football360 logo

کامرون 3 - صربستان 3؛ فرار شیرها از چنگال عقاب

07 آذر 1401 ساعت 16:122 نظر
کامرون و صربستان در دیداری مهیج و جذاب به تساوی 3 بر 3 رسیدند.

به گزارش فوتبال 360 دو تیم کامرون و صربستان برگزار کننده اولین دیدار از روز پایانی دور دوم رقابتهای جام بیست و دوم بودند. 2 تیم از ساعت 13:30 در ورزشگاه الجنوب و با قضاوت محمد  محمد عبدالله حسن محمد اماراتی به مصاف یکدیگر رفتند.

کامرونی‌ها با ارائه یک بازی نه چندان مطلوب در دیدار اول مقابل سوئیس یک بر صفر  مغلوب شدند و صرب‌ها در بازی اول خود در دیداری سخت با 2 گل به برزیل پرستاره باختند. 2 تیم برای زنده نگه داشتن امیدهای صعود خود از این گروه محکوم به پیروزی در این دیدار بودند.

تقابل‌ قبلی

2 تیم پیش از این فقط در یک دیدار دوستانه در سال 2010 به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 4 بر 3  به سود صربستان به پایان رسید.

آمار 

آندره اونانا دروازه‌بان سرشناس تیم ملی کامرون و باشگاه اینتر به دلیل مسائل انضباطی توسط ریگوبرت سانگ از لیست تیم برای  این بازی حساس کنار گذاشته شد.

شیرهای رام نشدنی در 8 دیدار قبلی خود در جامهای جهانی بازنده از زمین خارج شدند و آخرین دیدار بدون شکست آن‌ها در این رقابتها به جام جهانی 2002 و پیروزی یک بر صفر  مقابل عربستان بازمی‌گردد

صربستان پس از فروپاشی یوگسلاوی، چهارمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند که در 10 دیدار قبلی خود در 8 بازی (80 درصد بازی‌ها) شکست خورده و ضمن کسب 2 پیروزی هنوز تساوی در این رقابت‌ها نداشته است.

ترکیب ابتدایی

کامرون (3-3-4): دیویس اِپاسی، نوهو تولو، تیکولاس اِن‌کولو، ژیان چارلز کاستلاتو، کولینز فای، پیره کونده، مارتین هونگلا، آندره آنگیسا، برایان اِمبوو، اریک ماکسیم چوپو موتینگ و کارل توکو اکامبی

سرمربی: ریگوبرت سانگ

صربستان (1-2-4-3): وانجا میلنکوویچ‌ساویچ، نیکولا میلنکوویچ، استرانینجا پاولوویچ، میلوش ولکوویچ، آندریا زیوکوویچ، سرگی میلنکوویچ‌ساویچ، فلیپ کوستیچ، دوشان تادیچ، الکساندر میتروویچ، نمانیا ماکسیموویچ و ساشا لوکیچ

سرمربی: دراگان استویکوویچ

نیمه اول؛ وقت‌های اضافی به کام عقاب‌ها

عقاب‌های اروپا که در دیدار اول خود مقابل برزیل نمایش قابل قبولی ارائه دادند، بازی را بهتر آغاز کردند و کامرونی‌ها را غافلگیر کردند. دقیقه 10 روی یک حرکت ترکیبی توسط میتروویچ و تادیچ، مهاجم صرب در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک سر توپ زیبا مدافع پیش روی خود را محو کرد اما با بد شانسی ضربه پای چپ و کات‌دار او با تیر عمودی دروازه برخورد کرد.

صرب‌ها در ادامه بازی بهتر خود در دقیقه 16 باز هم در آستانه گلزنی قرار گرفتند. مدافین کامرون روی ارسال نه چندان خطرناک از چپ، چندین بار در دفع توپ ناموفق بودند و با اشتباه کاستلتو، توپ در مقابل دروازه روی پای میتروویچ آماده قرار گرفت اما در کمال تعجب میترو با ضربه‌ای بد توپ را به کنار دروازه فرستاد.

اولین فرصت گلزنی کامرون در دقیقه 19 توسط پیر کونده ایجاد شد. هافبک 27 ساله المپیاکوس پس از توپ‌گیری در پشت محوطه جریمه حریف توپ را به گوشه سمت راست محوطه برد و با یک شوت سنگین قصد باز کردن دروازه را داشت که وانجا میلینکوویچ ساویچ توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 28 کامرونی‌ها صاحب یک کرنر از سمت چپ شدند که ارسال تولو به تیر نزیک با ضربه سر ان‌کولو، در تیر دورتر توپ را در مقابل دروازه خالی مقابل پای کاستلتو قرار داد تا این مدافع پیش تاخته برخلاف جریان بازی اولین گل بازی را به ثمر برساند و کامرون را پیش بیندازد.

دقیقه 42 باز هم برخلاف جریان بازی که با حملات صربستان همراه بود، پیر کونده همانند موقعیت قبلی با یک توپ ربایی موفق دیگر باز هم از سمت راست با یک شوت زمینی قصد باز کردن دروازه را داشت که وانجا با دفع توپ، آن را مجدد در مقابل پای کونده انداخت اما ضربه دوم او دقت کافی را نداشت و از کنار دروازه با اختلاف به بیرون رفت.

تلاشهای عقاب‌ها برای گلزنی در نیمه اولی خیلی دیر جواب داد و آن‌ها در اولین دقیقه از وقت‌های تلف شده به گل تساوی رسیدند. ارسال دقیق تادیچ روی ضربه خطایی که در فاصله نسبتا دوری از محوطه جریمه شکل گرفته بود با پرواز بلند پاولوویچ پیش تاخته به اولین گل صربستان در این مسابقه و در این جام منجر شد.

صرب‌ها که با روحیه مضاعف پس از گل به دنبال تمام کردن کار کامرون در همان نیمه نخست بودند، در دقیقه 47 باز هم به گل رسیدند. رد و بدل شدن چند پاس در یک سوم دفاعی کامرون و پاس در عرض زیووکویچ، توپ را با شوت پای چپ سرگی میلینکوویچ ساویچ به تور دروازه کامرون چسباند تا عقاب‌ها مزد بازی برتر خود را با پیروزی در نیمه اول بگیرند.

نیمه دوم؛ بازگشت رویایی کامرون به بازی و جام

تیم بحران‌زده کامرون که با حواشی زیادی پا به این دیدار گذاشته بود در نیمه دوم نیز خیلی زود اسیر بازی منظم و هماهنگ حریف اروپایی خود شد و الکساندرمیترویچ پس از دست دادن دو موقعیت خوب گلزنی اولین گل خود در این جام را در دقیقه 53 به ثمر رساند. حرکت سریع عقاب‌ها از سمت چپ و و چندین پاس در عرض بازیکنان صربستان در محوطه جریمه کامرون تنها با نظاره‌گری آن‌ها همراه بود و در نهایت میتروویچ با یک ضربه بغل پا در مقابل دروازه بدون دروازه‌بان پنجاه و یکمین گل ملی خود را به ثمر رساند.

ریگوبرت سانگ که پس از دریافت گل سوم چیزی برای از دست دادن نداشت در دقیقه 55 وینست ابوبکار مهاجم سرشناس خود را به میدان فرستاد. تنها 9 دقیقه حضور در میدان برای مهاجم شماره 10 شیرهای رام نشدنی کافی بود تا روی یک فرار پشت مدافعین صربستان پس از یک سرتوپ زیبا روی تکل مدافعین، در موقعیتی تک به تک با ضربه چیپ زیبا دروازه عقاب‌ها را برای دومین بار باز کند. داور پس از نگاه به پرچم کمک داور خود ابتدا گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد اما با بررسی VAR گل سالم اعلام شد اختلاف به حداقل رسید.

شیرهای رام نشدنی که پس از این گل با روحیه بیش‌تری کار را دنبال می‌کردند 2 دقیقه بعد باز هم روی فرار سریع ابوبکار به گل تساوی رسیدند. فرار ابوبکار در قوس میانه میدان در زمین خالی صربستان، با یک پاس عرضی در مقابل دروازه به چوپو موتینگ رسید تا کاپیتان شیرها با یک ضربه پای چپ کماکان تیمش را در جام حفظ کند.

بازی پس از گل تساوی کامرون با سرعت و درگیری بیش‌تری دنبال می‌شد و عقاب‌ها در جدی‌ترین موقعیت خود پس از گل سوم حریف روی فرار میتروویچ در فضای سمت راست پشت مدافعان حریف، صاحب یک موقعیت عالی شدند اما ضربه او در موقعیت تک به تک توسط اپاسی دفع شد.

صرب‌ها که از دریافت 2 گل در 2 دقیقه شوکه بودند به دنبال ایجاد موقعیت از طریق کانال‌های کناری و ارسال‌های عرضی در محوطه کامرون بودند در دقیقه 88 از این راه به نتیجه رسیدند و توپ ارسالی از سمت راست مقابل پای میتروویچ قرار گرفت اما مهاجم 28 ساله فولام باز هم قدر موقعیت به دست آمده را ندانست و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. دقایق پایانی بازی و 6 دقیقه زمان اضافه با ترس 2 تیم از شکست، بدون موقعیت خطرناک بر روی دروازه‌ها سپری شد تا دو تیم با کسب یک امیتاز از این مسابقه، همچنان به صعود امیدوار بمانند.

کامرون در بازی آخر خود به مصاف برزیل مدعی خواهد رفت و صربستان در مقابل دیگر تیم اروپایی این گروه یعنی سوئیس قرار می‌گیرد. دیدارهای روز آخر این گروه روز جمعه 11 آذر ساعت 22:30 به صورت همزمان برگزار خواهد شد.



نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری