football360 logo

پایان روز چهارم جام جهانی؛ طوفان ژاپنی‌ها، جشنواره گل اسپانیا و برد اقتصادی شیاطین سرخ

02 آذر 1401 ساعت 12:304 نظر
روز چهارم جام جهانی 2022 قطر با شکست آلمان، برد پرگل اسپانیا و برتری یک‌گله بلژیک خاتمه یافت.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شب گذشته شروعی طوفانی در جام جهانی 2022 قطر داشت و شاگردان دیدیه دشان موفق شدند با حساب 4 بر یک از سد استرالیا بگذرند و انگیزه‌های بالای خود برای تکرار عنوان قهرمانی را نشان بدهند. شگفتی بزرگ روز سوم جام جهانی در ورزشگاه لوسیل رقم خورد، جایی که تیم ملی عربستان مقابل تیم ملی آرژانتین کامبک زد و حریف نامدار خود را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. 2 تساوی بدون گل در مصاف تیم‌های دانمارک-تونس و لهستان-مکزیک دیگر نتایج روز سوم جام جهانی 2022 قطر بود.

روز چهارم مسابقات جام جهانی با پیگیری مسابقات گروه پنجم و ششم دنبال خواهد شد. در اولین مسابقه از گروه ششم، تیم‌های ملی مراکش و کرواسی به مصاف هم رفتند که در پایان یک بازی کم افت‌وخیز 2 تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. در دومین دیدار که از گروه هفتم برگزار شد، تیم ملی آلمان باید به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رفت و شاگردان فلیک در نیمه نخست با گلزنی گوندوگان برنده به رختکن رفتند اما سامورایی‌ها در نیمه دوم موفق شدند با نمایشی فوق‌العاده برابر حریف نامدار خود کامبک بزنند و دومین شگفتی جام را با کسب پیروزی برابر تیم ملی آلمان رقم زدند.

تیم ملی اسپانیا در دیگر دیدار گروه هفتم جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی کاستاریکا رفت که شاگردان لوئیس انریکه نمایش سراسر تهاجمی و جذابی را از خود به اجرا در آوردند و توانستند 7 بار دروازه کاستاریکا را فرو بریزند تا در نخستین از جام جهانی 2022، اسپانیایی‌ها بتوانند شروعی طوفانی را به نام خود به ثبت برسانند.

تیم ملی بلژیک هم در آخرین مسابقه روز چهارم جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف تیم ملی کانادا رفت. کانادایی‌ها در نیمه نخست نمایش بهتری از خود نشان دادند و حتی صاحب ضربه پنالتی هم شدند اما درخشش تیبو کورتوا مانع گلزنی آلفونسو دیویس شد و در ادامه روی یک ضدحمله، میچی باتشوایی گل برتری را به سود بلژیک به ثمر رساند و در نیمه دوم نتیجه بازی تغییری نکرد تا شاگردان روبرتو مارتینز با پیروزی کار خود را در جام جهانی 2022 آغاز نمایند.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز چهارم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


00:50 - روز پنجم مسابقات جام جهانی 2022 قطر با پیگیری دیدارهای گروه هفتم و هشتم دنبال خواهد شد:

        * سوئیس - کامرون (ساعت 13:30 به وقت تهران)

        * اروگوئه - کره جنوبی (ساعت 16:30 به وقت تهران)

        * پرتغال - غنا (ساعت 19:30 به وقت تهران)

        * برزیل - صربستان (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:46 - دی‌بروینه، انتخاب عجیب فیفا! در شرایطی که تیبو کورتوا چند واکنش نجات‌بخش برای تیم ملی بلژیک داشت و یک ضربه پنالتی را هم مهار کرد و میچی باتشوایی تک گل تیم ملی بلژیک را در مسابقه امشب به ثمر رساند اما در اتفاقی جالب‌توجه، کوین دی‌بروینه به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی بلژیک و کانادا انتخاب شد.



00:32 - بلژیک، صدرنشین گروه F. شاگردان روبرتو مارتینز با کسب یک برد اقتصادی و یک‌گله در برابر تیم ملی کانادا توانستند به صدر جدول گروه ششم جام جهانی 2022 قطر صعود کنند. تیم‌های ملی کرواسی و مراکش که امروز به تساوی بدون گل رضایت دادند، در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.



00:26 - برد روحیه‌بخش با درخشش کورتوا و باتشوایی. تیم ملی بلژیک در شبی که بیشتر توپ و میدان در اختیار بازیکنان تیم ملی کانادا قرار داشت، موفق شد با تک گل میچی باتشوایی و البته درخشش تیبو کورتوا و مهار پنالتی آلفونسو دیویس توسط این دروازه‌بان بلندقامت، به پیروزی دست پیدا کند.



00:11 - نمایش سرد و کسل‌کننده تیم‌های ملی بلژیک و کانادا در نیمه دوم باعث شد تا دقیقه 80 نتیجه مسابقه تغییری نکرد و همچنان بلژیکی‌ها با تک گل میچی باتشوایی از حریف خود پیش هستند.



23:50 - می‌خواهیم در این تورنمنت کارهای بزرگی انجام بدهیم. فران تورس ستاره گلزن تیم ملی اسپانیا که نقش پررنگی در پیروزی تیمش مقابل کاستاریکا داشت، درباره نمایش خوب همبازیان خود در مسابقه امشب و هدف‌گذاری اسپانیا در جام جهانی 2022 قطر گفت: «ما می‌دانستیم در تورنمنتی مثل جام جهانی در روز آخر مرحله گروهی ممکن است برای صعود به تفاضل گل نیاز داشته باشیم و برای همین به دنبال زدن گل‌های بیشتر بودیم و از گلزنی سیر نمی‌شدیم. نمی‌دانم ما مدعی هستیم یا نه ولی می‌دانم که همه می‌‌خواهیم در این تورنمنت کارهای بزرگی انجام بدهیم».



23:44 - اعتراف سرمربی کاستاریکا بعد از شکست تحقیرآمیز. فرناندو سوارز سرمربی تیم ملی کاستاریکا بعد از شکست 7 گله تیمش در مقابل تیم ملی اسپانیا درباره شرایط فنی تیمش در مسابقه امشب توضیح داد: «اسپانیا خیلی بهتر از ما بود. آن‌ها به معنای واقعی کلمه برتر بودند. ولی تفاوت واقعی در اختلاف 7 گله نیست. ما امروز واقعا فرسنگ‌ها با آنها فاصله داشتیم ولی در حالت کلی نمی‌توان درباره کونکاکاف چنین حکمی داد».



23:39 - کری‌خوانی هواداران ژاپن بعد از عکس تیمی جنجالی بازیکنان تیم ملی آلمان



23:31 - ناکامی عجیب کانادایی‌ها در نیمه نخست. تیم ملی کانادا در نیمه نخست 14 شوت به سوی دروازه تیم ملی بلژیک داشت، آن‌هم در شرایطی که در نقطه مقابل بلژیکی‌ها فقط 4 شوت به ثبت رساندند اما نتیجه نهایی به سود شاگردان روبرتو مارتینز بود و یکی از 4 شوت شیاطین سرخ توسط میچی باتشوایی به گل تبدیل شد!



23:25 - خوش‌خبری برای ولزی‌ها در آستانه دیدار با ایران. جو آلن هافبک باتجربه تیم ملی ولز بعد از 60 روز دوری از میادین، به تمرینات ولز در آستانه دیدار با تیم ملی ایران اضافه شده است.



23:20 - برد یک نیمه‌ای شاگردان مارتینز. تیم ملی بلژیک با وجود نمایش ضعیف‌تر نسبت به تیم ملی کانادا توانست در نیمه نخست با گلزنی میچی باتشوایی برنده به رختکن برود.


23:14 - جای خالی لوکاکو به چشم نیامد! روی پاس در عمق تماشایی توبی آلدروایرلد، میچی باتشوایی در دقیقه 44 با یک فرار سرعتی از کمند خط دفاعی تیم ملی کانادا توانست در موقعیت تک‌به‌تک با بورجان توپ را به گل تبدیل کند تا پاسخ مناسبی به اعتماد روبرتو مارتینز بدهد.



23:09 - این‌بار (VAR) به سود بلژیکی‌ها رأی داد. در دقیقه 38 مصاف تیم‌های ملی بلژیک و کانادا، لاریا توسط اکسل ویتسل در محوطه جریمه بلژیک سرنگون شد اما این‌بار خبری از اعلام پنالتی نبود و کمک داور ویدئویی هم تصمیم جانی سیکازوه را تایید کرد.



23:01 - نمایی از حضور هواداران تیم ملی کانادا در ورزشگاه احمد بن علی. کانادایی‌ها بعد از 36 سال مجدداً فرصت حضور در جام جهانی را به دست آورده‌اند.



22:53 - می‌خواهیم تا فینال در قطر باشیم. لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا با ستایش عملکرد شاگردانش در مسابقه امشب گفت: «وقتی همه چیز اینقدر عالی پیش می‌رود فوتبال ورزشی دوست‌داشتنی می‌شود. ما با حریف سختی روبرو بودیم که می‌توانست برایمان دردسر درست کند ولی در کار با توپ و در کار بدون توپ امروز استثنایی بودیم. هدف ما انجام 7 بازی در قطر است!»



22:45 - شروع دور از انتظار شیاطین سرخ در جام جهانی 2022 قطر. مصاف تیم‌های ملی بلژیک و کانادا تا دقیقه 15 بدون گل مساوی در جریان است، آن‌هم در شرایطی که کانادایی‌ها 7 موقعیت گلزنی ایجاد کرده‌اند و در نقطه مقابل فقط یک موقعیت گلزنی در کارنامه شاگردان مارتینز به چشم می‌خورد!


22:40 - درخشش خیره‌کننده کورتوا. تیبو کورتوا دروازه‌بان باتجربه تیم ملی بلژیک موفق به مهار ضربه پنالتی آلفونسو دیویس شد تا کانادایی‌ها بهترین فرصت گلزنی به تیم ملی بلژیک را در دقیقه 11 از دست بدهند.



22:37 - پنالتی زودهنگام برای کانادایی‌ها به لطف (VAR). در دقیقه 8 تقابل تیم‌های ملی بلژیک و کانادا، توپ در درون محوطه بلژیک به دست یانیک کاراسکو برخورد کرد اما داور مسابقه پنالتی تشخیص نداد تا اینکه در بازبینی تصویر به کمک (VAR) خطای هافبک بلژیکی‌ها مشخص شد تا یک ضربه پنالتی به سود کانادا اعلام شود.


22:32 - پدیده جوان اسپانیا مزد نمایش خوبش را گرفت. گاوی هافبک خوش‌تکنیک تیم ملی اسپانیا به عنوان بهترین بازیکن تقابل تیم‌های ملی اسپانیا و کاستاریکا انتخاب شد.



22:30 - سوت آغاز آخرین مسابقه روز چهارم جام جهانی به صدا در آمد. مصاف تیم‌های ملی بلژیک و کانادا از لحظاتی قبل در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان با قضاوت جانی سیکازوه آغاز شد.


22:27 - رکورد فوق‌العاده ستاره جوان اسپانیایی‌ها. گاوی با 18 سال و 110 روز به سومین گلزن جوان تاریخ جام‌جهانی پس از پله با 17 سال و 249 روز و مانوئل روساس با 18 سال و 93 روز تبدیل شد.



22:19 - نمایی از حضور هواداران تیم‌های ملی بلژیک و کانادا در ورزشگاه احمد بن علی



22:14 - تاریخ‌سازی لاروخا با 976 پاس و مالکیت 84 درصدی. تیم ملی اسپانیا به اولین تیم تاریخ جام جهانی تبدیل شد که توانسته در یک مسابقه رکورد 84 درصد مالکیت توپ را به ثبت برساند. یاران انریکه در مسابقه امشب 976 پاس داشتتد و 94 درصد پاس‌های اسپانیایی‌ها صحیح بود!



22:08 - آمار عجیب کاستاریکایی‌ها در شب شکستِ تحقیرآمیز! یاران کیلور ناواس حتی یک موقعیت گلزنی هم روی دروازه تیم ملی اسپانیا خلق نکردند.



22:04 - در قطر چه خبر است؟ روایت جنجالی یان فرتونگن مدافع باتجربه تیم ملی بلژیک از شرایط برگزاری جام جهانی 2022 قطر



21:55 - سرگروهی قاطعانه اسپانیا در گروه E. تیم ملی اسپانیا با برتری 7 گله خود مقابل تیم ملی کاستاریکا در روز نخست مسابقات گروه هفتم کار خود را در صدر جدول به پایان برد و تیم ملی ژاپن هم با شگفتی‌سازی برابر تیم ملی آلمان توانست رتبه دوم گروه را به خود اختصاص بدهد.


21:45 - کاپیتانی هازارد و جانشینی باتشوایی به جای لوکاکویِ مصدوم. مارتنیز ترکیب تیم ملی بلژیک برای دیدار مقابل تیم ملی کانادا را معرفی کرد.



21:37 رونمایی دوباره از سرخ‌ها بعد از 36 سال. ترکیب تیم ملی کانادا برای مصاف با تیم ملی بلژیک اعلام شد.



21:34 - فردا، نشست خبری کی‌روش پیش از دیدار مقابل ولز. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار روز جمعه مقابل تیم ملی ولز، فردا از ساعت 18 در نشست خبری پیش از بازی حضور پیدا می‌کند. این نشست در مرکز اصلی رسانه‌ای رقابت‌های جام جهانی برگزار می‌شود.


21:28 - شروع طوفانی جام جهانی 2022 برای لاروخا. تیم ملی اسپانیا با هدایت لوئیس انریکه در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر مقابل تیم ملی کاستاریکا با ارائه یک نمایش چشم‌نواز و فوق‌العاده به برتری 7 بر صفر دست پیدا کرد.



21:22 - و این‌بار نوبت موراتا بود! در ادامه حملات تیم ملی اسپانیا به روی دروازه تیم ملی کاستاریکا، آلوارو موراتا روی پاس دنی اولمو صاحب موقعیت گلزنی شد و در دقیقه (3+90) توانست هفتمین گل تیمش را در مسابقه امشب رقم بزند.



21:19 - ششمین‌گل لاروخا با درخشش تعویض‌های طلایی. در دقیقه 90 تقابل تیم‌های ملی اسپانیا و کاستاریکا، نیکو ویلیامز که به عنوان یار جانشین به میدان آمده بود، توپ را به درون محوطه جریمه کاستاریکا ارسال کرد که پیش از رسیدن توپ به موراتا توسط ناواس دفع ناقصی انجام شد که در ریباند، کارلوس سولر که او هم در نیمه دوم به ترکیب اسپانیا آمده بود توانست برای ششمین‌بار تیم ملی اسپانیا را در مسابقه امشب به گل برساند.



21:10 - رویای‌مان قهرمانی در قطر است. تیته سرمربی تیم ملی برزیل در آستانه دیدار فردای تیمش مقابل تیم ملی صربستان با اشاره به فشارهای موجود روی تیمش گفت: «فشار روی ما موضوعی کاملا طبیعی است. برزیل غنی‌ترین تاریخچه فوتبالی را دارد و با این میراث بزرگ، همیشه فشار روی چنین تیمی ایجاد می‌شود. رویای ما این است که قهرمان جام جهانی شویم و در چنبن شرایطی فشار اجتناب‌ناپذیر است».



21:04 - گاوی، حکم تحقیر کاستاریکا را امضا کرد! روی یک کار تیمی از بازیکنان اسپانیا، آلوارو موراتا ارسال زیبایی برای گاوی انجام داد و پدیده جوان فوتبال اسپانیا در دقیقه 75 با یک ضربه بیرون‌پای تماشایی توانست اختلاف را به گل 5 گل برساند تا لقب جوان‌ترین گلزن تاریخ فوتبال اسپانیا در جام جهانی را هم از آن خود کند.



20:55 - چهره شادمان لوئیس انریکه بعد از نمایش درخشان شاگردانش مقابل تیم ملی کاستاریکا



20:47 - رکورد استثنایی تیم ملی اسپانیا در تاریخ جام جهانی. شاگردان انریکه در نیمه نخست 549 پاس صحیح داشتند که این بیشترین میزان پاس صحیح در یک نیمه در تاریخ جام جهانی است!



20:44 - جشنواره گل اسپانیایی‌ها در الثمامه تکمیل شد. ستاره جوان خط حمله تیم ملی اسپانیا با سماجت و تیزهوشی توانست در درون محوطه جریمه کاستاریکا توپ را حفظ کند و با استفاده از غفلت کیلور ناواس توپ را به دروازه حریف رساند تا خود را در مسابقه امشب 2 گله کند و چهارمین گل تیم ملی اسپانیا را در مصاف با تیم ملی کاستاریکا به ثبت برساند.



20:33 - بازی سختی مقابل ایران در انتظارمان است. راب پیج سرمربی تی ملی ولز درباره مصاف حساس پیش‌روی تیمش مقابل تیم ملی ایران، با اشاره به دیدار قبلی ولز مقابل تیم ملی آمریکا گفت: «درس‌هایی را از این بازی با آمریکا آموختیم و مهم این بود که بازی را نباختیم. برخی از بازیکنان‌مان خسته هستند اما ما فقط برای یک بازی سخت در روز جمعه مقابل ایران آماده می‌شویم که ما را به آخرین دیدار مقابل انگلیس می‌رساند».



20:27 - نویر در درون دروازه ژاپن! تصویری جالب‌توجه از لحظات پایانی دیدار تیم‌های ملی آلمان و ژاپن و حضور مانوئل نویر برای به ثمر رساندن گل تساوی تیمش در محوطه جریمه حریف به ثبت رسیده است.



20:22 - گل تاریخی اولمو برای فوتبال اسپانیا. شاگردان انریکه در شرایطی مقابل کاستاریکا به گل اول توسط دنی اولمو دست پیدا کردند که گل او، صدمین گل تیم ملی اسپانیا در ادوار جام جهانی بود.



20:20 - برتری قاطعانه لاروخا در نیمه نخست. تیم ملی اسپانیا با گلزنی دنی اولمو، مارکو آسنسیو و فران تورس توانست با 3 گل در نیمه اول تیم ملی کاستاریکا را شکست بدهد.


20:10 - انریکه و جوانانی که پاسخ اعتمادش را دادند. تیم ملی اسپانیا، چهارمین تیم جوان جام جهانی 2022 قطر است و آن‌ها با هدایت لوئیس انریکه شروع طوفانی در این رقابت‌ها داشتند و در یک نیمه موفق شدند 3 بار دروازه حریف خود را باز کنند.



20:06 - اقدام جالب باشگاه آلمانی در ستایش ستاره تیم ملی ژاپن! پایگاه توئیتری باشگاه بوخوم همزمان با تبریک گلزنی تاکوما آسانو (عضو 28 ساله‌اش)، از تیم ملی آلمان عذرخواهی کرد!



20:00 - 31 دقیقه و 3 گل! فران تورس ستاره بارسلونا با بهره‌وری از پنالتی به دست آمده توپ را برخلاف جهت کیلور ناواس به تور دروازه کاستاریکا رساند تا در دقیقه 31، سومین گل تیم ملی اسپانیا در مسابقه امشب به ثبت برسد!



19:59 - شب موفق آلبا تکمیل شد. مدافع چپ باتجربه تیم ملی اسپانیا نفوذ خوبی به درون محوطه جریمه کاستاریکا داشت و خطای مدافع حریف باعث شد تا داور مسابقه به سود اسپانیایی‌ها در دقیقه 29 اعلام پنالتی کند.


19:52 - آمار باورنکردنی مانشافت بعد از قهرمانی در جام جهانی 2014. تیم ملی آلمان که در جام جهانی 2018 در مرحله گروهی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، 2 شکست داشت و یک پیروزی به دست آورده بود و حالا آن‌ها امروز مغلوب تیم ملی ژاپن شدند تا در 4 بازی خود بعد از قهرمانی در جام جهانی 2014، 3 شکست را در جام جهانی متحمل شده باشند. آن‌ها در دیدار بعدی خود باید به مصاف تیم ملی اسپانیا بروند!



19:50 - آسنسیو اختلاف را به 2 گل رساند. جوردی آلبا با پاسی تماشایی توپ را به مارکو آسنسیو رساند و ستاره رئال مادرید با یک ضربه دقیق موفق شد در دقیقه 21 گل دوم تیم ملی اسپانیا را در مسابقه امشب به ثمر برساند.



19:45 - خیلی اشتباه کردیم و باختیم! هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان بعد از باخت غیرمنتظره تیمش برابر تیم ملی ژاپن درباره چرایی شکست مانشافت گفت: «ما اشتباهات فردی زیادی مرتکب شدیم و نباید این اتفاق در چنین سطحی رخ دهد. این‌ها همان اشتباهات فردی است که امروز باعث شد ما هزینه زیادی پرداخت کرده و در اولین بازی شکست بخوریم».



19:41 - نمایش تهاجمی لاروخا خیلی زود جواب داد. تیم ملی اسپانیا که با نمایشی مالکانه کار خود را برابر تیم ملی کاستاریکا آغاز کرد، سرانجام بعد از چند حمله ناموفق با پاس در عمق تماشایی گاوی و ضربه دنی اولمو به گل اول رسید تا شاگردان انریکه در دقیقه 12 از حریف خود پیش بیفتند.



19:36 - هدیه ویژه برای درخشش دروازه‌بان ژاپنی‌ها. شوییچی گوندا که نمایشی خیره‌کننده از خود در مسابقه امشب به جای گذاشت، به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی آلمان و ژاپن انتخاب شد‌.



19:30 - آغاز سومین مسابقه روز چهارم جام جهانی 2022 قطر. تیم‌های ملی اسپانیا و کاستاریکا از لحظاتی در ورزشگاه الثمامه دوحه مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند.


19:27 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی اسپانیا و کاستاریکا در ورزشگاه الثمامه



19:21 - پدری، پدیده جام جهانی 2022؟ ستاره جوان تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا در سودای درخشش در اولین جام جهانی دوران فوتبالی‌اش است.



19:09 - شادمانی هواداران ژاپن بعد از شگفتی‌سازی مقابل تیم ملی آلمان



19:03 - اقدام ویژه ژاپنی‌ها بعد از برد تاریخی. هواداران تیم ملی فوتبال ژاپن بعد از برتری 2 بر یک مقابل تیم ملی آلمان، در ورزشگاه الخلیفه ایستاده و اقدام به جمع‌آوری زباله‌های موجود در ورزشگاه کردند.



18:59 - یک فریم جالب از تاریخ‌سازی 2 تیم آسیایی در جام جهانی 2022 قطر



18:52 - اتفاق تلخ برای آلمانی‌ها بعد از 28 سال! تیم ملی آلمان آخرین‌باری که بعد از ثبت گل اول یک بازی را در جام جهانی باخته بود، در جام جهانی 1994 بود که آن‌ها مقابل تیم ملی بلغارستان با نتیجه 2 بر یک مغلوب شدند!



18:39 - امید کاستاریکایی‌ها به درخشش ناواس. ترکیب تیم ملی کاستاریکا برای مصاف با تیم ملی اسپانیا



18:36 - نیمکت‌نشینی موراتا! ترکیب تیم ملی اسپانیا برای دیدار مقابل تیم ملی کاستاریکا



18:30 - دومین شگفتی جام به دست آسیایی‌ها. تیم ملی ژاپن با نمایشی فوق‌العاده در نیمه دوم توانست کامبک بزند و شکست یک‌گله در نیمه نخست را با 2 گل در نیمه دوم جواب داد تا یکی از شگفتی‌های بزرگ جام جهانی 2022 قطر با شکست تیم ملی آلمان مقابل تیم ملی ژاپن به ثبت برسد.



18:24 - تصمیم جنجالی علیه شاگردان فلیک. در دقیقه (3+90) تقابل تیم‌های ملی ژاپن و آلمان، نیکلاس فولکورگ مهاجم آلمانی‌ها در درون محوطه جریمه ژاپن سرنگون شد اما داور هندوراسی مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.


18:14 - کامبک دیوانه‌وار ژاپنی‌ها. تاکوما آسانو روی یک ارسال بلند موفق شد از پشت خط دفاعی آلمان فرار کند و از یک زاویه بسته توانست دروازه ژاپن را هدف قرار بدهد و گل دوم را به سود شاگردان موریاسو به ثمر رساند تا ژاپنی‌ها کامبک خود را تکمیل کنند و مقابل قهرمان جام جهانی 2014 در آستانه کسب پیروزی قرار گیرند.



18:06 - حملات سریالی سامورایی‌ها جواب داد. بازیکنان تیم ملی ژاپن بعد از چند حمله ناموفق روی دروازه تیم ملی آلمان و البته درخشش مانوئل نویر سرانجام توانستند روی یک ضربه ریباند توسط دوان در دقیقه 75 به گل تساوی دست پیدا کنند تا آلمان در آستانه یک غافلگیری بزرگ در اولین گام از جام جهانی 2022 قطر قرار گیرد.



18:01 - درخشش باورنکردنی شوئیچی گوندا. گوندا دروازه‌بان ژاپنی‌ها که در نیمه نخست مرتکب خطای پنالتی به سود آلمان شده بود، در دقیقه 70 عملکردی استثنایی داشت و 4 موقعیت متوالی تیم ملی آلمان را با واکنش‌های تماشایی خود مهار کرد.



17:59تصویری از جمجمه شکسته شده یاسر الشهرانی!



17:54 - میورا در ورزشگاه الخلیفه. کازویوشی میورا مسن‌ترین فوتبالیست جهان که "کارتون فوتبالیست‌ها" از روی زندگی او ساخته شده و هیده‌توشی ناکاتا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ژاپن تماشاگر ویژه تقابل تیم‌های ملی آلمان و ژاپن هستند.



17:50 - تیرک دروازه علیه دبل گوندوگان!  ایلکای گوندوگان هافبک باتجربه تیم ملی آلمان در دقیقه 60 یک حرکت انفرادی زیبا انجام داد و اقدام به شوت‌زنی کرد که شوت او به تیرک دروازه ژاپن برخورد کرد تا همچنان نتیجه بازی یک بر صفر به سود آلمان باشد.


17:42 - موقعیت داشتیم اما گل نزدیم. لوکا مودریچ که به عنوان بهترین بازیکن تقابل تیم‌های ملی کرواسی و مراکش انتخاب شد، بعد از پایان بازی در نشست خبری گفت: «بازی به خصوص در نیمه اول دشوار بود و تنها در یک ربع پایانی نیمه اول توانستیم خودمان را به حریف تحمیل کنیم. شانس‌هایی هم ایجاد کردیم که نتیجه نداد. شروع جام جهانی با پیروزی می توانست بهترین اتفاق باشد ولی نشد. برای تیمی مثل کرواسی شروع تورنمنت سخت است ولی در اواسط بازی‌ها بهتر می شویم».



17:35 - رئیس کمیته داوران فیفا، میهمان ویژه تقابل آلمان-ژاپن. پیرلوئیجی کولینا داور بازنشسته و نام‌آشنای فوتبال جهان که به عنوان رئیس کمیته داوران فیفا فعالیت می‌کند، با حضور در ورزشگاه خلیفه از نزدیک دیادر تیم‌های آلمان و ژاپن را تماشا می‌کند.


17:33 - خوشحالی سرمربی مراکش از کسب امتیاز مقابل کرواسی! ولید الرکراکی سرمربی تیم ملی مراکش بعد از تساوی تیمش مقابل کرواسی گفت: «ما مقابل تیمی عالی و سازمان‌یافته که نایب قهرمان جهان است بازی کردیم، اما با این وجود عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشتیم. ما احترام زیادی برای تیم ملی کرواسی قائل بودیم، آنها تیمی هستند که بازیکنان خوش‌تکنیک و برجسته‌ای دارند». 


17:27 - داور گواتمالایی برای تقابل ایران-ولز. ماریو اسکوبار داور اهل کشور گواتمالا به عنوان داور مسابقه تیم‌های ملی ایران و ولز که روز جمعه 4 آذرماه برگزار خواهد شد، انتخاب گردید. کالب ولز از ترینیداد و توباگو و خوان کارلوس مورا از کاستاریکا کمک‌های اسکوبار هستند.



17:21 - تیم ملی آلمان با تک گل ایلکای گوندوگان از روی نقطه پنالتی توانست در نیمه نخست برنده به رختکن برود.


17:19 - (VAR) علیه آسوده خیالی آلمانی‌ها. تیم ملی آلمان در دقیقه (3+45) توسط کای هاورتز به گل دوم رسید و این گل از سوی داور هندرواسی مسابقه پذیرفته شد اما در بررسی صحنه توسط (VAR) مشخص شد که هاورتز در موقعیت آفساید قرار داشته و گل مردود اعلام شد.


17:08 - جدایی کریس دراماتیک بود. برونو فرناندز ستاره تیم ملی پرتغال و تیم منچستریونایتد در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی غنا در واکنش به جدایی کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد گفت: «کریستیانو همیشه برای من الهام‌بخش بوده است. این یک رویا بود اما می‌دانیم که هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست. و حالا کریستیانو برای زندگی و حرفه‌اش تصمیم گرفت و ما باید به هر تصمیمی احترام بگذاریم».



17:02 -  گوندوگان موتور مانشافت را روشن کرد. ایلکای گوندوگان هافبک باتجربه تیم ملی آلمان در دقیقه 33 از روی نقطه پنالتی توانست دروازه ژاپن را باز کند تا شاگردان هانسی فلیک با یک گل از حریف آسیایی خود پیش بیفتند.



17:01 - پنالتی برای آلمان. تیزهوشی مدافع چپ آلمانی‌ها و نفوذ دیوید رائوم به درون محوطه جریمه ژاپن در دقیقه 31 با خطای شوئیچی گوندا دروازه‌بان ژاپنی‌ها همراه شد تا ایوان بارتون داور هندرواسی مسابقه در سوت خود به نشانه پنالتی به سود تیم ملی آلمان بدمد.


16:4098 دقیقه وقت اضافه در 8 بازی! در 3 روز ابتدایی جام جهانی، 8 بازی برگزار شد که این بازی‌ها مجموعا ۹۸ دقیقه وقت اضافه داشتند! به طور متوسط هر بازی 12.5 دقیقه!



16:37 - ژاپن به گل رسید و مردود شد! بازیکنان ژاپن روی یک ضدحمله سرعتی در دقیقه 8 توانستند توسط مائدا دروازه تیم ملی آلمان را باز کنند اما به دلیل حضور مهاجم ژاپنی‌ها در منطقه آفساید، گل این تیم مردود اعلام شد.


16:35 - عکس تیم جنجالی آلمانی‌ها. بازیکنان تیم ملی آلمان در عکس تیمی خود ژستی متفاوت مقابل لنز دوربین عکاسان گرفتند و هدف آن‌ها اعتراض به سیاست‌ها فیفا درباره عدم صدور مجوز برای استفاده از بازوبند One Love بود.



16:30 - تیم‌های ملی آلمان و ژاپن از لحظاتی پیش در دومین مسابقه از روز چهارم جام جهانی 2022 قطر به مصاف هم رفتند.


16:22 - سون با ماسک ویژه در جام جهانی. پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی در نشست خبری پیش از دیدار فردا مقابل تیم ملی اروگوئه تایید کرد که سون هیونگ مین کاپیتان باتجربه کره‌ای‌ها با استفاده از ماسک مخصوص مشکلی برای همراهی تیمش در جام جهانی 2022 قطر ندارد.



16:14 - هشدار ستاره ولزی‌ها برای مصاف با ایران. هری ویلسون که در مصاف با تیم ملی آمریکا هم نمایش نسبتاً خوبی از خود نشان داد، با اشاره به شکست سنگین ایران مقابل انگلیس و رویارویی با این تیم در روز جمعه گفت: «این نتیجه سختی برای آن‌ها بود. بازی با انگلیس همیشه دشوار است. آن‌ها به‌دنبال واکنش هستند و من فکر می‌کنم این چیزی است که ما انتظار داریم ببینیم و باید آمادگی کامل برای کسب 3 امتیاز وارد میدان مسابقه شویم.


16:07 - اعتراف دالیچ بعد از توقف در اولین گام. زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی بعد از تساوی تیمش مقابل تیم ملی مراکش، با انتقاد از نمایش شاگردانش در مسابقه امروز مدعی شد که تیمش در بسیاری از دقایق دیدار مقابل مراکش جسارت لازم را نداشته است.



16:03 - تاریخ‌سازی موسیالا. پدیده جوان تیم فوتبال بایرن مونیخ که امروز در ترکیب اصلی تیم ملی آلمان قرار گرفته تا اولین حضورش در جام جهانی را تجربه کند، با 19 سال و 270 روز سن، جوان‌ترین بازیکن آلمان در ادوار جام جهانی از سال 1958 است!



16:01 - جام جهانی صفر-صفرها! در حالی که بازی‌های جام جهانی 2022 هنوز 2 رقمی نشده، 3 بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافته است. از مجموع ۶۴ بازی جام جهانی 2018، تنها 1 بازی 0-0 شده بود!



15:59 - استقبال پرشور هواداران ژاپنی از اولین مسابقه تیم ملی کشورشان در جام جهانی 2022 قطر




15:55 - حمایت ویژه سانتوس از رونالدو. در آستانه تقابل فردای تیم‌های ملی پرتغال و غنا، فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال به حمایت از کریستیانو رونالدو پرداخت و با حمایت از این فوق‌ستاره پرتغالی گفت: «رونالدو در شرایطی عالی قرار دارد و آمادگی بدنی بالایی دارد. او ستاره تیم ما بوده و برای این رقابت‌ها هم بسیار آماده است».



15:47 - لوکیتا اولین جایزه را برد. لوکا مودریچ هافبک کهنه‌کار و باتجربه تیم ملی کرواسی به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی کرواسی و مراکش انتخاب شد.



15:40 - جنگ ستارگان، بدون برنده. لوکا مودریچ هافبک تیم رئال مادرید و اشرف حکیمی مدافع تیم پاری‌سن‌ژرمن امروز در مصاف تیم‌های ملی کرواسی و مراکش مقابل هم به میدان رفتند که تلاش این 2 ستاره برای تغییر نتیجه بازی بی‌ثمر بود و بازی بدون گل مساوی به پایان رسید.



15:36 - سیو استثنایی بونو. دیدار تیم‌های ملی کرواسی و مراکش در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که در دقیقه 45 فرصت خوب گلزنی برای ولاسیچ به دست آمد اما سوپرواکنش یاسین بونو دروازه‌بان تیم ملی مراکش باعث عدم فروپاشی دروازه این تیم شد.



15:31 - برانکو در قطر رویت شد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در ورزشگاه البیت مصاف تیم‌های ملی کرواسی و مراکش را تماشا کرد. 


15:27 - سامورایی‌ها به دنبال شگفتی‌سازی. ترکیب تیم ملی ژاپن برای دیدار مقابل تیم ملی آلمان اعلام شد.



15:25 - اولین بازی روز چهارم برنده نداشت. تیم‌های ملی کرواسی و مراکش در یک مسابقه کم افت‌وخیز به تساوی بدون گل رضایت دادند.



15:16 - مولر به ترکیب اصلی مانشافت رسید. ترکیب تیم ملی آلمان برای مصاف با تیم ملی ژاپن اعلام شد که با تصمیم هانسی فلیک، توماس مولر که به تازگی از مصدومیت بازگشته در ترکیب اصلی آلمان حضور دارد.



15:02 - (WC) که خبرساز شد! نیمه دوم تقابل تیم‌های ملی کرواسی و مراکش با تاخیر آغاز شد و دلیل آن، حضور سفیان امرابط هافبک مراکشی‌ها در سرویس بهداشتی بود و همین مسئله باعث شد تا بعد از حضور امرابط در زمین مسابقه، بازی با تاخیر دنبال شود.


14:54 - سومین تساوی بدون گل جام جهانی 2022 در راه است؟ تقابل تیم‌های ملی کرواسی و مراکش تا دقیقه 65 با تساوی بدون گل در جریان است. روز گذشته تقابل تیم‌های دانمارک-تونس و مکزیک-لهستان با تساوی 0-0 به پایان رسیده بود.


14:47 - دومین مدافع بایرن مونیخ هم مصدوم شد! نصیر مزروعی مدافع تیم ملی مراکش و باشگاه بایرن مونیخ در دقیقه 59 دچار مصدومیت شد تا آینده حضور او در جام جهانی 2022 قطر در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. پیش از مزروعی، لوکاس هرناندز دیگر مدافع تیم بایرن مونیخ شب گذشته در دیدار تیم‌های ملی فرانسه و استرالیا دچار مصدومیت شده بود.


14:34 - شکست دادن‌مان کار سختی است! دیگو آلونسو سرمربی تیم ملی اروگوئه در نشست خبری پیش از دیدار مقابل کره جنوبی گفت: «مهاجمان ما فوق العاده‌اند ولی هافبک‌ها و مدافعانی هم داریم که بتوانند در امر گلزنی موفق عمل کنند. در مجموع مشکلی از لحاظ گلزنی نخواهیم داشت. ما تیمی هستیم که شکست‌دادن‌مان کار سختی خواهد بود».



14:26 - رکورد استثنایی مودریچ. لوکا مودریچ به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در 3 دهه مختلف در یورو و جام جهانی بازی کرده است. کریستیانو رونالدو هم روز پنجشنبه در این رکورد با مودریچ شریک خواهد شد.



14:17 - نیمه اول تقابل کرواسی و مراکش برنده نداشت. تیم‌های ملی کرواسی و مراکش از ساعت 13:30 در اولین مسابقه روز چهارم جام جهانی 2022 قطر به مصاف هم رفتند که در پایان یک نیمه کم افت‌وخیز 2 تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.


14:04 - رکورد باورنکردنی آرژانتینی‌ها! تیم ملی آرژانتین در 6 بازی اخیر خود در جام جهانی (از سال 2014 تا سال 2022) تنها یک پیروزی به دست آورده و یک تساوی و 4 شکست در کارنامه آلبی سلسته به چشم می‌خورد.



13:58 - گواردیولا در برزیل؟ منتفی شد. پپ گواردیولا که شایعاتی درباره احتمال همکاری‌اش با تیم ملی برزیل بعد از اتمام مسابقات جام جهانی 2022 قطر مطرح شده بود، قراردادش را با منچسترسیتی تا سال 2025 تمدید کرد.



13:51 - داور آرژانتینی برای اولین دیدار روز چهارم. فرناندو راپالینی از کشور آرژانتین مسئولیت قضاوت مصاف تیم‌های ملی کرواسی و مراکش را در مسابقه امروز برعهده دارد.


13:45 - تصویر ویژه ثبت شده از لوکا مودریچ در ورزشگاه البیت.



13:34 - لوکیتا، چهره ویژه بازی مراکش و کرواسی. لوکا مودریچ کاپیتان باتجربه تیم ملی کرواسی بعد از تجربه نایب‌قهرمانی جام جهانی در دوره قبلی، در اندیشه کسب یک موفقیت دیگر همراه تیم ملی کرواسی در جام جهانی است.



13:30 - آغاز اولین مسابقه روز چهارم جام جهانی 2022 قطر میان تیم‌های ملی کرواسی و مراکش


13:22 - نمایی از حضور تماشاگران مراکش در ورزشگاه البیت



13:14 - بیرانوند می‌خواهد مقابل ولز بازی کند! حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان که روز گذشته در اردوی تیم ملی حضور داشت، امروز در تهران درباره آخرین شرایط علیرضا بیرانوند گفت: «دیروز بیرانوند اذعان می‌کرد که اگر کادر فنی به من اجازه بدهد مقابل ولز بازی می‌کنم. به هر حال تصمیم نهایی با کادر فنی و سرمربی محترم تیم است».



13:07 - ایرانی‌ها با پیراهن سفید مقابل ولز. طبق اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال ایران در مصاف روز جمعه 4 آذرماه مقابل تیم ملی ولز با پیراهن سفید به میدان خواهد رفت. 


13:03 - این‌جا جام جهانی است، نه پلی‌استیشن! کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به انتقادها از تیمش گفت: «کسانی که فکر می‌کنند بازی در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ دنیا مثل انگلیس، آرژانتین و تیم‌های دیگر آسان است یا بازی فوتبال در جام جهانی مثل پلی‌استیشن است. آن‌ها باید بدانند مسئولیت بزرگی روی گردن ما هست».


12:59 - ستاره بایرن مونیخ به بازی اول نمی‌رسد. لروی سانه به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی آلمان در مسابقه امروز مقابل تیم ملی ژاپن نیست.



12:55 - نمایی از رختکن تیم‌های ملی کرواسی و مراکش پیش از آغاز اولین مسابقه روز چهارم جام جهانی 2022 قطر




12:52بازی کردند، لذت بردند، پیروز شدند. واکنش جالب روزنامه الریاضیه عربستان به پیروزی تیم ملی عربستان در مصاف مقابل تیم ملی آرژانتین.



12:48رکورد بی‌سابقه در ادوار جام جهانی! در 8 بازی انجام شده در جام جهانی 2022 قطر، مجموعا 90 دقیقه وقت اضافه محاسبه شده است.



12:45بیرانوند، غایب بزرگ ایران مقابل ولز؟ با وجود گذشت 3 روز از مصاف تیم‌های ملی ایران و انگلیس، همچنان علیرضا بیرانوند قادر به حضور در تمرینات تیم ملی نیست و به نظر می‌رسد او در دیدار مقابل تیم ملی ولز نتواند برای ایران به میدان برود.



12:41 - تازه‌ترین مصدوم جام جهانی از سنگال! با اعلام رسانه تیم ملی سنگال، شیخو کویاته هافبک با تجربه این تیم به دلیل آسیب جدی از ناحیه ماهیچه ران پای راست ادامه جام جهانی را از دست داد.



12:38 - با حضور کاپیتان پاری‌سن‌ژرمن. ترکیب تیم ملی مراکش برای دیدار مقابل تیم ملی کرواسی



12:36 - آغاز آخرین جام جهانی برای کاپیتان مودریچ. ترکیب تیم ملی کرواسی برای مصاف با تیم ملی مراکش



12:33 - چهارمین مصدوم فرانسوی‌ها! با اعلام رسمی تیم ملی فرانسه، لوکاس هرناندز به علت پارگی رباط صلیبی در جریان بازی شب گذشته برابر استرالیا ادامه جام جهانی 2022 و همچنین، فصل 23-2022 را از دست داد. از زمان انتشار فهرست نهایی، هرناندز چهارمین بازیکنی است که به علت مصدومیت، از اردوی فرانسه جدا می‌شود.



12:30 - برنامه مسابقات روز چهارم جام جهانی 2022 قطر




12:28 - ورود قهرمانان به قطر 2022. آلمان و اسپانیا به عنوان قهرمانان جام جهانی 2014 و 2010 امروز اولین مسابقه خود در جام جهانی 2022 را انجام خواهند داد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری