football360 logo

«کی‌روش» پاسخ حمله تند «کلینزمن» را داد؛ اظهاراتت مایه ننگ است!

06 آذر 1401 ساعت 10:4990 نظر
سرمربی سابق تیم ملی آمریکا در گفت‌وگویی جنجالی، اظهارات تندی را علیه بازیکنان تیم ملی و البته مردم ایران به زبان آورده بود که صحبت‌های او با واکنش کارلوس کی‌روش همراه شد.

به گزارش فوتبال 360، یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم ملی آمریکا به عنوان کارشناس دیدار تیم‌های ایران-ولز در شبکه بی‌بی‌سی اسپورت حضور پیدا کرد و در جریان صحبت‌هایش موضع‌گیری عجیبی علیه بازیکنان تیم ملی ایران داشت. کلینزمن با اشاره به رفتار بازیکنان ایران در قبال تیم داوری در مسابقه با ولز گفت: «داور را فریب می‌دادند و نیمکت آن‌ها مدام شلوغ می‌کرد و کنار زمین به خط نگهدار یا داور چهارم شکایت می‌کردند».

کلینزمن با مورد خطاب قرار دادن کارلوس کی‌روش اظهارات تندی را علیه او هم مطرح کرد و گفت: «آن‌ها برای همین مسئله با کارلوس کی‌روش همکاری دارند. او برای تیم ملی ایران مناسب است؛ او در آمریکای‌جنوبی نتوانست کاری کند، با کلمبیا نتوانست صعود کند و مصر را هم به جام جهانی نرساند و دقیقا قبل از جام جهانی به ایران برگشت و کشوری را هدایت کرد که مدت زیادی مربی آن بوده است. این تصادفی نیست و از روی عمد است. این بخشی از فرهنگ و بازی آن‌هاست».

سرمربی پیشین تیم ملی آمریکا در ادامه اظهاراتی جنجالی، بازیکنان ایران را متهم به ایجاد درگیری در کنار زمین با داور مسابقه کرد و گفت: «آن‌ها با رفتارهای خود داور را فریب می‌دادند. داور چهارم بعد از این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخوردهای کوچکی با آن‌ها داشت که ما حتی نمی‌دیدیم. این بخشی از فرهنگ آن‌هاست؛ کاری می‌کنند که تمرکزت را از دست بدهی و ندانی چه چیزی برایت مهم است!»

از تو دعوت می‌کنم به اردوی‌مان بیایی تا از فرهنگ تیم‌مان یاد بگیری!

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران ساعتی بعد از اظهارات جنجالی یورگن کلینزمن، پاسخ صحبت‌های سرمربی سابق تیم ملی آمریکا را در آستانه تقابل حساس تیم‌های ملی ایران-آمریکا داد و در پستی اینستاگرامی خطاب به کلینزمن نوشت: «مهم نیست که چقدر می‌توانیم به آن‌چه در زمین فوتبال انجام داده‌ای احترام بگذاریم، آن اظهارات درباره فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنانم مایه ننگ فوتبال است».

کی‌روش در ادامه با دعوت کنایه‌آمیز از کلینزمن در پست اینستاگرامی خود گفته است: «با این حال، مایلیم شما را به عنوان مهمان دعوت کنیم تا به اردوی تیم ملی ما بیایید، با بازیکنان ایران معاشرت کنید و از آنها در مورد کشور، مردم ایران، شاعران و هنر، جبر و هزاران سال فرهنگ یاد بگیرید و همچنین از بازیکنانمان بشنوید که چقدر فوتبال را دوست دارند و به آن احترام می‌گذارند. عدم حمایت شما به عنوان یک فرد آمریکایی/آلمانی، قابل درک است».

لطفا از سمت‌تان در فیفا استعفا دهید

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه جوابیه‌اش به اظهارات یورگن کلینزمن گفته است: «علی‌رغم اظهارات توهین‌آمیز شما که تلاش می‌کند تلاش‌ها، فداکاری‌ها و مهارت‌های ما را تضعیف کند، به شما قول می‌دهیم که در مورد فرهنگ، ریشه و پیشینه‌تان قضاوتی نخواهیم کرد و همیشه از حضور شما در جمع خانواده‌مان استقبال می‌کنیم».

کارلوس کی‌روش با مطرح کردن موضوع استعفای کلینزمن از عضویت در گروه مطالعات فنی فیفا گفت: «ضمنا، ما به دقت دنبال می‌کنیم که تصمیم فیفا در مورد موقعیت شما به عنوان عضو گروه مطالعات فنی قطر 2022 چه خواهد بود، زیرا بدیهی است که از شما انتظار داریم قبل از بازدید از کمپ ما، استعفا دهید».

او باید عذرخواهی کند و استعفا بدهد

فدراسیون فوتبال ایران هم بعد از پست اینستاگرامی یورگن کلینزمن با انتشار بیانیه‌ای اظهارات او را محکوم و خواستار عذرخواهی و استعفایش از گروه مطالعات فنی فیفا شد. در بیانیه فدراسیون فوتبال آمده است: «آقای کلینزمن، عضو گروه مطالعات فنی فیفا، گفته است که در بازی ایران و ولز، بازیکنان تیم ملی و کادرفنی «روی داور کار کردند» و «این تصادفی نیست، این بخشی از فرهنگ آن‌هاست که چگونه بازی می‌کنند». فدراسیون فوتبال ایران پیش از این خواستار شفاف‌سازی فوری فیفا در این مورد شده و خواستار عذرخواهی آقای کلینزمن و استعفا از وظایف خود به عنوان عضو گروه مطالعات فنی فیفا شده است».

مسئولان فدراسیون فوتبال در بیانیه خود به مانند کارلوس کی‌روش از کلینزمن برای حضور در اردوی ایران دعوت به‌عمل آورده‌اند. در ادامه این بیانیه این‌طور نوشته شده: «در همین حال فدراسیون فوتبال ایران از آقای کلینزمن دعوت می‌کند تا از کمپ تیم ملی در دوحه برای یادگیری در مورد فرهنگ غنی ایرانی و ارزش‌های فوتبال و ورزش بازدید کند. از آنجایی که کلینزمن یک آلمانی است، به او قول داده می‌شود که برای شرم‌آورترین قسمت تاریخ جام جهانی، «ننگ گیخون 82»، زمانی که آلمان‌غربی و اتریش نتیجه را رقم زدند، مورد قضاوت قرار نگیرد و او به عنوان یک بازیکن سابق، با شیرجه‌های دراماتیک معروفش قضاوت نخواهد شد».

فدراسیون فوتبال در بخش پایانی بیانیه خود خطاب به سرمربی سابق تیم ملی آمریکا نوشته است: «مطمئناً او به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال برای هیچ موضوع سیاسی و تاریخی دیگری که مربوط به کشورش باشد مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت. در این بازدید، به آقای کلینزمن پیشنهاد می‌شود که 99 دقیقه آخرین بازی ایران مقابل ولز را مرور کند، حتی اگر این بازی قبلاً در سراسر جهان پخش شده باشد و برای بسیاری به عنوان یکی از عادلانه‌ترین و زیباترین بازی‌های تاریخ جام جهانی شناخته می‌شود».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری