football360 logo

تغییر سیستم ولز؛ ورود قطعی مهاجم 196 سانتی‌متری و احتمالا یک لیورپولی

03 آذر 1401 ساعت 11:5225 نظر
تیم فوتبال ولز برای دیدار با ایران آرایش خود را تغییر خواهد داد و کیفر مور به ترکیب اصلی می‌آید تا تعداد مهاجمان از 2 به 3 برسد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست سنگین 6 بر 2 مقابل انگلیس باید در دومین گام روز جمعه از ساعت 13:30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن علیِ شهر الریان روبروی تیم ملی ولز قرار بگیرد. شاگردان رابرت پیج در هفته‌ نخست مقابل آمریکا به نتیجه‌ مساوی 1-1 دست یافتند و آمار بدون باخت ولز در دور گروهی جام‌های جهانی را حفظ کردند.

اژدهای سرخ‌ مقابل ایالات متحده، دو نیمه‌ی متفاوت را پشت سر گذاشت. آن‌ها در 45 دقیقه‌ نخست کاملا تحت تاثیر حریف بودند و یک‌بار هم دروازه‌شان باز شد. با آغاز نیمه‌ی دوم و ورود کیفر مور، روند بازی تغییر کرد. ولز با استفاده از وینگ‌بک‌های رونده‌اش توپ‌های زیادی را روی دروازه آمریکا ارسال کرد و نهایتا توسط گرث بیل از روی نقطه‌ی پنالتی به گل تساوی دست یافت. با این وجود مصدومیت هری ویلسون و نتان آمپادو در اوقات تلف شده کام سرخ‌پوشان را تلخ کرد.

برای دیدار با ایران قرار است تغییراتی را در ترکیب ولز ببینیم؛ آن‌ها به احتمال فراوان آرایش خود را از 2-5-3 به 3-4-3 تغییر خواهند داد و بین یک تا سه تغییر نفری در ترکیب این تیم به‌وجود می‌آید.

دروازه‌بان 35 ساله  درون دروازه می‌ماند

وین هنسی در دیدار نخست مقابل آمریکا یک گل خورد اما تقصیری روی ضربه‌ی دقیق تیموتی وه‌آه نداشت. یک واکنش جالب توجه هم از دروازه‌بان 35 ساله‌ تیم ناتینگهام فارست دیدیم و او همچنان بدون مشکل خاصی در درون دروازه‌ تیمش باقی می‌ماند.

مدافعان بدون تغییر

ولز بازهم با 3 مدافع به میدان می‌رود و ترکیب بن دیویس، کریس مفام و جو رودون بدون مشکل به کارشان ادامه خواهند داد. دیویس در دیدار با آمریکا می‌توانست گلزنی هم بکند اما واکنش مت ترنر مانع از گلزنی مدافع تاتنهام شد. مفام و رودون هم عملکرد بدی نداشتند و جایگاه‌شان در خطر نخواهد بود.

وینگ‌بک‌ها ادامه می‌دهند

وینگ‌بک‌ها در ترکیب ولز عناصر بسیار مهمی هستند. نکو ویلیامز کاملا برای فوتبال‌دوستان و دنبال‌کنندگان لیگ برتر انگلیس چهره‌ای نام‌آشناست. او با فرارهای فوق‌العاده و ارسال‌های خطرناکش مهره‌ای مهم برای پیج خواهد بود. در سمت راست هم کانر رابرتس، بازیکن برنلی به حضور در ترکیب اصلی ادامه خواهد داد.

هافبک‌های میانی تغییر می‌کنند؟

اتان آمپادو، آرون رمزی و هری ویلسون، سه هافبک میانی ولز در دیدار برابر آمریکا بودند. 2 بازیکن به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کردند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مصدومیت هر 2 بازیکن جدی نیست و اگر اصراری بر حضورشان باشد می‌توانند برای اژدها مقابل ایران به میدان بروند؛ مگر اینکه پیج نخواهد روی آن‌ها ریسک کند و در نظر داشته باشد تا این 2 بازیکن را بدون مشکل برابر انگلیس داشته باشد.

یکی از این سه بازیکن خواه ناخواه زمین را ترک می‌کند و جای خود را به یک مهاجم می‌دهد که در ادامه راجع‌به آن بازیکن صحبت می‌کنیم. هری ویلسون بازیکنی است که به احتمال زیاد به نیمکت خواهد رفت. آمپادو و رمزی هم 2 گزینه آلترناتیو دارند. جو مورل، همان بازیکنی که در لحظات پایانی بازی برابر یانکی‌ها به جای آمپادو آمد ممکن است جای هافبک اسپتزیا را در بازی روز جمعه بگیرد. 

دیگر تغییر، احتمال بازگشت جو آلن به ترکیب اصلی است. بازیکن 32 ساله و باتجربه‌ی ولز که سابقه‌ی بازی برای لیورپول را در کارنامه‌ی خود دارد، به تازگی مصدومیت‌اش به صورت کامل برطرف شده و در تمرینات گروهی شرکت کرده است. ممکن است آلن به جای آمپادو و یا رمزی از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد که احتمال وقوع آن پایین است. پس با این اوصاف ممکن است در میانه‌ی میدان شاهد یک یا 2 تغییر باشیم.

مهاجم 196 سانتی‌متری وارد می‌شود

کیفر مور بعد از نمایش قابل قبول در نیمه‌ی دوم دیدار برابر آمریکا طبق گمانه‌زنی سایت‌های مختلف به ترکیب اصلی اضافه خواهد شد و تعداد مهاجمان ولز را از 2 به 3 می‌رساند. مورِ 196 سانتی‌متری که توانایی زیادی در زدن ضربات سر دارد، در مرکز خط حمله قرار خواهد گرفت. گرث بیل، جایگاهی بدون رقیب در ترکیب اصلی ولز دارد و نقش مهاجم سمت راست را ایفا می‌کند. در سمت چپ هم دنیل جیمز ایفای نقش خواهد کرد. بازیکن 25 ساله‌ی فولام یک گزینه‌ی آلترناتیو هم دارد؛ برنان جانسون 21 ساله، بازیکنی است که احتمالا به عنوان بازیکن تعویضی در نیمه‌ دوم به زمین می‌آید و گزینه‌ای مهم در پست وینگر چپ خواهد بود.

وین هنسی، کریس مفام، جو رودون، بن دیویس، کانر رابرتس، آرون رمزی، نتان آمپادو، نکو ویلیامز، دنیل جیمز، گرث بیل و کیفر مور احتمالا 11 بازیکن ولز در بازی روز جمعه مقابل ایران خواهند بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری