football360 logo

بهترین بازیکنان ایران در فاکتورهای فنی؛ همه به نام یک نفر!

10 آذر 1401 ساعت 11:3046 نظر
مهدی طارمی، تک‌ستاره ایران در جام‌جهانی 2022 قطر بود.

به گزارش فوتبال360، ایران جام‌جهانی قطر را با دو شکست، کسب 3 امتیاز، تفاضل گل منفی3 و 4 گل زده ترک کرد. 2 گل از این 4 گل، سهم مهدی طارمی بود که در بازی نخست وارد دروازه انگلیس کرد. طارمی بیشترین شوت، بیشترین شوت در چارچوب و بیشترین خلق موقعیت را هم بین بازیکنان ایرانی داشت. در عملکردهای دفاعی، مرتضی پورعلی‌گنجی و رامین رضاییان قلدرتر از بقیه بودند.

بیشترین شوت: مهدی طارمی 6

مطابق انتظار، مهدی طارمی شوت‌زن‌ترین بازیکن ایران در این تورنمنت بود. بازیکنی که 3 شوت مقابل انگلیس، 2 شوت مقابل ولز و یکی هم به آمریکا زد. احمد نوراللهی با 5 و سردار آزمون با 4 شوت بعد از طارمی در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند. 4 شوت از مجموع 5 شوت نوراللهی در بازی با ولز بود. سردار هم هر 4 شوتش را در بازی با ولز زد.

بیشترین شوت در چارچوب: مهدی طارمی 3

طارمی که در همان بازی نخست 2 گل زد، بیشترین شوت در چارچوب را هم بین بازیکنان ایرانی داشت. طارمی علاوه بر 2 شوت در چارچوب مقابل انگلیس، یکی هم در بازی پایانی زد. سردار آزمون هر 2 شوت در چارچوبش را در بازی با ولز زد که البته حاصلی نداشت. روزبه چشمی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی و رامین رضاییان هم دیگر بازیکنان ایرانی هستند که در این تورنمنت شوت در چارچوب زدند.

پاس‌کلیدی: مهدی طارمی 9

مهدی طارمی در آماری شگفت‌انگیز، در بازی با ولز 8 پاس‌کلیدی داد. طارمی با این آمار رکورد بیشترین خلق موقعیت در یک بازی از دو جام‌جهانی اخیر را شکست. طارمی یک مرتبه هم در بازی با انگلیس موقعیت ساخته بود. رامین رضاییان با 2 موقعیتی که قبل مقابل آمریکا ساخت، تعداد پاس کلیدی‌اش در این تورنمنت را به عدد 3 افزایش داد. مرتضی پوعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی و احسان حاج‌صفی هم 4 ملی‌پوشی هستند که 2 موقعیت برای ایران ساختند. سامان قدوس، سردار آزمون، علی قلی‌زاده و کریم انصاری‌فرد هم نفری یک پاس‌کلیدی دادند.

عملکرد دفاعی: مرتضی پورعلی‌گنجی 31

مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی دو دفاع میانی ثابت کارلوس کی‌روش در این تورنمنت بودند. پورعلی‌گنجی 10 مرتبه مقابل انگلیس، 8 بار جلوی آمریکا و 13 عملکرد دفاعی مقابل ولز ثبت کرد. مجید حسینی هم در این سه مسابقه به ترتیب 6، 10 و 6 مرتبه با عملکردهای دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، خطر را از دروازه ایران دور کرد.

نبرد موفق: رامین رضاییان 18

رامین رضاییان با اینکه در دیدار اول برای ایران بازی نکرد، ولی قلدرترین بازیکن تیم ملی لقب گرفت. بازیکنی که 18 دوئل یک مقابل یک را از بازیکنان ولز و آمریکا پیروز شد. در این دو بازی، بازیکنان حریف 10 مرتبه قصد عبور از رامین رضاییان را داشتند که رامین در هر بازی فقط یک دریبل خورد. رضاییان 2 نبرد هوایی هم پیروز شد و 3 خطا از حریفان گرفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری