football360 logo

نمره قبولی برای پدیده «کی‌روش»؛ خیز برای ترکیب اصلی

10 آذر 1401 ساعت 12:3038 نظر
جوان‌ترین بازیکن ایران یکی از معدود نمایش‌های خوب مقابل تیم ملی آمریکا را به نام خودش نوشت.

به گزارش فوتبال 360، وقتی حرف از جوان‌ترین بازیکن یک تیم می‌آید همه در انتظار بازیکنی زیر 20 و یا همین حوالی هستند. جوان‌ترین بازیکن مسن‌ترین تیم جام‌جهانی اما 24 سال داشت. ابوالفضل جلالی که سفرش به قطر خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد، در آخرین بازی به میدان هم رفت تا این شگفتی کامل شود. بازیکنی که در هفته‌های منتهی به جام‌جهانی چندان در استقلال بازی نمی‌کرد، چنان در قاب چشم کی‌روش قرار گرفته بود که راهی جام‌جهانی شد و در مهم‌ترین بازی تیم‌ملی فرصت بازی پیدا کرد. نام جلالی را می‌توان در لیست معدود بازیکنان خوب جدال با آمریکا قرار داد. او حتی از دو گزینه باتجربه دیگر تیم در این پست عملکرد بهتری هم داشت و شاید اگر فرصت بیشتری پیدا می‌کرد، شانس ایران مقابل آمریکا برای برد بیشتر بود. این بازیکن در کمتر از 20 دقیقه که به میدان رفت، با 18 لمس توپ عملکرد قابل قبولی داشت. از مهم‌ترین حرکت‌های مثبت او می‌توان به ارسال 4 پاس به منطقه یک سوم دفاعی حریف اشاره کرد که باعث شد تیم ملی بعد از حضورش کمی زهرش بیشتر شود. 3 بازپس‌گیری توپ و 4 گرفتن خطا از بازیکنان حریف هم باید به این عملکرد مثبت اضافه کرد. در کل برآیند این آمار می‌تواند کی‌روش و کادرفنی را به این نتیجه برساند که یک گزینه خوب برای سمت چپ تیم ملی پیدا شده است. 

بازیکنی که در بازی تدارکاتی پیش از شروع جام با اهدای یک پنالتی واخراج شدن از زمین باعث نگرانی شد که شاید گزینه مطمئنی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی نیست، حالا با دقایق حضور در جام‌جهانی توانست آن خاطره تلخ را پاک کند. 

با توجه به شرایط سنی حاج‌صفی، جلالی این فرصت را دارد که در فاصله یک ساله تا شروع جام‌ملت‌های آسیا در همین قطر خودش را به بازیکن ثابت تیم ملی تبدیل کند. البته او باید در ابتدا نظر مثبت سا پینتو را جلب کرده و جلوتر از جعفر سلمانی مرد اول سمت چپ استقلال شود. همچنین بازیکنی به نام امید نورافکن هم رقیب سرسختی برای جلالی است. با این‌حال حضور این 2 بازیکن جوان باعث می‌شود تا کی‌روش و یا هر مربی دیگری که روی نیمکت ایران بنشیند، برخلاف همیشه خیلی با پاشنه آشیلی به نام دفاع چپ دست و پنجه نرم نکند و 2 نیروی تازه نفس برای برطرف کردن این نقطه ضعف داشته باشد. در جامی که بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده و وحید امیری فرصت بازی پیدا نکردند، حضور جلالی تقریبا جوان فرصتی طلایی برای او محسوب می‌شود تا خیزی جدی برای تبدیل شدن به بازیکن فیکس تیم ملی بردارد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری