football360 logo

هلند از سایر بزرگان جا نماند؛ شیرهای آفریقا بدون مانه می‌تازند

08 آذر 1401 ساعت 21:01
تکلیف گروه اول رقابت‌های جام جهانی با صعود هلند و سنگال به دور یک هشتم نهایی مشخص شد.

به گزارش فوتبال 360، دور سوم و پایانی مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی با مشخص شدن تکلیف گروه اول مسابقات آغاز شد. ۲ بازی گروه اول بین تیم های هلند و قطر از یک سو و سنگال و اکوادور از سوی دیگر به طور همزمان آغاز شد.

تسلط هلند روی بازی از همان نیمه نخست

لاله‌های نارنجی به مصاف قطر میزبان که لقب ضعیف‌ترین تیم این جام و ضعیف‌ترین میزبان تاریخ جام جهانی را به خود اختصاص داد، رفتند. هلند برای قطعی کردن صدرنشینی و عدم توجه به نتیجه دیدار همزمان، به کسب هر ۳ امتیاز بازی نیاز داشت و به نظر نمی‌رسید برای رسیدن به این هدف کار سختی را در پیش داشته باشد. شاگردان لوئی فان‌خال از ابتدای بازی موفق شدند توپ و میدان را در اختیار بگیرند و در دقیقه 26 توسط کودی کاگپو اولین گل خود را وارد دروازه میزبان کردند. در ادامه نیمه اول متعادل پیش رفت و در نهایت ۲ تیم با همان نتیجه یک بر صفر به رختکن رفتند.

تضمین 3 امتیاز در نیمه دوم

در نیمه دوم هم مانند نیمه اول این هلند بود که نبض بازی را در اختیار داشت. هلندی‌ها که در مجموع 64 درصد مالیکت توپ را در اختیار داشتند و 3 برابر قطری‌ها ضربه در چهارچوب داشتند خیلی زود موفق شدند در نیمه دوم توسط فرانکی دی‌یونگ در دقیقه 49 به گل دوم برسند و خیال خود را از کسب هر ۳ امتیاز این دیدار راحت کنند. هلند در دقیقه 69 بازی برای بار سوم نیز دروازه قطر را گشود اما این گل به دلیل برخورد توپ با دست گاکپو توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد. در ادامه بازی، هلند که از پیروزی خود مطمئن بود رو به کنترل بازی آورد و قطر که توان فشار روی دروازه حریف را نداشت چندان به آب و آتش نزد تا این بازی در نهایت با نتیجه  ۲ بر صفر به سود هلند به پایان برسد.

صدرنشینی که پیش بینی می‌شد

هلند در پایان دور گروهی با کسب 7 امتیاز از سه بازی خود و به ثمر رساندن 5 گل و دریافت یک گل توانست مطابق انتظار به عنوان صدرنشین گروه اول به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. هرچند به نظر می‌رسید هلند حتی بتواند با امتیازات کامل در رتبه اول قرار بگیرد اما در مجموع عملکرد شاگردان فان‌خال رضایت‌بخش بود. قطر که ضعیف‌ترین میزبان ادوار جام جهانی لقب گرفت با ۳ شکست، بدون کسب امتیاز، دریافت ۷ گل و به ثمر رساندن تنها یک گل از اولین جام جهانی خود با عنوان اولین میزبان تاریخ جام جهانی که با 3 شکست در مرحله گروهی حذف می‌شود، از رقابت‌ها خداحافظی کرد.

شیرهای آفریقا بدون مانه می‌تازند

در دیدار همزمان جدال حساس سنگال و اکوادور جنگ مرگ و زندگی برای ۲ تیم بود و هر  ۲ تیم شانس صعود به دور حذفی را داشتند. این دیدار نزدیک و نفس‌گیر در حالی آغاز شد که هر ۲ تیم در دقایقی خطرناک ظاهر می‌شدند. به نظر می‌رسید نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد و شانس اکوادور برای صعود کمی پررنگ‌تر باشند اما اسماعیلا سار در دقیقه 44 از روی نقطه پنالتی گل اول را برای سنگال به ثمر رساند تا ورق به نفع آفریقایی‌ها برگردد.
نیمه دوم در حالی با فشار اکوادور آغاز شد که سنگال در جدول لحظه‌ای گروه در رده دوم قرار گرفته بود و اکوادور تیم حذف شده بود. شاگردان گوستاوو آلفارو که می‌دانستند با یک تساوی می‌توانند به مرحله حذفی صعود کنند تمام تلاش خود را به کار بستند و در نهایت مویسس کایسِدو در دقیقه 67 موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند تا اکوادور یک قدم به صعود نزدیک شود. شادی اکوادوری‌ها تنها۳ دقیقه طول کشید و کالیدو کولیبالی دقیقه 70 بار دیگر سنگال را پیش انداخت و پس از این گل شاگردان آلیو سیسه به هر قیمتی از برتری خود محافظت کردند تا در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان برسد.
در نهایت سنگال با کسب 6 امتیاز از  ۲ پیروزی، به ثمر رساندن 5 گل و دریافت ۴ گل موفق شد در رده دوم قرار گرفته و به همراه هلند به دور یک هشتم نهایی صعود کند. اکوادور که تیم شایسته‌ای بود با وجود تلاش فراوان در نهایت با کسب 4 امتیاز، به ثمر رساندن 4 گل و دریافت 3 گل در این گروه سخت در رده سوم قرار گرفت و در عین شایستگی از دور رقابت‌ها کنار رفت.  

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری