football360 logo

سوئیس یک – کامرون صفر؛ 3 امتیاز شیرین برای مردان سرزمین شکلات

03 آذر 1401 ساعت 16:00
سوئیس که با حذف ایتالیا به جام جهانی رسیده بود اولین دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشت.

به گزارش فوتبال 360، جام بیست و دوم با دیدار سوئیس و کامرون رسما وارد پنجمین روز خود شد. 2 تیم از ساعت 13:30 در ورزشگاه الجنوب و با قضاوت «فاکوندو تیو»ی آرژانتینی برگزارکننده اولین دیدار گروه هفتم این رقابت‌ها بودند. سوئیسی‌ها که پنجمین جام جهانی متوالی خود را تجربه می‌کنند در رقابتی نفسگیر علاوه بر ثبت رکورد شکست ناپذیری در مرحله مقدماتی، موفق به حذف ایتالیا و صعود مستقیم به این رقابته‌ا شدند. کامرون نیز در رقابتی نزدیک و به لطف گل زده در دیدار انتخابی جام جهانی مقابل یاران ریاض محرز در تیم الجزایر جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد. ریگوبرت سانگ سرمربی شیرهای رام نشدنی که رکوردار بیشترین بازی ملی کشورش را  در کارنامه دارد، برخلاف دوران بازی خود ستاره‌ای چون ساموئل اتوئو یا پاتریک امبوما را در ترکیب خود نمی‌بیند اما با فرم خوب این فصل چوپو موتینگ و حضور سنگربان مطمئنی چون آندره اونانا با رویای حضور در مراحل حذفی راهی قطر شده است. مورات یاکین سرمربی سوییس علاوه بر یان زومر به لطف فرم فوق‌العاده  2 تیم آرسنال و منچسترسیتی 2 ستاره خود یعنی گرانیت ژاکا و مانوئل آکانجی را در بهترین شرایط ممکن برای این رقابت‌ها در اختیار دارد.

دو تیم با ترکیب ابتدایی زیر راهی میدان شدند:

سوئیس (1-3-2-4):

یان زومر، مانوئل آکانجی، نیکو الودی، سیلوان ویدمر، ریکاردو رودریگس، رمو فرولر، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری، روبن وارگاس، جبرئیل سو، بریل امبولو 

سرمربی: مورات یاکین 

کامرون (3-3-4):

آندره اونانا، ژان چارلز کاستلتو، نیکلاس انکولو، کولینز فای، نوهو تولو ، ساموئل گوئت، مارتین هونگلا، آندره زامبو آنگیسا، برایان امبئومو، کارل توکو اکامبی و اریک ماکسیم چوپو موتینگ

سرمربی: ریگوبرت سانگ

نیمه اول؛ سرعتی، جذاب، بدون گل

کامرون بازی را بهتر از رقیب اروپایی خود آغاز کرد و خیلی زود با نفوذ امبئومو از سمت چپ در آستانه به ثمر رساندن اولین گل بازی بود که با مهار خوب یان زومر موقعیت از دست رفت و چوپو موتینگ هم در برگشت توپ را به بالای دروازه فرستاد.

2 تیم در طول نیم اول بازی فیزیکی و درگیرانه‌ای داشتند و کامرونی‌ها چشم به ضدحملات بازیکنان سرعتی خود دوخته بودند. سوئیس اما با وجود بازی بهتر و مالکیت بیش‌تر بازی توسط هافبک‌های باتجربه خود موفق به خلق موقعیت‌های گل زیادی نشد و بهترین شانس آنها در نیمه اول ضربه سر مانوئل آکانجی روی ارسال کرنر وارگاس بود که پس از برخورد به زمین با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم؛ افت بازی، شکستن طلسم دروازه‌ها 

سوئیسی‌ها مزد بازی هوشمندانه‌تر خود را خیلی زود در نیمه دوم گرفتند و در یک انتقال سریع بازی به سمت راست، ژردان شکیری با یک پاس عرضی به مرکز محوطه جریمه توپ را به امبولو رساند و مهاجم موناکو با یک ضربه بغل پا اولین گل سوئیس را به نام خود به ثبت رساند.

 در دقیقه 66 باز هم در یک موقعیت مشابه گل، حرکت سوئیسی‌ها از سمت راست به پاس به درون محوطه جریمه منجر شد اما این بار اونانا با یک واکنش فوق‌العاده مانع از گلزنی وارگاس شد.

 در دقیقه 94 صفروویچ مهاجم سرشناس سوئیس با یک حرکت بدن مدافع کنار خود را به راحتی جا گذاشت با حرکت در عرض در موقعیتی تک به تک با اونانا قرار گرفت اما در آخرین لحظه کاستلتو با تکل به موقع خود مانع از سنگین‌تر شدن شکست تیمش شد.

هشتمین باخت متوالی

کامرون پس از دریافت گل کنترل بازی را در دست گرفت اما ضعف و ناتوانی هافبک‌های این تیم در انتقال توپ و خلق موقعیت گلزنی کاملا مشهود بود. این هشتمین باخت متوالی کامرون در بازی‌های جام جهانی بود و آخرین پیروزی آن‌ها در این جام به برد  یک بر صفر این تیم مقابل عربستان در جام جهانی 2002 باز می‌گردد و شاگردان ریگوبرت سانگ فقط یک باخت دیگر تا رکورد 9 شکست متوالی مکزیک فاصله دارند.با این شکست چهارمین تیم آفریقایی جام در پیروزی در دور اول این دوره از رقابت‌ها ناکام ماند و با این روند احتمال برآورده شدن آرزوی ساموئل اتوئو برای بازی 2 تیم آفریقایی در فینال این جام بیش از پیش به صفر نزدیک شد.

کامرون در دیدار بعدی خود روز دوشنبه هفته آتی از ساعت 13:30 به مصاف صربستان خواهد رفت و سوئیس با روحیه‌ای مضاعف از ساعت 19:30 همین روز مقابل برزیل قدرتمند قرار می‌گیرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری