football360 logo

تغییرات احتمالی تیم ملی مقابل ولز؛ رونمایی از امیر و سردار

03 آذر 1401 ساعت 10:00112 نظر
کارلوس کی‌روش برای رویارویی با ولز، احتمالا به ترکیب بازی‌های دوستانه برخواهد گشت.

به گزارش فوتبال 360، ترکیب اصلی ایران در بازی اول جام جهانی مقابل انگلیس، پر از غافلگیری‌های بزرگ بود. کارلوس کی‌روش، بعضی بازیکنانی که خودش در بازی‌های دوستانه قبلی استفاده کرده بود را روی نیمکت گذاشت و چهره‌هایی متفاوت را در ترکیب اصلی قرار داد. تغییرات او، موفق نبودند و مجبور شد بین دو نیمه، سه تعویض انجام دهد. بازی با ولز، برای ایران بازی مرگ و زندگی است و احتمالا، کی‌روش تغییرات زیادی نسبت به بازی اول با انگلیس ایجاد خواهد کرد. تغییراتی که قرار است، رویای تیم ملی برای صعود را زنده نگه دارند.

نوبت امیر؟

علیرضا بیرانوند، برای بازی با ولز وضعیت نامشخصی دارد و مصدومیت او، بزرگترین نگرانی کادرفنی ایران محسوب می‌شود. بیرانوند مراحل درمانی را پشت سر گذاشته اما هنوز معلوم نیست که بتواند تا روز جمعه، شرایط بازی پیدا کند. در صورتی که بیرانوند به این بازی نرسد، احتمالا امیر عابدزاده دروازه‌بان ایران مقابل ولز خواهد بود. کارلوس کی‌روش در بازی با انگلیس، پس از مصدومیت بیرانوند به حسین حسینی اعتماد کرد و او نتوانست عملکرد چندان خوبی از خود به نمایش بگذارد. خوردن 6 گل از 7 شوت داخل چارچوب انگلیس، آمار ضعیفی برای حسینی محسوب می‌شود. همین موضوع هم باعث شده شانس بازی عابدزاده از حسینی مقابل ولز بیشتر باشد. عابدزاده در بازی‌های انتخابی جام جهانی مقطعی دروازه‌بان اصلی ایران هم شد اما اشتباه او مقابل کره جنوبی، باعث شد دوباره از ترکیب تیم ملی دور شود.

بازگشت کنعانی‌زادگان

زوج دفاعی تیم ملی مقابل انگلیس، یکی از سورپرایزهای کارلوس کی‌روش بود. کی‌روش همیشه از محمدحسین کنعانی‌زادگان، به عنوان مدافع اصلی استفاده می‌کرد و مقابل انگلیس او را روی نیمکت گذاشت. تغییری که جواب نداد و کی‌روش، بین دو نیمه کنعانی‌زادگان را وارد زمین کرد. بازی با ولز، احتمالا کنعانی‌زادگان به ترکیب اصلی برمی‌گردد. در سمت چپ هم شاید احسان حاج‌صفی، از ابتدا به عنوان مدافع چپ بازی کند. نقشی که در 20 دقیقه پایانی بازی با انگلیس داشت. با حضور احتمالی آزمون در ترکیب اصلی، نیازی به انتقال حاج‌صفی به پست وینگر نخواهد بود.

خداحافظی با چشمی و کریمی

حضور روزبه و چشمی و علی کریمی در لیست کارلوس کی‌روش برای جام جهانی، با توجه به علاقه او به این بازیکنان چندان غافلگیر کننده نبود. با این حال، کسی توقع نداشت آن‌ها را در ترکیب اصلی ایران مقابل انگلیس ببیند. هر دو بازیکن، نمایش بسیار ضعیفی داشتند و رد پای چشمی، روی دو گل انگلیس در نیمه اول دیده می‌شد. کی‌روش بین دو نیمه، هر دوی آن‌ها را بیرون کشید و ایران در نیمه دوم توانست نمایش نسبتا بهتری داشته باشد. بعید است کی‌روش تصمیم عجیب بازی اول را، در بازی دوم هم تکرار کند و سعید عزت‌اللهی، از ابتدا در پست تخصصی خود قرار می‌گیرد. وحید امیری هم شانس بازی در ترکیب اصلی ایران را دارد. امیری که جام جهانی 2018 بازی‌های خوبی برای ایران به نمایش گذاشت، مقابل انگلیس فرصت بازی پیدا نکرد.

رونمایی از مثلث طلایی

مصدومیت سردار آزمون در بایرلورکوزن، ضربه بزرگی به تیم ملی ایران زد. سردار 50 روز پیش از شروع جام جهانی، در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفت و بازی با انگلیس هم، نتوانست یکی از بازیکنان اصلی ایران باشد. او در بازی با ولز، احتمالا به شرایط مسابقه می‌رسد و در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. کارلوس کی‌روش، فرصت دارد تا در دو بازی باقی مانده از مثلث طلایی علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله استفاده کند. مثلث مرگباری که با گل‌های‌شان، نقشی اساسی در صعود ایران به جام جهانی قطر داشتند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری