football360 logo

صعود ماتادورها به تعویق افتاد؛ چشم امید مانشافت به روز آخر

07 آذر 1401 ساعت 00:435 نظر
دیدار اسپانیا و آلمان پس از 90 دقیقه تلاش با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، مهمترین دیدار گروه پنجم رقابت‌های جام جهانی 2022 بین ۲ تیم ملی اسپانیا و آلمان برگزار شد. این دیدار که در دقایقی جذاب و دقایقی ساکن و به طور محتاطانه از سوی ۲ تیم پیگیری شد در نهایت پس از تلاش 90 دقیقه‌ای با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ماتادورها با 4 امتیازی شدن در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی قرار بگیرند و آلمان‌ها که هنوز خاطره حذف در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه را از یاد نبرده‌اند با کسب اولین امتیاز خود، کور سوی امیدی به دیدار روز پایانی برابر کاستاریکا داشته باشند.

نیمه اول؛ دنی اولمو به تیر زد، گل رودیگر مردود شد

دیدار اسپانیا و آلمان با برتری محسوس شاگردان لوئیس انریکه آغاز شد. ماتادورها در دقایق اول نبض بازی را در اختیار گرفته و حملاتی را روی دروازه مانوئل نویر ترتیب دادند که مهمترین صحنه به شوت سرکش دنی اولمو مربوط می‌شود. اولمو با ضربه‌ای محکم توپ را روانه دروازه آلمان کرد اما نویر با کمک تیر دروازه مانع گلزنی اسپانیا در نیمه اول شد. در ادامه بازی و روی یک ضربه کاشته از سمت راست، رودیگر موفق شد دروازه اسپانیا را باز کند اما این گل پس از بازبینی توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد تا آلمان نیز موفق به ثبت اولین گل خود نشود. در ادامه نیمه اول تلاش ۲ تیم برای گلزنی بی نتیجه ماند و بازی در پایان 45 دقیقه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه مربیان و گلزنانی که از روی نیمکت آمدند

نیمه دوم دیدار حساس بین اسپانیا و آلمان در حالی آغاز شد که آلمان‌ها به دنبال خارج شدن از فشار بازی مالکانه اسپانیا بودند. اسپانیا در طول نیمه دوم کمی بهتر از آلمان به یک سوم دفاعی حریف می‌رسید تا بالاخره روی پاس زیبای یوردی آلبا، آلوارو موراتا تعویضی موفق شد با یک تک ضربه دیدنی اسپانیا را در دقیقه 62 پیش بیندازد.
در حالی که به نظر می‌رسید اسپانیا بتواند با حفظ نتیجه در نهایت با 6 امتیاز صعود خود را به دور یک هشتم قطعی کند، نیکولاس فولکروگ یار تعویضی آلمان، موفق شد با ضربه‌ای مهار نشدنی از داخل محوطه جریمه دروازه اونای سیمون را باز کند تا مانشافت با کسب این یک امتیاز کور سوی امیدی به دیدار روز پایانی خود برابر کاستاریکا داشته باشد. اسپانیا با این تساوی همچنان در محدوده خطر قرار دارد و در صورت شکست در روز آخر برابر ژاپن و رخ دادن یک معجزه در دیدار آلمان و کاستاریکا حتی از صعود به دور حذفی هم جا بماند.
اسپانیایی‌ها در این دیدار نیز بازی مالکانه خود را به آلمان دیکته کرد و با 65 درصد مالکیت توپ و رد و بدل کردن 637 پاس در برابر 345 پاس آلمان، همچنان به تیکی تاکا خود وفادار ماند.  

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری