football360 logo

پایان روز دوازدهم جام جهانی؛ شگفتی بزرگ با صدرنشینی مراکش و ژاپن و حذف آلمان!

10 آذر 1401 ساعت 17:3021 نظر
تیم‌های ملی مراکش، کرواسی، ژاپن و اسپانیا توانستند به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر صعود کنند.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات جام جهانی 2022 قطر به روز یازدهم خود رسید، آن‌هم در حالی‌که تاکنون تکلیف صعود 10 تیم به مرحله حذفی مشخص شده و فرداشب پرونده مسابقات مرحله گروهی با نمایان‌شدن چهره 16 تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی بسته خواهد می‌شود. در مسابقات روز گذشته، تیم ملی آرژانتین توانست به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شود و لهستانی‌ها هم با وجود قبول شکست مقابل آرژانتین، صعودی دراماتیک را تجربه کردند.

تیم ملی فرانسه هم در گروه چهارم با یک گل مقابل تونس مغلوب شد اما شاگردان دشان با صدرنشینی به مرحله حذفی صعود کردند. در گروه چهارم، تیم ملی استرالیا با شگفتی‌سازی و عبور از سد تیم ملی دانمارک توانست خود را به جمع 16 تیم برتر جام 22 برساند تا اولین نماینده آسیا شود که توانسته در این دوره از رقابت‌ها به مرحله حذفی صعود کند.

دیدارهای روز یازدهم جام جهانی 2022 قطر در گروه پنجم و ششم دنبال می‌شود که ابتدا مسابقات گروه ششم به صورت همزمان از ساعت 18:30 آغاز شد و تیم‌های ملی کانادا و مراکش مقابل هم قرار گرفته و همچنین در دیگر مسابقه گروه، کرواسی و بلژیک در مصافی فوق‌العاده حساس برابر هم صف‌آرایی کردند. مراکشی‌ها که به دنبال شگفتی‌سازی و صعود به عنوان تیم صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی بودند، نمایش تهاجمی و خوبی را از خود در مقابل تیم حذف شده کانادا به اجرا گذاشتند و با درخشش یوسف ال‌نصیری توانستند به برتری 2 بر یک دست پیدا کنند.

شاگردان ولید الرکراکی با توجه به تساوی بدون گل تیم‌های ملی کرواسی و بلژیک با وجود موقعیت‌سازی‌های متوالی بازیکنان بلژیک و فرصت‌سوزی‌های سریالی روملو لوکاکو، به عنوان صدرنشینِ گروه ششم به مرحله حذفی صعود کردند و تیم ملی کرواسی هم به عنوان تیم دوم به جمع 16 تیم برتر راه پیدا کرد تا بلژیکی‌ها که در دوره قبلی رقابت‌ها توانسته بودند عنوان چهارمی را از آن خود کنند، با حضور در رتبه سوم گروه F از گردونه رقابت‌ها کنار بروند!

تیم ملی آلمان که مسیر دشواری برای صعود به مرحله حذفی دارد، امشب در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی از ساعت 22:30 در مقابل تیم ملی کاستاریکا قرار گرفت و تیم‌های ملی اسپانیا و ژاپن هم دیگر مسابقه این گروه را برگزار کردند، آن‌هم در شرایطی که هر 4 تیم برای صعود شانس داشتند! آلمانی‌ها با انگیزه برد پرگل پا به میدان مسابقه گذاشتند اما در نهایت با نتیجه 4 بر 2 توانستند از سد تیم ملی کاستاریکا بگذرند و در بازی همزمان، ژاپنی‌ها با شگفتی‌سازی با نتیجه 2 بر یک تیم ملی اسپانیا را شکست دادند تا با توجه به نتایج، شاگردان هانسی فلیک در تیم ملی آلمان به دلیل تفاضل گل کمتر از گردونه رقابت‌ها کنار بروند و تیم ملی ژاپن با صدرنشینی در کنار تیم ملی اسپانیا بتواند به مرحله حذفی صعود کند! 

برای دنبال کردن تمامی اتفاقات، اخبار و حواشی روز دوازدهم جام جهانی 2022 قطر می‌توانید در ادامه پوشش لحظه‌به‌لحظه ما در مجموعه فوتبال 360 را مطالعه کنید.


01:00 - روز سیزدهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر در حالی برگزار خواهد شد که پرونده مسابقات گروهی با انجام دیدارهای گروه‌های هفتم و هشتم بسته شده و تکلیف 16 تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی رسماً مشخص می‌شود.

        * کره جنوبی - پرتغال (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * غنا - اروگوئه (ساعت 18:30 به وقت تهران)

        * کامرون - برزیل (ساعت 22:30 به وقت تهران)

        * صربستان - سوئیس (ساعت 22:30 به وقت تهران)


00:58 - تیتر جالب‌توجه روزنامه مارکا اسپانیا؛ ممنون آلمان! ممنون هاورتز! با گلزنی هاورتز تیم ملی آلمان شکست خود مقابل کاستاریکا را جبران کرد و همین مسئله باعث صعود اسپانیایی‌ها شد!



00:55 - مربی شگفتی‌ساز جام جهانی 2022 قطر. هاجیمه موری‌یاسو موفق شد امشب تیم ملی ژاپن را در گروه مرگ صدرنشین کند تا به دوران موفقش در فوتبال کشور خود به عنوان سرمربی تیم ملی ادامه بدهد.



00:48 - زننده گل جنجالی جایزه گرفت. آئو تاناکا ستاره تیم ملی ژاپن که موفق شد گل صعود تیمش به مرحله حذفی را به ثمر برساند، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی اسپانیا و ژاپن انتخاب شد.



00:45 - هاورتز و یادگاری از تلخ‌ترین بازی دوران فوتبالی‌اش! کای هاورتز ستاره تعویضی تیم ملی آلمان که در مسابقه امشب 2 بار موفق به گلزنی شد، به عنوان بهترین بازیکن مصاف تیم‌های ملی آلمان و کاستاریکا معرفی شد تا با کسب این جایزه به کار خود در جام جهانی 2022 قطر پایان بدهد.



00:42 - جنجال بزرگ؛ گل صعود ژاپنی‌ها به اشتباه پذیرفته شد؟



00:39 - رکورد منفی باورنکردنی آلمانی‌ها! تیم ملی آلمان بعد از قهرمانی در جام جهانی 2014، در دوره قبلی رقابت‌ها از مرحله گروهی نتوانست بالاتر بیاید و این اتفاق تراژیک برای آن‌ها در جام جهانی 2022 هم رخ داد. مانشافت تا پیش از جام جهانی 2018، همواره توانسته بود به مرحله حذفی صعود کند!



00:35صعود ژاپن و اسپانیا به مرحله حذفی. جدول گروه‌ E جام جهانی 2022 پس از آخرین بازی مرحله گروهی



00:27 - تلخ‌ترین برد سال برای مانشافت. تیم ملی آلمان در شب درخشش کای هاورتز توانست با نتیجه 4 بر 2 تیم ملی کاستاریکا را شکست بدهد اما با توجه به نتایج دیدار همزمان، شاگردان هانسی فلیک از صعود به دور حذفی بازماندند!



00:23 - ژاپن در گروه مرگ صدرنشین شد! تیم ملی ژاپن توانست با شگفتی‌سازی با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی اسپانیا بگذرد تا شاگردان موری‌یاسو بتوانند به عنوان تیم اول به مرحله حذفی صعود کنند.



00:15 - (VAR) گل چهارم آلمانی‌ها را پذیرفت. روی کار تیمی، در درون محوطه جریمه آلمان توپ توسط سرژ گنبری به نیکلاس فولکروگ رسید و مهاجم آلمانی‌ها موفق شد در دقیقه 89 گل چهارم تیمش را به ثمر برساند. فراپارت در ابتدا گل آلمانی‌ها را نپذیرفت اما در ادامه به کمک (VAR) گل فولکروگ صحیح اعلام شد.


00:10 - دبل هاورتز آلمانی‌ها را به صعود امیدوار کرد. روی ارسال سرژ گنبری در دقیقه 85، کای هاورتز موفق شد بار دیگر دروازه تیم ملی کاستاریکا را باز کند تا شاگردان فلیک با نتیجه 3 بر 2 مجدداً از کاستاریکا پیش بیفتند.


23:58 - هاورتز گل زد تا بازی به تساوی کشیده شود. کای هاورتز توانست در موقعیت تک‌به‌تک روی پاس نیکلاس فولکروگ در دقیقه 73 گل تساوی را وارد دروازه تیم ملی کاستاریکا کند تا بازی مجدداً به تساوی کشیده شود.



23:56 - وارگاس شگفتی کاستاریکایی‌ها را تکمیل کرد. روی ارسال ضربه ایستگاهی توسط کمپل و چند نوبت رفت و برگشت توپ، وارگاس مدافع پیش‌تاخته تیم ملی کاستاریکا موفق شد دروازه مانوئل نویر را باز کند تا شاگردان سوارز با نتیجه 2 بر یک از تیم ملی آلمان پیش بیفتند.


23:50 - تصمیم جنجالی کمک داور ویدئویی؛ در صحنه گل دوم ژاپن، توپ از خط رد نشده بود؟!



23:44 - آلمان در آستانه حذف! واکنش ضعیف مانوئل نویر روی ضربه کمپل باعث شد تا توپ به تجدا برسد و او در دقیقه 58 توانست دروازه تیم ملی آلمان را باز کند تا نبرد 2 تیم به تساوی 1-1 کشیده شود و آلمانی‌ها در آستانه حذف از جام جهانی 2022 قطر قرار گیرند.



23:37 - (VAR) به سود کامبک ژاپنی‌ها. در دقیقه 50 و در ادامه حملات تیم ملی ژاپن، تاناکا توانست گل دوم را وارد دروازه اسپانیا کند اما پیش از رسیدن توپ به تاناکا، به نظر می‌رسید توپ از خط عرضی زمین مسابقه عبور کرده تا گل شاگردان موری‌یاسو مردود اعلام شود اما بعد از بررسی صحنه توسط کمک داور ویدئویی، گل ژاپنی‌ها پذیرفته شد تا آن‌ها با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی اسپانیا پیش بیفتند.



23:34 - تعویض طلایی سامورایی‌ها. ریتسو دوان که در ابتدای نیمه دوم به ترکیب تیم ملی ژاپن اضافه شد، با استفاده از اشتباه خط دفاعی تیم ملی اسپانیا توانست با شوتی تماشایی دروازه اسپانیا را باز کند تا در دقیقه 49 تقابل تیم‌های ملی اسپانیا و ژاپن به تساوی کشیده شود.



23:17 نیمه اول تقابل تیم‌های ملی آلمان و کاستاریکا با گلزنی سرژ گنبری به سود شاگردان هانسی فلیک به پایان رسید.


23:16 - با گلزنی آلوارو موراتا، تیم ملی اسپانیا با یک گل مقابل تیم ملی ژاپن در نیمه نخست به پیروزی دست پیدا کرد.


22:55 - با شایستگی تاریخ‌ساز شدیم. ولید الرکراکی سرمربی تیم ملی مراکش بعد از صدرنشینی تیمش در گروه ششم و صعود به مرحله حذفی گفت: «نیمه اول مصاف امشب مقابل کانادا می‌توانم بگویم بهترین بازی ما تا اینجای تورنمنت بود. کانادا تیم پرقدرتی بود که در بازی آخر چیزی برای از دست دادن نداشت. به بازیکنان تیمم صمیمانه تبریک می‌گویم که امشب وارد تاریخ شدند. آن‌ها به شایستگی تاریخ‌سازی کردند. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از هواداران مراکشی در استادیوم هم تشکر کنم. مردم مراکش به این صعود احتیاج داشتند و خوشحالم که توانستیم این را به مردم هدیه بدهیم».


22:47 - تجربه‌های بزرگی به دست آوردیم. جان هردمن سرمربی تیم ملی کانادا بعد از شکست تیمش مقابل مراکش و حذف از جام جهانی بدون کسب حتی یک امتیاز گفت: «حضور در جام جهانی دستاوردهایی را برای تیم ملی کانادا به همراه داشت؛ ما با تیم‌های بزرگی روبرو شدیم و تجربه‌های بزرگی به دست آوردیم. تیم ملی مراکش امروز با تمام قدرت بازی کرد تا با پیروزی، زمین را ترک کند».



22:41 - موراتا اسپانیا را پیش انداخت. بعد از چند بار رفت و برگشت توپ در محوطه جریمه تیم ملی ژاپن، روی ارسال سزار آزپیلیکوئتا، آلوارو موراتا در دقیقه 12 توانست گل اول را به سود تیم ملی اسپانیا به ثبت برساند.



22:39 - گنبری گل اول را وارد دروازه کاستاریکا کرد. بازیکنان تیم ملی آلمان بعد از نمایش مالکانه در دقایق ابتدایی مسابقه روی ارسال دیوید رائوم توانستند با ضربه سر سرژ گنبری در دقیقه 10 به گل دست پیدا کنند تا امید شاگردان فلیک برای صعود به مرحله حذفی افزایش پیدا کند.



22:32 - تصویری از حضور هواداران تیم‌های ملی اسپانیا و ژاپن در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه



22:30 - مصاف تیم‌های ملی آلمان و کاستاریکا با قضاوت استفان فراپارت از لحظاتی قبل در ورزشگاه البیت آغاز شد.


22:30 - تیم‌های ملی ژاپن و اسپانیا در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با قضاوت ویکتور گومس از لحظاتی پیش مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند.


22:27 - نمایی از تماشاگران تیم‌های ملی آلمان و کاستاریکا در ورزشگاه البیت



22:23 - خوش‌شانس بودیم اما صعود کردیم. زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی بعد از صعود تیمش به مرحله حذفی گفت: «به بازیکنانم تبریک می‌‌گویم. قبل از مسابقه گفتم با تیمی بزرگ روبرو می‌شویم و من انتظار یک بازی سخت را دارم. ما نمی‌توانستیم 3 بازی پشت سر هم بد بازی کنیم و امشب عالی بودیم. باید واقعیت را گفت که چند بار هم خوش‌شانس بودیم ولی در نهایت توانستیم خودمان را حفظ کنیم. به نظر من که بازی درجه‌یکی بود. بازی‌ای که تماشا کردنش و بازی کردن در آن دشوار بود».


22:15 - کاستاریکایی‌ها در انتظار معجزه. شاگردان لوئیس سوارز برای رسیدن به مرحله جام جهانی 2022 قطر امشب نیاز به خلق یک شگفتی بزرگ مقابل تیم ملی آلمان دارند.



22:09 - فقط یک راه پیش‌روی آلمانی‌هاست. تیم ملی آلمان امشب محکوم به پیروزی مقابل تیم ملی کاستاریکا است تا بتواند به مرحله حذفی جام جهانی 2022 صعود کند.



22:02 - سامورایی‌ها در اندیشه خلق شگفتی در گروه مرگ. شاگردان موری‌یاسو برای صعود به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 دیدار دشواری را در مقابل تیم ملی اسپانیا خواهند داشت.



21:57 - ماتادورها فقط یک امتیاز برای صعود می‌خواهند. تیم ملی اسپانیا امشب حتی در صورت تساوی مقابل تیم ملی ژاپن هم می‌تواند به مرحله حذفی صعود کند.



21:48 - واقعا استحقاق صعود را داشتیم. لوکا مودریچ کاپیتان تیم ملی کرواسی بعد از صعود تیمش به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 گفت: «بابت این صعود با تمام وجود خوشحالیم چون با نمایش‌هایی که در این جام از خود نشان دادیم، مستحق صعود بودیم. همه برای تیم ملی‌شان با جان و دل کار کردند. از بازیکنان گرفته تا سرمربی و کادرفنی. ما برای این موفقیت‌ها زندگی می‌کنیم و تلاش‌هایمان امروز به ثمر رسید. نشان دادیم یک تیم فوق‌العاده هستیم و هر تیمی که در مرحله یک هشتم جلوی ما قرار می‌گیرد باید بداند که اصلا حریف ساده‌ای نیستیم».


21:40 - شاگردان انریکه در سودای صدرنشینی. ترکیب اولیه تیم ملی اسپانیا برای انجام مسابقه مقابل تیم ملی ژاپن اعلام شد.



21:34 - دومین نماینده آسیا به مرحله حذفی می‌رسد؟ هاجیمه موری‌یاسو از 11 بازیکن مدنظرش برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ژاپن برای دیدار با تیم ملی اسپانیا رونمایی کرد.



21:31 - یاران ناواس شگفتی جام را رقم می‌زنند؟ ترکیب تیم ملی کاستاریکا برای رویارویی با تیم ملی آلمان مشخص شد.



21:25 - آلمان با همه ستاره‌هایش به دنبال فرار از حذف! هانسی فلیک سرمربی تیم ملی آلمان ترکیب اولیه تیمش را برای مصاف با کاستاریکا معرفی کرد.



21:22فراپارت، آماده بازی تاریخی. استفانی فراپارت داور زن اهل کشور فرانسه امشب دیدار حساس تیم‌های ملی آلمان و کاستاریکا را به همراه نوئزا باک و کارن دیاز به عنوان 2 کمک خود قضاوت می‌کند. این برای اولین‌بار در تاریخ جام جهانی است که یک داور زن یک مسابقه از این رقابت‌ها را اداره می کند.



21:18پایان همکاری مارتینز و بلژیک. روبرتو مارتینز 49 ساله پس از حذف بلژیک از جام جهانی 2022 اعلام کرد، دیگر سرمربی این تیم نخواهد بود. قرارداد مارتینز تا پایان همین جام اعتبار داشت و او اعلام کرده تصمیم جدایی، قبل از آغاز رقابت‌ها و صرف نظر از نتایج شیاطین سرخ گرفته شده است.



21:15 - پاس‌گل حکیمی و جایزه بهترین بازیکن زمین. اشرف حکیمی ستاره تیم ملی مراکش که در پیروزی امشب تیمش مقابل کانادا با گل‌سازی نقش‌آفرینی کرد و توانست در صعود مراکش به عنوان تیم صدرنشین تاثیرگذارباشد، به عنوان بهترین بازیکن نبرد تیم‌های ملی مراکش و کانادا معارفه شد.



21:09 - دبل ویژه لوکیتا. لوکا مودریچ بعد از آنکه در دیدار تیم‌های ملی کرواسی و مراکش به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده بود، توانست در دیدار امشب تیم‌های ملی کرواسی و بلژیک هم صاحب این عنوان شود و برای دومین‌بار در جام 22 جایزه بهترین بازیکن را دریافت کند.



21:04 - طلسم‌شکنی بعد از 20 سال! تنها 81 روز پیش از آغاز جام جهانی سرمربی خود را تغییر دادند و یک سرمربی داخلی (ولید الرکراکی) را روی نیمکت‌ نشاندند. پنجشنبه، مراکش در گروهی‌ که تیم‌های دوم و سوم جام جهانی 2018 را در خود می‌دید، 7 امتیازی شد و به عنوان صدرنشین صعود کرد. از آغاز جام جهانی 2002، هیچ تیم آفریقایی نتوانسته بود صدرنشین یک گروه شود.



21:00 - رونالدو آماده رویارویی با کره جنوبی. کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال که روز گذشته در تمرین تیمش غایب بود و شایعاتی درباره غیبت احتمالی‌اش برابر کره جنوبی مطرح شده بود، امروز حضور فعالی در تمرین پرتغالی‌ها داشت و احتمالاً در مسابقه فردا در ترکیب اصلی تیمش حضور پیدا می‌کند.



20:53الرکراکی روی آسمان ورزشگاه الثمامه! سرمربی تیم ملی مراکش که در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت، توانست تیمش را به عنوان صدرنشین گروه ششم به مرحله حذفی برساند و بعد از ثبت این دستاورد، اینگونه روی دستان شاگردانش به آسمان پرتاب شد.



20:51 - سجده شکر مراکشی‌ها بعد از صعود به مرحله یک هشتم نهایی



20:45 - بغض ولید الرکراکی بعد از شگفتی‌سازی و صدرنشینی تیمش در گروه F ترکید



20:42 - شادی زایدالوصف لوکا مودریچ کاپیتان تیم ملی کرواسی بعد از صعود تیمش به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 قطر



20:39 - اشک‌های روملو لوکاکو در آغوش تیری آنری مربی تیم ملی بلژیک



20:33صعود مراکش و کرواسی به مرحله حذفی. جدول گروه‌ F جام جهانی 2022 پس از آخرین بازی مرحله گروهی



20:31 - لوکاکو صدرنشین جدول موقعیت خراب‌کن‌ها! روملو لوکاکو که نمایش به شدت ضعیفی از خود در مقابل تیم ملی کرواسی به اجرا گذاشت، در کنار کیلیان امباپه بازیکنانی هستند که با از دست دادن 4 موقعیت مسلم گلزنی، بیشترین موقعیت را در جام 22 از دست داده‌اند.



20:25 - شگفتی‌سازی مراکشی‌ها تکمیل شد. تیم ملی مراکش با کسب پیروزی 2 بر یک مقابل تیم ملی کانادا توانست به عنوان صدرنشین گروه ششم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.



20:24 - لوکاکو یک‌تنه برای حذف بلژیک کافی بود! تیم ملی بلژیک در شب فرصت‌سوزی‌های متوالی روملو لوکاکو به نتیجه تساوی بدون گل مقابل تیم ملی کرواسی رضایت داد تا شاگردان روبرتو مارتینز از گردونه رقابت‌های جام جهانی 2022 کنار بروند.



20:19 - فرصت‌سوزی باورنکردنی بازهم از سوی لوکاکو. مهاجم بلندقامت تیم ملی بلژیک در دقیقه 90 روی ارسال تورگان هازارد در دهانه دروازه تیم ملی کرواسی صاحب موقعیت گلزنی شد اما بازهم به مانند دفعات قبلی ناکام در گلزنی بود و نتوانست گل صعود تیمش به مرحله حذفی را به ثمر برساند.



20:16 - هت‌تریک لوکاکو در از دست دادن موقعیت! روملو لوکاکو در دقیقه 87 بار دیگر در مقابل دروازه تیم ملی کرواسی یک موقعیت گلزنی به دست آورد اما بازهم در فروپاشی دروازه حریف ناکام بود تا همچنان بلژیک تیم حذف شده از گروه ششم جام جهانی 2022 باشد!


20:05 - صدمین گل جام 22 به ثبت رسید. در جریان مصاف تیم‌های ملی مراکش و کانادا، نایف اکرد، مدافع مراکشی‌ها در دقیقه 40 گل‌به‌خودی زد تا گل شماره 100 جام جهانی 2022 برای کانادا اما به نام یک مراکشی به ثبت برسد.



20:02 - ضربه دیدنی کاپیتان کانادایی‌ها گل نشد. آتیبا هوچینسون کاپیتان باتجربه تیم ملی کانادا در دقیقه 72 با یک ضربه تماشایی دروازه مراکشی‌ها را تهدید کرد و توپ را به تیرک دروازه کوبید. در شرایطی که به نظر می‌رسید توپ از خط دروازه عبور کرده و زیرطاق دروازه یاسین بونو فرود آمده باشد اما داور برزیلی مسابقه چنین اعتقادی نداشت و (VAR) هم تصمیم او را تایید کرد تا بازی 2 بر یک به سود مراکش همچنان در جریان باشد.


19:51 - بازهم غول بلژیکی دروازه خالی را از دست داد! در دقیقه 62 تقابل تیم‌های ملی بلژیک و کرواسی و روی ارسال توپ کوین دی‌بروین توپ از دروازه‌بان کرواسی عبور کرد و با اشتباه مدافع تیم ملی کرواسی در مقابل دروازه خالی به روملو لوکاکو رسید اما این‌بار هم ضربه ستاره بلژیکی‌ها به تور دروازه حریف نرسید و از بالای دروازه به بیرون رفت! 



19:49 - لوکاکو دروازه خالی را گل نکرد! روملو لوکاکو ستاره باتجربه تیم ملی بلژیک که در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شده بود، در دقیقه 60 در مقابل دروازه خالی تیم ملی کرواسی قرار گرفت اما شوت لوکاکو به تیرک دروازه حریف برخورد کرد تا همچنان شاگردان مارتینز در خطر حذف از جام جهانی 2022 قرار داشته باشند.



19:30 - مدافع بارسلونا آخرین بازی مرحله گروهی را هم از دست داد! رونالد آرائوخو مدافع میانی تیم ملی فوتبال اروگوئه دیدار حساس روز جمعه تیمش برابر غنا را از دست داد.



19:25 - دی‌ماریا غایب بزرگ آرژانتین در مقابل استرالیا؟ با اعلام روزنامه موندو دپورتیوو اسپانیا، آنخل دی‌ماریا مصدوم شده و وضعیت او برای حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی و دیدار با تیم ملی استرالیا نامشخص است.



19:21 - تیم ملی مراکش با برتری 2 بر یک مقابل تیم ملی کانادا در نیمه نخست به رختکن رفت تا شاگردان الرکراکی با صدرنشینی در آستانه صعود به جمع 16 تیم برتر جام جهانی 2022 باشند!


19:19 - نیمه اول تقابل تیم‌های ملی کرواسی و بلژِیک با تساوی بدون گل به پایان رسید تا بلژیکی‌ها در آستانه حذف از جام 22 قرار گیرند.


19:17 - پرچم کمک داور علیه دبل ال‌نصیری! در دقیقه (3+45) و روی یک ارسال ضربه ایستگاهی، یوسف ال‌نصیری توانست دروازه تیم ملی کانادا را برای سومین‌بار باز کند اما با توجه به اینکه یکی از بازیکنان مراکشی در مقابل دید دروازه‌بان کانادا ایستاده بود، گل ال‌نصیری مردود اعلام شد.


19:08 - گل‌به‌خودی که معادلات گروه F را جذاب‌تر کرد! در دقیقه 40 تقابل تیم‌های ملی کانادا و مراکش، توپ ارسالی بازیکن کانادا توسط نایف آکرد مدافع تیم ملی مراکش به اشتباه وارد دروازه خودی شد تا نتیجه مسابقه 2 بر یک به سود مراکش شود.



18:58تصویری که (VAR) به استناد آن، آفساید دژان لوورن را اعلام و پنالتی کرواسی در مقابل بلژیک را رد کرد.



18:53 - ال‌نصیری خیال مراکشی‌ها را آسوده کرد. ال‌نصیری مهاجم فرصت‌طلب تیم ملی مراکش در دقیقه 23 با فرار از کمند خط دفاعی تیم ملی کانادا توانست شوتی محکم را روانه دروازه این تیم کند و گل دوم را به سود تیمش به ثمر رساند تا خیال شاگردان الرکراکی از صعود به مرحله حذفی آسوده شود.



18:48 - (VAR) علیه پنالتی برای کرواسی رأی داد! با وجود آنکه لوکا مودریچ آماده ایستادن پشت ضربه پنالتی برای تیم ملی کرواسی بود اما بعد از وقفه‌ای حدوداً 3 دقیقه‌ای و بررسی صحنه توسط کمک داور ویدئویی، آنتونی تیلور تصمیم خود را وتو کرد و مشخص شد پیش از برخورد کراماریچ با هافبک بلژیک، او در منطقه آفساید قرار داشته و همین مسئله باعث شد تا پنالتی تیم ملی کرواسی مردود اعلام شود!



18:44 - کراماریچ به سود کروات‌ها پنالتی گرفت. اشتباه یانیک کاراسکو و برخورد او با آندره کراماریچ در دقیقه 15 در درون محوطه جریمه تیم ملی بلژیک باعث شد تا آنتونی تیلور نقطه پنالتی را به سود کرواسی نشان بدهد.


18:37 - تصویری از حضور هواداران تیم‌های ملی کرواسی و بلژیک در ورزشگاه احمد بن علی



18:34 - زیاش مراکش را به گل رساند. اشتباه فاحش خط دفاعی تیم ملی کانادا و البته برجان دروازه‌بان این تیم ملی کانادا باعث شد تا توپ در مقابل حکیم زیاش قرار بگیرد و او با یک ضربه چیپ دقیق توانست در دقیقه 4 گل اول مسابقه را به سود مرراکش به ثبت برساند.



18:31 - نمایی از تماشاگران تیم‌های ملی کانادا و مراکش در ورزشگاه الثمامه



18:30 - مصاف تیم‌های ملی کرواسی و بلژیک با قضاوت آنتونی تیلور از لحظاتی قبل در ورزشگاه احمد بن علی آغاز شد.


18:30 - تیم‌های ملی کانادا و مراکش از لحظاتی پیش با قضاوت رافائل کلاوس در ورزشگاه الثمامه مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند.


18:27 - قهرمانی جهان را می‌خواهیم. په‌په مدافع باتجربه تیم ملی پرتغال که همراه فرناندو سانتوس در نشست خبری پیش از دیدار مقابل کره جنوبی حضور پیدا کرده بود، در این‌باره گفت: «جام جهانی مهم‌ترین جام برای هر فوتبالیستی است. اگر با ایده‌های مربی پیش برویم، به هدف نزدیک‌تر خواهیم شد. بگذارید یک مثال بزنم. تنها با گوجه و پیاز نمی توان سالاد درست کرد. باید مواد دیگری کنار هم قرار بگیرند تا یک سالاد درست شود. برای قهرمانی جام جهانی نیز باید همه ابزارهای لازم را به کار بگیریم. باید یک تیم متحد باشیم. هدف ما نیز چیزی جز این نیست».



18:22 - پایانِ باز جام جهانی برای بن‌وایت! با اعلام تیم ملی انگلیس، بن وایت مدافع 25 ساله آرسنال به دلایل شخصی اردوی تیم ملی در جام جهانی 2022 را ترک کرد و به خانه بازگشت. چه تیم ملی و چه باشگاه، توضیح بیشتری در مورد وضعیت وایت نداده‌اند. وایت در 2 بازی نخست انگلیس در جام جهانی توسط گرت ساوتگیت مورد استفاده قرار نگرفت و با از دست دادن آخرین تمرین تیم، از فهرست بازی مقابل ولز خط خورد. به این ترتیب، ساوتگیت جام جهانی را با 25 بازیکن ادامه می‌دهد.



18:18جام جهانی برای مندس به پایان رسید. مدافع جوان پاری‌سن‌ژرمن در دیدار مقابل اروگوئه با مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و روز گذشته نشریه اکیپ مدعی شد جام برای او به پایان رسیده است. حالا و یک روز پس از ادعای اکیپ، فدراسیون فوتبال پرتغال اعلام کرد مندس دچار مصدومیت از ناحیه ران پا شده و نمی‌تواند تا پایان جام سلسائو را همراهی کند. روند ریکاوری او در اردوی پرتغال آغاز شده و او اردوی تیم ملی کشورش را ترک نخواهد کرد.



18:15 - می‌خواهیم سرگروه شویم تا یک روز بیشتر استراحت کنیم. فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال با اشاره به انگیزه‌های تیمش در مسابقه فردا مقابل کره جنوبی توضیح داد: «برای من مهم‌ترین دلیل برای صعود به عنوان صدرنشین این است که یک روز فرصت بیشتری برای استراحت خواهیم داشت. با یک روز استراحت بیشتر ممکن است یکی از بازیکنان مصدوم ریکاوری کند و به بازی یک هشتم نهایی برسد. به برزیل فکر نمی‌کنم چون هر 2 صدرنشین هستیم و بعید است برابر آن‌ها قرار بگیریم».



18:12 - به حریف بعدی‌مان فکر نمی‌کنم. تیم ملی برزیل توانسته حضورش در مرحله حذفی را قطعی کند اما شاگردان تیته در آخرین بازی مرحله گروهی باید در مقابل تیم ملی کامرون قرار گیرند، مسابقه‌ای تشریفاتی که تیته سرمربی تیم ملی برزیل درباره آن گفت: «من علاقه‌ای ندارم در مورد حریف احتمالی در دور بعدی حرف بزنم و من به این موضوع فکر نمی‌کنم. یک تیم فنی در اردوی تیم ملی کامل وجود دارد که عمیق‌تر به این موضوع می‌پردازد و من تنها به بازی فردا مقابل کامرون فکر می‌کنم».



18:10 - سرود پرتغال را می‌خوانم ولی حامی تیم خودم هستم! پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی که از حضور روی نیمکت تیمش در مسابقه فردا مقابل تیم ملی پرتغال محروم است، در نشست خبری پیش از بازی گفت: «من پرتغالی هستم، من برای پرتغالی جان خواهم داد و به ملیتم افتخار می کنم. بازی که شروع شود ولی مربی کره هستم و با تمام وجودم دوست دارم تیمم برنده شوم. می‌خواهیم یکی از بهترین تیم‌های دنیا را شکست دهیم».


18:08 - هرگز از آن‌ها عذرخواهی نمی‌کنم. لوئیس سوارز ستاره تیم ملی اروگوئه در آستانه دیدار سرنوشت‌ساز تیمش مقابل تیم ملی غنا درباره خاطره تقابل جنجالی 2 تیم در سال 2010 گفت: «به خاطر آن پنالتی هرگز عذرخواهی نمی‌کنم. بازیکن غنا بود که پنالتی خودش را از دست داد. در هر حالتی من مانع ورود توپ به دروازه می‌شدم. البته شاید اگر با مصدوم کردن بازیکن غنا پنالتی می‌دادم، الان عذرخواهی می‌کردم ولی برای خطای هَند هرگز. من مقصر گل نشدن پنالتی غنا نیستم.



18:05 - بازی فردا مثل یک فینال است. دیگو آلونسو سرمربی تیم ملی اروگوئه در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیمش مقابل تیم ملی غنا گفت: «بازی فردا حیاتی است و باید برنده شویم. می‌دانستیم که ممکن است کار صعود به بازی سوم بکشد و حالا آماده شکست غنا هستیم. این بازی مثل یک فینال است. البته که انتظار داشتم در همان سطح دور مقدماتی جام جهانی کار کنیم ولی هنوز چیزی برای ما تمام نشده است».



18:02 - کانادایی‌ها به دنبال پایان موفق. تیم ملی کانادا در دور دوم مرحله گروهی شانس صعودش به مرحله حذفی به صفر رسید تا شاگردان جان هردمن امشب برای اعاده حیثیت و پایانی موفق در جام جهانی 2022 مقابل تیم ملی مراکش صف‌آرایی کنند.



18:00 - نماینده آفریقا در یک‌قدمی صعود به مرحله حذفی. مراکش برای صعود از گروه F جام جهانی 2022، از رویارویی برابر کانادای حذف شده به چه نتیجه‌ای نیاز دارد؟



17:57 - عبور لئو از ال‌دیگو؛ تاریخ‌سازی در فینال. لیونل مسی با حضور در بازی مقابل مکزیک، به آمار 22 بازی در جام جهانی رسید و با عبور از دیگو مارادونا (21) به باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ آرژانتین در جام جهانی تبدیل شد. مسی اکنون تنها 4 بازی تا رسیدن به عنوان باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ جام‌های جهانی فاصله دارد؛ مسابقه‌ای که می‌تواند بازی فینال (یا رده‌بندی) جام 2022 باشد!



17:55 - شاگردان مارتینز راهی جز پیروزی ندارند! تیم ملی بلژیک برای صعود به مرحله حذفی محکوم به کسب پیروزی مقابل تیم ملی کرواسی است.



17:51 - یاران مودریچ از مسابقه امشب امتیاز می‌خواهند. تیم ملی کرواسی برای صعود به مرحله حذفی به کسب حداقل یک امتیاز در مسابقه امشب در مسابقه امشب نیاز دارد و در صورت شکست مقابل بلژیک، باید چشم‌انتظاری پیروزی کانادا مقابل مراکش باشد تا بتواند به مرحله حذفی صعود کند!



17:49 - کانادایی‌ها برای اعاده حیثیت وارد میدان می‌شوند. جان هردمن ترکیب تیم ملی کانادا را برای مسابقه امشب مقابل تیم ملی مراکش اعلام کرد.



17:46رابطه‌‌ای که به بیراهه رفت؛ پایان تلخ تاتا روی نیمکت مکزیک. به دنبال حذف تیم ملی مکزیک از مرحله گروهی جام جهانی 2022 اتفاقی که بعد از 44 سال رخ داد، جراردو مارتینو به پایان قرارداد خود با ال‌تری رسید و این تیم را ترک کرد. مارتینو ژانویه 2019 به عنوان سرمربی جدید مکزیک منصوب شد و این تیم را همان سال قهرمان جام طلایی کونکاکاف کرد. با این حال، دو شکست پیاپی برابر آمریکا در جام طلایی و لیگ ملت‌های 2021 و عدم دعوت از کارلوس ولا و چیچاریتو، او را به چهره‌ای منفور در میان فوتبال‌دوستان مکزیک تبدیل کرد.



17:44 - نیمکت‌نشینی برادران هازارد و لوکاکو! ترکیب اولیه تیم ملی بلژیک در شرایطی اعلام شد که خبری از حضور ادن و تورگان هازارد و البته روملو لوکاکو در ترکیب اصلی این تیم نیست.



17:42 - کرواسی با همه ستاره‌هایش آمد. زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی 11 بازیکن خود را برای مسابقه امشب مقابل تیم ملی بلژیک معرفی کرد.



17:40اشتباه، یا بی‌قانونی؟ اعتراض فرانسه به گل مردود گریزمن. به گزارش RMC، فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) قصد دارد بابت گل مردود شده آنتوان گریزمن به تونس، به فیفا شکایت کند. ظاهرا دلیل شکایت فرانسوی‌ها، نقض سازوکارهای VAR توسط متیو کانگر بوده است. کانگر در حالی که سوت پایان بازی را به صدا درآورده بود، اقدام به بازبینی صحنه‌ کرد؛ مسئله‌ای که طبق قوانین مجاز است؛ با این حال او بعد از این بازبینی، بازی را به شکل غیرقانونی برای حدود 40 ثانیه دیگر ادامه داد.



17:37 - نمایی از رختکن تیم ملی بلژیک پیش از آغاز دیدار حساس و سرنوشت‌ساز مقابل تیم ملی کرواسی



17:35 - یاران حکیمی به دنبال تکمیل تاریخ‌سازی. ترکیب اولیه تیم ملی مراکش برای دیدار با تیم ملی کانادا اعلام شد.



17:33عملکرد ایران در جام جهانی 2022



17:30 - برنامه روز دوازدهم مسابقات جام جهانی 2022 قطر


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری