football360 logo

حسرت به دل‌های جام؛ ستارگان مقدماتی

06 آذر 1401 ساعت 10:2220 نظر
«وحید امیری» و «شجاع‌خلیل‌زاده» شاید بیش از بقیه بازیکنان، بازی نکردنشان در 2 بازی گذشته تعجب‌برانگیز باشد.

به گزارش فوتبال 360، 20 بازیکن در 2 بازی. این تعداد بازیکنی است که کی‌روش در بازی مقابل انگلیس و ولز از آنها استفاده کرد. تعدادی که عجیب است و بالا رفتن آن به ترکیب اشتباه بازی اول مقابل انگلیس و جبران آن در بازی دوم مقابل ولز برمی‌گردد. با این حال عجیب است که در میان این 20 بازیکن نام بازیکنانی که پیش‌بینی می‌شد حتی در ترکیب اصلی تیم ملی در قطر حضور داشته باشند دیده نمی‌شود. وحید امیری و شجاع خلیل‌زاده را می‌توان 2 بازیکنی دانست که حضور نداشتن نامشان در میان این 20 نفر از عجایب است و البته به این لیست می‌توان نام سامان قدوس را هم اضافه کرد.

شجاع خلیل‌زاده و زوجی که با محمدحسین کنعانی‌زادگان تشکیل داد ستاره ایران در مقدماتی جام‌جهانی بود. البته همان زمان هم این انتقاد شنیده می‌شد که این زوج در بازی‌های بزرگ‌تر نمی‌توانند مانند بازی‌های آسیایی موفق باشند و احتمال اشتباه آن‌ها بسیار بالاست. با این که این انتقاد درست بود اما در بازی انگلیس، حضور روزبه چشمی که بیش از این دو مدافع احتمال خطا در پست غیرتخصصی‌اش داشت باعث شد تا بازی نکردن شجاع خلیل‌زاده بیش از همیشه به چشم بیاید. خلیل‌زاده هیچ وقت بازیکن محبوب کی‌روش نبوده و حتی پیش‌بینی می‌شد که با تغییرات نیمکت نام او در میان خط‌خورده‌ها دیده شود. با این حال این بازیکن مسافر جام‌جهانی شد اما فعلا از بازی کردن خبری نیست. 

وحید امیری بازیکن مورد علاقه کی‌روش که کادرپزشکی تمام تلاشش را برای رساندن او به این رقابت‌ها انجام داده بود تا الان یک دقیقه بازی هم به نامش ثبت نشده است. بازیکنی که امیدوار است آخرین جام‌جهانی‌اش را بتواند در بازی با مقابل آمریکا تجربه کند. احتمالا انتخاب‌های دفاعی‌تر برای پست دفاع چپ و ترافیک بازیکنان آماده در خط جلوتر مانع از این شده که کی‌روش بتواند به بازیکن محبوبش میدان بدهد. شاید هم بحث مصدومیت جدی‌تر از آنی است که سرمربی تیم ملی فکرش را می‌کرده است. 

سامان قدوس بازیکنی است که اگرچه حضور نداشتن او در ترکیب اصلی خیلی عجیب نبود اما انتظار می‌رفت که دقایقی به عنوان بازیکن تعویضی به خصوص در بازی مقابل ولز به میدان بیاید. او اما تا الان اجازه حضور پیدا نکرده است. 

ابوالفضل جلالی که جوان‌ترین بازیکن ایران است، پیام نیازمند و امیرعابدزاده هم دیگر بازیکنانی هستند که احتمال می‌رود بدون بازی کردن دوحه را به مقصد تهران ترک کنند. 

این بازیکنان البته با وجود حضور نداشتن در ترکیب تیم ملی اما در شادی گل استثنایی بعد از برد مقابل ولز همه در میدان حضور داشتند و در کنار یکدیگر صحنه‌هایی به یادماندنی برای فوتبال ایران خلق کردند. 
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری