football360 logo

پایان روز دهم جام جهانی؛ حذف یوزهای ایرانی و صعود هلند، سنگال، انگلیس و آمریکا

08 آذر 1401 ساعت 17:3032 نظر
تیم‌های ملی هلند، سنگال، انگلیس و آمریکا با کسب پیروزی در روز پایانی مرحله گروهی توانستند به جمع 16 تیم برتر صعود کنند.

به گزارش فوتبال 360، روز نهم جام جهانی 2022 تحت تاثیر برگزاری مسابقات روز پایانی مسابقات دور دوم مرحله گروهی بود و مسابقات در گروه‌های هفتم و هشتم پیگیری شد. در گروه هفتم، تیم ملی برزیل موفق شد با یک گل از سد سوئیس بگذرد و صعودش به مرحله حذفی را مسجل کند و تساوی پرگل و 3-3 کامرون و صربستان باعث شد تا دومین تیم صعودکننده از گروه هفتم به مرحله حذفی در روز پایانی مسابقات مرحله گروهی مشخص شود.

تیم ملی پرتغال هم که در هشتم و پایانی جام جهانی 2022 حضور دارد، شب گذشته توانست با 2 گل تیم ملی اروگوئه را شکست بدهد تا یاران کریستیانو رونالدو هم بعد از تیم‌های ملی فرانسه و برزیل راهی مرحله حذفی شوند. در دیگر مسابقه این گروه و در مصافی جذابی و تماشایی، تیم ملی غنا با نتیجه 3 بر 2 کره جنوبی را از پیش برداشت تا تکلیف دومین تیم صعودکننده از این گروه هم همچنان نامعلوم بوده و در روز پایانی یک تیم از میان غنا، کره جنوبی و و اروگوئه راهی مرحله حذفی شود.

روز دهم مسابقات جام جهانی از امروز (سه‌شنبه) آغاز شد و طی 3 روز آینده با انجام مسابقات دور سوم مرحله گروهی، تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی مشخص می‌شود. در مسابقات امروز، از ساعت 18:30 به صورت همزمان تیم‌های ملی هلند-قطر و اکوادور-سنگال در گروه نخست جام جهانی 2022 به مصاف هم رفتند و نکته جالب‌توجه اینکه هر 4 تیم روی کاغذ شانس صعود به مرحله حذفی را داشتند! هلندی‌ها هدایت لوئیس فن‌خال توانستند روز کم دردسری را مقابل میزبان رقابت‌ها پشت سر بگذارند و با گلزنی کودی گاکپو و فرانکی دی‌یونگ توانستند با عبور از سد قطر به عنوان صدرنشین گروه یک به مرحله حذفی صعود کنند و در بازی همزمان، تیم ملی سنگال با درخشش کالیدو کولیبالی موفق شد در یک بازی جذاب و تماشایی با نتیجه 2 بر یک از سد اکوادور بگذرد تا شاگردان آلیو سیسه به عنوان تیم دوم گروه A به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر راه یابند.

تیم ملی ایران هم از ساعت 22:30 در یک بازی حساس و حیثیتی مقابل تیم ملی آمریکا قرار گرفت و در بازی همزمان، تیم‌های ملی انگلیس و ولز مقابل هم صف‌آرایی کردند که به مانند دیدارهای گروه اول، در گروه دوم هم هر 4 تیم برای صعود به مرحله حذفی از شانس صعود برخوردار هستند. انگلیسی‌ها با درخشش مارکوس رشفورد توانستند با 3 گل ولز را از پیش بردارند و با صدرنشینی و سرگروهی به مرحله حذفی صعود کنند و در دیگر مسابقه، تیم ملی آمریکا با تک گل کریستین پولیسیچ از سد تیم ملی ایران گذشت تا شاگردان کارلوس کی‌روش از گردونه رقابت‌ها کنار بروند و آمریکایی‌ها به مرحله حذفی صعود کنند.

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز دهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


01:00 - روز یازدهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر در شرایطی پیگیری می‌شود که دیدارهای روز پایانی مرحله گروهی در گروه‌های سوم و چهارم دنبال خواهد شد.

        * تونس - فرانسه (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * استرالیا - دانمارک (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * لهستان - آرژانتین (ساعت 22:30 به وقت تهران)

        * عربستان - مکزیک (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:58 - مارکوس رشفورد بعد از ثبت 2 گل مقابل تیم ملی ولز توانست عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی انگلیس و ولز را از آن خود کند.



00:56 - جدول گروه B بعد از اتمام مسابقات گروهی؛ صدرنشینی انگلیس و حذف تیم ملی ایران



00:50 - تصمیم بحث‌برانگیز لاهوز؛ صحنه‌ای که جنجال‌هایش، بعد از سوت پایان نیز ادامه داشت.



00:45 - گل صعود و جایزه ویژه. کریستین پولیسیچ با وجود حضور یک نیمه‌ای در مقابل تیم ملی ایران توانست دروازه شاگردان کارلوس کی‌روش را باز کند و گل صعود تیمش به مرحله حذفی را به ثمر رساند تا به عنوان بهترین بازیکن زمین برگزیده شود.


00:33 - پایان رویای صعود برای فوتبال ایران. تیم ملی ایران در پایان یک ماراتن جذاب و نفسگیر نتوانست از سد تیم ملی آمریکا بگذرد و با تک کریستین پولیسیچ تیم ملی آمریکا به پیروزی رسید تا آمریکایی به مرحله حذفی صعود کنند و ایران از گردونه رقابت‌ها کنار برود.



00:30 - تصمیم جنجالی لاهوز. در دقیقه (8+90) مهدی طارمی در درون محوطه جریمه آمریکا سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.


00:25 - ضربه پورعلی‌گنجی میلی‌متری به بیرون رفت. در دقیقه (3+90) و ارسال سامان قدوس، مرتضی پورعلی‌گنجی با یک ضربه سر دروازه تیم ملی آمریکا را تهدید کرد که ضربه پورعلی‌گنجی با فاصله کم از کنار دروازه آمریکا به بیرون رفت.


00:24 - انگلیس به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی رفت. تیم ملی انگلیس با پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم ملی ولز توانست با 7 امتیاز صعودی مقتدرانه به مرحله حذفی داشته باشد.



00:09 - انصاری‌فرد، آخرین تعویض تهاجمی کی‌روش. از دقیقه 77 با تصمیم کارلوس کی‌روش، کریم انصاری‌فردر جانشین علی قلی‌زاده شد تا بار دیگر ایران با 2 مهاجم در مقابل آمریکا بازی کند.


00:02 - 2 تعویض همزمان برای ایران. احمد نوراللهی و احسان حاج‌صفی از ترکیب ایران در دقیقه 71 خارج شدند و مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی به جای آن‌ها به میدان مسابقه آمدند.


23:58 - شب درخشان رشفورد تکمیل شد. مارکوس رشفورد با یک حرکت افنرادی زیبا توانست خود را به درون محوطه جریمه ولز برساند و اقدام به شوت‌زنی هم کرد که واکنش ضعیف دنی وارد باعث شد تا شوت رشفورد وارد دروازه ولز شود و برای سومین‌بار در مسابقه امشب تیم ملی انگلیس به گل برسد.


23:57 - ضربه تماشایی قدوس جایی در چارچوب دروازه آمریکا نداشت. کار ترکیبی بازیکنان ایران به درون محوطه جریمه آمریکا رسید و ارسال علی قلی‌زاده بعد از عبور از مهدی طارمی به سامان قدوس رسید و قدوس اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او از کنار دروازه با اختلافی کم به بیرون رفت.


23:44 - قدوس فرصت خوب گلزنی را از دست داد. رامین رضاییان با یک ارسال خطرناک روی دروازه آمریکا خطرساز شد که ارسال رضاییان با ضربه سر سامان قدوس همراه شد اما ضربه قدوس جایی در چارچوب دروازه آمریکایی‌ها نداشت.


23:41 - فودن خیال ساوت‌گیت را آسوده کرد. انگلیسی‌ها به حملات خود برای رسیدن به گل ادامه دادند و روی ارسال زمینی هری کین، فیل فودن توانست در دقیقه 52 گل دوم را به سود انگلیس به ثمر برساند تا خیال شاگردان ساوت‌گیت از سرگروهی در گروه 2 آسوده شود.


23:40 - سوپرگل رشفورد برای سرگروهی انگلیس. مارکوس رشفورد در دقیقه 49 از روی یک ضربه ایستگاهی توانست با شوتی تماشایی دروازه ولز را فرو بریزد تا اولین گل انگلیس در مسابقه امشب مقابل ولز به ثبت برسد.


23:37 - پولیسیچ گل زد و تعویض شد. تیم ملی آمریکا در بین 2 نیمه یک تغییر داشت و کریستین پولیسیچ که در نیمه نخست بعد از گلزنی‌اش دچار مصدومیت هم شده بود، جای خود را به برندن آرونسون داد.


23:36 - قدوس به جای آزمون وارد ترکیب ایران شد. کارلوس کی‌روش در بین 2 نیمه در تصمیمی جالب‌توجه سردار آزمون را از ترکیب خارج کرد و به جای او، سامان قدوس به میدان فرستاده شد.


23:22 - نیمه اول مصاف تیم‌های ملی ایران و آمریکا با گلزنی کریستین پولیسیچ با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی آمریکا به پایان رسید.


23:21 - گل دوم آمریکایی‌ها مردود شد. تیموتی وه‌آ با فرار از کمند خط دفاعی ایران توانست برای بار دوم در دقیقه (7+45) برای آمریکا گلزنی کند اما او در موقعیت آفساید به توپ رسیده بود و همین مسئله باعث شد تا گل دوم شاگردان برهالتر مردود اعلام شود.



23:20 - نیمه نخست تقابل تیم‌های ملی انگلیس و ولز بدون گل مساوی به پایان رسید. انگلیسی‌ها وجود ارائه نمایش مالکانه ناکام در رسیدن به گل بودند.



23:17 - تعویض اجباری برای ایران. میلاد محمدی به دلبل مصدومیت قادر به ادامه بازی نبود و همین مسئله باعث شد تا او در دقیقه (2+45) جای خود را به علی کریمی بدهد. با ورود کریمی، احسان حاج‌صفی به پست دفاع چپ منتقل شد و علی کریمی به جای او در میانه میدان قرار گرفت.


23:08 - پولیسیچ آمریکا را پیش انداخت. روی یک کار ترکیبی زیبا و پاس سرجینیو دست، کریستین پولیسیچ توانست در دقیقه 39 گل اول مسابقه را به سود تیم ملی آمریکا به ثمر برساند تا شاگردان برهالتر از حریف خود پیش بیفتند.



22:58 - وه‌آ فرصت خوب گلزنی را از دست داد. آمریکایی‌ها در ادامه نمایش مالکانه خود صاحب یک موقعیت گلزنی شدند که ضربه سر تیموتی وه‌آ در مقابل دروازه ایران در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت و راهی به چارچوب ایران نداشت.


22:45 - نمایی از حضور تماشاگران تیم ملی انگلیس در ورزشگاه احمد بن علی



22:41 - اولین سیو تقابل ایران و آمریکا به نام بیرانوند. بازیکنان تیم ملی آمریکا در دقیقه 11 روی دروازه ایران خطرساز شدند که ضربه سر کریستین پولیسیچ توسط علیرضا بیرانوند مهار شد.


22:34استقبال پرشمار عکاسان از بازی ایران و آمریکا



22:30 - دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا از لحظاتی قبل در ورزشگاه الثمامه با قضاوت آنتونیو متئو لاهوز آغاز شد.


22:30 - سوت آغاز مصاف تیم‌های ملی انگلیس و ولز توسط اسلاو وینچیچ در ورزشگاه احمد بن علی به صدا در آمد.


22:25 - نمایی جالب‌توجه از حضور یک هوادار که مشترکاً طرفدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا است.



22:21 - نمایی علیرضا بیرانوند بدون گارد محافظ پیش از آغاز تقابل تیم‌های ملی ایران و آمریکا



22:14 - این تیم آینده روشنی خواهد داشت. گوستاوو آلفارو سرمربی تیم ملی اکوادور بعد از حذف تیمش از گردونه رقابت‌های جام جهانی گفت: «به نظرم این بچه‌ها در تیم ملی اکوادور آینده روشنی در پیش دارند. امیدوارم این شکست تلخ درس خوبی باشد و از فردا به کار اکوادوری‌ها بیاید. درباره شخص من به زمان نیاز دارم تا تصمیم بگیرم باید در ادامه دوران مربی‌گری‌ام چه تصمیمی بگیرم. هنوز نمی‌دانم که بعد از جام جهانی مسیر ما با اکوادور قطع می‌شود یا نه».


22:12 - برخورد گرم کارلوس کی‌روش با آنتونیو متئو لاهوز داور اسپانیایی مسابقه حساس امشب تیم‌های ملی ایران و آمریکا



22:09 - حذف زودهنگام از مسابقات را تکرار نمی‌کنیم. هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی مکزیک درباره شرایط تیمش برای صعود به مرحله حذفی گفت: «ما نسل فوق‌العاده‌ای از بازیکنان را در اختیار داریم و با حمایت هواداران، مانند دوره‌های قبلی جام جهانی، حذف زودهنگام از مسابقات را تکرار نمی‌کنیم. این بازی برای دو تیم، مسابقه مرگ و زندگی است. مهم‌ترین مسئله این است که ما امید داشته باشیم. زمانی که شانس صعود را به دست آورده‌ایم، باید بجنگیم و با تمرکز کامل بازی کنیم. در چنین مسابقاتی نباید ببازید زیرا پشیمانی بزرگی به وجود خواهد آمد».


22:06 - تصاویری از بازیکنان تیم ملی ایران پیش از آغاز مسابقه با تیم ملی آمریکا



22:01 - دیدار کارلوس کی‌روش و گرگ برهالتر پیش از آغاز تقابل تیم‌های ملی ایران و آمریکا



21:59 - می‌خواهیم امشب تاریخ‌سازی کنیم. سعید عزت‌اللهی هافبک باتجربه تیم ملی ایران در هنگام ورود به ورزشگاه الثمامه در گفت‌وگو با دوربین فیفا درباره مسابقه امشب گفت: «همه بازیکنان، کادرفنی و کل اعضای تیم برای این مسابقه آماده هستند و بعد از مدتی طولانی  همه چیز برای ما آماده و مهیاست تا به خاطر هواداران فوق العاده مان بتوانیم صعود کنیم. امیدواریم که بتوانیم برای فوتبال کشور تاریخ سازی کنیم».


21:56 - معجزه بزرگ به کمک یاران بیل می‌آید؟ تیم ملی ولز با هدایت راب پیج برای صعود به مرحله حذفی کار بسیار دشواری دارد و شکست یا تساوی در مسابقه امشب به صورت حتمی باعث حذف آن‌ها می‌شود.



21:49 - شاگردان ساوت‌گیت یک تساوی می‌خواهند. تیم ملی انگلیس برای صعود به مرحله حذفی به نظر می‌رسد کار آسانی در پیش داشته باشد و با برد یا مساوی هم آن‌ها می‌توانند به جمع 16 تیم صعود کنند.



21:45 - فقط یک راه پیش‌روی شاگردان برهالتر است. تیم ملی آمریکا در مسابقه امشب فقط در صورت پیروزی می‌تواند به مرحله حذفی صعود کند و سایر احتمالات به قیمت حذف شاگردان گرگ برهالتر خواهد بود.



21:42 - شانس بالای شاگردان کی‌روش برای تاریخ‌سازی. ایران برای صعود از مرحله حذفی به چه نتیجه‌ای در مسابقه امشب نیاز دارد؟



21:38 - گل‌ساز هلندی‌ها و جایزه بهترین بازیکن زمین. دیوی کلاسن که در بازی امشب مقابل تیم ملی قطر سازنده گل اول تیمش بود و در صحنه گل دوم هم یک ارسال کلیدی داشت، از سوی فیفا به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی هلند و قطر معرفی شد.



21:35 - کولیبالی جایزه گل صعود را گرفت. کالیدو کولیبالی مدافع باتجربه تیم ملی سنگال که در مسابقه امشب با گلزنی‌اش توانست تیم خود را از خطر حذف نجات بدهد و به مرحله حذفی برساند، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی سنگال و اکوادور انتخاب شد.



21:33 - گلایه فن‌خال از بازیکنانش در شبِ صعود! لوئیس فن‌خال بعد از پیروزی تیمش مقابل تیم ملی قطر و صعود به مرحله حذفی، با گلایه از چند بازیکن گفت: «پیراهن نارنجی‌ هلند پیراهن سنگینی است و این درباره چند بازیکن هلند صادق است. این حرف درباره گاکپو اصلا صادق نیست ولی درباره چند بازیکن دیگر، چرا. گاکپو واقعا فوق‌العاده کار می‌کند. در بازی امروز 2 گل قشنگ زدیم و نسبت به بازی‌های قبلی در زمانی که مالکیت توپ را در اختیار داشتیم به مراتب بادقت‌تر بودیم».



21:30 - یاران بیل در اندیشه انجام ماموریت غیرممکن. ترکیب اصلی تیم ملی ولز برای مصاف با تیم ملی انگلیس اعلام شد.



21:26 - فودن فیکس شد، استرلینگ نیمکت‌نشین! گرت ساوت‌گیت ترکیب تیمش را برای مسابقه امشب مقابل ولز معرفی کرد.



21:23 - برهالتر 11 بازیکن منتخب خود را معرفی کرد. ترکیب اولیه تیم ملی آمریکا برای مصاف با تیم ملی ایران مشخص شد.



21:15اهدای فرش ویژه بازی ایران و آمریکا توسط سرپرست تیم ملی ایران به مدیر تیم آمریکا



21:10 - بازگشت بیرانوند به خط دروازه. ترکیب تیم ملی ایران برای مصاف با آمریکا مشخص شد و با تصمیم کارلوس کی‌روش، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی و سردار آزمون برای ایران در مسابقه امشب به میدان خواهند رفت.



21:04 - نمایی از رختکن تیم ملی ولز پیش از رویارویی با تیم ملی انگلیس



20:53 - تصویری از کارلوس کی‌روش هنگام ورود به ورزشگاه الثمامه



20:47 - نمایی از ورزشگاه الثمامه در فاصله کمتر از 2 ساعت تا آغاز تقابل تیم‌های ملی ایران و آمریکا



20:40 - صعود هلند و سنگال به مرحله حذفی. جدول گروه‌ A جام جهانی 2022 پس از آخرین بازی مرحله گروهی



20:33 - نمایی از رختکن تیم ملی آمریکا پیش از رویارویی حساس با تیم ملی ایران



20:28 - سنگال در غیاب مانه به مرحله حذفی رسید. تیم ملی سنگال در یک بازی جذاب و پر افت‌وخیز توانست با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی اکوادور بگذرد تا بعد از تیم ملی هلند، سنگالی‌ها به عنوان تیم دوم از گروه نخست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند و در انتظار دیدار با صدرنشین گروه A باشند.



20:24 - هلند با سرگروهی به استقبال مرحله حذفی رفت. مصاف تیم‌های ملی هلند و قطر با گلزنی گاکپو و دی‌یونگ با نتیجه 2 بر صفر به سود شاگردان لوئیس فن‌خال به پایان رسید تا هلندی‌ها به عنوان تیم اول گروه A به مرحله حذفی صعود کنند و در انتظار تیم دوم گروه B باشند.



20:17 - رکورد ویژه کایسدو که برای اکوادوری‌ها خوش‌یمن نبود. وقتی اکوادور برای آخرین بار با بازیکنی به جز انر والنسیا در جام جهانی به گل می‌رسید، مویزس کایسدو هنوز 5 سال هم سن نداشت! 16 سال پس از جام جهانی 2006 و 698 دقیقه بعد از آن گل، مویزس کایسدو به اولین گلزن متفاوت اکوادور پس از 6 گل متوالی انر والنسیا تبدیل شد.



20:09 - پوستر فدراسیون فوتبال ایران در آستانه تقابل تیم‌های ملی ایران و آمریکا



20:05 - نمایی از رختکن تیم ملی ایران در ورزشگاه الثمامه پیش از دیدار مقابل تیم ملی آمریکا



20:01 - کولیبالی و پاسخ زودهنگام به گلزنی کایسدو! در دقیقه 70 اشتباه فاحش خط دفاعی تیم ملی اکوادور روی یک ضربه ارسالی باعث شد تا توپ در مقابل کالیدو کولیبالی قرار بگیرد و مدافع پیش‌تاخته تیم ملی سنگال گل دوم را وارد دروازه اکوادوری‌ها کرد تا شاگردان سیسه مجدداً در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار گیرند.



19:59 - اکوادوری‌ها به جام بازگشتند! در دقیقه 68 مصاف تیم‌های ملی اکوادور و سنگال، روی یک ارسال ضربه کرنر و تاثیرگذاری فلیکس تورس توپ به مویزس کایسدو رسید و او از غفلت مدافعان سنگال استفاده و گل تساوی را وارد دروازه این تیم کرد تا اکوادوری‌ها مجدداً در مسیر صعود به مرحله حذفی قرار گیرند.



19:55 - ستاره تعویضی هلند گل زد اما مردود شد. هلندی‌ها بار دیگر با یک کار ترکیبی موفق شدند روی دروازه تیم ملی قطر خطرساز شوند و در موقعیت 2 به تک با پاس ...، استیون برگویس توانست گل سوم را در دقیقه 68 به سود هلند به ثمر برساند اما بعد از بررسی صحنه توسط (VAR) مشخص شد پیش از به ثمر رسیدن گل، کودی گاکپو خطای هند انجام داده و همین مسئله باعث شد تا گل هلندی‌ها مردود اعلام شود.


19:52 - هلند و سنگال در مسیر صعود به مرحله حذفی. تا دقیقه 60 تقابل تیم‌های ملی هلند-قطر و سنگال-اکوادور، تیم‌های هلند و سنگال از رقبای خود پیش افتاده‌اند که با حفظ این نتایج، تیم ملی هلند به عنوان سرگروه و تیم ملی سنگال به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی می‌شوند.


19:40جو فوق‌العاده ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام، در حین پخش بازی هلند - قطر



19:37 - دی‌یونگ خیال فن‌خال را آسوده کرد. روی ارسال دیوی کلاسن و اشتباه خط دفاعی قطر توپ در دهانه دروازه به ممفیس دیپای رسید که ضربه دیپای توسط برشام برگشت داده شد اما در ریباند فرنکی دی‌یونگ توانست در دقیقه 49 گل دوم را وارد دروازه قطر کند تا خیال هلندی‌ها از صعود به مرحله حذفی آسوده شود.



19:35 - حمایت همه‌جانبه هواداران تیم ملی قطر از تیم‌شان با وجود حذف از رقابت‌ها.



19:28لحظات ماندگار هفته‌ دوم مرحله‌ گروهی جام‌ جهانی از نگاه فیفا



19:21 - با گلزنی اسماعیلا سار، نیمه نخست مصاف تیم‌های ملی اکوادور و سنگال به سود سنگالی‌ها خاتمه یافت.



19:18 - نیمه اول تقابل تیم‌های ملی هلند و قطر با تک گل کودی گاکپو به سود شاگردان لوئیس فن‌خال به پایان رسید.



19:14 - سار سنگال را پیش انداخت. اسماعیلا سار که پنالتی تیم سنگال را کسب کرده بود، توانست این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند تا تیم ملی سنگال در دقیقه 44 از تیم ملی اکوادور پیش بیفتد و شاگردان آلیو سیسه در یک‌قدمی صعود به مرحله حذفی قرار گیرند.



19:12 - خطای مشهود هینکاپی و پنالتی برای سنگال. هینکاپی مدافع تیم ملی اکوادور در دقیقه 42 اسماعیلا سار را در درون محوطه جریمه اکوادور سرنگون کرد که این برخورد از سوی کلمنت تورپین پنالتی تشخیص داده شد و کمک داور ویدئویی هم تصمیم تورپین را تایید کرد.


19:04 - فقط برد می‌خواهیم و همه‌جانبه حمله می‌کنیم. جراردو مارتینو سرمربی تیم ملی مکزیک در آستانه مصاف فردای تیمش مقابل تیم ملی عربستان و حساسیت این مسابقه برای صعود مکزیکی‌ها به مرحله حذفی گفت: «ما نیاز به گل داریم و از ابتدا هجومی بازی خواهیم کرد. شاید همیشه به چشم نیاید، ولی در هر بازی ما با تاکتیک‌هایی که روی آن‌ها مدت‌ها کار کرده‌ایم، برابر حریف قرار می‌گیریم. هرگز تیم را با تاکتیکی که بازیکنان در آن راحت نیستند به زمین نمی‌فرستم. بازیکنانم در پست هایی که در آن راحتند بازی می کنند.»



19:00ترین‌های جام جهانی 2022 در هفته دوم



18:58 - هنوز تیمی را برتر نسبت به سایرین ندیده‌ام. لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین در نشست خبری پیش از دیدار مقابل لهستان گفت: «درخشش تیم های ناشناخته ما را شگفت‌زده نمی‌کند، چون شرایط در مرحله گروهی همیشه این‌گونه است. در این تورنمنت هنوز تیمی را ندیدیم که خیلی برتر از بقیه باشد. ما همیشه بر این باوریم که مهم‌ترین بازی برای ما مسابقه بعدی است. این فلسفه من است و وفتی اتفاقی افتاد، دیگر تمام شده است. می‌توانیم به مرحله یک‌هشتم نهایی برویم و این مهم‌ترین هدف است. دیدن بازی لواندوفسکی از نزدیک برای من نیز مانند هر هواداری لذت بخش است. صحبت در مورد اینکه آیا لواندوفسکی هم سطح لیونل مسی است یا نه، بی فایده است. باید از این تقابل لذت ببرید و مقایسه کردن معنایی ندارد».



18:56 - گاکپو بازهم برای هلند گلزنی کرد. بعد از چند پاس متوالی و یک کار ترکیبی زیبا، دیوی کلاسن توپ را به کودی گاکپو رساند و او با یک شوت محکم دروازه قطر را در دقیقه 27 فرو ریخت تا شاگردان فن‌خال با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.



18:48 - اگر 8 گل بزنیم، شانس صعودمان زیاد می‌شود! توماس مولر در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های آلمان و کاستاریکا دراره شانس صعود تیمش گفت: «اگر بتوانیم 8 گل به کاستاریکا بزنیم، شانس صعودمان بسیار بیشتر می شود. این نتیجه غیرممکن نیست و می‌توان 8 گل زد ولی نتیجه‌ای واقع‌بینانه در یک جام جهانی نیست. باید حواس‌مان به نتیجه بازی اسپانیا-ژاپن باشد. قطعا اتفاقات آن بازی می تواند در نوع استراتژی ما برابر کاستاریکا تاثیرگذار باشد و شکل بازی ما را تعیین کند».



18:43 - بازی فردا مثل یک فینال است. چسلاو میخنیویچ سرمربی تیم ملی لهستان در آستانه تقابل با تیم ملی آرژانتین گفت: «آرژانتین تیم بزرگی است و می‌دانیم که این بازی برای‌شان مثل فینال است. برای مهار مسی باید تیمی کار کنیم و نمی‌توان یک یا 2 بازیکن را مامور مهار مسی کرد. آن‌ها بازیکنان بزرگ دیگری هم دارند. ما برنامه خاصی برای این بازی داریم و هرچند مساوی هم برای ما خوب است ولی برای برد وارد زمین می شویم. امیدوارم بازی خوب‌مان برابر عربستان را فردا هم تکرار کنیم».


18:39 - مقابل تیم ناشناخته‌ای بازی داریم و باید برنده شویم. لیساندرو مارتنیز مدافع تیم ملی آرژانتین که به همراه لیونل اسکالونی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل لهستان حضور پیدا کرده بود، درباره مسابقه فردا گفت: «لهستان تیمی ناشناخته و البته حریف سرسختی است. آنها از نظر دفاعی تیمی مستحکم بوده و بازیکنان مهمی مانند روبرت لواندوفسکی را در اختیار دارند. ما باید کار خود را انجام داده و به خودمان اعتماد داشته باشیم. ما باید آماده بوده و اجازه تحرک را از لواندوفسکی بگیریم. او خوب حرکت کرده و همیشه خودش را در موقعیت گلزنی قرار می دهد و ما باید در طول بازی مراقب و از نظر دفاعی مستحکم باشیم. از مسئولیت خود آگاه بوده و ما می دانیم که چه لباسی پوشیده ایم. ما به پوشیدن این پیراهن افتخار می کنیم».


18:34 - خوشحال نیستیم و به دنبال جبران هستیم. تیبو کورتوا در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی کرواسی با اشاره به وضعیت تیمش گفت: «در تیم هیچکس خوشحال نیست و فقط به بازی با کرواسی و کسب پیروزی فکر می کنیم. قبل از هر چیز باید همه تمرکزمان روی این بازی باشد و سپس وقت برای فکر کردن به چیزهای دیگر خواهیم داشت. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد ولی ما تمام توان‌مان را برابر کرواسی خواهیم گذاشت. در بازی قبلی همه عصبانی بودیم و حتی خود من هنگام خروج از زمین به نیمکت ضربه زدم. مربی هم در این رابطه صحبت کرد و باید بگویم تمرکز تیم فقط و فقط روی بازی با کرواسی است».



18:30 - تیم‌های ملی هلند و قطر از لحظاتی پیش در ورزشگاه البیت با قضاوت باکاری گاساما آغاز شد.


18:30 - مصاف تیم‌های ملی اکوادور و سنگال در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با قضاوت کلمنت تورپین از لحظاتی قبل آغاز شد.


18:25 - هازارد علیه شایعات؛ درگیری؟ دروغ است! ادن هازارد با حضور در یک نشست خبری اخبار مرتبط با درگیری در رختکن تیم ملی بلژیک را تکذیب کرد و گفت: «هر چه در این رابطه گفته شده اغراق‌آمیز بوده است. اصلا اتفاق خاصی نبود، دیروز جلسه‌ای با حضور روبرتو مارتینز و همه بازیکنان داشتیم و در مورد مسائل زیادی حرف زدیم. 2 روز برای بازی بعدی با کرواسی فرصت داریم و باید تلاش کنیم برنده شویم. همه متحد و هم قسم شده‌ایم تا از گروه صعود کنیم. فکر می‌کنم به اندازه کافی تیم خوب و باکیفیتی هستیم تا ورق را برگردانیم. مهم این است که مثل یک تیم متحد بازی کنیم. در مقاطع دشوار، کیفیت و توانایی های فردی نیز به کار تیم خواهد آمد. اینکه می‌گویند با فرتونگن درگیر شدم نیز دروغ است و هیچ مشکلی بین ما نیست».



18:19اکوادور و شانس بیشتر صعود نسبت به سنگال! تیم ملی اکوادور برای صعود از گروه A جام جهانی 2022، از مسابقه امروز به چه نتیجه‌ای نیاز دارد؟



18:16 - احتمالات صعود سنگال. تیم ملی سنگال برای صعود از گروه A جام جهانی 2022، از مسابقه امروز به چه نتیجه‌ای نیاز دارد؟



18:12 - نمایی از حضور تماشاگران تیم‌های ملی هلند و قطر در ورزشگاه البیت



18:09پرسش پیج فیفا: ایران دوباره در لحظه آخر برمی‌گردد؟ پیج رسمی جام جهانی با انتشار طرحی از روزبه چشمی و رامین رضاییان که در دقایق 98 و 101 بازی با ولز گل زدند، این پرسش را به زبان فارسی مطرح کرد: آیا ایران می‌تواند امشب بازگشت‌های لحظه آخری خود را دوباره تکرار کند؟



18:06نمایی از استادیوم الثمامه قطر پیش از بازی حیثیتی. قرار است دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا امشب از ساعت 22:30 در ورزشگاه الثمامه با ظرفیت حضور 40 هزار تماشاگر برگزار شود.



18:04 - معادلات صعود تیم ملی هلند. هلند از مصاف با تیم حذف شده قطر، برای صعود از گروه A جام جهانی 2022 به چه نتیجه‌ای نیاز دارد؟



17:59 همه روزهایی که در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شدند؛ 8 آذر یک‌بار دیگر در این تقویم "تیک" می‌خورد؟



17:57رکوردهای فردی ثبت شده در تاریخ جام جهانی



17:52پوستر AFC برای دیدار امشب ایران و آمریکا



17:50 - تعداد بازی‌های بدون گل در مرحله گروهی جام جهانی از سال 2002



17:45سنگال، اولین نماینده آفریقا در مرحله حذفی؟ آلیو سیسه از ترکیب منتخب مدنظرش را برای مسابقه امشب برابر تیم ملی اکوادور رونمایی کرد.



17:43 - والنسیا تیمش را به مرحله حذفی می‌رساند؟ یازده بازیکن ترکیب اولیه تیم ملی اکوادور برای تقابل با تیم ملی سنگال اعلام شد.



17:40 - آخرین ترکیب غنابی‌ها در جام 22. ترکیب اصلی تیم ملی قطر برای مصاف با تیم ملی هلند مشخص شد، با توجه به حذف شاگردان سانچز از گردونه رقابت‌ها، مسابقه امروز برای آن‌ها تشریفاتی است.



17:36 - لاله‌های نارنجی در حضور دیپای جشن صعود می‌گیرند؟ لوئیس فن‌خال ترکیب اولیه تیمش را برای دیدار مقابل تیم ملی قطر اعلام کرد.



17:33جدول گروه‌های هشت‌گانه جام جهانی پیش از شروع هفته سوم بازی‌ها



17:30 - برنامه مسابقات روز دهم جام جهانی 2022 قطر


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری