football360 logo

غنا قصد حذف شدن ندارد؛ جنون محض در عصر هیجان‌انگیز

07 آذر 1401 ساعت 18:502 نظر
کره‌جنوبی با وجود تلاش با حداقل اختلاف مغلوب غنا شد.

به گزارش فوتبال 360، در دومین بازی از روز پایانی دور نخست گروهی جام‌جهانی 2022، کره جنوبی و غنا از ساعت 16:30 به وقت تهران به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت نماینده آفریقا با نتیجه  3 بر2  پیروز شد.

کره جنوبی در دیدار نخست، پس از یک بازی نه‌چندان قابل قبول مقابل اروگوئه به تساوی بدون گل رضایت داد و غنا  درحالی که شانس به تساوی کشاندن کار مقابل پرتغال در واپسین لحظات دیدار را داشت در نهایت مغلوب یاران کریستیانو رونالدو شده بود. در این دیدار، ابتدا غنا با 2 گل از حریف آسیایی پیش افتاد اما با آغاز نیمه دوم، کره‌جنوبی در عرض 3 دقیقه، کار را به تساوی کشاند. سپس غنا کمتر از 10 دقیقه بعد، دوباره نتیجه را به سود خود تغییر داد و به خوبی از گل سوم محافظت کرد تا با 3 امتیاز حساس و همچنین بیش‌ترین شانس صعود، راهی دور پایانی شود.

گروه هشتم

دوشنبه 7 آذر

ساعت 16:30

استادیوم اجوکیشن سیتی (الریان)

داور: آنتونی تیلور (انگلیس)

ترکیب کره جنوبی: کیم سئونگ گیو، کیم مین‌ جائه، کیم یونگ ‌وون، کیم مون ‌هوان، کیم جین سو، این ‌بئوم هوانگ، جانگ وو یونگ، کئون چانگ هون، جئونگ وو یئونگ، سون هیونگ مین، گوئه سونگ چو

سرمربی: پائولو بنتو

ترکیب غنا: لارنس آتی ‌زیگی، دنیل آمارتی، محمد سالیسو، طارق لمپتی، گیدون منساح، سالیس عبدالصمد، توماس پارتی، محمد کدوس، آندره آیو، جردن آیو، اینیاکی ویلیامز

سرمربی: اوتو ادو

شروع جذاب

در دقایق ابتدایی دیدار، کره با تکیه بر سرعت عمل بازیکنان، سعی در به ثمر رساندن گل داشت اما پس از گذشت چند دقیقه، مقاومت غنا به خصوص روی کرنرهای پرشمار کره، موفقیت آمیز بود و سپس شاگردان ادو، نبض بازی را در دست گرفتند. روی 2 سناریو مشابه، غنا موفق شد 2 بار توسط محمد سالیسو و محمد کدوس، دروازه کره را باز کند و خط دفاع سردرگم چشم بادامی‌ها، به سختی مجازات شد. نیمه نخست با همین نتیجه به اتمام رسید و این در حالی بود که غنا شانس رسیدن به گل سوم را هم داشت. همزمان با آغاز نیمه دوم، فشار کره‌ای‌ها به مرور بیش‌تر شد و در عرض 3 دقیقه، گوئه سونگ چو که از ابتدا به عنوان تک مهاجم به میدان رفته بود، بازی را به تساوی کشاند. پاس گل اول کره را کانگ این لی، تنها یک دقیقه پس از ورود به زمین ارسال کرد و گل دوم  روی همکاری مثلث سون هیونگ مین، کیم جین سو و گوئه سونگ چو، باز هم با ضربه سر به ثمر رسید.

کره، یک قدم تا حذف 

کمتر از 10 دقیقه بعد، باز هم غنا موفق به گلزنی شد و باز هم محمد کدوس عامل برتری تیمش شد. تاکتیک اصلی تیم‌ها در این دیدار، سانتر از جناحین بود و ثمره این تاکتیک مشابه، به ثمر رسیدن 5 گل! با این نتیجه، اگر امشب پرتغال صعودش را قطعی نکند در هفته پایانی هر 4 تیم شانس صعود خواهند داشت و سرنوشت این گروه  در روز پایانی مشخص خواهد شد. هرچند در این میان، کره جنوبی کم‌ترین شانس را مقابل خود می‌بیند. حالا غنا نه تنها موفق شده در 7 بازی پیاپی جام‌جهانی گلزنی کند، بلکه با کسب 3 امتیاز حساس، آماده تقابل با اروگوئه در دور پایانی می‌شود و فاصله‌ای تا صعود به عنوان تیم دوم گروه ندارد. در صورتی که پرتغال امشب مقابل اروگوئه مغلوب شود، غنا شانس صدرنشینی با 6 امتیاز را خواهد داشت. محمد کدوس هم با گلزنی در این دیدار با 22 سال و 118 روز سن، تبدیل به دومین گلزن جوان تاریخ غنا در جام‌های‌ جهانی شد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری