football360 logo

تساوی بدون گل آمریکا و انگلیس به سود ایران؛ نبرد بزرگ برنده نداشت

05 آذر 1401 ساعت 02:0471 نظر
دیدار حساس 2 تیم انگلیس و آمریکا با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، 2 تیم آمریکا و انگلیس در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز، برگزارکننده آخرین دیدار روز ششم جام بیست و دوم بودند. این بازی از ساعت 22:30 در ورزشگاه البیت و با قضاوت آقای ژسوس والنزوئلا ونزوئلایی آغاز شد.

 تقابل‌های قبلی

با وجود تحمل 8 شکست در مجموع 11 تقابل آمریکا مقابل حریف نامدار خود، اولین بازی تاریخ 2 تیم در جام جهانی 1950 برگزار شد و تیم ملی آمریکا در حالی با نتیجه یک بر صفر در این دیدار به پیروزی رسید که برخی از بازیکنان این تیم فوتبالیست حرفه‌ای نبودند و به کارهایی مانند کار در رستوران، اداره پست و تدریس در مدرسه مشغول بودند! دیگر تقابل این 2 تیم در تاریخ جام‌های جهانی به سال 2010 بازمی‌گردد که در دور گروهی برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. آخرین بازی 2 تیم در سال 2018 در دیداری دوستانه با نتیجه 3 بر صفر به سود انگلیس رقم خورد و آخرین پیروزی آمریکا به دیداری دوستانه در سال 1993 بازمی‌گردد.

آمار بازی

رحیم استرلینگ با حضور در این دیدار، برای بیست و یکمین بار پیراهن سه شیر را در رقابتهای بزرگ (جام جهانی و یورو) به تن کرد و موفق به دستیابی به رکورد وین رونی و استیون جرارد شد و تنها یک بازی با رکورد 22 بازی اشلی کول فاصله دارد.

آمریکا در تمامی 18 دیدار قبلی خود در جامهای جهانی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده است و نکته جالب این که آخرین کلین شیت آن‌ها در این مسابقات به بازی یک بر صفر سال 1950 مقابل انگلیس بازمی‌گردد.

آمریکا:مت ترنر، سرجینیو دست، واکر زیمرمن، تیم ریم، آنتونی رابینسون، وستون مک‌کنی، تیلور آدامز، یونس موسی، تیموتی وه‌آ، حاجی رایت، کریستین پولیشیچ

سرمربی: گرگ برهالتر

انگلیس: جوردن پیکفورد، لوک شاو، هری مگوایر، جان استونز، کیرن تریپیر، جود بلینگهام، دکلان رایس، رحیم استرلینگ، میسون مونت، بوکایو ساکا، هری کین

سرمربی: گرت ساوت‌گیت

در انتظار گلی که به ثمر نرسید

بازی مطابق انتظار با مالکیت و تسلط انگلیس بر بازی آغاز شد و در دقیقه 9 حرکت انفجاری بلینگام در زمین آمریکا با یک پاس به جناح راست به ساکا رسید و پاس کات بک او به کین اولین موقعیت جدی بازی را ساخت اما قرارگیری زیمرمن در مقابل شوت کین مانع از فروپاشی زود هنگام دروازه یانکی‌ها شد.

بالاخره در دقیقه 16 اولین فرصت آمریکا بر روی دروازه انگلیس با ارسال مک‌کنی ساخته شد که ضربه سر رایت که تحت فشار مدافع مستقیم خود بود از کنار دروازه به بیرون رفت.

پس از افت نسبی بازی و رد و بدل شدن توپ در میانه میدان در دقیقه 25 آمریکایی‌ها با ارسال کوتاه وه‌آ از سمت راست به موقعیت خوبی رسیدند که ضربه بی دقت مک‌کنی در شرایطی که کسی مزاحم او نبود با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

 جدی‌ترین موقعیت بازی در نیمه اول در دقیقه 32 با حرکت مک‌کنی از سمت راست و ارسال او به پشت محوطه جریمه برای موسی آغاز شد. پاس موسی به پولیشیچ در جناح چپ با شوت زیبای پای چپ ستاره آمریکا همراه شد که با خوش‌شانسی پیکفورد توپ به تیر افقی دروازه او اصابت کرد.

حرکت تیمی هماهنگ و تمرین شده بازیکنان انگلیس در دقیقه 45 توپ را با 2 پاس سریع در پشت محوطه جریمه و در موقعیتی عالی برای شوتزنی در مقابل پای مونت قرار داد که شوت زمینی او با واکنش ترنر همراه شد. این آخرین شوت بازی در نیمه اول بود و در کمال تعجب بازی در نیمه اول با تنها یک دقیقه وقت اضافی به پایان رسید.

15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم با بازی بهتر آمریکا و فشار نسبی این تیم آغاز شد. یانکی‌ها با حرکت‌های متعدد از کناره‌ها صاحب پنج کرنر متوالی در 10  دقیقه شدند که هر 5 ارسال پولیشیچ بر روی دروازه انگلیس برای آن‌ها بی‌ثمر بود. بازی نه چندان خوب شاگردان ساوتگیت او را مجبور به 2 تعویض همزمان در دقیقه 68 کرد تا با حضور هندرسون و گریلیش به جای بلینگام و استرلینگ تاکتیک‌های سرمربی برای رسیدن به گل دچار تغییر شود. مک‌کنی و دست 2 بازیکن تعویضی آمریکا در دقیقه 78 بودند که این کار ظاهرا به مذاق مدافع راست آمریکا خوش نیامد و دوربین‌ها تصویر اعتراض او به این تعویض را به تصویر کشیدند. بازی محتاطانه 2 تیم و ریسک نکردن برای بازی هجومی و ایجاد موقعیت جدی تا دقایق پایانی، این حس را به تماشاگران منتقل می‌کرد که 2 تیم از نتیجه به دست آمده راضی بوده و به دنبال تعیین سرنوشت خود در دیدار پایانی هستند.

در دقیقه 91 کرنر ارسالی شاو از سمت راست روی سر مگوایر فرود آمد که ضربه سر مدافع پیش تاخته انگلیس پس از برخورد به زمین به راحتی در دستان ترنر قرار گرفت. در دقیقه پایانی از 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم انگلیس صاحب یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ محوطه جریمه آمریکا شد که ارسال شاو این بار با ضربه سر کین به فضای بالای دروازه همراه بود.

بازی آرام و کم‌موقعیت 2 تیم در نیمه دوم با تنها 4 شوت در چارچوب از مجموع 18 شوت 2 تیم همراه بود و تساوی نتیجه عادلانه‌ای برای این بازی به نظر می‌رسید.

انگلیس با این تساوی با 4 امتیاز در صدر جدول باقی ماند و آمریکا 2 امتیازی پس از ایران در رتبه سوم قرار گرفت تا دیدار حساس ایران و آمریکا سرنوشت این گروه را رقم بزند. بازی‌های دور آخر این گروه روز سه‌شنبه 8 آذر ساعت 22:30 و به صورت همزمان برگزار خواهد شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری