football360 logo

گزارش اختصاصی از کنفرانس خبری ایران - آمریکا؛ آرامش برای «کی‌روش»، شوک برای «برهالتر»

07 آذر 1401 ساعت 18:18111 نظر
کنفرانس خبری سرمربیان ایران و آمریکا پیش از نبرد فردا شرایط متفاوتی داشت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰ از دوحه، کنفرانس خبری کارلوس کی‌روش پیش از دیدار حساس ایران مقابل آمریکا تفاوت‌های زیادی با کنفرانس‌های قبلی سرمربی ایران داشت. خبرنگاران حاضر در سالن مرکزی رسانه‌ای دوحه این‌بار با یک کی‌روش متفاوت روبرو شدند. سرمربی ایران این‌بار با آرامش و بدون هیچ حاشیه‌ای کنفرانس خبری پیش از بازی را پشت سر گذاشت. برخلاف روزهای گذشته این‌بار چندان خبری از سوال‌های سیاسی و چالش‌برانگیز نشد. 

تشویق «کی‌روش» در روز جواب‌های طولانی

سالن کنفرانس خبری یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کرد. تشویق سرمربی ایران هم هنگام ورود به سالن نشان می‌داد اکثریت با خبرنگاران و عکاسان ایرانی‌ست.‌‌ کی‌روش در طول کنفرانس با سیاستی زیرکانه سعی کرد به سوال‌های فوتبالی، جوابی طولانی بدهد تا نوبت به سوال‌های بعضا حاشیه‌ای و سیاسی خبرنگاران خارجی نرسد. او در رویارویی با چند سوال نسبتا حاشیه‌ساز هم بسیار با آرامش برخورد کرد. دو بار از او درباره صحبت‌های انتقادآمیز یورگن  کلینزمن در ارتباط با رفتار بازیکنان ایران پرسیده شد که در هر 2 بار کی‌روش پاسخ نداد. سرمربی ایران همچنین تلاش کرد بازی فردا را فقط یک دیدار فوتبالی ترسیم کند، به دفعات از حضورش در فوتبال آمریکا در سال‌های قبل یاد کرد و همچنین از فوتبال آمریکا هم به نیکی یاد کرد.

کی‌روش حریف فردای ایران را تیم قدرتمندی معرفی کرد و هیچ صحبت حاشیه‌ای درباره آمریکا انجام نداد. زمانی که از او درباره رفتار روز گذشته رسانه‌های آمریکا و تغییر پرچم ایران پرسیده شد، باز هم او وارد جنگ روانی نشد و تاکید کرد که بعد از ۴۲ سال مربیگری می‌داند چگونه باید برنده جنگ‌های روانی شود. کارلوس بارها درباره نقش سازنده فوتبال در جامعه صحبت کرد و بدون هیچ مشاجره و تنشی از تلاش فراوان او و شاگردانش برای ساختن یک روز تاریخی گفت. او در طول مصاحبه چندباری تشویق شد و با همین تشویق‌ها به استقبال بازی فردا رفت.

طوفان سوال ایرانی به سمت آمریکایی‌ها

حال و هوای کنفرانس خبری گرگ برهالتر و تایلر آدامز، سرمربی و کاپیتان آمریکا با کنفرانس کارلوس کی‌روش و کریم انصاری‌فرد کاملا متفاوت بود؛ رگباری از سوال‌های سخت. پرسش‌های متعدد خبرنگاران ایرانی از اعضای تیم آمریکا درباره بی‌احترامی رسانه آمریکایی به پرچم ایران، صحبت کلینزمن درباره ایران، حضور ناوگان آمریکایی در خلیج‌فارس، ویزا ندادن دولت آمریکایی‌ها به ایران، وجود تبعیض علیه سیاه‌پوستان در آمریکا و ... برهالتر و آدامز را شوکه کرد.

برهالتر که انتظار این حجم سوال غیرفوتبالی را نداشت، بارها تاکید کرد اهل سیاست نیست و می‌خواهد درباره فوتبال صحبت کند. او همچنین از ایرانی‌ها به دلیل تغییر پرچم ایران توسط رسانه کشورش عذرخواهی کرد. برهالتر و کاپیتان جوان آمریکا تلاش کردند با متانت و پاسخ‌های مودبانه از سوال‌های چالش‌برانگیز خبرنگاران ایرانی فرار کنند. کوتاه جواب دادن آن‌ها باعث شد تا در نیم ساعت کنفرانس خبری مجبور شوند چندین برابر کارلوس کی‌روش و کریم انصاری‌فرد جواب دهند. کاپیتان 23 ساله آمریکا هم که در تیم لیگ برتری لیدز توپ می‌زند، نسبت به سنش بسیار پخته عمل کرد و حتی به دلیل تلفظ ناصحیح ایران از حضار عذرخواهی کرد. از همین کنفرانس می‌شد متوجه شد فردا چه نبرد داغی در ورزشگاه الثمامه برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری