فوتبال (فیفا) بعد از عدم تقارن میزان ظرفیت‌های اعلام شده ورزشگاه‌های قطر با میزان تماشاگران حاضر در ورزشگاه، ظرفیت رسمی و جدید ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2022 قطر را اعلام کرد.

  1. ورزشگاه البیت / 68895 صندلی
  2. ورزشگاه خلیفه / 45857 صندلی
  3. ورزشگاه الثمانه / 44400 صندلی
  4. ورزشگاه احمد بن علی / 45032 صندلی
  5. ورزشگاه لوسیل / 88966 صندلی
  6. ورزشگاه 974 / 44089 صندلی
  7. ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی / 44667 صندلی
  8. ورزشگاه الجنوب / 44325 صندلی

17:21 - نیمه اول تقابل تیم‌های تونس و دانمارک برنده نداشت و 2 تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.



17:18 - رکورد تاریخی عربستانی‌ها برابر رقبای آمریکای جنوبی. تیم ملی عربستان برای دومین‌بار در تاریخ فوتبال آسیا توانست در جام جهانی از سد حریفی از منطقه آمریکای جنوبی بگذرد. پیشتر در جام جهانی 2018 تیم ملی ژاپن توانسته بود با نتیجه 2 بر یک تیم ملی کلمبیا را شکست بدهد. تیم‌های آسیایی تاکنون در 20 مسابقه مقابل رقبای خود از منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفته‌اند که 2 برد، 3 مساوی و 15 باخت در کارنامه تیم‌های قاره کهن به ثبت رسیده است!



17:17 - رکورد منفی آرژانتینی‌ها بعد از 92 سال! تیم ملی آرژانتین بعد از آنکه در فینال جام جهانی 1930 مقابل اروگوئه نیمه اول را برنده به رختکن رفت و در نیمه دوم شکست خورد، امروز در مقابل عربستان چنین شرایطی را در جام جهانی تجربه کرد تا بعد از 92 سال مجدداً آرژانتینی‌ها در مسابقه‌ای که نیمه اول آن را برنده شده بودند، در نهایت با شکست از میدان مسابقه خارج شوند.


17:13 - سوپرواکنش اشمایکل! عصام الجبالی در موقعیتی تک‌به‌تک و البته مشکوک به آفساید با دروازه‌بان تیم ملی دانمارک قرار گرفت و در دقیقه 43 فرصت گلزنی برای تونسی‌ها را داشت اما واکنش استنثایی و فوق‌العاده کسپر اشمایکل باعث شد تا دروازه دانمارکی‌ها بسته باقی بماند و بازی همچنان با نتیجه تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.



17:11 - تصمیم جنجالی راموس. پیر امیل هویبیرگ هافبک تیم ملی دانمارک در دقیقه 42 در محوطه جریمه تونس سرنگون شد اما سزار راموس داور مکزیکی مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و حتی این صحنه را توسط (VAR) بررسی نکرد و دستور به ادامه بازی داد که تصمیم او مورد اعتراض بازیکنان و کادرفنی تیم ملی دانمارک قرار گرفت.


16:58 - 2 شوت زدند و 2 گل خوردیم، چه غم‌انگیز! لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین در نشست خبری بعد از دیدار مقابل عربستان در واکنش به شکست غافلگیرکننده تیمش مقابل شاگردان رنار گفت: «کنار آمدن با این شکست سخت است چون آن‌ها 4 یا 5 حمله روی دروازه ما انجام دادند و 2 گل به ما زدند. فکر می کنم همین 2 شوت‌شان داخل چارچوب بود. به چیزی جز دوباره ایستادن ادامه مسیر فکر نمی کنم. نباید بیش از این به شکست پرداخت و باید بلند شد و ادامه داد. البته که روز غم‌انگیزی است. درباره گل‌های مارتینز، تصمیم داور و (VAR) درست بود و حرفی ندارم».



16:53 - تونس به گل رسید اما مردود شد. تیم ملی تونس روی یک ضدحمله در دقیقه 23 با فرار عصام الجبالی به گل برتری مقابل تیم ملی دانمارک رسید اما الجبالی در موقعیت آفساید بود و گل تونسی‌ها مردود اعلام شد تا بازی همچنان بدون گل مسابقه دنبال شود. 


16:41 - چهره ویژه تقابل تونس و دانمارک. کریستین اریکسن هافبک باتجربه منچستریونایتد و تیم ملی دانمارک بعد از اتفاقات تلخ و ناگوار یورو 2021 در سودای جبران مافات در جام جهانی 2022 قطر است.



16:34 - شکست دردناکی بود. لائوتارو مارتینز ستاره خط حمله تیم ملی آرژانتین بعد از باخت تیمش مقابل عربستان گفت: «این شکست واقعا دردناک است. هیجان و انگیزه بسیار زیادی برای شروع کار داشتیم و می خواستیم جام جهانی را با پیروزی شروع کنیم ولی نشد. فوتبال همین است و الان باید روی پیروزی در بازی بعدی تمرکز کنیم. در نیمه اول باید گل های بیشتری می زدیم اما این جام جهانی است و حالا دو فینال پیش رو داریم که باید در آن‌ها برنده شویم».



16:30 - سوت آغاز دومین مسابقه روز سوم جام جهانی 2022 قطر به صدا در آمد. تیم‌های ملی تونس و دانمارک از دقایقی قبل در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با قضاوت سزار راموس از کشور مکزیک کار خود را آغاز کردند.


16:17 - طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تیم‌های ملی. تیم ملی آرژانتین با قبول شکست مقابل تیم ملی عربستان نتوانست به رکورد تاریخی تیم ملی ایتالیا در زمینه شکست‌ناپذیری متوالی دست پیدا کند!



16:09 - جایزه بهترین بازیکن زمین، پاداش درخشش ستاره عربستانی‌ها. محمد العویس دروازه‌بان باتجربه تیم ملی عربستان که چند واکنش تماشایی در مقابل حملات بازیکنان آرژانتین داشت، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.



16:05 - سجده شکر بعد از اولین برد تاریخ عربستان مقابل آرژانتین! بازیکنان تیم ملی عربستان بعد از کسب پیروزی تاریخی مقابل تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه لوسیل سجده شکر به جای آوردند.



16:00 - تصویری متفاوت از صحنه برخورد شدید و دلخراش یاسر الشهرانی با محمد العویس دروازه‌بان تیم ملی عربستان



15:55 - تمجید ویژه صفحه توییتری فیفا از تیم ملی عربستان. صفحه عربی‌زبان سازمان جهانی فوتبال (فیفا) در واکنش به برد تیم ملی عربستان نوشت: «گلزنی صالح الشهری و سالم الدوسری 3 امتیاز را مقابل یاران مسی به عربستان هدیه داد».



15:52 - واکنش AFC به شگفتی‌سازی عربستانی‌ها. صفحه توییتری کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به برد تیم ملی عربستان مقابل تیم ملی آرژانتین نوشت: «عربستان بزرگترین شگفتی جام جهانی 2022 را تا الان با شکست دادن آرژانتین به عنوان کاندیدای اول قهرمانی را خلق کرد».



15:48 - فوق‌ستاره باخت را باور نمی‌کند! چهره بهت‌زده لیونل مسی بعد از شکست مقابل تیم ملی عربستان



15:46 - تونسی‌ها در فکر یک شروع موفق. ترکیب تیم ملی تونس برای مصاف با تیم ملی دانمارک



15:43 - حضور اریکسن در ترکیب اصلی بعد از تراژدی تلخ یورو 2021. ترکیب اولیه تیم ملی دانمارک برای رویارویی با تیم ملی تونس



15:40 - بیش از 88 هزار نفر، تماشاگر اولین شگفتی بزرگ جام جهانی 2022 قطر



15:36 - شاهین‌ها علیه رکورد تاریخی یاران مسی. تیم ملی آرژانتین بعد از 36 بازی شکست‌ناپذیری امروز در ورزشگاه لوسیل مقابل تیم ملی عربستان شکست خورد تا رکورد ویژه شاگردان اسکالونی از بین برود.


15:34 - عربستان، اولین شگفتی‌ساز جام جهانی 2022! تیم ملی عربستان با هدایت هروه رنار موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی آرژانتین بگذرد.



15:28 - برخورد شدید العویس با الشهرانی در دقیقه (5+90) باعث شد تا مدافع چپ عربستانی دچار مصدومیت دلخراشی شود و از میدان مسابقه خارج شد. مدافع 30 ساله عربستانی‌ها به نظر می‌رسد کار دشواری برای ادامه حضور در جام جهانی 2022 قطر خواهد داشت.



15:23 - 8 دقیقه وقت برای فرار از شکست. برای نیمه دوم تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان، 8 دقیقه وقت اضافی از سوی اسلاوکو وینچیچ وقت تلف شده اعلام شده است و شاگردان اسکالونی 8 دقیقه فرصت دارند تا از شکست مقابل عربستان بگریزند.


15:06 - این آرژانتین می‌خواهد قهرمان شود؟ برخلاف پیش‌بینی‌های انجام شده درباره سرنوشت آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر، یاران لیونل مسی شروع خوبی فعلاً در جام جهانی نداشته و برابر حریف آسیایی در آستانه تحمل شکست هستند!



15:01 - شادمانی هواداران عربستان در آستانه کسب پیروزی تیم‌شان در جام جهانی 2022 قطر



14:52 - 3 تعویض برای نجات از باخت غافلگیرانه. لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین در دقیقه 59 تصمیم گرفت تا سه تعویض همزمان انجام بدهد. ورود لیساندرو مارتینز، جولین آلوارز و انزو فرناندز به جای کریستین رومرو، آلخاندرو گومز و لئاندرو پاردس.


14:46 - کامبک دیوانه‌وار شاگردان رنار. سالم الدوساری کاپیتان باتجربه تیم ملی عربستان با یک توپ‌گیری عالی و یک شلیک تماشایی و غافلگیرانه توانست در دقیقه 54 دروازه آرژانتین را باز کند تا کامبک عربستانی‌ها در مقابل حریف نامدارشان تکمیل شود.



14:41 - عربستان به گل تساوی رسید. صالح الشهری ستاره خط حمله تیم ملی عربستان روی پاس تماشایی فراس البریکان با یک فرار سرعتی و ضربه دقیق توانست گل تساوی را در دقیقه 48 وارد دروازه آرژانتین کند.


14:22 - برتری یک نیمه‌ای شاگردان اسکالونی. نیمه نخست تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان با تک گل لیونل مسی به سود شاگردان لیونل اسکالونی در تیم ملی آرژانتین به پایان رسید.



14:19 - پایان جام جهانی برای الفرج؟ سلمان الفرج ستاره باتجربه تیم ملی عربستان در دقیقه (4+45) به دلیل مصدومیت از ترکیب تیمش خارج شد و با چشمانی اشکبار از زمین مسابقه خارج شد که به نظر می‌رسد ادامه حضور در مسابقات جام جهانی را از دست داده است. نواف العقیدی به جای او به ترکیب عربستان اضافه شد.



14:14 - تکنولوژی علیه 2 گل آرژانتینی‌ها. تکنولوژی آفساید نیمه‌ خودکار باعث شد تا لائوتارو مارتینز ناکام در به ثمر رساندن 2 گل مقابل عربستان باشد.



14:11 - جانی اینفانتینو رئیس فیفا به مانند دیدارهای قبلی جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه حضور دارد. او به ورزشگاه لوسیل رفته تا مصاف تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان را تماشا کند.



14:08 - رکورد استثنایی مسی. لیونل مسی به اولین بازیکن تاریخ تیم ملی آرژانتین تبدیل شد که در 4 دوره متوالی جام جهانی گلزنی می‌کند!



14:05 - بازهم گل آفساید برای آرژانتین. لائوتارو مارتینز در دقیقه 35 بار دیگر از پشت دفاع عربستان فرار کرد و موفق به گلزنی شد که بازهم گل او مردود اعلام شد تا همچنان بازی با تک گل لیونل مسی به سود آرژانتینی‌ها در جریان باشد.


14:01 - تا دقیقه 33 دیدار تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان کمک داور ویدئویی نقش مهمی در این مسابقه داشته است. از اعلام پنالتی به سود آرژانتین تا رد گل لائوتارو مارتینز!



13:57 - (VAR) این‌بار علیه آرژانتینی‌ها! لائوتارو مارتینز روی پاس در عمق تماشایی آلخاندرو گومز توانست گل دوم را به سود آرژانتین در مسابقه امروز در دقیقه 28 رقم بزند اما گل مارتینز توسط کمک داور ویدئویی به دلیل آفساید رد شد.


13:40 - خیلی زود موتور مسی روشن شد. لیونل مسی در دقیقه 10 پنالتی به دست آمده برای تیم ملی آرژانتین را به گل تبدیل کرد تا هم اولین گل خود در جام جهانی 2022 قطر را به ثمر برساند و هم شاگردان اسکالونی را در مسابقه امروز با یک گل پیش بیندازد.



13:38 - پنالتی برای آرژانتین! اسلاوکو وینچیچ داور مسابقه سرنگونی پاردس را در دقیقه 8 درون محوطه جریمه عربستان پنالتی تشخیص داد. البته وینچیچ در ابتدا اعلام پنالتی نکرد اما بعد از بازبینی صحنه توسط (VAR) در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. 


13:30 - اولین بازی روز سوم جام جهانی 2022 قطر میان تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان آغاز شد.


13:26 - بیستمین بازی آقای فوق‌ستاره در جام جهانی. لیونل مسی امروز برای بیستمین‌بار در ادوار جام جهانی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند. مسی در 19 بازی قبلی خود توانسته 6 گل بزند و 5 پاس‌گل بدهد و در تلاش است تا این آمار را در مقابل تیم ملی عربستان بهبود بخشد.



13:20 - رکورد تماشاگر در جام جهانی 2022 قطر شکسته شد. دیدار تیم‌های ملی عربستان و آرژانتین در شرایطی از دقایقی دیگر آغاز می‌شود که نزدیک به 80 هزار تماشاگر خود را به ورزشگاه لوسیل رسانده‌اند تا این مسابقه حساس را از نزدیک تماشا کنند تا رکورد جدیدی در زمینه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در جام جهانی 2022 به ثبت برسد.



13:12 - خوش‌بینی ستاره آمریکا به برد مقابل انگلیس. کریستین پولیسیچ ستاره تیم ملی آمریکا که شب گذشته سازنده تک گل تیمش بود و در تیم چلسی انگلیس هم نمایش‌های خوبی را از خود به جای گذاشته، درباره رویارویی با تیم ملی انگلیس گفت: «من فکر می‌کنم تیم ما به اندازه کافی خوب است که بتوانیم از این گروه صعود کنیم. انگلیس بازی بعدی ماست و ما باید کاملا هجومی بازی کنیم تا بتوانیم این بازی مهم را ببریم. توانایی کافی برای پیروزی برابر آن‌ها را داریم».


13:05 - هروه رنار در سودای تاریخ‌سازی. تیم ملی عربستان تاکنون در 4 مسابقه برابر تیم ملی آرژانتین قرار گرفته که 2 پیروزی سهم آرژانتینی‌ها بوده و 2 مسابقه هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. رنار امیدوار است در اولین تجربه حضورش در جام جهانی همراه با تیم ملی عربستان بتواند عملکرد خوبی را از خود در برابر یکی از مدعیان قهرمانی جام به ثبت برساند.



13:02 - بازگشت بیرانوند به زمین مسابقه یک شکست بزرگ بود! موسسه خیریه آسیب مغزی هِد وِی با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به لحظه مصدومیت علیرضا بیرانوند در مسابقه روز گذشته تیم ملی ایران مقابل انگلیس نوشت: «این مایه شرمساری است که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران اجازه حضور در زمین را پیدا کرد. بی ربط بود که او یک دقیقه بعد از زمین خارج شد، او نباید یک ثانیه بیشتر هم در زمین می‌ماند، چه برسد به یک دقیقه. او به وضوح مضطرب و برای ادامه کار ناتوان بود، به نظر می‌رسد این یکی دیگر از موارد تصمیم گیری توسط بازیکن باشد و نه کادر پزشکی. این اولین آزمایش پروتکل ضربه مغزی جام جهانی فیفا و یک شکست بزرگ بود».



12:58 - رکورد شکست‌ناپذیری شاگردان اسکالونی تمدید می‌شود؟ تیم ملی آرژانتین در حالی اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر را انجام خواهد داد که در 36 بازی قبلی خود شکست‌ناپذیر بوده و آن‌ها این فرصت را دارند تا در مسابقه امروز مقابل عربستان شمار بازی‌های بدون باخت خود را به عدد 37 برسانند.



12:52 - بازیکنان دشمنان شما نیستند! کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامی خود با پیامی انگیزشی به شاگردانش روحیه داد و از برخی جبهه‌گیری‌ها علیه تیمش انتقاد کرد و نوشت: «به عقب برنگردید و تسلیم نشوید. به عقب برنگردید و تسلیم نشوید؛ بازیکنان دشمنان ما نیستند».



12:47 - آرژانتینی‌ها چشم به راه شروع طوفانی. هواداران پرشمار تیم ملی آرژانتین خود را به ورزشگاه لوسیل قطر رسانده‌اند تا از تیم خود در مسابقه امروز مقابل تیم ملی عربستان حمایت کنند.



12:41 - طرح ویژه آدیداس برای لئو. لیونل مسی در حالی باید اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر را مقابل تیم ملی عربستان انجام بدهد که کمپانی آدیداس استوک‌های ویژه‌ای را برای او طراحی کرده، استوک‌هایی که روی آن نام فرزندان مسی نقش بسته است.



12:39 - ستاره آلمانی، مصدوم جدید جام جهانی 2022 قطر! لروی سانه ستاره تیم بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان به دلیل مصدومیت دیدار فردای مانشافت برابر ژاپن را از دست داد.



12:35 - همه چیز آماده اولین بازی روز سوم. نمایی از رختکن تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان




12:33 - مثلث برمودا در خط آتش. ترکیب تیم ملی آرژانتین برای رویارویی برابر تیم ملی عربستان



12:31 - شاگردان رنار در اندیشه شگفتی‌سازی. ترکیب تیم ملی عربستان برای دیدار مقابل تیم ملی آرژانتین



12:30 - برنامه مسابقات روز سوم جام جهانی 2022 قطر



12:28 - ورود اولین فوق‌ستاره به آخرین جام جهانی دوران فوتبالی‌اش. اولین مسابقه روز سوم جام جهانی 2022 قطر در شرایطی برگزاری خواهد شد که تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان باید به مصاف هم بروند و بی‌شک لیونل مسی در این مسابقه در کانون توجهات قرار دارد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری